Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: pare prostych pytań

Przeszukiwalem starsze posty w grupie ale nie moglem jakoś znależć nic na ten temat. Chodzi mi po głowie pare pewnie trywialnych pytań tak więc doedukujcie żółtodzioba.

Stojaki motocyklowe - no właśnie, w czym one pomagają tak naprawde ( tylne i przednie ). Rozumiem ze przydaje się podczas podstawowych zabiegów serwisowych ale widziałem ze ludzie tak trzymają motocykle non stop. W jakim celu ?

Sprawa kasków - tutaj też mam bardzo podstawową wiedze. Każdy producent prześciga się w wabieniu klienta. Prócz masy wzorów, jakości wykończenia i innych bajerów czy rozróżnia się kaski na uliczne i typowo torowe ? Mam na myśli tylko kaski integralne. Jeżeli tak to pewnie kaski torowe są mniej wygodne - przecież po torze jeździsz krócej niż w trasie. Oglądałem ostatnio cała masę kasków z bajerami aerodynamicznymi itp. Dlaczego pytam. Nosze sie niedługo z zakupem integralnego i nie chce kupować bez sensu, a w salonie to moge przymierzyć i posiedzieć w nim co - 5-10 min max. Wiec muszę kupować żeby faktycznie sprawdzić. Są to kosztowne testy dlatego pytam, aby trochę zawęzić pole poszukiwań.

To tyle na początek, coś mi jeszcze po głowie chodzi ale padam na pysk, spałem w weekend może 6 godzin od piątku wiec jak mi sie dotleni mózg pozwolę sobie dopisywać następne irytujące pytania świeżaka ;)
Tomasz M.

Tomasz M. Trump :)

Temat: pare prostych pytań

Paweł Krzemiński:
Stojaki motocyklowe - no właśnie, w czym one pomagają tak naprawde ( tylne i przednie ). Rozumiem ze przydaje się podczas
podstawowych zabiegów serwisowych ale widziałem ze ludzie tak
trzymają motocykle non stop. W jakim celu ?

Poczekaj do zimy, będziesz chciał chociażby nasmarować łańcuch przed zimą i przygotować moto do "zimowego snu", to sam zrozumiesz po co są stojaki :) Nie wspomnę o "pracy zawieszenia" podczas kilkumiesięcznego stania na podnóżku bocznym :)
Sprawa kasków - tutaj też mam bardzo podstawową wiedze. Każdy
producent prześciga się w wabieniu klienta. Prócz masy wzorów,
jakości wykończenia i innych bajerów czy rozróżnia się kaski na uliczne i typowo torowe ? Mam na myśli tylko kaski integralne.
Jeżeli tak to pewnie kaski torowe są mniej wygodne - przecież
po torze jeździsz krócej niż w trasie. Oglądałem ostatnio
cała masę kasków z bajerami aerodynamicznymi itp. Dlaczego pytam. Nosze sie niedługo z zakupem integralnego i nie chce kupować bez sensu, a w salonie to moge przymierzyć i posiedzieć
w nim co - 5-10 min max. Wiec muszę kupować żeby faktycznie sprawdzić. Są to kosztowne testy dlatego pytam, aby trochę zawęzić pole poszukiwań.

Kup sobie jakiegoś Shoei albo Schuberta :) Dość dobrze wyciszone chociażby ... a jednego z kolegów możesz zapytać jak się Shoei sprawuje podczas wypadku :) Lepszej reklamy zrobić się nie da niż jego opinia :P
To tyle na początek, coś mi jeszcze po głowie chodzi ale padam
na pysk, spałem w weekend może 6 godzin od piątku wiec jak mi
sie dotleni mózg pozwolę sobie dopisywać następne irytujące pytania świeżaka ;)

Kto pyta - nie błądzi :) Next time się wyśpij i zastanów na "koncepcją pytań" :D

Temat: pare prostych pytań

Tomasz M.:

Kup sobie jakiegoś Shoei albo Schuberta :) Dość dobrze wyciszone chociażby ... a jednego z kolegów możesz zapytać jak się Shoei sprawuje podczas wypadku :) Lepszej reklamy zrobić się nie da niż jego opinia :P

Kolega jeszcze zapomniał dodać o tak zacnej firmie jak Arai. Genialne kaski, i u kolegi Listka w Hądzie można się testowo przejechać a i ceny zacne. Proponuje pomierzyć i wybrac ten który nie uwiera i leży jak ulał, wietrzy dobrze, no i wizjer jest na odpowednim poziomie ;)

konto usunięte

Temat: pare prostych pytań

a Szoje robią często jazdy testowe ze swoimi garnkami, warto polatać w takim zanim się wyda taką kasę
Piotr Andrzej Krzysztof S.

Piotr Andrzej Krzysztof S. Inżynier
Aplikacji/Programist
a

Temat: pare prostych pytań

Paweł Krzemiński:
kupować bez sensu, a w salonie to moge przymierzyć i posiedzieć w nim co - 5-10 min max.

Na pewno można testować Arai i Shoei - tak głoszą reklamy tych firm, więc w każdym szanujacym się salonie powinieneś móc skorupę dostać i pojeździć. Najlepiej potestować w chłodniejszy dzień i w deszczu ze względu na parowanie oraz spływanie wody :)
Wydaje mi się, że w Motocyklu widziałem jeszcze jednego takiego producenta, ale nie jestem pewien.
Pozostaje tylko pytanie jak bardzo "wyrobiony" kask dostaniesz do testów.
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: pare prostych pytań

Warta zaznaczenia jest jeszcze jedna, podstawowa różnica w kaskach sportowych/torowych, a turystycznych.

Torówki mają przeważnie genialną wentylację, ale niestety kosztem wyokiego poziomu hałasu - w trasę bez stoperów nie da rady.

No i kaski sportowe zawsze będą lżejsze od turystycznych odpowiedników.

Pozdro.
MP.

konto usunięte

Temat: pare prostych pytań

Jeśli mowa o kaskach, to polecam też zapoznanie się z rezultatami testu bezpieczeństwa kasków, przeprowadzonego przez brytyjski rząd. Ciekawe są niektóre wyniki.
Na przykład Shoei-e mają max 3 gwazdki na 5 możliwych.
Test pokazuje jedynie poziom bezpieczeństwa, nie bierze pod uwagę komfortu (to ważne).Ewa Cieślak edytował(a) ten post dnia 10.05.10 o godzinie 13:15
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: pare prostych pytań

Problem w tym, że nikt tak na prawdę nie wie, jakie są kryteria oceny bezpieczeństwa we wspomnianych testach SHARP. Wg. tego testu większość AGV i ARAI też ma problem z uzyskaniu pełnego wyniku, a ma go np. LAZER, który kosztuje ok. 400 PLN :/

Niemniej póki co nie ma, żadnej alternatywy, więc można przyjąć, że jakieś ziarnko prawdy w tym jest.

konto usunięte

Temat: pare prostych pytań

Marcin Plewka:
Problem w tym, że nikt tak na prawdę nie wie, jakie są kryteria oceny bezpieczeństwa we wspomnianych testach SHARP.
No, coś tam jednak wiadomo....
http://sharp.direct.gov.uk/about-sharp/test-protocols/
Wg. tego testu większość AGV i ARAI też ma problem z uzyskaniu pełnego wyniku, a ma go np. LAZER, który kosztuje ok. 400 PLN :/
Nie utożsamiałabym ceny z jakością, przynajmniej nie w sposób bezwzględny. Nie od dziś wiadomo, że w cenę wliczany jest 'ciężar marki'...
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: pare prostych pytań

Ewa Cieślak:
Nie od dziś wiadomo, że w cenę wliczany jest 'ciężar marki'...
Z drugiej strony jakość kosztuje. Jak coś jest drogie to (niestety) nie musi być dobre, ale jak jest tanie, to nie może być dobre ;)

konto usunięte

Temat: pare prostych pytań

Dariusz M.:
Z drugiej strony jakość kosztuje. Jak coś jest drogie to (niestety) nie musi być dobre, ale jak jest tanie, to nie może być dobre ;)
Dlaczego? Tanie wino jest dobre bo jest dobre i tanie ;P ;D ;P
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: pare prostych pytań

Ewa Cieślak:
Tanie wino jest dobre bo jest dobre i tanie ;P ;D ;P
:P Może każda reguła musi mieć swój wyjątek ;)
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: pare prostych pytań

hehe no tak, poszperalem sobie i bardzo fajnie wyglada arai. Tylko zabija troche ceną. No i wreszcze skumałem troche roznic pomiedzy czysto torowymi a ulicznymi kaskami.
tylko nadal nie rozumiem czemu ludzie trzymaja moto nonstop na stojakach. Do serwisowania to zrozumiale ze jest taki zabieg przydatny.Paweł Krzemiński edytował(a) ten post dnia 10.05.10 o godzinie 23:20
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: pare prostych pytań

Paweł, ja nie trzymałem, a moje ostatnie moto nie miało centralki. Czasami po prostu przyjmij, że coś jest przerostem formy nad treścią :)

Smoku
Piotr Andrzej Krzysztof S.

Piotr Andrzej Krzysztof S. Inżynier
Aplikacji/Programist
a

Temat: pare prostych pytań

Coż, pewnie w jakimś stopniu opona się odkształca, ale jeśli nie startujesz w wyścigach, nie jeździsz na granicy przyczepności i moto nie stoi pół roku w bezruchu, to jest tak jak pisał Smoku.

Następna dyskusja:

pare pytań:




Wyślij zaproszenie do