Marcin P.

Marcin P. VP/Board Member

Temat: Motocykl do turystki

Andrzej Wierus:
jesli pojedziesz do Fusa w Waw to pewnie - odechciewa sie Beemki.
Na Fusie świat sie nie konczy a ceny poza ASO normalnieja.
Ktoś napisał że dla Viaderka przebieg 50-80tyś to nic wielkiego..
Dla 1150gs 300000 to nic wielkiego. Mowi za siebie..
Marcin Pytel:

Beemki nie spełniają kryterium odn sprzedaży nerki -
zarówno w kosztach zakupu, jak i późniejszego serwisu.

urban stories...
chyba zle mnie zrozumiales. Przeglad w aso adventure1200 po 20k kosztuje ok 700 PLN w tym olej przynajmniej ze 300.
chyba ktos samemu sobie robi to wyjdzie taniej.
to ze beemka jest droga w utrzymaniu - napisze poraz kolejny bullshit. Ceny w aso sa zblizone niezaleznie od marki. Poza aso to inna sprawa - zalezy ile fachura bierze ale w tym przypadku standardu nie ma.
Piotr Wojciechowski

Piotr Wojciechowski prezes, Catmood

Temat: Motocykl do turystki

Taki wątek powinien nazywać się "Kij w mrowisko" :)

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Andrzej Wierus:
jesli pojedziesz do Fusa w Waw to pewnie - odechciewa sie Beemki.
Na Fusie świat sie nie konczy a ceny poza ASO normalnieja.
Ktoś napisał że dla Viaderka przebieg 50-80tyś to nic wielkiego..
Dla 1150gs 300000 to nic wielkiego. Mowi za siebie..

Nie wiem jak to jest z tymi bmw. Ale w tym roku byłem na wycieczce motocyklem. W sumie 6000 km. Mieliśmy zaplecze techniczne w postaci lawety jakby coś się stało. Przepraszam, że to powiem. Na 8 BMW GS jadących, 4 razy widziałem któreś na tej lawecie. W tym przez dwa dni jechał tam prawie nowy GS 1200 Adventure. A Pan w kabinie był online z serwisem BMW w Polsce. Dodatkowo na lawecie był jeszcze Harley. W dwóch BMW siadły jakieś łożyska i uszczelniacze w dyfrach. Goście robili serwis na noclegach. W tym nowym był problem z elektroniką. W czwartym nie wiem. W Harley’u zerwały się śruby mocujące koło pasowe od psa napędowego. Na 5 Varadero raz jednemu strzeliła linka sprzęgła. Miała prawo, bo motorek ma prawie 100 tys km.
To są fakty a wnioski proszę wyciągnąć samemu.
PozdrawiamMichał Śledziewski edytował(a) ten post dnia 27.11.09 o godzinie 11:45
Marcin P.

Marcin P. VP/Board Member

Temat: Motocykl do turystki

Michał Śledziewski:
Andrzej Wierus:
jesli pojedziesz do Fusa w Waw to pewnie - odechciewa sie Beemki.
Na Fusie świat sie nie konczy a ceny poza ASO normalnieja.
Ktoś napisał że dla Viaderka przebieg 50-80tyś to nic wielkiego..
Dla 1150gs 300000 to nic wielkiego. Mowi za siebie..

Nie wiem jak to jest z tymi bmw. Ale w tym roku byłem na wycieczce motocyklem. W sumie 6000 km. Mieliśmy zaplecze techniczne w postaci lawety jakby coś się stało. Przepraszam, że to powiem. Na 8 BMW GS jadących, 4 razy widziałem któreś na tej lawecie. W tym przez dwa dni jechał tam prawie nowy GS 1200 Adventure. A Pan w kabinie był online z serwisem BMW w Polsce. Dodatkowo na lawecie był jeszcze Harley. W dwóch BMW siadły jakieś łożyska i uszczelniacze w dyfrach. Goście robili serwis na noclegach. W tym nowym był problem z elektroniką. W czwartym nie wiem. W Harley’u zerwały się śruby mocujące koło pasowe od psa napędowego. Na 5 Varadero raz jednemu strzeliła linka sprzęgła. Miała prawo, bo motorek ma prawie 100 tys km.
To są fakty a wnioski proszę wyciągnąć samemu.
PozdrawiamMichał Śledziewski edytował(a) ten post dnia 27.11.09 o godzinie 11:45

coz dodac - napewno udany wyjazd dla tego pana :-)
dla tego od harleya rowniez - strach pomyslec co by bylo gdyby nie wzieli lawety.
z zona jezdzimy na wycieczki bez lawety i nawet spoko :-) nie byla potrzebna. pisalem juz to wczesniej w historii jezdzilem na r1150gs, k1200s, teraz r1200gs adv, zona 650cs teraz 800st.
w sumie na grubo liczac wszystkie sprzety przejechaly ok 85k km i ani razu nie bylo problemu. W k1200s padl potencjometr od dzwigni zmiany biegow ( nie unieruchomilo to motocykla)
Przy okazji jesli ktos byl na zachodzie na wycieczce np gdzies w gorach Alpach albo cos w tym stylu widac ile bmw jest uzywanych do turystyki - stwierdze ze wiekszosc. Chyba cos w tym musi byc jednak.
Andrzej Wierus

Andrzej Wierus Menedżer, Trener
Sprzedaży, Coach

Temat: Motocykl do turystki

niesety w bmw zaczyna chyba wygrywać marketing. jak w samochodach mercedesa...nie produkują już motocykla/samochodu na 10 lat. bo przecież co 4-5 lat trzeba wypuszczać nowy model...poza tym...im nowszy model tym więcej elektroniki. światłowody.. trudno się takie cholerstwo naprawia poza aso. szczegolnie w egzotycznych miejscach. będę jednak obstawał przy swoim że twin boxer ze śmigłem nie ma sobie równych :)

Marcin Pytel:
Michał Śledziewski:
Andrzej Wierus:
jesli pojedziesz do Fusa w Waw to pewnie - odechciewa sie Beemki.
Na Fusie świat sie nie konczy a ceny poza ASO normalnieja.
Ktoś napisał że dla Viaderka przebieg 50-80tyś to nic wielkiego..
Dla 1150gs 300000 to nic wielkiego. Mowi za siebie..

Nie wiem jak to jest z tymi bmw. Ale w tym roku byłem na wycieczce motocyklem. W sumie 6000 km. Mieliśmy zaplecze techniczne w postaci lawety jakby coś się stało. Przepraszam, że to powiem. Na 8 BMW GS jadących, 4 razy widziałem któreś na tej lawecie. W tym przez dwa dni jechał tam prawie nowy GS 1200 Adventure. A Pan w kabinie był online z serwisem BMW w Polsce. Dodatkowo na lawecie był jeszcze Harley. W dwóch BMW siadły jakieś łożyska i uszczelniacze w dyfrach. Goście robili serwis na noclegach. W tym nowym był problem z elektroniką. W czwartym nie wiem. W Harley’u zerwały się śruby mocujące koło pasowe od psa napędowego. Na 5 Varadero raz jednemu strzeliła linka sprzęgła. Miała prawo, bo motorek ma prawie 100 tys km.
To są fakty a wnioski proszę wyciągnąć samemu.
PozdrawiamMichał Śledziewski edytował(a) ten post dnia 27.11.09 o godzinie 11:45

coz dodac - napewno udany wyjazd dla tego pana :-)
dla tego od harleya rowniez - strach pomyslec co by bylo gdyby nie wzieli lawety.
z zona jezdzimy na wycieczki bez lawety i nawet spoko :-) nie byla potrzebna. pisalem juz to wczesniej w historii jezdzilem na r1150gs, k1200s, teraz r1200gs adv, zona 650cs teraz 800st.
w sumie na grubo liczac wszystkie sprzety przejechaly ok 85k km i ani razu nie bylo problemu. W k1200s padl potencjometr od dzwigni zmiany biegow ( nie unieruchomilo to motocykla)
Przy okazji jesli ktos byl na zachodzie na wycieczce np gdzies w gorach Alpach albo cos w tym stylu widac ile bmw jest uzywanych do turystyki - stwierdze ze wiekszosc. Chyba cos w tym musi byc jednak.

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Można to rozpatrywać tez pod kontem dostępności serwisu. Marcin wspomniałeś, że na zachodzie widać sporo BMW. Myślę, że tam w razie jakiejś awarii jesteś w stanie dość szybko zorganizować sobie bezpieczne dotarcie do serwisu i naprawę. Jak jesteś w bardziej egzotycznych miejscach czy nawet u naszych sąsiadów z za wschodniej granicy serwis nie wygląda już tak dobrze. Wtedy im prostszy sprzęt tym lepiej.
Osobiście używam Varadero ale uważam że BMW GS to minimum jedna klasa wyżej. Nawet zastanawiałem sie nad zakupem. Pewnie, dlatego na zachodzie europy wybiera się właśnie BMW. Te motocykle mają coś w sobie ale niestety jest tak jak napisał Andrzej że może ostatnio zbyt dużą wagę przywiązuję sie do marketingu. Dzięki czemu tak właśnie postrzegamy BMW.

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

A ja jeżdżę 11 letnim Banditem 600 i jedyne czego się obawiam podczas wyjazdów to gumy i wywrotki ;)))
Łukasz Barański

Łukasz Barański IT Systems
Administrator, USP
Zdrowie

Temat: Motocykl do turystki

Odn naprawy poza ASO - BMW używa niestandardowych narzędzi, rozwiązań,
a dodatkowo motocykle te są bardziej naszpikowane elektroniką niż produkty konkurencji
(to akurat powoli się zaciera, ale ciągle).

Nie każdy mechanik będzie chciał / umiał / mógł coś takiego naprawić, szczególnie w mniej ucywilizowanych rejonach.
A bezawaryjność BMW również jest urban legends.Łukasz Barański edytował(a) ten post dnia 27.11.09 o godzinie 14:44
Marcin P.

Marcin P. VP/Board Member

Temat: Motocykl do turystki

marketing bmw to marketing bmw. Jest to koncern ktory ma taka a nie inna polityke promocji swoich produktow i jednym sie to moze podobac lub nie. Z drugiej strony jest cos takiego jak innowacyjnosc produktow bo jesli by jej nie bylo jezdzilibysmy wozami drabiniastymi z napedem konnym i junakami z koszem. Owszem mam sentyment do starych motocykli ale nie jest to cos czego oczekuje od sprzetu, ktorym jezdze w blizsze i dalsze podroze. Recz sie ma podobnie w odniesieniu do samochodow, kazdy nowy model ma wiecej elektroniki i nikt z tego powodu nie narzeka - ludzie kupuja nowe samochody i sie ciesza ze sa fajnie wyposazone w gadzety sa bezpieczniejsze itd. Z tego tytulu chyba nie ma odwrotu i motocykle beda mialy jej rowniez coraz wiecej - byc moze bmw jest bardziej innowacyjne i wprowadza/patentuje niektore rozwiazania szybciej i sprawniej niz konkurencja. Nikogo nie namiawiam do tego aby jezdzil takim czy innym motocyklem bo po to na szczescie jest wielu producentow aby kazdy wedle swoich potrzeb i mozliwosci dokonal wlasciwego wyboru. Mnie bmw jezdzac kilkoma modelami nie zawiodlo i nie wyobrazam sobie innej marki na ten moment. Polecam jazdy probne a w szczegolnosci kilka dni pod rzad 600km-1000km wtedy w warunkach bojowych wychodzi z czym mamy do czynienia.

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Dla mnie najwiekszym atutem GS'a jest połączenie zawieszenia i podwozia typowego enduro z wałem i tutaj widzę podstawową przewagę GS'a nad Viadrem - innych nie widzę , zakładam że ich nie ma :o)
Marcin P.

Marcin P. VP/Board Member

Temat: Motocykl do turystki

Rafał Ł.:
Dla mnie najwiekszym atutem GS'a jest połączenie zawieszenia i podwozia typowego enduro z wałem i tutaj widzę podstawową przewagę GS'a nad Viadrem - innych nie widzę , zakładam że ich nie ma :o)

dodam wygodna pozycje, maxymalna ochrone przed wiatrem, OSZCZEDNY silnik :-) ile Ci tam pali Panie???:-) przeglady co 10k, zbiornik 33 l=zasieg lekko 500km, duze kufry, gadzety typu komputer pokladowy ESA, system antyposlizgowy - lo ale elektorniki na wypisywalem :-)

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Marcin nie porównuj Adventure'a do Viaderka bo to różnica w cenie ok. 10 tyś.

Viadro w trasie pali mi ok 7 7,5 litra pod warunkiem nie przekraczania 180 powyżej potrafi spić 9 .

Zbiornik 26 l. Co masz mistrzu do pozycji na Viaderku skoro nim nie jeździłeś - dla mnie w porównaniu GS ma za szeroką kierownicę - jest mniej wygodna ale to tylko subiektywne odczucia :o)

Nie wspomnę już , że mimo 105 KM w GS , V-ką skopię ci dupsko - ale to nie sport ;p
Marcin P.

Marcin P. VP/Board Member

Temat: Motocykl do turystki

.

Zbiornik 26 l. Co masz mistrzu do pozycji na Viaderku skoro nim nie jeździłeś

troche za nisko kanapa wzgledem kiery, siedzialem na twoim.

- dla mnie w porównaniu GS ma za szeroką
kierownicę - jest mniej wygodna ale to tylko subiektywne odczucia :o)

Nie wspomnę już , że mimo 105 KM w GS , V-ką skopię ci dupsko
zgadza sie bez protestu mozesz skopac.
- ale to nie sport ;p

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Marcin Pytel:
marketing bmw to marketing bmw. Jest to koncern ktory ma taka a nie inna polityke promocji swoich produktow i jednym sie to moze podobac lub nie. Z drugiej strony jest cos takiego jak innowacyjnosc produktow bo jesli by jej nie bylo jezdzilibysmy wozami drabiniastymi z napedem konnym i junakami z koszem. Owszem mam sentyment do starych motocykli ale nie jest to cos czego oczekuje od sprzetu, ktorym jezdze w blizsze i dalsze podroze. Recz sie ma podobnie w odniesieniu do samochodow, kazdy nowy model
ma wiecej elektroniki i nikt z tego powodu nie narzeka - ludzie kupuja nowe samochody i sie ciesza ze sa fajnie wyposazone w gadzety sa bezpieczniejsze itd. Z tego tytulu chyba nie ma odwrotu i motocykle beda mialy jej rowniez coraz wiecej - byc moze bmw jest bardziej innowacyjne i wprowadza/patentuje niektore rozwiazania szybciej i sprawniej niz konkurencja. Nikogo nie namiawiam do tego aby jezdzil takim czy innym motocyklem bo po to na szczescie jest wielu producentow aby kazdy wedle swoich potrzeb i mozliwosci dokonal wlasciwego wyboru. Mnie bmw jezdzac kilkoma modelami nie zawiodlo i nie wyobrazam sobie innej marki na ten moment. Polecam jazdy probne a w szczegolnosci kilka dni pod rzad 600km-1000km wtedy w warunkach bojowych wychodzi z czym mamy do czynienia.

Marcin. Na pewno masz racje, że postęp technologiczny musi trwać. I na pewno tak jak piszesz któryś z producentów musi zostawiać w tyle konkurencje pod względem zawansowania zastosowanych technologii.
Nie zgodzę się, że stosowane w samochodach nowoczesne technologię odpowiadają wszystkim użytkownikom i że auta naszpikowane elektroniką nie są bardziej awaryjne niż te proste, które produkowane były 10 lat temu. Osobiście jestem użytkownikiem marki TOYOTA. Każdy, kto jeździ tymi samochodami od 20 lat powie Ci, że TOYOTA skończyła się mniej więcej w 2000 roku. Dlatego osobiście mam Avensisa z 98 roku, bo uważam, że jest lepszy od tego z 2009 roku. Ale nie to jest tematem rozmów.;-)
Moim zdaniem w motocyklach turystycznych powinny być stosowane PROSTE I SPRADZONE rozwiązania. Sprawdzone np w motocyklach sportowych, miejskich, itp. Natomiast sprawdzanie czy dopracowywanie nowatorskich rozwiązań wśród użytkowników, którzy jeżdżą po świecie jest narażaniem się na mało przychylne opinie. Jaką byś miał opinie na temat swojego BMW gdyby nowatorska elektronika wysiadła Ci np w Rosji w okolicach Murmańska?

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Michał Śledziewski:
Każdy, kto jeździ tymi samochodami od 20 lat powie Ci, że TOYOTA skończyła się mniej więcej w 2000 roku.
... a Mercedes na 124, te dwa stwierdzenia oznaczają, że odeszła w niepamięć pewna epoka konstruowania pojazdów...
Moim zdaniem w motocyklach turystycznych powinny być stosowane PROSTE I SPRADZONE rozwiązania.
też tak uważam
Natomiast sprawdzanie czy dopracowywanie nowatorskich rozwiązań wśród użytkowników, którzy jeżdżą po świecie jest narażaniem się na mało przychylne opinie.
to prawda, ale niestety produkty korporacji motocyklowyh będą coraz bardziej zaawansowane technologicznie, czy tego chcemy czy nie.

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Coby nie powiedzieć GS 1200 jest bardziej "lanserski" od przestarzałego nieco Viaderka - polemika jest ciekawa bo ja zastanawiam się na co kiedyś zmienię Viaderko jak zostanę w tej klasie ? Na pewno nie będzie to włoszczyzna :o)
Łukasz Barański

Łukasz Barański IT Systems
Administrator, USP
Zdrowie

Temat: Motocykl do turystki

No właśnie... niestety chcąc kupić teraz podróżne enduro nie za bardzo jest z czego wybierać.
W zasadzie do wyboru jest Honda (ewidentnie odchodząca od enduro w turystyce - patrz np nowy Transalp), albo BMW. W przyszłym roku być może nowa Super Tenere.

Nie ma ciągle godnego następcy nieodżałowanej Africa Twin.
IMO mógł by nim być F800GS... gdyby nie był od BMW. ;-)

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Rafał Ł.:
Coby nie powiedzieć GS 1200 jest bardziej "lanserski" od przestarzałego nieco Viaderka - polemika jest ciekawa bo ja zastanawiam się na co kiedyś zmienię Viaderko jak zostanę w tej klasie ? Na pewno nie będzie to włoszczyzna :o)
Słyszałem że ma być nowe wiadro. Nawet na jakimś forum widziałem zdjęcia. Moim zdaniem żywcem ściągnięte BMW GS. Ale może to być ciekawa oferta w porównaniu do drogiego GS'a.

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Jest jeszcze DR 800 Big ze stajni Suzuki produkowany wg. dobrej starej szkoły dość rzadki na rynku z resztą jak Super Tenera i chyba niedoceniany jedyna wada ww. motocykli to łańcuch a nie kardan co przy każdym motocyklu turystycznym powinno być priorytetem dla kupującego.

konto usunięte

Temat: Motocykl do turystki

Wiem, że to nie wątek archeologiczny :P, ale dla mnie motocyklem turystycznym wszech czasów był BMW K100 LT.
Super wygodny, super niezawodny, wystarczające osiągi, rewelacyjna ochroba przed wiatrem ... i deszczem! (do 180 km/h paliłem sobie fajkę na autobanie :), pakowne fabryczne kufry, wszystkie "luxbajery" i nie tak wielki jak już następne kredensy. Można było spokojnie śmigać po mieście.

Sprzedałem w 2001 r. po nakręceniu ponad 90 kkm bez najmniejszej awarii (drobny epizod - skrzynię biegów trochę sam popsułem;).
Kupił gościu z sąsiedniej mieściny i jeździ nim do tej pory. Aktualnie dobija do 250 kkm. przebiegu bez żadnego remontu.

Ale to już historia ... :)

Następna dyskusja:

Potrzebny Prawnik (Warszawa...




Wyślij zaproszenie do