konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Witam,

Jezdze FZ6S z 2004r.
Ostatnio po pol godzinnej jezdzie wskaznik temperatury plynu skoczyl mi na maxa.
- plyn mam uzupelniony,
- wentylatorek sie pieknie wlacza
- chlodnica nie jest az tak bardzo zasyfiona robaczkami, wiec nie wiem, czy czyszczenie kazdej szczelinki dalo by jakies wymierne rezultaty.

Dodac wypada, ze mialem glebe w zeszlym roku i moze wtedy cos tam sie ukisiło (termostat, czy jakies inne badziewie). Nie wiem. Da sie sprawdzic empirycznie, czy termostat dziala itd?

Przed umowieniem sie do serwisu, gdzie pewnie bede musial zostawic pare grosze, chcialem prosic o pomoc kogos z Was, kto sie zna na tych rzeczach, w okresleniu, czy cos moge jeszcze zrobic, sprawdzic, zeby ewentualnie zdiagnozowac przyczyne.

Pomoze ktos?

dzieki
pozdrawiam
Michał
Kamil J.

Kamil J. Uniwersytet
Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w
Warszawie

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

A przy jakiej temp. sie włącza wentylator ??? bo piszesz że się włącza pięknie :)

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Sądzę a raczej wiem, że nie ma tam nigdzie wskazania dokładnej temperatury, poza tym trudno jadąc na moto zorientować się, że właśnie włączył sie wentylator :)

Również latam FZ6 2004 i problemów z chłodzeniem nie mam.

Jeżeli włącza sie wentylator to znaczy, że termostat działa. Piszesz, że płyn jest, zakładam, że zmieniałeś po sezonie ...

Pytanie czy działa pompa wodna ? To ona zapewnia cyrkulacje płynu chłodzącego. Piszesz, że miałeś glebę, może coś tam się uszkodziło ... empirycznie to wystarczy zdjąć wąż z chłodnicy i odpalić moto, jak wyrzyga płyn to pompa działa :) kierunek pracy pompy masz w manualu

przy okazji manuale są tu: http://ursa.irk.ru/manual/Piotr S. edytował(a) ten post dnia 03.06.08 o godzinie 16:32
Kamil J.

Kamil J. Uniwersytet
Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w
Warszawie

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

w fz6 nie ma wskaźnika temp. cieczy chłodzącej ??? w s dwójce już chyba jest --> o ile dobrze pamiętam.

A żeby zobaczyć czy się włącza wentylator wystarczy chwila zabawy gazem na biegu jałowym (szczególnie przy takiej temp. otoczenia jak teraz) --> raczej nie zalecam ekwilibrystyki podczas jazdy. Choc jak nie ma wskaźnika to mało takie doświadczenie podpowie.

Co do pompy wodnej --> tu się zgadzam.

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Wskazania temperatury jako takiej chyba nie ma. Zaraz poszukam w manualu. Jest tylko poziom temperatury plynu chlodzacego (7 kreseczek chyba). Pompa wody, mowicie... robi sie coraz weselej kurza twarz :)
Wentyl sie wlacza, bo jak wjechalem na parking to chodzil.
Poza tym juz wczesniej tez kilkukrotnie mi sie wlaczyl, wiec wnosze, ze dziala poprawnie.
Cos czuje, ze bez serwisu sie nie obejdzie... ech.

pzdr
Michał

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Kamil J.:
w fz6 nie ma wskaźnika temp. cieczy chłodzącej ??? w s dwójce już chyba jest --> o ile dobrze pamiętam.

no ofc wskaźnik temp. jest ale nie cyfrowy tylko analogowy, takie tam kreski sie zapalają im więcej ich tym cieplej :) ... jak wentyl się włącza stawiam na pompePiotr S. edytował(a) ten post dnia 03.06.08 o godzinie 21:07

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

no ofc wskaźnik temp. jest ale nie cyfrowy tylko analogowy, takie tam kreski sie zapalają im więcej ich tym cieplej :) ... jak wentyl się włącza stawiam na pompePiotr S. edytował(a) ten post dnia 03.06.08 o godzinie 21:07

Przyczyn przegrzewania sie może byc kilka:
- zabrudzona chłodnica - to odpada, bo Michał pisze, że w miarę czysta
- zacięty termostat - to odpada, bo płyn idzie do chłodnicy, ktora to robi sie gorąca. Oczywiście może nie otwierać się do końca.
- za mało płynu - to odpada, bo sprawdzone, że płyn jest
- padnięty wentylator na chłodnicy - to też odpada, bo się włącza.

Zostaje więc na tapecie:
- padnięty czujnik temperatury - jest to z tego co wiem termistor w metalowej obudowie. Jak skapcieje to pokazuje czasem pierdoły. Zazwyczaj co prawda zaniża temperaturę no ale to może być jakis trop.
- walnięta pompa - może nie całkiem bo jednak daje płyn do chłodnicy ale z jakichś powodów może podawać za mało. O ile pamiętam dobrze to Michał miał szlif z prawej strony. jak oglądałem maszynę to zdarte były mocno dwie śruby od obudowy pompy bodajże. Czyli to tez może być drugi trop.
W każdym razie logicznie rozumując stawiałbym na dwie ostatnie rzeczy :)

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Wczoraj probowalem zreplikowac sytuacje, ale sie nie udalo.
Jezdzilem z godzine.
Wolno, szybko. Wysokie obroty. Niskie obroty.
Stalem i krecilem manetka.
Nic.
Wskazania ok.
Ciekawe.
Co do tego, co Robert piszesz, to obtarcie mialem na srubach dekla silnika a nie na pompie, ktora jest nieco schowana.
Na dzien dzisiejszy troche sie uspokoilem.
Pozyjemy, zobaczymy.

dzieki
pzdr
Michał

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Mogę Cię pocieszyć, ze kumpel niedawno miał podobną sytuację. Z niewiadomych przyczyn po 0,5 jazdy strasznie zagrzała mu się maszyna ... następnego dnia było OK i do dziś się to nie powtórzyło choć mimo wszystko fajnie było by wiedzieć co się stało.

konto usunięte

Temat: FZ6S - fachowa porada dot. chlodzenia moto potrzebna

Piotr S.:
Mogę Cię pocieszyć, ze kumpel niedawno miał podobną sytuację. Z niewiadomych przyczyn po 0,5 jazdy strasznie zagrzała mu się maszyna ... następnego dnia było OK i do dziś się to nie powtórzyło choć mimo wszystko fajnie było by wiedzieć co się stało.

No ba. Pewnie, ze tak. Caly czas pozostaje obawa, ze moze sie powtorzyc tfu tfu.
Juz sie bralem za przetykanie oczek w chlodnicy... :)
Aaaa i dzieki za link do tego mechanicznego manuala.
Fajna rzecz :)
Do tej pory korzystalem tylko z dolaczonego do moto mauala dla user'a.

pzdr
Michał



Wyślij zaproszenie do