Dymitr G.

Dymitr G. Internet

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

ER6F jest fajne, ale troche delikatne i brakuje mu mocy na wyzszych obrotach. Super wygodne.

Ruda sie chwalila ze bedzie testowala er6f z 2010 roku jakos w okolicach 4-go Maja. Podobno sie niczym nie rozni od starych wersji, ale warto poczekac na recenzje. Chyba ze chcesz kupic starszy model.
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Ostatnio w swiecie motocykli czytalem porowanie GSX650FA i er6fa. Nie wiem czemu ale zawsze gdzie czytalem to er6fa porownywali wlasnie do GSXa, a nie bandita z owiewkami - kazdy ma plusy i minusy.
Plusem er6 to waga i porecznosc w miescie. Podobno sie lepiej prowadzi. Owiewki nie chronia tak dobrze od wiatru jakby sie czlowiek spodziewal ale za to latwiej sie przeciskac w miescie.

GSXa uwazaja za nieporecznego brzydala ktory za to nadaje sie bardzo dobrze na wypady za miasto. Owiewki chronia nas przed wiatrem bardzo dobrze. Troche mniej poreczne toto, no i wazy 50kg wiecej.

Bylem dzis w salonie i maja roczniki 09 tansze o 4.5K niz GSX z tego rocznika. tez jest to jakis czynnik

konto usunięte

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Paweł Krzemiński:
Bylem dzis w salonie i maja roczniki 09 tansze o 4.5K niz GSX z tego rocznika. tez jest to jakis czynnik
Jest jeszcze jeden - ER6F jest bardzo ładny, Suzuki to brzydal straszny... :)
Daj znać, co zdecydowałeś.

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Paweł Krzemiński:
Troche ciezkawe i duze to prawda, jest jeszcze jeden nad ktorym sie zastanawiam - ER-6f, jest prawie 50kg lzejszy. Cenowo sa identyczne - ech ciezko wybrac. Moto bedzie uzywane w miescie i na wypady weekendowe wiec mozliwosc przeciskania sie miedzy samochodami jest waznym czynnikiem. Jednak chce pozostac przy pelnych owiewkach.

Witaj,

Zwróć uwagę na podstawowy aspekt jakim jest pozycja siedzenia. Wielu moich znajomych narzeka na nadgarski i kręgosłup. Nadgarski odciążają dopiero przy prędkości 200 km/h. W mieście chyba nie będziesz miał za dużo okazji do takich prędkości. Z tego co udało mi się podejrzeć na stronie kawy to Er-6f wydaje się być ok pod tym względem. Najlepiej jednak będzie jak sprawdzisz sam.

pozdr
Sławek
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Sławomir Nowakowski:
Zwróć uwagę na podstawowy aspekt jakim jest pozycja siedzenia. Wielu moich znajomych narzeka na nadgarski i kręgosłup.
Może powinni gdzieś się podszkolić z właściwej POZYCJI na motocyklu? Ja nie mam problemów tego typu na supersporcie, a jak coś czuję "na rękach" to od razu sygnał że właśnie przyjąłem złą pozycję :)
Po jej poprawieniu problem znika ;)
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Sławomir Nowakowski:
Zwróć uwagę na podstawowy aspekt jakim jest pozycja siedzenia. Wielu moich znajomych narzeka na nadgarski i kręgosłup. Nadgarski odciążają dopiero przy prędkości 200 km/h. W mieście chyba nie będziesz miał za dużo okazji do takich prędkości. Z tego co udało mi się podejrzeć na stronie kawy to Er-6f wydaje się być ok pod tym względem. Najlepiej jednak będzie jak sprawdzisz sam.

Sprawdzilem, siedzi sie tak samo wygodnie jak na gsx650f czy bandicie. Duzo bardziej wyprostowana pozycja w stosunku do np ZX-6R czy GSX-R na ktorych musisz byc juz bardziej pochylony.
Z opini ludzi wychodzi ze Er-6f to taki wlasnie all-rounder, daje rade w miescie i na trasie dluzej wytrzymasz ale jak wiadomo uniwersalnosc ma swoja cene.

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Paweł Krzemiński:
Sławomir Nowakowski:
Zwróć uwagę na podstawowy aspekt jakim jest pozycja siedzenia. Wielu moich znajomych narzeka na nadgarski i kręgosłup. Nadgarski odciążają dopiero przy prędkości 200 km/h. W mieście chyba nie będziesz miał za dużo okazji do takich prędkości. Z tego co udało mi się podejrzeć na stronie kawy to Er-6f wydaje się być ok pod tym względem. Najlepiej jednak będzie jak sprawdzisz sam.

Sprawdzilem, siedzi sie tak samo wygodnie jak na gsx650f czy bandicie. Duzo bardziej wyprostowana pozycja w stosunku do np ZX-6R czy GSX-R na ktorych musisz byc juz bardziej pochylony.
Z opini ludzi wychodzi ze Er-6f to taki wlasnie all-rounder, daje rade w miescie i na trasie dluzej wytrzymasz ale jak wiadomo uniwersalnosc ma swoja cene.


Wszystko fajnie, ale gwarantuje ci, ze ci sie znudzi po 2 miesiacach...;] Jak juz kawe koniecznie, to maja calkiem udany model Z750, nieduzo drozszy, technologicznie juz troche starawy, ale ciagle daje rade, Albo od razu Z1000, jest nowy model;)
ER6f to jest dobry ale dla drobnych kobietek...(sorry Dymitr:))

konto usunięte

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Paweł Krzemiński:
Sprawdzilem, siedzi sie tak samo wygodnie jak na gsx650f czy bandicie. Duzo bardziej wyprostowana pozycja w stosunku do np ZX-6R czy GSX-R na ktorych musisz byc juz bardziej pochylony.
Z opini ludzi wychodzi ze Er-6f to taki wlasnie all-rounder, daje rade w miescie i na trasie dluzej wytrzymasz ale jak wiadomo uniwersalnosc ma swoja cene.
Dokładnie.
I nie wierz tym, którzy mówią, że 'znuuudzi Ci się' i adzą litra do razu na drugi moto. Zanim wykozrystasz świadomie pełnię mozliwości i mocy tego moctocykla kilka sezonów upłynie. Zwłaszcza, jeśli zacznesz się doszkalać z techniki jazdy, bo wtedy dopiero poczujesz jego możliwości.
To jest naprawdę fajna, zwrotna, lekka maszyna do zastosowań miejsko-turystycznych, dająca sporo funu. I relatywnie niedroga :)
Daj znać, co zdecydowałeś.

konto usunięte

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Sławomir Nowakowski:
Zwróć uwagę na podstawowy aspekt jakim jest pozycja siedzenia. Wielu moich znajomych narzeka na nadgarski i kręgosłup.
Bo źle siedzą na motocyklu. OPierają się na rękach, napinając je i pewnie całymi dłońmi trzymają keirownicę, a przy hamowaniu prostują ręce i lecą do przodu. Kręgosłup pewnie wygięty, a siedzą maksymalnei blisko baku. Zgadłam? To nic dziwnego, że ich boli to i owow :) Darek dobrze mówi, parę drobnych korekt i nic boleć nie będzie :)

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Macie rację. Można korygować pozycję siedzenia, ale jak motocykl wymusza mocne pochylenie do przodu to przy dłuższej jeżdździe korekta na nic się zda. Pratykowałem na R1. Po przejechaniu
200 km miałem dość. A jeszcze do tego dodajmy agresywną jazdę w mieście i częste hamowanie. Nie ma rady nadgarstki będą boleć.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Sławomir Nowakowski:
Można korygować pozycję siedzenia, ale jak motocykl wymusza mocne pochylenie do przodu to przy dłuższej jeżdździe korekta na nic się zda. Pratykowałem na R1. Po przejechaniu
200 km miałem dość.
No ja jestem dość niski ;) może to ma znaczenie ale trasy po 300-400km nie robiły na mnie wrażenia na cbr600rr
A jeszcze do tego dodajmy agresywną jazdę w mieście i częste hamowanie. Nie ma rady nadgarstki będą boleć.
Poza w/w kilkoma dłuższymi trasami resztę przejeżdżam po mieście i też nie narzekam :)
Oczywiście sport to nie turystyk, ale podtrzymuję, że na sporcie można jeździć zupełnie wygodnie i bezboleśnie ;) - jeśli się wie jak.
PS: co do R1 - znam kogoś kto ma takie samo zdanie jak Ty - może to kwestia tego konkretnego modelu? ;)
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

jak zaczalem jezdzic sportsterem to mnie nadgarstki bolaly juz po 15 minutach. Teraz albo sie organiz przyzwyczail albo bardziej luzno siedzie i nie trzymam ciezaru na rekach bo jest totalny luz. A swoją drogą pewnie bede sie rozglądał za jakąś szkółką jazdy - nie mowie tu o track days ale cos o poziom wyżej niz nauka jazdy bo mimo dobrego istruktora nauczyłem sie głównie jazdy na wprost :)
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Sławomir Nowakowski:
Macie rację. Można korygować pozycję siedzenia, ale jak motocykl wymusza mocne pochylenie do przodu to przy dłuższej jeżdździe korekta na nic się zda. Pratykowałem na R1. Po przejechaniu
200 km miałem dość. A jeszcze do tego dodajmy agresywną jazdę w mieście i częste hamowanie. Nie ma rady nadgarstki będą boleć.

Sławek, nie masz racji dobra pozycja to taka, która pozwoli Ci jechąć tak długi jak dupa wysiedzi. Twoje punkty podparcia to stopy, kolana i dupa. Na kierownicy się nie opiera a wykorzystuje do kierowania.

Jeżeli chcesz poćwiczyć właściwą pozycję na moto, to jedź na pusty plac, po rozpędzeniu na wprost przy prędkości ok 60 km/h puść kierownicę i użyj hamulca pod nogą. Zobaczysz jak bardzo sylwetka leci Ci do przodu. Jeżeli odrobisz lekcję sumiennie to bez problemu zrobisz i 500 km na swoim supersporcie.

Smoku
Paweł D.

Paweł D. ஜ۩۞۩ஜ

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Jechałem i na ER6f i na GSX.

Co do miasta - ER6f - genialne, małe, zwinne, po przesiadce wówczas z bandita czułem niesamowita lekkość tej maszyny. Minus - totalny brak ochrony przed wiatrem. Moto oczywiście miało owiewkę - egzemplarz Roeiki. Nie polecam na pierwsze moto. Moto nie wybacza błędów, wejście na złym biegu w winkiel i masz glebę. Coś nie do pomyślenia na GSX czy bandziorze.

GSX - jeżdżony zarówno w mieście jak i na trasie. Również we dwójkę. Moto ma się nijak do ER6f, jest większe, prowadzi się pewniej, ochrona przed wiatrem genialna, w zakrętach (w porównaniu z kawą czy moim wówczas banditem) rewelacja. Przyspieszenie - lepsze od bandziora 600. Maksymalna również. Zwrotność w mieście i korkach - ok. Pozycja wygodna, dla pasażera również. Textu o rękach nie rozumiem, mnie nadgarstki nie bolały. GSX to nie ścig ale wygodny turystyk, on tylko tak wygląda...

Co do Z750 którą ktoś wspomniał. Mi ten moto odradzono jako drugi motocykl (pomimo że bardzo mi się podobał). Po pierwsze nie uzasadnione niczym duże spalanie, po drugie części jakieś takie drogie... Niska cena używek ponoć nie bierze się z niczego... Nie jeździłem. Znajomi z dużo większym doświadczeniem na moto mnie zrazili.

Propozycję litra na pierwsze moto - pozostawię to bez komentarza... bo obraziłbym nim proponującego.
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Paweł Drabiński V.:
Nie polecam na pierwsze moto. Moto nie wybacza błędów, wejście na złym biegu w winkiel i masz glebę.

W końcu ktoś to napisał. ER6 to twin z dość mocnym dołem. Spod świateł nie jedną 100 konną 600tke jest w stanie zaskoczyć.

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Jakub J.:
Sławomir Nowakowski:
Macie rację. Można korygować pozycję siedzenia, ale jak motocykl wymusza mocne pochylenie do przodu to przy dłuższej jeżdździe korekta na nic się zda. Pratykowałem na R1. Po przejechaniu
200 km miałem dość. A jeszcze do tego dodajmy agresywną jazdę w mieście i częste hamowanie. Nie ma rady nadgarstki będą boleć.

Sławek, nie masz racji dobra pozycja to taka, która pozwoli Ci jechąć tak długi jak dupa wysiedzi. Twoje punkty podparcia to stopy, kolana i dupa. Na kierownicy się nie opiera a wykorzystuje do kierowania.

Jeżeli chcesz poćwiczyć właściwą pozycję na moto, to jedź na pusty plac, po rozpędzeniu na wprost przy prędkości ok 60 km/h puść kierownicę i użyj hamulca pod nogą. Zobaczysz jak bardzo sylwetka leci Ci do przodu. Jeżeli odrobisz lekcję sumiennie to bez problemu zrobisz i 500 km na swoim supersporcie.

Smoku

Nie jestem fanem typowych scigaczy. Sam użytkuje BMW K1200 r sport
a tu problem nie istnieje. Pójdę za radą i spróbuje twojego ćwiczenia.
Powiem szczerze, że podziwiam wszystkich, którzy na ścigaczu potrafią przejechać
setki kilometrów z uśmiechem na twarzy. Nie mam doświadczenia w jeździe na typowym sporcie, ale ci
których znam trochę się skarżą. Jak stajemy po 200 km to każdy z nich kręci nadgarstkami.
Chyba jeszcze musza chłopaki poćwiczyć!

konto usunięte

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

A ja proponuję na I moto MidnightStara 950. Wąski w talii, ma mocny dół, lekko się prowadzi i doskonale hamuje...
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Dominik wszystko fajnie ale .... ja sie wlasnie przesiadam z cruzera na cos bardziej sportowego na drodze do pelnego sporta. Po majówce sprzedaje wlasnie

Obrazek

konto usunięte

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Co do Z750 którą ktoś wspomniał. Mi ten moto odradzono jako drugi motocykl (pomimo że bardzo mi się podobał). Po pierwsze nie uzasadnione niczym duże spalanie, po drugie części jakieś takie drogie... Niska cena używek ponoć nie bierze się z niczego... Nie jeździłem. Znajomi z dużo większym doświadczeniem na moto mnie zrazili.

Propozycję litra na pierwsze moto - pozostawię to bez komentarza... bo obraziłbym nim proponującego.


Ja na tym latam już drugi rok... Pali tak jak jeździsz:)
Jak system 0/1 to pali dużo i hamulce do wymiany szybko, ale jak nie szalejesz to jest ok.
Pozycja wygodna, a nie jak u ginekologa tyłem, 106 KM i spoko się zbiera od najniższych obrotów...
Dziś bym kupił większy:)
Ale ten był pierwszy... A co do utraty ceny to taki jak mój wystawiony jest za 19-21 tyś, a dałem za niego 2 lata temu 27...
To chyba normalna utrata ceny...?
Dymitr G.

Dymitr G. Internet

Temat: Pierwszy Motocykl / Pytania - Odpowiedzi

Paweł Krzemiński:
Dominik wszystko fajnie ale .... ja sie wlasnie przesiadam z cruzera na cos bardziej sportowego na drodze do pelnego sporta. Po majówce sprzedaje wlasnie

Obrazek

Paweł.

Ile to cudo kosztuje? Jak dla mnie, jeden z ładniejszych motocykli.

Następna dyskusja:

pierwszy motocykl: yamaha x...




Wyślij zaproszenie do