Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Cześć Motoniści

Chciałbym poczytać opinie ludzi, którzy dosiedli i nakręcili kilkaset km CBR 1000 (2009 wzwyż) i mogą się podzielić spostrzeżeniami dot ujeżdżania sprzęta w mieście. W chwili obecnej ujeżdżam SV 650S - super zwrotne moto między autami w korku, które świetnie biega do 150 km a potem trzeba popychać - nie mówię, że takie prędkości rozwijam w mieście. Moto genialne do miasta ale w trasie się męczy. Myślę o przesiadce na CBR1000 (600 jest za mała gabarytowo). boję się jednak, że CBR w korkach będzie trochę przegrywać. CBR 1000 HRC testowałem w trasie dwa lata temu - podoba mi się.

TPS
Krzysztof Parkitny

Krzysztof Parkitny Frontend Developer

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Tomasz Piotr S.:
CBR 1000 HRC testowałem w trasie dwa lata temu - podoba mi się.

Testowałeś tzn. ile kilometrów nakręciłeś? Przede wszystkim pytanie czy pojeździłeś choć jeden sezon na sportowym motocyklu, bo SVka to typowy turystyk który ma skręt jak rower, więc nic dziwnego że po mieście się fajnie lata.

"600 jest za mała gabarytowo"
Tego zdania to akurat nie rozumiem :) Lubisz mieć pod sobą większy sprzęt? Jeśli chodzi o moc to przypuszczam że przesiadając się z SVki zdecydowanie Ci wystarczy 600 - zwłaszcza że pytasz głównie o jazdę w mieście. Natomiast patrząc na Twoje potrzeby obiektywnie to polecałbym Ci GSX-R'a np. k7 / k8 / k9. I tu przypuszczam że 600-stka by wystarczyła, tudzież 750 - choć akurat 3/4 kupić w dobrym stanie doprawdy ciężko.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.07.13 o godzinie 13:05

konto usunięte

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

W korkach jeździłem swoją Hayabusą, która jest dość dużym motocyklem. Moja refleksja jest taka, że gabaryty motocykla w korku nie są rzeczą kluczową. W Hayce w skrajnych przypadkach składałem lusterka i jeździłem. Duże znaczenie ma natomiast środek ciężkości motocykla. Hayabusa jest doskonale wyważona, dzięki czemu nawet przy bardzo małych prędkościach motocykl jedzie stabilnie. Druga sprawa to nadgarstek - po przesiadce z widlastej 650 na rzędowy 1000 trzeba będzie nabrać nieco innych nawyków, gdyż centymetrowe odkręcenie manetki powoduje nieco inne skutki :).

CBR 1000 nie jeździłem, więc nie wiem. Zwracam tylko uwagę, żeby nie przykładać zbyt dużego znaczenia do gabarytów sprzętu.
Krzysztof Parkitny

Krzysztof Parkitny Frontend Developer

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Krzysztof L.:
CBR 1000 nie jeździłem, więc nie wiem. Zwracam tylko uwagę, żeby nie przykładać zbyt dużego znaczenia do gabarytów sprzętu.
Zgadzam. Do tego warto poczytać/pooglądać filmiki i potrenować kwestię przeciwskrętu na SVce a typowym sporcie.
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Krzysztof P.:
Tomasz Piotr S.:
CBR 1000 HRC testowałem w trasie dwa lata temu - podoba mi się.

Testowałeś tzn. ile kilometrów nakręciłeś? Przede wszystkim pytanie czy pojeździłeś choć jeden sezon na sportowym motocyklu, bo SVka to typowy turystyk który ma skręt jak rower, więc nic dziwnego że po mieście się fajnie lata.

Hmm typowy turystyk?


Obrazek

"600 jest za mała gabarytowo"

Siedziałem, jechałem RR - nie F - mała jest - może inaczej - sprawia wrażenie małej
Tego zdania to akurat nie rozumiem :) Lubisz mieć pod sobą większy sprzęt? Jeśli chodzi o moc to przypuszczam że przesiadając się z SVki zdecydowanie Ci wystarczy 600 - zwłaszcza że pytasz głównie o jazdę w mieście. Natomiast patrząc na Twoje potrzeby obiektywnie to polecałbym Ci GSX-R'a np. k7 / k8 / k9. I tu przypuszczam że 600-stka by wystarczyła, tudzież 750 - choć akurat 3/4 kupić w dobrym stanie doprawdy ciężko.

Nie chcę prostej kierownicy - GSX-R odpada.

TPS
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Krzysztof L.:
CBR 1000 nie jeździłem, więc nie wiem. Zwracam tylko uwagę, żeby nie przykładać zbyt dużego znaczenia do gabarytów sprzętu.

Mnie chodzi wyłącznie o przeciskanie się między samochodami w korkach do przodu. SV jest pod tym względem bardzo zwrotna. Nie wiem jak CBR 1000 RR - nigdy na niej się nie przeciskałem - stąd pytanie

TPS
Krzysztof Parkitny

Krzysztof Parkitny Frontend Developer

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Tomasz Piotr S.:
Hmm typowy turystyk?


Obrazek

Tak. Zarówno Suzuki SV 650 w wersji S jak i N to motocykl zaliczany do rodziny motocykli szosowo-turstycznych. Dziwne że o tym nie wiesz śmigając na nim :)
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Krzysztof P.:
Tomasz Piotr S.:
Hmm typowy turystyk?


Obrazek

Tak. Zarówno Suzuki SV 650 w wersji S jak i N to motocykl zaliczany do rodziny motocykli szosowo-turstycznych. Dziwne że o tym nie wiesz śmigając na nim :)

O matko teraz będziemy definiować semantykę na nowo. Wersja S nie jest typowo turystyczną wersją. Świadczą o tym niżej położone clip-ony, wyżej położone sety, pełna owiewka. Nawet na Wikipedii o tym piszą.

Możemy wrócić ad rem?

TPS

konto usunięte

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

No to może litrowa SV-ka, skoro mocy Ci brakuje? :)
Do miasta celowałbym w jakieś SM lub podobną geometrię - nie dość że wąskie, to jeszcze siedzisz wysoko, lusterka nad dachami samochodów - ideał.
A SV to motocykl sportowy, żaden tam turystyk :p

p.
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Piotr W.:
No to może litrowa SV-ka, skoro mocy Ci brakuje? :)
Do miasta celowałbym w jakieś SM lub podobną geometrię - nie dość że wąskie, to jeszcze siedzisz wysoko, lusterka nad dachami samochodów - ideał.
A SV to motocykl sportowy, żaden tam turystyk :p

Duża SV nie jest już tak poręczna w mieście - trasa super. Dwa kominy też robią swoje, poza tym waży 20 kg więcej niż mała SV. Trzeci argument to brak w SV 1000 ABS - ja mam i jak się ostatnio okazało, kiedy niepełnosprawny pojawił się na pasach - nie widział mnie jak nadjeżdżałem - nawet nie patrzył w moją stronę - ABS ocalił mnie od szlifu.

CBR 1000 RR waży 10 kg (mokra) więcej niż mała SV.

SM odpada - nie mój klimat.

TPSTen post został edytowany przez Autora dnia 04.07.13 o godzinie 18:11
Przemysław Pilaszek

Przemysław Pilaszek live your life !

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

error Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.07.13 o godzinie 07:50
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Tomasz Piotr S.:
Myślę o przesiadce na CBR1000 (600 jest za mała gabarytowo).
W moim subiektywnym odczuciu 600RR na której nakręciłem ponad 20kkm i 1000RR'2010 którą miałem okazję potestować kiedyś na ok 150km (dzięki Liściu :) - gabarytowo różnią się bardzo niewiele. Co przyznam było dla mnie dużym zaskoczeniem na plus. Miałem trochę obawy siadając na "litra" a okazało się że jeździ się super, trochę jakby dołożyć do '600" jakieś nitro, turbo lub coś w tym stylu ;)
Ani 600 ani 1000 nie jest tak poręczna w mieście jak SV ale bez problemu moją 600 jeżdżę po Wawie i sytuacje gdzie stoisz bo ani w przód ani w tył, ani w bok ;) są rzadkie - na 'bladym" będzie +/- tak samo IMHO. Na trasie jak to się zachowuje to sam opisałeś ;)
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Panowie i Panie,

A czy ktoś z Was w Warszawie lub bliskiej okolicy posiada CBR 1000 RR z lat 2008 - 2010 i byłby na tyle miły, żeby dać się do tej maszyny przymierzyć? Chciałbym po prostu wsiąść, zobaczyć jak się na tym czuję, na ile to jest wygodne, jaka jest różnica pomiędzy moim CB1000R a CBR. Rozważam taką zamianę, ale chciałbym to zrobić "z głową" :-) Z góry dzięki.
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Kierownik Działu
Zakupów

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Witam,
Ja posiadam osiłka z końca 2008 roku. i jest rewelacyjny pod każdym względem ale nie liczył bym na znacznie większe rozmiary niż 600 rr.
Na długość są prawie identyczne i do sprawia że moto bardzo ładnie się kładzie w zakrętach. ale nie będę pisał o zaletach tego motocykla bo przeczytasz o nich na wielu forach.
Odpowiadając na twoje pytanie czy moto radzi sobie w korkach jest to subiektywne odczucie. ja nie mam z tym problemu. Mieszkam pod Waw i moto daje radę bardzo dobrze.
Tylko czy to jest moto na codzienne dojazdy do pracy??? moim zdaniem nie. Jest to supersport i moim zdaniem szkoda motocykla żeby cały czas się grzało musimy wziąć pod uwagę że w tych modelach zastosowano mały akumulator i może po sezonie w korkach być do wymiany.
Na dojazdy do firmy proponował bym się rozejrzeć za jakimś streetem jeśli 600 Ci nie wystarczają to za 1000. Tylko ostrożnie z mocą.
SC59 na 3 idzie na koło więc tu już się kończą żarty :)
ja bardzo polecam ten model dla mnie jest rewelacyjny jak chcesz się przysiąść zapraszam do kontaktu na wiosnę.
PS. dodam że mam 198 cm wzrostu.
pozdrawiam
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Kierownik Działu
Zakupów

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Jeśli chodzi o trasy to na 600rr zjechałem pół europy dojeżdżając do Włoch a osiołkiem (1000rr) zjechałem morze i góry w tym roku i tak jak pisałem powyżej dla mnie nie ma problemu ale jak dla Ciebie będzie nie wiem musisz sam się przekonać :)
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Mój wybór padł jednak na BMW S1000RR - nawet ku mojemu zaskoczeniu :-) Ale dzięki za propozycję przymiarki. Notabene widzę, że pracowaliśmy w tym samym czasie w tej samej firmie :-) Ciekawe czym wtedy przyjeżdżałeś, bo ja czarną CBR 600 F4i a potem GSXRem 600 K5 :-)
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Kierownik Działu
Zakupów

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

Czarną kawasaki ER6N lub czerwono czarną Hondą CBR600rr
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Kierownik Działu
Zakupów

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

S1000rr to też świetny wybór miałem przyjemność się nią przejechać :)
jednak co Honda to Honda :)
Mariusz M.

Mariusz M. Technical Account
Manager

Temat: Honda CBR 1000 w zatłoczonym mieście

ok, to ja pamiętam Kawę ER :-)
Co Honda to Honda, intuicyjna w zakrętach, ale jakoś japońce pazur zatracili. Za to jak patrzysz na BMkę to jest w niej to coś :-)

Następna dyskusja:

Honda CBR 1000




Wyślij zaproszenie do