Tomasz
Mrozek
właściciel, DIGITAL
MIND
Temat: Kranik
Tak się złożyło, że mam motocykl korzystający jeszcze z tego ustrojstwa. Zwykle wygląda to tak, że ma 3 pozycje - Zbiornik główny,Rezerwa,Odcięcie dopływu. I wszystko jest ok, ale w tym moim moto jest ciut inaczej - średnio znam niemiecki, a instrukcję mam w tym języku - z tego co udało mi się przetłumaczyć/zrozumieć to to, że ma 3 pozycje: ON,RES i PRI. Pierwsze dwie są jasne, ale trzecia dotyczy pradopodobnie pompy (Vorpumpen) i jeśli dobrze sobie przetłumaczyłem, to w razie braku paliwa z ON trzeba przełączyć na parę sekund na PRI, a potem dopiero na RES.Jeśli coś namieszałem, to proszę o oświecenie, poza tym chętnie więcej dowiem się na temat tego ustrojstwa (np. czy to można przełączać w czasie jazdy itp.). Poniżej zamieszczam fragment z oryginalnej instrukcji:
Der Benzinhahn ist ein vakuumgesteuerter Typ, der die Kraftstoffzufuhr abstelit, wenn der Motor in den ON-oder RES-positionen abgeschaltet wird.
Der Benzinhahn hat drei Positionen: ON, RES (Reserve) und PRI (Vorpumpen). Wenn der Kraftstoff mit in der ON-Position befindlichem Hahn ausgeht, drehen Sie den Hahn auf PRI, lassen Sie ihn dort einige Sekunden und drehen Sie ihn dann auf RES. Die letzten 5,0 Liter Kraftstoff können durch Drehen des Benzinhahns auf RES gebraucht werden.