Błażej W.

Błażej W. Aby do przodu

Temat: Łańcuch

No i nadszedł czas na wymianę.
Co możecie polecić oprócz D.I.D?
Jaka jest różnica między x-ring a x2-ring i w czym one są lepsze od o-ring?
dzięki
Hubert Selmaj

Hubert Selmaj Specjalista ds
technicznych, Toyota
Motor Poland

Temat: Łańcuch

Zasada jest prosta. Im łańcuch droższy tym lepszy.

konto usunięte

Temat: Łańcuch

Jak nie upalasz to kup sobie tańszy tylko dobrej marki powinien i tak długo posłużyć a jak piłujesz to kup droższy i jak najlepszy ja bym tak zrobił.
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Łańcuch

Robert S.:
Jak nie upalasz to kup sobie tańszy tylko dobrej marki powinien i tak długo posłużyć a jak piłujesz to kup droższy i jak najlepszy ja bym tak zrobił.

Ale jak nie "upalasz" [co to znaczy?] i kupisz sobie dobrej marki i lepszy to posłuży jeszcze dłużej :))

Błażej, jakie są różnice?

X ring - to nic innego jak uszczelki pomiędzy oczkami, które w przekroju są w kształcie litry X. Dzięki temu pomiędzy metalowymi oczkami pozostaje większa ilość smarowidła, przez co żywotność łańcucha się zwiększa. Adekwatnie O-ring i X2-ring

Myślę, że poniższy obrazek pomoże wyobrazić sobie to co napisałem.


Obrazek


SmokuJakub J. edytował(a) ten post dnia 10.10.09 o godzinie 13:07

Temat: Łańcuch

to ja też mam pytanie co do łańcucha, a konkretnie jego smarowania:

nie wiem czy jest to wina smaru czy zbyt dużej ilości jaką może nakładam, ale po nałożeniu (zazwyczaj robię to na noc żeby powchodził tam gdzie trzeba) po pierwszej jeździe mam strasznie zachlapane części moto w tamtych okolicach taką raczej rzadką czarną mazią. czy coś robię źle czy może smar do kitu? używam smaru do enduro, chain lube, taki mi gość w sklepie polecił, nazwy dokładnej sobie nie przypomnę w tym momencie

co myślicie?

konto usunięte

Temat: Łańcuch

Zmyj to coś naftą z "okolic" i z łańcucha, wysusz łańcuch i posmaruj go olejem przekładniowym (np. Hipol 80W90, kupisz na Orlenie).

Rano przetrzyj szmatką zbierając nadmiar, a nic nie będzie chlapać i na ok. 1000 km zwykłej szosowej jazdy będziesz miał święty spokój.

Używałem już wielu markowych wynalazków i nic nie zastąpi zwykłego oleju przekładniowego.

konto usunięte

Temat: Łańcuch

Zmień smar.... I zmień salon w którym doradzono ci smarowanie łańcucha smarem offroad (dla enduro)....

Szymon Jonczyk:
to ja też mam pytanie co do łańcucha, a konkretnie jego smarowania:

nie wiem czy jest to wina smaru czy zbyt dużej ilości jaką może nakładam, ale po nałożeniu (zazwyczaj robię to na noc żeby powchodził tam gdzie trzeba) po pierwszej jeździe mam strasznie zachlapane części moto w tamtych okolicach taką raczej rzadką czarną mazią. czy coś robię źle czy może smar do kitu? używam smaru do enduro, chain lube, taki mi gość w sklepie polecił, nazwy dokładnej sobie nie przypomnę w tym momencie

co myślicie?
Hubert D.

Hubert D. wolny strzelec

Temat: Łańcuch

Błażej Witkowski:
Co możecie polecić oprócz D.I.D?

Oprocz DID masz jeszcze RK, lancuch z tej samej - najwyzszej polki. Natomiast nie kupuj lancuchow Regina ani Iris - nawet za poldarmo...

konto usunięte

Temat: Łańcuch

Określenie "upalać" jest jednoznaczne z "pałować" ;) Profesjonalne smary strasznie zapuszczaja felgę i są drogie a Hipek świetnie się nadaje nie tylko do skrzyni w MZ ://
Mariusz Trochimiak

Mariusz Trochimiak K.M.PSP m.st.W-wa

Temat: Łańcuch

Szymon Jonczyk:
to ja też mam pytanie co do łańcucha, a konkretnie jego smarowania:

nie wiem czy jest to wina smaru czy zbyt dużej ilości jaką może nakładam, ale po nałożeniu (zazwyczaj robię to na noc żeby powchodził tam gdzie trzeba) po pierwszej jeździe mam strasznie zachlapane części moto w tamtych okolicach taką raczej rzadką czarną mazią. czy coś robię źle czy może smar do kitu? używam smaru do enduro, chain lube, taki mi gość w sklepie polecił, nazwy dokładnej sobie nie przypomnę w tym momencie

co myślicie?
Nie enduro, ale może też będzie działał, smar BelRay - suchy i biały. Nie chlapie w znacznych ilościach i widać gdzie było już smarowane. Jak na razie dla mnie najlepszy. O tym co piszesz to jest firmy Motul. Miałem taki przezroczysty > jak dla mnie najgorsze g... nie widać ile się go nałożyło i lubił pochlapać sobie, felgę i moto :/.

Co do czystości felgi warto ją po prostu czyścić nie tylko na koniec sezonu :), wystarczy popularny plak - czystość, połysk i zapach :)Mariusz Trochimiak edytował(a) ten post dnia 12.10.09 o godzinie 11:43

Temat: Łańcuch

Polecam RK - trochę tańszy od D.I.D i również bardzo dobry. Na pewno nie opłaca się kupować taniochy.
Jeśli chodzi o smarowanie to się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o czyszczenie zachlapanej felgi to wczoraj (w niedzielę) pierwszy raz użyłem plaka i jest po prostu bezbłędny. Nie wiedziałem, że moja felga może być tak czysta! Bardzo polecam.

Ketchup

konto usunięte

Temat: Łańcuch

Oo plakiem to tylko poleruje moją drynde ,felg nie próbowałem tylko ze ten mój przeźroczysty Motul mocno sie trzyma i nie wiem czy da rade ale spróbuje dzięki za radę.
PS. Mariusz z kąd wiedziałes że używam dokładnie tego Motula ? ;)
Mariusz Trochimiak

Mariusz Trochimiak K.M.PSP m.st.W-wa

Temat: Łańcuch

Robert S.:
PS. Mariusz z kąd wiedziałes że używam dokładnie tego Motula ? ;)

Zgadywałem po nazwie którą pisął Szymon J., ale i w Twoim też odgadłem :)
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Łańcuch

Szymon Jonczyk:
to ja też mam pytanie co do łańcucha, a konkretnie jego smarowania:

nie wiem czy jest to wina smaru czy zbyt dużej ilości jaką może nakładam, ale po nałożeniu (zazwyczaj robię to na noc żeby powchodził tam gdzie trzeba) po pierwszej jeździe mam strasznie zachlapane części moto w tamtych okolicach taką raczej rzadką czarną mazią. czy coś robię źle czy może smar do kitu? używam smaru do enduro, chain lube, taki mi gość w sklepie polecił, nazwy dokładnej sobie nie przypomnę w tym momencie

co myślicie?

A może tylko taki miał smar i dlatego go polecił?
Też czytałem, że ten BelRay wymieniony powyżej tak nie brudzi. Nie wypróbowałem go jednak jeszcze :)
Co do czekania aż "wsiąknie" to nie trzeba całą noc. Wystarczy wg mnie poczekać 10-15 minut po smarowaniu i dalej zapier..ać :)
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Łańcuch

Filip Rogiewicz:
Też czytałem, że ten BelRay wymieniony powyżej tak nie brudzi. Nie wypróbowałem go jednak jeszcze :)
Używam BelRaya od dwóch sezonów i jestem bardzo zadowolony.
Tadek z Wiertniczej poradził mi żeby go nakładać na gorący łańcuch - bezpośrednio po jeździe - i tego się trzymam ;)
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Łańcuch

Dariusz M.:
Filip Rogiewicz:
Też czytałem, że ten BelRay wymieniony powyżej tak nie brudzi. Nie wypróbowałem go jednak jeszcze :)
Używam BelRaya od dwóch sezonów i jestem bardzo zadowolony.
Tadek z Wiertniczej poradził mi żeby go nakładać na gorący łańcuch - bezpośrednio po jeździe - i tego się trzymam ;)


Ja dokładnie robię tak samo. Bezpośrednio po jeździe smaruję i zostawiam, lub jak jadę gdzieś dalej to robię sobie przerwę na 15 min. po smarowaniu i lecę. :)

Temat: Łańcuch

Małgorzata Anna F.:
Zmień smar.... I zmień salon w którym doradzono ci smarowanie łańcucha smarem offroad (dla enduro)....

po ostatnich informacjach od znajomych na temat tego salonu chyba rzeczywiście poszukam innego

pozdrawiam
Mariusz D.

Mariusz D. psycholog kliniczny

Temat: Łańcuch

moja Shadow ma 15 tyś mil, pewnie jej łańcuch wymagał by jakiejś uwagi, kto wie, czy nie warto zafundować jej nowego, co o tym sądzicie? Może to mechanik ocenić, i czy ta ocena jedynie podroży i nieznacznie opóźni nieuniknione?
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: Łańcuch

Myślę Mariusz, że możesz to sam ocenić.
1. Tam gdzie jest łańcuch, tam jest też regulacja łańcucha - sprawdź ile regulacji (naciągu) jeszcze Ci zostało.
2. Jak naciągać? Każdy model ma w Service Manualu podane wartości luzu. Łapiesz łańcuch i napinasz go w górę i w dół (nie wiem czy dość obrazowo to opisałem) mierząc odległość pomiędzy skrajnymi pozycjami.
3. Łańcuch mocno wyeksploatowany można też poznać po tym, że jest bardzo nierówno wyciągnięty. Obracając kołem i jednocześnie szarpiąc łańcuchem w górę i w dół zaobserwujesz momenty kiedy naciąg będzie w miarę ciasny oraz takie, w których złapie spory luz.
4. Pamiętaj, że wymieniając łańcuch należało by wymienić również zębatki. Nowy łańcuch + stare zębatki = wielkie niedopasowanie :-)

konto usunięte

Temat: Łańcuch

Do porad Mariusza dodałbym jeszcze:

- złap za łańcuch ułożony na tylnej na zembatce (po jej prawej stronie) - jeśli jesteś w stanie wyraźnie "odciągnąć" go od niej, czas na nowy zestaw napędowy



Wyślij zaproszenie do