konto usunięte

Temat: Przebiegi

Witam,

rozgladam sie za pierwszym motorem.

bladze miedzy banditami, cb, gs itd... pojemnosci miedzy 400 a 600

przegladam sobie rozniste strony (alledrogo.pl, otomoto itp)

widzialem kilka motorow, ktore mi sie podobaja, ale zanim sie bede umawial na ogledziny chcialbym prosic o rade jakimi przebiegami w tych motorach powinienem sie interesowac (jaki jest ok, jaki podajrzanie maly, a jaki swiadczy, ze juz nalezy spodziewac sie zajezdzonego trupa)
roczniki, ktore mnie interesuja na poczatek to 97-02

dziekuje za rade

pozdr

Szymon

konto usunięte

Temat: Przebiegi

Wydaje mi sie, ze przebiegi to dyskusyjne sprawa. Jesli motocykl jest dobrze serwisowany to wytrzyma strasznie dlugie. Moja CBR 600, kiedy ja sprzedawalem miala ponad 70 000 km przebiegu i chodzila jak zegarek. Jezdzilem na VFR, ktora miala 110 000 km przebiegu i chodzila podobnie.

Pewnie zostane zrugany przez posiadaczy Suzuki i Yamah, ale musze powiedziec, ze te motocykle chyba trudniej utrzymac w takim stanie technicznym, zeby przejezdzily 70000-80000 km.

Moja rada to wizyta w serwisie przed zakupem i historia serwisowa motocykla. Jesli obie te rzeczy wypadna OK to mysle, ze mozna kupowac motocykl, ktory ma i 50 0000 km.

Pozdr,

konto usunięte

Temat: Przebiegi

wiem co masz na mysli, ale chodzi mi o to, ze np. gdy kupujesz samochod, ktory ma 300 000km za soba i pojedziesz z nim do ASO i przebadasz ze wszech stron i nawet jesli wszystko bedzie OK, bo poprzedni wlasciciel bardzo dbal o sprzet, to ten samochod bedzie i tak juz zuzyty - pewnych rzeczy nie da sie/nie ma sensu juz wymienic, naprawic, itp

spotkalem sie z opiniami, ze Honda jest najbardziej trwalym sprzetem (w kontekscie bezobslugowosci, nie liczac zwyklych czesci eksploatacyjnych) - jak to jest naprawde?

pozdr

Szymon
Rafał K.

Rafał K. Kierownik ds.
Klientów Kluczowych

Temat: Przebiegi

nie więcej niż 20 -30 tyś. Jeśli uda się mniejszy to będzie super. Większą uwage przyłóż do mechaniki niż do walorów estetycznych.
Grzegorz Lubrzyński

Grzegorz Lubrzyński Enspace, Co-owner

Temat: Przebiegi

hello, przebieg to rzecz bardzo względna jak już Łukasz napisał, przykładowo ja robię około 7-8tys. km rocznie, ale mam kumpli, którzy nie przekraczają 2000, tak więc jeśli chcesz dowiedzieć się czy sprzedający jest oszustem porównaj stan techniczny z przebiegiem i latami. Dodatkowo możesz zapytać ile razy zestaw napędowy wymieniał albo opony. Potem porównaj to z danymi o danym modelu w sensie ile na jednym zestawie przejeżdża i mniej więcej sprawa jasna. Generalnie, jeżeli sprzęt ma więcej niż 3 lata warto sprawdzić:
1. zestaw napędowy, czyli czy łańcuch jest równomiernie napięty, zębatki itd
2. stan amortyzatora tylnego przy ustawieniu fabrycznym, czy nie buja za bardzo (chyba, że ten model tak ma)
3. no i czy prosty jest, zdejmij siedzenie, bak i patrz czy nie ma spawów i innych dziwnych rzeczy. Lagi też warto ocenić.
Tomasz Pukała

Tomasz Pukała Kierownik projektu,
Polkomtel S.A.

Temat: Przebiegi

Witam,
A tak w ogóle to jeśli jesteś początkujący warto przy zakupie wziąć doświadczonego kolegę, który bez zbędnych emocji, które Tobie na pewno się udzielą, obejrzy i oceni w miarę obiektywnie stan motocykla. U nas w kraju większość używek ma co dziwne około 30.000 km na liczniku - niezależnie czy sprzęt ma 5, 10 czy 13 lat... więc przebiegiem nie można się raczej sugerować - raczej lepiej jak już koledzy napisali stanem technicznym i zużyciem części eksploatacyjnych.

pozdr
Tomek

ps. sam nabyłem 11 letniego GSX600f z przebiegiem licznikowym 24.000 km ale jak się na przeglądzie okazało ma zapewne około dwóch razy tyle - na szczęście stan techniczny jest ok.
Zbigniew Dolecki

Zbigniew Dolecki Referent ds.
Eksportu, Aesculap
Chifa Sp. z o. o.

Temat: Przebiegi

Zgadza sie - warto zabrac kogos postronnego, nie obarczonego 'emocjami' ;) i znajacego sie na sprzetach :)

Moja XJ-ta jest z 94r. Co ciekawe przebieg faktyczny 33tkm, do 27tkm poparty ksiazka serwisowa, pozniej serwisowany juz nie w ASO, ale
przez mojego dobrego kolege, ktory nim sie bujal :) (Maszyna jezdzila i byla serwisowana w Niemczech).

Niemniej - latwiej o pewniejsza maszyne na zachodzie/poludniu Europy, niz w Polsce, choc nie jest to regula :)Zbigniew Dolecki edytował(a) ten post dnia 29.05.07 o godzinie 11:33
Marek Kołodziejski

Marek Kołodziejski Szukam nowych
możliwości.

Temat: Przebiegi

Szymon Piotr M.:
Witam,

rozgladam sie za pierwszym motorem.

chcialbym prosic o rade jakimi przebiegami w tych motorach powinienem sie interesowac (jaki jest ok, jaki podajrzanie maly, a jaki swiadczy, ze juz nalezy spodziewac sie
zajezdzonego trupa)
roczniki, ktore mnie interesuja na poczatek to 97-02
Witaj.
Z przebiegami motocykli w polskich ogłoszeniach to jest "wesoło".
Kiedyś wszystkie miały ok. 30 kkm, teraz ok. 40 kkm, niezaleznie od rocznika. Przyjmij, że w PL motocykl średni jezdzi 6kkm/rok. Na zachodzie więcej, bo tam sezon dłuzszy i benzyna tańsza (relatywnie). Trwałość silników motocyklowych jest całkiem spora. Jeździłem VFR750, którą kupiłem po 103kkm i przejechałem 20kkm bez jakichkolwiek problemów. Miałem XJ900 kupioną z " prawdziwym przebiegiem" 44kkm. Zrobiłem nią dalsze 45 i silnikowo nic.
Słyszłem o takiej co zrobiła 300kkm pod kurierem.
Jeśli chcesz to porównaj przebiegi na ebay.de i allegro oraz ceny.
W PL są ściągane motocykle uszkodzone, po różnych przejściach. Każdy sprzedawca opowie Ci historię "jeżdżony przez kobietę, po glebie parkingowej".
Ważna jest geometria ramy, spawy, lagi itp. Ale to nie jest łatwo sprawdzić "na oko". Weż ze sobą dobrego mechanika, zażadaj możliwości pomiaru ramy w serwisie (300zł, warto). Jak OK to na Twój koszt, jak nie to na jego.

No i powodzenia.
Pozdrawiam
Mirosław Białek

Mirosław Białek inżynier projektów
DC i MV

Temat: Przebiegi

Witam
Ja przy kupnie zwracałem uwagę na tarczę hamulcową(e) z przodu. W moim suzuki padają po około 90kkm, nie wyglądała na wymienioną a zużycie miała na wyglądające prawdopodobnie dla 50kkm (tak mi się wydaje - miała rant 1 mm), sprawdziłem ramę i zmierzyłem ciśnienie w cylindrze (założyłem sobie poniżej jakiego nie biorę), dla wielocylindrowych ważne jest nie poziom a równomierność ciśnień między cylindrami (da się wychwycić rozwalone/zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe). Nie każdy się zgodzi żebyś mu pogrzebał przy silniku, mnie kilku nie dało i ich zrezygnowałem z ich maszyn (w Bigu dostanie się do świecy to trochę roboty ze zdjęciem baku).
Powodzenia przy szukaniu

Następna dyskusja:

silniki HDi - przebiegi




Wyślij zaproszenie do