Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Czołem MotmoManiacy ;) Z różnych względów rozważam przesiadkę z mojej ukochanej landrynki (R6) na coś lubiącego dziury :) Jako, że zastosowanie będą zdecydowanie miejskie i ew. podmiejskie myślę o Yamaha WR 450 F w wersji supermoto (raczej sam chciałbym przerabiać na SM, ale jak się trafi gotowy to rozważe). Czy ktoś przeszedł podobna drogę i chciałby wesprzeć radą? Czy WR 450 motocykl to dobry wybór na miejskiego funbike'a?, może WR 250? Jak się obchodzić z taką WRką? Jak często trzeba serwisować itp.? R6 wystarczyłe raz w sezonie przeglądnąć ;) i po srapwie, nigdy mnie nie zawiodła, a jak taka WRka?

Od razu zaznczam ne interesuję mnie żaden inny japończyk, w nosie mam DRZ i tym podobne maszyny, jeśli nie Yamaha to jedynie KTM jakiś, ale to w ostateczności.

Dzięki za sensowne odpowiedzi ;)

konto usunięte

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Motyk ciekawe czemu tak często właśnie DRZ jest przerabiany na SM , osobiście nie widziałem na ulicy WR SM , może to o czymś świadczyć :o)

WR 450 jest zajebista Listek coś wie na ten temat ( kiedyś przez pół dnia nie mógł mnie od iej odspawać ;p ) , jednak całkowita zmiana z R6 na SM może być nieco zaskakująca - na SM prędkości rzędu 140 to praktycznie mało komfortowy MAX .

Osobiście bardzo polecam wszystko co ma większy skok zawieszeń od "uniwersalnych" motocykli - w poprzedniej motormanii masz ciekawy artykuł nt. Hondy CRF przerobionej na ulicznego bandytę - polecam :o)
Michał Mieczkowski

Michał Mieczkowski Nie każdemu warto
sprzedać ale każdemu
warto doradzić -
6...

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Czy to znaczy że ja tez mam kupić sobie supermoto he he
Motyk czekam na odpowiedz he he
Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Michał Mieczkowski:
Czy to znaczy że ja tez mam kupić sobie supermoto he he
Motyk czekam na odpowiedz he he

Ty to planujesz całą stajnię z tego co wiem i SM tam będzie tylko jedną z wielu ;) Ja szukam "tej jedynej" która zastąpi Landrynkę ;)

Rafał: DRZ nawet chyba jako fabryczne SM jest w sprzedaży (lub było). WR nie było fabrycznego, niemniej trafiają się egzemplrze po przeróbce. To ma być w miarę uniwersalne moto, z naciskiem na w miarę, do miasta i przedmieść. Z opcją koła enduro i zabawa w błocie. Prędkości mnie nie odstraszają, uważam (po kilku sezonach na szosie), że w naszym kraju nie da sie bezpiecznie latać powyżej 100 km/h więc mnie pasuje "spowolnienie" ;)

konto usunięte

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

DRZ SM było do 2006 o ile mnie pamiec nie zawodzi.

O przerobkach pogadaj z Brzoza i Stuszewskim, moze Lucas jeszcze.
Michał Mieczkowski

Michał Mieczkowski Nie każdemu warto
sprzedać ale każdemu
warto doradzić -
6...

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Gdybym wiedział że sprzedając tobie tą zbroję zmienię Cię nigdy bym tego nie uczynił he he he
Taki mały żarcik he he he
OK to szukamy super moto
P.S. Ja to jeszcze dobrze Sv nie pomeczyłem ale ok - namóiwłeś mnie he heMichał Mieczkowski edytował(a) ten post dnia 21.07.10 o godzinie 17:52
Thomas Voland

Thomas Voland Fotograf
beauty&fashion,
Retuszer, 3D Artist

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

DR-Z SM było od 2005-2007 roku. Jest to chyba najtańsza opcja z lekkich SM (pod względem eksploatacji - jeździ to prawie za darmo w porównaniu do monych sm), ale kosztem mocy. Serwisować tego nie trzeba prawie w ogóle (nie ma sensu nawet porównywać do bardziej wyczynowych, np zawory co 24000 km, a nie co 1000 czy ileś moto godzin). Jest jeszcze DR-Z 400E - mocniejsza o 10KM od SM, lżejsza ale serwis bardziej wymagający (2 razy częściej zmienia się olej, 4 razy częściej dogląda zaworów itp).

Generalnie sprawa wygląda tak - albo kupujesz coś mocnego i lekkiego, a serwis wtedy masz przeliczany na motogodziny no i dużo częściej trzeba wymieniać korbę itp. Druga opcja to kupić coś słabego jak DRZ (np. XT, KLR, TT, TTR). W tym drugim wypadku serwis jest znacznie mniej wymagający. Jest jeszcze trzecia opcja - KTM 690 SMC, prawie ideał tylko że tutaj raczej wybór bardzo mały, ciężko je dostać chyba że nowe. Ew. jeszcze KTM 640 i 620 (ten drugi lepiej w wersji SC, tylko że 620 to już dość stare moto) - są lżejsze od KLR itp, a za razem sporo mocniejsze (serwis na kilometry, a nie na motogodziny).

Też miałem kupować SM, ale stwierdziłem że musi być i coś szybkiego i SM albo enduro jako drugi motocykl. Chyba kupię na szybko XT albo kuloodpornego KLRa żeby jeszcze w zimę mieć czym szaleć, a za rok na spokojnie pomyśli się o jakimś SM.Tomasz Pluszczyk edytował(a) ten post dnia 21.07.10 o godzinie 19:27
Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

A co z opcją WR 450 R - czyli słabsze enduro i samodzielna przeróbka na SM? Ma być zabawnie, a nie wyczynowo, nie musze mieć mega mocy, wole rzadziej serwisować niż mieć więcej pary ;) Może taki kierunek.

No i opcja super light: XT 660 X, choć to żadne SM, taki mijeski pojazd...
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Motyk, jak szaleć to szaleć ... KTM LC4 SM (kumpel rozważa sprzedaż swojego) lub Honda CRF 450 SM :D:D

Ktoś coś wspominał o KTM 690 SMC...to wydaje mi się taki najbardziej uniwersalny sprzęt. Wal do 3Fun na jazdy testowe i zobaczysz.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Piotr M.:
A co z opcją WR 450 R - czyli słabsze enduro i samodzielna przeróbka na SM? Ma być zabawnie, a nie wyczynowo, nie musze mieć mega mocy, wole rzadziej serwisować niż mieć więcej pary ;) Może taki kierunek.

No i opcja super light: XT 660 X, choć to żadne SM, taki mijeski pojazd...

Motyk latałem XT-kiem w wersji R SM różni się praktycznie tylko kołami , powiem krótko to jest osiołek na dojazdy do pracy ale totalnie zero fun-u dla mnie SM powinno mieć power do tej przysłowiowe 100-tki a nie zachowywać się jakby trzeba go było popchnąć- XT-ka szczerze odradzam.
Marek M.

Marek M.
http://www.pomozlenc
e.pl

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

a może cos z Włoszczyzny?
HYPERMOTARD ?????
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Piotr M.:
Czy ktoś przeszedł podobna drogę i chciałby wesprzeć radą?

Podobną niejako :)
Przeszedłem przez różne moto sportowe i na ten sezon zaplanowałem przesiadkę na coś bardziej uniwersalnego. Wybór padł na BMW F650 GS w wersji Dakar. Jak się okazało to jedyny słuszny :)

Na początku brakuje trochę pod prawą ręką. Czerwone pole na obrotościomierzu nie oznacza już "najlepiej idę" - ale "najlepiej tu nie wchodź".
Druga zauważalna rzecz to zużycie paliwa. W przypadku Dakara pierwsze tankowanie wspominam śmiesznie. Lekko dziwnie wchodziło się płacąc jak za szkolnych czasów 15 zł :). Potrafi zmieścić się w 3 - 3,5 l paliwa wcale nie rezygnując przy tym specjalnie z dynamiki.
Zawiecha - coś cudnego. Po twardodupnych moto, skaczących na każdym garbie wreszcie czuję się komfortowo. Zawieszenie ustawione w wersji komfort (miękkie) to jakby poduszka. Wybiera wszelkie nierówności idealnie. Oddzielną sprawą jest, że dziury nie robią już na nim wrażenia. Niedawno Ewcia mówiła, że zaliczyła glebę, bo skończyła się jej droga. Jakiś czas później miałem podobnie, tylko bez gleby. Koniec drogi i przejście na polną nie zrobiło na nim większego wrażenia.
Kilka rzeczy, które jeszcze są inne (cały czas mówię o Dakarze). Początkowo moto wydaje się duże. Pozycja za kierownicą faktycznie przypomina tę z konia. Ale niski środek ciężkości (zbiornik pod tą częścią ciała, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę) sprawia, że pomimo wymiarów idealnie nadaje się do manewrowania między samochodami. A jak Cię zdenerwują nieuprzejmi skręcasz poprostu na pobocze i dajesz do przodu widząc zdziwione miny kierowców. Przestawienie zawieszenia na twarde odbywa się za pomocą jednego pokrętła. 40 obrotów i masz wybijacz plomb. Siedzenie szerokie i komfortowe. Zrobiłem nim w weekend 700 km i czułem się ok. Żadnych niedogodności.

Jest też wersja nieuterenowiona - cywilna [niższy, 19 cali zamiast 21 z przodu, inne skoki zawieszenia]. 650 GS idealny jest dla niższych osób oraz kobiet.

W razie czego jakbyś zapragnął jazdy testowej daj znaka. Ale uprzedzam uzależnia od pierwszej jazdy :)
Tomasz Kostruski

Tomasz Kostruski Specjalista ds.
Rekrutacji
CEE&Nordic , Huawei
Polska Sp ...

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Hej,

Mam DRZ SM z 2006 i bardzo sobie chwalę. Niestety kilka minusów jest. Wyłącznie miasto albo jakieś tory, o turystyce raczej mozna zapomnieć. Zbiorniczek paliwa malutki więc trzeba się orientować gdzie są stacje, no i w moim przypadku spalanie..... 10l/100 ale to chyba nie jest normalne.
Za to dziury, koleiny, piach i inne przeszkody nie straszne, a wręcz zachęcające :)

Pozdrawiam i polecam.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Robert R.:
Piotr M.:
Czy ktoś przeszedł podobna drogę i chciałby wesprzeć radą?

Podobną niejako :)
Przeszedłem przez różne moto sportowe i na ten sezon zaplanowałem przesiadkę na coś bardziej uniwersalnego.
kierownicą faktycznie przypomina tę z konia. Ale niski środek ciężkości (zbiornik pod tą częścią ciała, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę)

Robert opis rzeczowy ale ten "niski" środek ciężkości w turystycznym enduro to chyba tylko w porównaniu do sprzętów typu Varadero lub multistrada a nie supersportów ?!
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Rafał Ł.:
Robert opis rzeczowy ale ten "niski" środek ciężkości w turystycznym enduro to chyba tylko w porównaniu do sprzętów typu Varadero lub multistrada a nie supersportów ?!

masz rację, Porównywanie do supersportów to jakbym chciał porównywać malucha i porsche. Silnik z tyłu i na tym podobieństwa się kończą :)

Środek ciężkości dotyczył właśnie takich jak Tampek, Afryki, KTM, Viaderko itp.
Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Marek Modzelewski:
a może cos z Włoszczyzny?
HYPERMOTARD ?????

Nie bluźnij ;) Ja jestem fanatykiem JEDNEJ marki i proszę to uszanować ;)))

A o XT myśle dokłądnie tak jak rafał ;) Silnik przetestrowałem na Tenere i nie leży mi zupełnie.

Co do reszty to poważnie się zastanawiam pomiędzy turystykiem typu BMW F650 lub nawet 800, ale nie czuje tych sprzętów. Mam zamiar jeszcze przetestować ma sie rozumiec dokładniej, ale chyba nie tego szukam. To świetny uniwersalny motocykl, ale chyba bardziej szukam funu i ew. dojazdów do pracy więc "tradycyjne" SM powinno dać radę. Nie planuje dłuższych tras.

Opcja którą rozważam najabrdziej w chwili obecnej to Motocykl WR 450 R czy jakoś tak i przeróbka na SM.
Marek M.

Marek M.
http://www.pomozlenc
e.pl

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Piotr M.:
Marek Modzelewski:
a może cos z Włoszczyzny?
HYPERMOTARD ?????

Nie bluźnij ;) Ja jestem fanatykiem JEDNEJ marki i proszę to uszanować ;)))
bardziej szukam funu i ew. dojazdów do pracy więc "tradycyjne" SM powinno dać radę. Nie planuje dłuższych tras.

Jak zauważyłeś zapytałem trochę nieśmiało. Zasugerowałem się FUNem, o którym piszesz?;))))))

ps. powodzenia w szukaniu i trafnej decyzji.;))))
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

a moze DORSODURO 750 ?? Nie dotykalem ale z tego co czytalem to jezdzi bardzo dobrze i cena tez jest niezla.
Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Cena nowego ok, ale ja szukam czegoś używanego, a tych za wiele nie ma. Wolałbhym raczej znaleźć w miare zadbanego enduraka i przerobic na SM, choć ta włoszka to pierwsza nie Yamaha na którą patrze przychylnie ;) Niestety poza budżetem, nie ma zbyt wiele używanych egzemplarzy.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z Sporta na Supermoto ?

Piotr M.:
Marek Modzelewski:
a może cos z Włoszczyzny?
HYPERMOTARD ?????

Nie bluźnij ;) Ja jestem fanatykiem JEDNEJ marki i proszę to uszanować ;)))

A o XT myśle dokłądnie tak jak rafał ;) Silnik przetestrowałem na Tenere i nie leży mi zupełnie.

W Tenere mimo prawie identycznych parametrów jest w mojej opinii 2 x bardziej żwawy niż w XT - kwestia przełożeń skrzyni .

Następna dyskusja:

Przesiadka z XJ 600 S na Fa...




Wyślij zaproszenie do