Robert Ł.

Robert Ł. Administrator
aplikacji, KB SA

Temat: Kask

Tak sobie czytam i czytam...
Zastanawiam się nad tymi paru złotymi, które dałem za mój taniutki hełm i myślę, że jednak nawet najdoskonalszy kask nie zastąpi wyobraźni i instynktu samozachowawczego.
Czytając niektóre posty w tym wątku dochodzę do wniosku, że niektórzy mają ochotę raz na jakiś czas przydzwonić o asfalt i do tego właśnie potrzebny im jest naprawdę dobry kask.
Moja Zuzia więcej jak 150 nie poleci, sportów na niej uprawiał nie będę, bo to w końcu chopper, a nie jakiś tam owiewkąnanizany bzyk. Już sam przepływ powietrza dba o to bym nie rozwijał więcej jak 120, bo nie mam żadnej owiewki... baaaa, nie mam nawet szyby.
...a już ostatnią rzeczą jaka mnie interesuje jest sprawdzanie wytrzymałości mojego taniego kasku.
Jest parę osób, które są zainteresowane tym, bym codziennie wracał do domu w stanie nienaruszonym. I ja dbam o to. Może w dbałości o to powinienem również wysupłać te 500 zetów na lepszy kask, ale wydaje mi się, że ten co mam w zupełności mi wystarcza, a są jeszcze inne szczytne cele do realizacji.
Tam gdzie do chopperka wystarcza orzech, tam mój tani kask znakomicie spełni swą funkcję.

Dlaczego nikt inny nie pochwali się tu, że kupił tani kask.
Bo nie ma czym? No nie ma czym...
Wojciech G.

Wojciech G. IT/Telekomunikacja

Temat: Kask

[author]Robert

konto usunięte

Temat: Kask

[author]Robert

konto usunięte

Temat: Kask

[author]Robert

konto usunięte

Temat: Kask

Każdy z nas kask przetestuje tylko raz i mam nadzieję że każdy z nas jeszcze obejrzy wyniki tego testu a nie będzie zwykłą crash test dummy.
Marcin P.

Marcin P. Koordynator IT, PZU
SA/PZU ŻYCIE SA

Temat: Kask

[author]Robert
Zbigniew Dolecki

Zbigniew Dolecki Referent ds.
Eksportu, Aesculap
Chifa Sp. z o. o.

Temat: Kask

Krzysztof L.:
Zbigniew D.:
, skorupa tym bardziej i moje zycie/zdrowie raz juz uratowal.

Nie wiem, czy dobrze cie zrozumiałem, ale...

...kaski konstruowane są tak, aby przy uderzeniu zaabsorbowaly jak najwięcej energii uderzenia. Oznacza to jednak, ze po wypadku kask moze wygladac idealnie z wyjatkiem rys czy odprysniec lakieru, jednak traci swoja zdolnosc absorbcji energii i przy następnym uderzeniu pęka jak jajko, a wraz z nim głowa.

Zgadza sie, ze po dzwonie kask (s)traci(c) (moze) swoje wlasciwosci.
O ile nie przywalisz nigdzie kaskiem, to powinien byc ciagle 'w formie'.

Co do mojego kasku - kask byl nowy, a rysy (ryski) i kilka odpryskow lakieru to efekt tego, ze byl on na wystawie w witrynie sklepu. Poza tym nienaruszyno i nie zakladany (to widac/czuc).
Szyba kasku to wazny temat - w moim przypadku wyladowalem na szybie kasku i nia przesliznalem sie po trawie z predkoscia 80km/h :/... Kask OK, podobnie szyba (poza przerysowana lekko na boku powierzchnia).
Moj kolega mial wiecej pecha niz ja (inna sytuacja - wyrzucony z drogi przydzwonil klatka i helmem w znak drogowy, ktory totalnie zlamal (bylo prawie 100km/h) i jego kask rowniez spelnil swoja role - szyba ma gniecenie (takze Uvex V1), ale reszta OK.

Oba kaski - tak moj jak i kolegi wizualnie sa OK, i geometria pozostala bez zmian - pojda w odstawke ze wzgledow bezpieczenstwa...

Co do tanich kaskow - spora czesc jeszcze niedawno byla robiona z ABS, ktory po zderzeniu np. z kraweznikiem potrafil nie peknac, ale powstawalo wgniecenie, ktore potrafilo sie odksztalcic spowrotem do niemal takiego samego ksztaltu. Drobny szczegol: glowa wewnatrz miala zmasakrowana czaszke...
Obecnie wiekszosc tanszych kaskow ma skorupe z polycarbonatu - ponoc twardsze i pewniejsze. PONOC :]

Jestem ciekawsim czlekiem, wiec po slizgu glowa w moim kasku rozbebralem go - poduszki sa wypinane - aby sprawdzic jak wyglada po takiej jezdzie skorupa. 'Niestety' zadnych widocznych uszkodzen i oznak 'crash-testu'. V1 sa wykonane z troj-kompozytu (GFK). Jesli zdecyduje sie kiedys na test wytrzymalosci (siekiera?) skorupy - wrzuce wyniki tutaj.

Wracajac do watku glownego - nie polecam uzywanych kaskow, niemniej z wyprzedazy koncowek serii/rozmiarow/design'u lub z drobnymi uszkodzeniami powloki lakierniczej (odpryski lakieru, ale nie uszkodzenia skorupy!) mozna kupic przyzwoity kask w dobrej cenie.

I ma racje Marcin Praga piszac, ze mozesz(my) miec predkosc 0km/h i to ktos 'przetestuje' wytrzymalosc sprzetu za nas.
Dlatego bede sie upieral, ze nie warto za bardzo oszczedzac na ubiorze. :)
Paweł Zienkiewicz

Paweł Zienkiewicz Szczecin.
Outsourcing.

Temat: Kask

Witam wszystkich!

Podczytuję forum motocyklowe od pewnego czasu. Od mniej więcej tygodnia mogę się z Wami przywitać, bo jestem świeżym właścicielem Yamahy XT600.

Jestem studentem zarabiającym po studencku i po szczecińsku (kumulacja zła kapitalistycznego ;) ). Po zakupie motocykla, przywiezieniu go z Poznania do Szczecina, opłatach skarbowych, ubezpieczeniach itp nie zostało mi praktycznie wcale gotówki.

Yamaha to nie jest sprzęt do ścigania się, ale wiem, że będę od czasu do czasu robił trasy Szczecin -> morze (okolice Niechorza, Rewala) 120km. Kask crossowy, z racji otwartej budowy jest zbyt głośny i wieje niemiłosiernie przy tych 100 - 120 km/h nie mówiąc już o tym, że jadąc musiałem mieć mocno zaciśnięte wargi, żeby nie furkotały xD

Szukam więc integrala. Dyskusja jest zacięta, a mój portfel raczej bardziej studencki niż wypchany banknotami.

http://moto.allegro.pl/item239480018_uvex_ps_415_genia...

Uvex to raczej dobra firma. Może nolan n62? Możecie polecić coś na pierwszy kask? Jak ten Nolan n62.

Dodam, że jestem kimś, komu nie przeszkadza "kopanie" zamiast rozrusznika czy brak automatycznego ssania. Dopiero zaczynam.

Pozdrawiam!
Paweł Zienkiewicz

Paweł Zienkiewicz Szczecin.
Outsourcing.

Temat: Kask

http://allegro.pl/item231127166_kask_airoh_s4_promocja...

Chyba jednak znalazłem coś ciekawszego na enduro :)

Czas szukać dotacji ;)

Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Kask

Jeśli chodzi o Nolana N62 to zaleznie od wersji mogą sie mocno od siebie różnić. Ja mam chyba najprostszą Grafic.
Zalety:
- jest lekki
- pasuje akurat na moją czaszkę
- ma szybkie zapinanie
- szybka faktycznie twarda i sie nie rysuje
- antifog w miarę ale można pinlock dokupić
Wady:
- powyżej setki jest głośny, powyżej 140 dramat ;)
- ma słabą aerodynamikę boczną
- szybkie zapięcie ma wadę, bo słabo trzyma pasek i się poluzowuje
- kask nie jest malowany tylko oklejany
- słabe uszczelnienie szybki i troszku po paszczy wieje.

Ale za te pieniądze nie jest zły ;)

http://moto.allegro.pl/item240432071_kask_nolan_n_62_s...
Adam Brzozowski

Adam Brzozowski Business Development
Manager

Temat: Kask

[author]Robert
Paweł Zienkiewicz

Paweł Zienkiewicz Szczecin.
Outsourcing.

Temat: Kask

Dzięki Robert za info.

Znalazłem pod Hamburgiem
Airoh S4

Obrazek


Jestem w mniejszości, bo styl mojego moto to enduro. Dlatego poluję na coś "zadaszkowanego". Dodatkowo przy przelotówkach przyda się szybka (ciszej przy (moich) dużych prędkościach).

100 Euro to mało w porównaniu z 570 na allegro, czy ponad 700 zł w polskich sklepach motocyklowych.

Krótki opis tego kasku
Szymon C.

Szymon C. Service Delivery
Manager

Temat: Kask

Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna XR-1000, jednak po przestudiowaniu poniższych artykułów znów zaczynam nabierać wątpliwości, czy przesiadać się na coś rzekomo lepszego jeśli nawet będę miał mniej gwiazdek w testach bezpieczeństwa w porównaniu z obecnym kaskiem? Czy komfort jazdy i inne zalety są warte ceny Shoei’a ?
Ma ktoś doświadczenia z kaskami które otrzymały 4-5* w poniższym teście?

Cytat:
„Zanim kupisz kask sprawdź, czy jest on dostatecznie bezpieczny.
Brytyjski rząd, w trosce o bezpieczeństwo motocyklistów opracował ranking najbezpieczniejszych kasków motocyklowych. SHARP (Safety Helmet and Assessment Rating Program) jak na razie obejmuje kaski integralne, będące w sprzedaży na Wyspach Brytyjskich. Podstawą oceny kasków są testy absorpcji uderzeń, przyśpieszeń obrotowych, a także testów przy prędkościach zarówno wyższych, jak i niższych, niż te ustanowione w obecnie obowiązujący normach bezpieczeństwa.
Celem rankingu SHARP jest pomoc motocyklistom w doborze odpowiednio bezpiecznego dla nich kasku, co ma w zamyśle obniżyć poziom śmiertelnych wypadków drogowych z udziałem motocyklistów.
Sam ranking przynosi dosyć zaskakujące wyniki. Na jego podstawie można dojść do wniosku, że nie zawsze najdroższe kaski są najbezpieczniejsze. SHARP nie ma dla przykładu litości dla legend, takich jak Arai RX-7, czy tez Shoei XR1000, które sklasyfikowane zostały na o wiele niższych miejscach, niż niektóre modele tanich i popularnych skorup. A przecież te znane kaski uważane są za najbezpieczniejsze na świecie!
Oczywiście nie należy tego rankingu traktować jak wyroczni, bo o wartości kasku decyduje wiele czynników. Niemniej jednak warto być dobrze poinformowanym. Które kaski wypadły najlepiej, a które najgorzej zobaczycie sami klikając tutaj:
http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/search/results/?sort...
Źródło:
http://www.scigacz.pl/Ranking,kaskow,motocyklowych,589...

dla wnikliwych inny artykuł który potwierdza teorię iż pod względem przeciążeń przenoszonych na głowę drogie kaski niekoniecznie są lepsze niż te tanie. Najlepszy okazał się jeden z tańszych kasków w teście ~70$:
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_h...

pozdrawiam
Szymon
Thomas Voland

Thomas Voland Fotograf
beauty&fashion,
Retuszer, 3D Artist

Temat: Kask

Ciężka sprawa. Testy SHARPa wydają się przemyślane i bazują na tym co najważniejsze - absorbcji energii z uderzenia. Większość osób jest przekonana, że jak kask po uderzeniu o glębę 300 km/h ma wciąż całą skorupę, to spełnił swoje zadanie co ma się nijak do rzeczywistości.

Tylko trzeba wziąć pod uwagę to, jaka musiał by być siła uuderzenia, żeby np. kask z trzema gwiazdkami nie zaabsorbował wystarcjąco dużo energii. Raczej ogromna i pewnie szanse na tak mocny wypadek są nikłe.

Chociaż kaski z dwiema gwiazdkami chyba lepiej odpuścić :)Sam bym chętnie na codzień jeździł w Schuberthcie S1 PRO ale nie po zobaczeniu jego wyniku SHARP...

Pytałeś czy ktoś jeździł w 4 i 5-gwiazdkowych. Z pięciogwaizdkowych testowałem HJC HQ1:
http://www.motogen.pl/laboratorium/testyakcesoriow/hjc...

był też w testach Nolan N84, który dostał 4 gwiazdki ale to inna kalsa kasków, mniej sportowy, a bardziej turystyczny. HQ1 lepiej się sprawdza przy szybkiej jeździe.
Tutaj masz o nim (n84) info:
http://www.motogen.pl/laboratorium/testyakcesoriow/nol...

W Nolanie n61 też zrobiłem sporo km, to chyba ta sama skorupa co N62 (cztery gwiazdki w SHARPie. Ale to niższa półka i nie ma co o nim wspominać.

W sezonie 2009, zapowiada się, że będę miał Marushiny do tesów (te które już są w rankingu mają maksymalne noty w SHARPie, 5 gwiazdek więc będzie interesująco.). W Polsce niemal niemożliwe jest znaleźć konkretne info o Marushinach i sam jestem ciekaw czy to porządne kaski, bo co komu po bezpieczeństwkie, jak kask będzie miał kiepską aerodynamikę, będzie trzeba zawsze jeździć w zatyczkach itpTomasz Pluszczyk edytował(a) ten post dnia 08.12.08 o godzinie 03:16
Mariusz Trochimiak

Mariusz Trochimiak K.M.PSP m.st.W-wa

Temat: Kask

Szymon C.:
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna XR-1000, jednak po przestudiowaniu poniższych artykułów znów zaczynam nabierać wątpliwości, czy przesiadać się na coś rzekomo lepszego jeśli nawet będę miał mniej gwiazdek w testach bezpieczeństwa w porównaniu z obecnym kaskiem? Czy komfort jazdy i inne zalety są warte ceny Shoei’a ?

Ja sobie kupiłem shoei'a, ze względu na malowanie (model 2009), i ze względu na kształt skorupy > nie jest wielka jak w AGV, i oczywiście ze względu na opinie wielu użytkowników. Myślę że ta jedna gwiazdka różnicy nie będzie zauważalna w użytkowaniu, a co do sprawdzania tych gwiazdek myślę że nikt by nie chciał się przekonywać.
Co do głośności > zrobiłem nim tylko 800km więc nie mam jeszcze porównania, bo nie robiłem nim trasy tylko miasto. Dla mnie minusem jest tylko pinlock, trzeba trochę posiedzieć by go szczelnie założyć.
Teraz są wyprzedaże malowań niekontynuowanych w 2009r, ceny tak do 1300zł (Yamaha-Połczyńska W-wa)

konto usunięte

Temat: Kask

Szymon z 4-ro gwiazdkowych posiadam obecnie:

Nolan N 102
Nolan N-103

Obydwa szczękowe - w mojej opinii tylko na miasto
103 bardzo mocno poprawili np. VPS w środku i lepsza wentylacja - niestety obydwa głośne , ale za to maj super antifogi na pinlockach.

Nolan N 62 integralny ma moja żona - 2 razy jeżdżony opinia żony bdb cichy i wygodny

Shark RSF 2I - tego polecam szczególnie dla mnie jest super , cichy wygodny szyba biała z wtopionym antifogiem - Nolan w kwestii antifoga bije go na głowę ( ale nie tylko jego XR-a też )
ciemne szyby są w 3 odcieniach ciemna, ciemniejsza i b.ciemna :o)

Ja kupiłem Sharka jako alternatywę dla XR 1000 ten kompletnie mi nie leżał.

Wybór jak zwykle indywidualny i subiektywny ;o)Rafał Łupkowski edytował(a) ten post dnia 08.12.08 o godzinie 15:27
Szymon C.

Szymon C. Service Delivery
Manager

Temat: Kask

Dzięki za wymianę doświadczeń, to ja jeszcze dodam ze obecnie jeżdżę w AGV S-4 (o dziwo w teście otrzymał 5*). Anti-fog jakoś daje radę ale mógłby działać lepiej, trochę głośny przy wyższych prędkościach, skorupy robione w 2 rozmiarach, można wymieniać/prać cały środek.

Następna dyskusja:

Jaki kask ?




Wyślij zaproszenie do