Rafał P.

Rafał P. IT network
specialist

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Dariusz M.:
.
Nowa CBFa ma zgodnie ze specyfikacją wysokość siedzenia 785 +/- 15mm
http://honda.pl/pl/motocykle/modele/naked/cbf600s/spec...
I szczerze mówiąc to obniżenie siedzenia na początek jest genialne - daje poczucie komfortu na początku przygody.
Porównaj sobie z 830mm w NC700X - wbrew pozorom to jest spora różnica.
Nie jeździłem NC ale CBF na pierwsze moto mogę śmiało polecać - dla rozsądnego jeźdźca, w końcu to jednak prawie 80KM i wersja S pewnie 200kmh poleci (mój golas dawał radę do 170-180, oczywiście na niemieckich autostradach :P

Wysokość siodła to nie wszystko. Istnieją moto z wysokim siodłem ale wąskim i to nie przeszkadza w jeździe tak bardzo jak te z niskim i szerokie. Także do moto trzeba się po prostu przymierzyć bo same dane nic nie mówią.Rafał P. edytował(a) ten post dnia 15.04.12 o godzinie 12:53
Przemysław K.

Przemysław K. Handlowiec /
inżynier spec. ds
BHP

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

No i już wiem... Dziś na Dniech Testowych Hondy w Radomiu miałem okazję pojeździć NC 700 X/S oraz CBF 600 S/N... Wrażenia z jazdy całkiem spoko (mimo padającego deszczu i śliskiego toru). Już wiem że NC 700X nie jest dla mnie. Za wysoki (chociaż to nie takie znaczące) i jakoś mało komfortowo się na nim czułem. Poza tym odniosłem dziwne wrażenie że jest dużo mniej elastyczny niż CBFa (może to moje mylne wrażenie bo na mokrym torze nie było jak pojechać więcej niż 75 km/h na prostej). Notabene dużo lepiej niż na CBFie jeździło mi się crosrunerem i transalpem... Zupełnie dziwne wrażenie miałem po jeździe Integrą. Wąskie koła nie dają komfortu psychicznego w zakręcie na mokrym torze...:)
Krzysztof Sielicki

Krzysztof Sielicki Specjalista ds.
wdrożeń i utrzymania
systemów
biznesowych...

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Również i ja jeździłem wczoraj w Radomiu na NC 700X oraz CBF 600S/N.

Na mokrym torze, w wolnych zakrętach (30-40 kmh) CBFa jest o wiele lepsza niż NC700X. Niby NC miało być elastyczne, ale na wyjściu z zakrętu na drugim biegu, przy 2000-2500 obrotów reagowało niemrawo i wibracyjnie.

CBF natomiast ma silnik tak jedwabiście gładki przy odkręcaniu z najniższych obrotów, że powinno się na tym motocyklu robić kurs na prawo jazdy. Egzaminacyjny YBR szarpie łańcuchem jeśli tylko przymkniemy i otworzymy gaz (częsty błąd początkujących). Na CBF mamy wrażenie, że mamy silnik elektryczny - tak równo i delikatnie ciągnie. ABS działa bezbłędnie, a do tego nawet na mokrym załącza się dopiero przy bardzo mocnym hamowaniu (później niż w NC700).

Jeżeli chodzi o DCT to zmiany biegów są ok ale bez rewelacji. Jak już opanujemy zmiany bez sprzęgła na konwencjonalnej skrzyni to osiągamy podobną gładkość + większą satysfakcję.

Jednak i tak Transalp jest IMHO najlepszy. Niby tylko 59 KM ale na torze kartingowym dawał najwięcej satysfakcji: świetna trakcja (pewnie dzięki oponom), wygodny, najlepszy dźwięk (VFR1200 przy nim to odkurzacz) i najbardziej dynamiczna reakcja na manetkę. Niby miał C-ABS, ale jakbym mocno nie hamował, ani razu się nie włączył.

O Integrze się nie wypowiem, bo przyglebiłem na trzecim okrążeniu... i do tej pory nie wiem co zrobiłem źle.
Rafał P.

Rafał P. IT network
specialist

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Krzysztof Sielicki:
CBF natomiast ma silnik tak jedwabiście gładki przy odkręcaniu z najniższych obrotów, że powinno się na tym motocyklu robić kurs na prawo jazdy. Egzaminacyjny YBR szarpie łańcuchem jeśli tylko przymkniemy i otworzymy gaz (częsty błąd początkujących). Na CBF mamy wrażenie, że mamy silnik elektryczny - tak równo i delikatnie ciągnie. ABS działa bezbłędnie, a do tego nawet na mokrym załącza się dopiero przy bardzo mocnym hamowaniu (później niż w NC700).

Tak działa każdy silnik 4 cylindrowy w motocyklu ;) powoli się rozkręca i dopiero po przekroczeniu 6-7tys obrotów zaczyna się budzić.
Jeżeli chodzi o DCT to zmiany biegów są ok ale bez rewelacji. Jak już opanujemy zmiany bez sprzęgła na konwencjonalnej skrzyni to osiągamy podobną gładkość + większą satysfakcję.

Jazda bez wciskania sprzęgła podczas zmian biegów bez wciskania sprzęgła powoduje jej uszkodzenie. Widzę że to co raz częstszy mit wśród motocyklistów. Skoro producent pisze w instrukcji że przy zmianie biegów należy wciskać sprzęgło to należy to robić. Skrzynia kłowa niby nie wymaga sprzęgła do zmian biegów ale jeżeli używamy sprzęgła zdecydowanie mniejsze momenty obrotowe są przenoszone na poszczególne zębatki w skrzyni. W efekcie skrzynia posłuży nam dłużej.
Łukasz F.

Łukasz F. właściciel,
Autokompleks

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Przemysław K.:
prostej). Notabene dużo lepiej niż na CBFie jeździło mi się crosrunerem i transalpem... Zupełnie dziwne wrażenie miałem po jeździe Integrą. Wąskie koła nie dają komfortu psychicznego w zakręcie na mokrym torze...:)
to rzeczywiście bardzo dziwne biorąc pod uwagę że Integra i CBF mają ten sam rozmiar opon...:)
Przemysław K.

Przemysław K. Handlowiec /
inżynier spec. ds
BHP

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

to rzeczywiście bardzo dziwne biorąc pod uwagę że Integra i CBF mają ten sam rozmiar opon...:)

hmm nie wiem czemu ale nie czułem się za pewnie na INTEGRZE. Ze specyfikacji wynika że mają takie same opony ale wydawało mi się że w porównaniu do CBFy są jakieś wąskie poza tym zupełnie inaczej Integra zachowuje się w zakręcie (a ja przez to nie czułem się pewnie na mokrym torze)...
Krzysztof Sielicki

Krzysztof Sielicki Specjalista ds.
wdrożeń i utrzymania
systemów
biznesowych...

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Rafał P.:

Tak działa każdy silnik 4 cylindrowy w motocyklu ;) powoli się rozkręca i dopiero po przekroczeniu 6-7tys obrotów zaczyna się budzić.

Jazda bez wciskania sprzęgła podczas zmian biegów bez wciskania sprzęgła powoduje jej uszkodzenie.

Na temat zmiany biegów możemy podyskutować w tym temacie http://www.goldenline.pl/forum/905196/zmiana-biegow-be...

Jeżeli chodzi o moje odczucia odnośnie NC700X ze skrzynią DCT to zmiana biegów jest na pewno mniej płynna niż np w VW Passacie z DSG. Jadąc 40 kmh na trójce gdy odkręcimy maksymalnie rollgaz silnik wibruje, męczy się, potem automat zrzuca bieg i moto zaczyna przyspieszać.

Sęk w tym, że reklamowali że ten motocykl, że ma "mocny dół" i "ciągnie jak diesel", a moje subiektywne odczucia są takie, że CBF600 lepiej przyspiesza od najniższych obrotów i ogólnie sprawia wrażenie sprzętu o klasę wyższego.

Natomiast Integrą mało kto jeździł (w godzinach 13-15 chyba tylko ja wpadłem na ten pomysł) i najprawdopodobniej opony były jeszcze niedotarte (miały jeszcze zielone paski). Na mokrym torze trzymały najgorzej ze wszystkich moto.
Przemysław K.

Przemysław K. Handlowiec /
inżynier spec. ds
BHP

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Natomiast Integrą mało kto jeździł (w godzinach 13-15 chyba tylko ja wpadłem na ten pomysł)

Ja także miałem ten wyśmienity pomysł aby jeździć w deszczu:)

konto usunięte

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Rafał P.:

Tak działa każdy silnik 4 cylindrowy w motocyklu ;) powoli się rozkręca i dopiero po przekroczeniu 6-7tys obrotów zaczyna się budzić.

Rozumiem , że chodzi ci o silniki rzędowe - nie chcesz chyba powiedzieć że V4 budzi sie od 6-7 tyś chyba , że to v-tec :o)

Jeździłem także Integrą po 14-tej , nie zidentyfikowałem żadnych problemów o których piszecie ale to zawsze indywidualne odczucia .

Gdybym miał wybierac pomiędzy Integrą a NC 700 X - paradoksalnie wybrał bym Integrę , jest rewelacyjna i raz na zawsze zabija mit "sedesu" :o)
Rafał P.

Rafał P. IT network
specialist

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Rozmawiamy o CBF600 a tam V4 nie uświadczysz... ;) Miałem CBFkę i dla mnie to motocykl kompletnie bez wyrazu. Niczym się nie wyróżnia i nic nie jest w niej takiego aby powiedzieć że zakochałem się w tej maszynie...takie mydło i powidło. Moim zdaniem teraz w tym segmencie kawasaki ER6-n albo -f to najlepsza propozycja. Świetny silnik, bardzo dobre zawieszenie i do tego bardzo mało pali. Kiedy CBFka żłopała około 6l to ER6 spalał 4,5 nawet mój obecny v-strom średnio spala 5l na 100km.
Krzysztof Sielicki

Krzysztof Sielicki Specjalista ds.
wdrożeń i utrzymania
systemów
biznesowych...

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Uwielbiam takie uogólnienia... rzędówki budzą się przy 6-7 tysiącach obrotów?... jasne
Zwłaszcza Bandit 1250 (108 Nm /3700 obrotów) albo eR Łan - do 7 tysięcy muł taki, że trzeba się nogami odpychać...

;-)
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Krzysztof Sielicki:
Uwielbiam takie uogólnienia... (...)
Zwłaszcza Bandit 1250 (...) albo eR Łan
Hmmm... ale rozmawiamy zdaje się o trochę innych pojemnościach ;)
CBF600 do 5-6k strasznie muliła, a przy 10k też pokazywała trochę pazura, przy czym spalanie wtedy rośnie znacznie.
600rr też do 6-8k rakietą nie jest, ale jak się pokręci do odcięcia (15-16k :P to i na drugim i trzecim biegu potrafi podnieść włosy na karku (oczywiście na niemieckich autostradach :P
Krzysztof Sielicki

Krzysztof Sielicki Specjalista ds.
wdrożeń i utrzymania
systemów
biznesowych...

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Dariusz przejedź się na NC 700X. Jeżeli CBF 600 muli to NC w ogóle nie przyspiesza. Ale i tak na mokrym torze kartingowym najwięcej frajdy dawał Transalp :-)
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Krzysztof Sielicki:
Dariusz przejedź się na NC 700X. Jeżeli CBF 600 muli to NC w ogóle nie przyspiesza.
Hehe to po co próbować ;)
Jeżdżę obecnie 600RR i to zdecydowanie zaspokaja moje potrzeby ;)
Zresztą ci co mnie znają - wiedzą że nie jestem z gatunku testerów, co chcą się przejechać na wszystkim. Tak mam i dobrze mi z tym ;)
Anna Celińska

Anna Celińska tłumaczenia
audiowizualne

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Miałam wreszcie okazję zrobić jazdę próbną na NC700X z ABS oraz na NC700X z ABS i DCT. Gdybym się kierowała opiniami kolegów z tego wątku, chyba zwątpiłabym, czy zakup NCX ma jeszcze jakiś sens. Przez chwilę mignął mi pomysł powrotu do starej, poczciwej CBF600, tylko tym razem z ABS i w wersji S.
Na szczęście trafiła się NCX do testów i pośmigałam na niej aż miło. Zaskoczyło mnie (nawet trochę negatywnie) jak szybko reaguje na biegi, wręcz odczuwałam dyskomfort szarpania. Motocykl jednak świetnie lawirował między samochodami, a na trasie, bez bólu rozpędził się do ponad 140 km/h. Moim zdaniem NCX nie ma kompleksów i daje frajdę z jazdy. Na trasę chętnie bym wzięła (ale koniecznie z ABS). Natomiast do miasta jest troszkę zbyt agresywny, bardzo zrywny na jedynce. Dwa razy mi zgasł ;-) Trzeba go wyczuć. Mimo łagodnego usposobienia, przy CBF-ie NCX to drapieżnik.
Po zejściu z NCX miałam banana na twarzy i mieszane uczucia. To jednak nie jest motocykl uniwersalny, a tym bardziej głównie do miasta. Ja w każdym razie, gdybym miała pozbywać się mojego maxiskutera, żeby zastąpić go uniwersalnym motocyklem (u mnie jest tylko opcja albo-albo), to nie wybrałabym NCX.
Do czasu... Na szczęście była jeszcze okazja, by przejechać się najwyższym modelem NC700X DCT z automatyczną skrzynią biegów. Przyznam, że od razu się zakochałam w tym modelu. Ma większość najlepszych cech zwykłego NCX, ale jest pozbawiony podstawowej (dla mnie) wady, czyli owej nerwowej reakcji na zmianę biegów.
Teraz już wiem, że jeśli mam się żegnać z moją Hondą Forzą, to zastąpienie jej NC700X z DCT osłodzi mi rozstanie, a jednocześnie nie będę tęsknić za małymi kółkami maxiskutera na naszych dziurawych drogach.

Podobno następna dostawa NCX-ów dopiero na wiosnę. Po chudym sezonie, zaczynam zbierać na nową maszynę :-)

konto usunięte

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Anna Celińska:
Trzeba go wyczuć. Mimo łagodnego usposobienia, przy CBF-ie NCX to drapieżnik.

Ania litości :o) wiem , ze to subiektywne odczucia ale jako były własciciel CBF 600 i tester NC700X protestuję przeciwko takim stwierdzeniom :o)

Zakładam , że odczucie wynika z tego że NC odcina przy 6500 rpm ?!
Przemysław K.

Przemysław K. Handlowiec /
inżynier spec. ds
BHP

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

To chyba teraz mogę coś napisać w temacie... No może nie do końca bo mam pewne doświadczenia z wersją NC 700 S.
W ostatni weekend wypożyczyłem to cudo i miałem okazję przejechać się na trasie warszawa-mazury-hel i powrót do wa-wy. W sumie wyszło tego 1000 km.
Jest kilka faktów, które muszę przytoczyć:
- niewiarygodnie ciekawy schowek w baku :) fenomenalna rzecz :)
- spalanie 3,4 l/100km (jazda przede wszystkim w trasie ale także przeciskanie się przez korki)
- prędkość max 185 km/h przy silnym bocznym wietrze z małym bagażem w pojedynkę
- fenomenalnie wygodna kanapa
- całkiem wygodna pozycja ma motocyklu
- przy silnym bocznym wietrze dość mała masa pojazdu + kierowca (60kg)= całkiem pokaźne bujanie na boki
- do przeciskania się korkach genialny (zwarta budowa, zwinny, lekki)
Co do samej jazdy to w trasę...hm do 120 km/h da się jechać.Powyżej to jak na każdym golasie - wieje. Jak się człowiek przyklei do baku to się da tylko jak długo można jechać w takiej pozycji.
Strasznie dużo trzeba mieszać biegami...jeśli prędkość spada do 110 km/h to już się nie da jechać na 6 biegu...
Żadnych nerwowych zachowań i reakcji na gaz nie zaobserwowałem. Płynnie oddaje moc tylko odcięcie przy 6500 trochę irytuje. Jeździ się tym prawie jak dieslem czyli najlepiej czuje się w zakresie 3000-4000 obr/min.
Brakowało mi owiewki i dlatego przejadę się NC 700X w jakąś dłuższą trasę.
To tyle moich spostrzeżeń.
Anna Celińska

Anna Celińska tłumaczenia
audiowizualne

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

No mnie właśnie to mieszanie biegami niezbyt podpasiło, CBF-a to jednak spokojna krowa była w porównaniu z narowistym NC700X który szybko domagał się dwójki, trójki itd. Przejedź się jeszcze automatem, wrażenia zupełnie inne (dla mnie osobiście lepsze).
Przemysław K.

Przemysław K. Handlowiec /
inżynier spec. ds
BHP

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Gdzie mają testówkę NC 700x? Jeździłem automatem i mam niezaciekawe wrażenia przez to że automat schodził w zakrętach max do 3 i szarpał niesamowicie a na mokrym torze nie dało się pojechać więcej niż 40 km/h...Przemysław K. edytował(a) ten post dnia 10.07.12 o godzinie 10:59
Anna Celińska

Anna Celińska tłumaczenia
audiowizualne

Temat: Honda NC 700X vs Honda CBF 600SA

Zapytaj w Motoriście.



Wyślij zaproszenie do