Maciej Pawlik

Maciej Pawlik Grupa SET sp. z o.o.
- Wiceprezes Zarządu
/ Dyrektor Oper...

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Zmieniam moto z turystycznego enduro na coś niższego i bardziej stablnego. Mam na oku dwie maszynki... no i zgryz którą wybrać. Będę wdzięczny za Wasze opinie i rady. Siedziałem na obu i oba mi pasują, ale... który wybrać??? Dziękuję za pomoc.

konto usunięte

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

W tych tematach zdań jest tyle, ilu motocyklistów je wypowiadających, ale wrzuce swoje 3 grosze. Przejechałem w swoim czasie turystycznie kilkadziesiat tys kilometrow banditem 600. Wtedy bylo super, ale z perspektywy czasu najwieksze minusy to silnik (za slaby do jazdy we 2 z bagazami, duze obroty - duze spalanie, mala elastycznosc) i zawieszenie (dobijanie, wezykowanie). Z CBF jest pewnie nieznacznie lepiej. Ja bym wzial litra, a do suzuki mam slabosc ;-).

konto usunięte

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Cześc, jeżeli Bandit to 1250 jeżeli CBF to 1000 ewentualnie V-Strom... ale na pewno nie 600 do turystyki z kuframi i plecaczkiem... :)
Marcin Mądrygał

Marcin Mądrygał Konstruktor /
Technolog MAGOREX
Żary

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Witam

Jeździłem dwoma Banditami, oba 600. Przy jeździe solo, łącznie z bagażami jak najbardziej sprzęt daje sobie radę, jednak w duecie czuć spóźnioną reakcję na odkręcanie manetki... trochę mocy brakuje... Polecam Bandita ale 1200, nie 1250, co olejak to olejak, sprawdzony, przetestowany, nie ufam nowemu silnikowi Bandita (1250). Może za kilka lat jak się sprawdzi, ale jak na razie stawiałbym na olejaka 1200.

PozdrawiamMarcin Mądrygał edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 01:09

konto usunięte

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Witam .

Bandit 600 - jeden sezon , kilkanaście tysięcy. We dwoje, w rzeczy samej przydałby się silniejszy.

a w kwestii twych dywagacji to tak pół żartem pól serio :

Suzuki ma stuki :)

dlatego się przerzucam na Yamahe.

pzdr.
Maciej W.

Maciej W. Junior Java
Developer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Jak nic CBF1000. Dla mnie to motocykl z jedną rurą wydechową to jak baba z jednym cyckiem. Kokpit w CBF troche smutnty i nudny. Ale lekki poręczny i szybki. Bardzo elastyczny silnik. Kiedys bylem na jeździe testowej. Ale co to jest kilkadziesiąt kilometrów samemu to nie oddaje. Wczęsniej jeździłem CB750 SF i we dwoje troche brakowało mocy. Przesiadłem sie na XJ900 i różnica diametralna. We dwoje motocykl się zbiera nie trzeba biegami przerzucać. Ale nie wiem jak u innych. Na początku seoznu w 2 osoby full load jazda po górach wydawało mi się ze XJ ciągnie łądnie. Teraz od dłuższego czasu sam śmigam i jakos mam wrażenie ze sie zmuliła czy coś. Koledze dałem sie przejechać i mówi ze ciągnie jak głupie i nie zmulona. Jest to zwany przezemnie efekt zaspokojenia wstępnego :). Czyli nawet jak kupisz FJR to pod koniec sezonu bedize za wolna i mocy za mało będzie ;) hehe
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

No to i ja Bandit 600S z 1999 r. Wykorzystany w tym sezonie przez kilkanaście kkm do turystyki we dwoje + sakwy wypełnione na max.

Plusy:

- nie udało mi się przekroczyć spalania 6,5l/100 km przy średnich 100 km/h
- daje [mimo powyższych opinii] radę przy szybszych przelotach [z pleczkiem i badażami ok. 190 km/h]
- wyprodukowany w Japonii :))
- jeżeli poznasz zasadę jazdy Bandziorem będziesz wiedział jak wykorzystać jedo "nieznaczną" moc do tego co chcesz.
- przewidywalny w zakrętach nawet z obciążeniem.
- wygodna pozycja za kierownicą [185 cm wzrozstu]

Minnusy:

- przy pełnym obciążeniu zbyt miękkie tylne zawieszenie na dziurach[choć dla plecaczka to nie przeszkadzało]
- duża masa przy nagłych reakcjach hamulca może być przeszkodą.
...

JJ

PS: moja opinia jest jednostronna bo nie miałem okazji pojeździć CBF.
PS2: W bandziorze nie odczułem wężykowania.
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Maciej W.:
>Czyli nawet jak
kupisz FJR to pod koniec sezonu bedize za wolna i mocy za mało będzie ;) hehe

Czyli najlepiej kup Hayabuse to jest szansa, że się nie znudzi ;)

Maciek, to co na następny sezon?

JJ
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. Zarządzanie jest
sztuką.

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Polecam listopadowy nr motocykla.
Kamil J.

Kamil J. Uniwersytet
Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w
Warszawie

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Paweł J.:
Witam .

Bandit 600 - jeden sezon , kilkanaście tysięcy. We dwoje, w rzeczy samej przydałby się silniejszy.

a w kwestii twych dywagacji to tak pół żartem pól serio :

Suzuki ma stuki :)

dlatego się przerzucam na Yamahe.

pzdr.

a właściciel Yamahy ma ręce ujebane po pachy :) jak mówi przysłowie :)

ilu właścicieli tyle opinii --> poprostuKamil Jusiński ale i tak wszyscy mówią WODZU edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 10:34
Kamil J.

Kamil J. Uniwersytet
Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w
Warszawie

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

ja bym barł bandziora 1250 bo cbf 1000 to nuda --> ale to tylko moje skromne zdanieKamil Jusiński ale i tak wszyscy mówią WODZU edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 10:38
Maciej W.

Maciej W. Junior Java
Developer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Jakub J.:
Maciej Wójcik:
>Czyli nawet jak
kupisz FJR to pod koniec sezonu bedize za wolna i mocy za mało będzie ;) hehe

Czyli najlepiej kup Hayabuse to jest szansa, że się nie znudzi ;)

Maciek, to co na następny sezon?

JJ
Ja to mam dużo faworytów. Ale jako że dopiero co sie do domu przeprowadzilem to większość z was może sama ocenić grubość mojego portfela. Poczciwa XJ musi jeszcze pojeździć podemną.
Osobiście to kupilbym Moto Guzii V11 lemans, BMW K1200R sport, Norge1200, FJR od biedy. A co do motocykla listopadowego to jest fajny test grand turystyków. Osobiście to mam już dosyć motocykla 300kg. XJ wlaśnie 290kg z paliwem wazy i z pasażerką i kuframi to jest kawał zelastwa. Dlatego V11 lemans + akcesoryjne wydechy i juuuhu!!.
Maciej W.

Maciej W. Junior Java
Developer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

A dokładnie taki model

Obrazek

konto usunięte

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Maciej W.:
Ja to mam dużo faworytów. Ale jako że dopiero co sie do domu przeprowadzilem to większość z was może sama ocenić grubość mojego portfela. Poczciwa XJ musi jeszcze pojeździć podemną.
Osobiście to kupilbym Moto Guzii V11 lemans, BMW K1200R sport, Norge1200, FJR od biedy. A co do motocykla listopadowego to jest fajny test grand turystyków. Osobiście to mam już dosyć motocykla 300kg. XJ wlaśnie 290kg z paliwem wazy i z pasażerką i kuframi to jest kawał zelastwa. Dlatego V11 lemans + akcesoryjne wydechy i juuuhu!!.

nie lubi się smarować łańcucha ;-)
Maciej W.

Maciej W. Junior Java
Developer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Hehe No cóż Krzychu spostrzegawczy jesteś. Owszem. Kardan to primo. :)
Maciej Pawlik

Maciej Pawlik Grupa SET sp. z o.o.
- Wiceprezes Zarządu
/ Dyrektor Oper...

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Maciek, to co na następny sezon?

JJ

Chyba jednak BANDIT, może nawet 1200 (kolejny raz spotkałem się z lepszymi opiniami niż o 1250). Ale będę musiał jeszcze takiego dorwać i się przejechać, a nie tylko posiedzieć. Mam jeszcze jakieś 4 miesiące więc będę myślał.

Dzięki wszystkim za opinie. Jak coś wymyślę to się pochwalę...:))
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Maciej P.:
Maciek, to co na następny sezon?

JJ

Chyba jednak BANDIT, może nawet 1200 (kolejny raz spotkałem się z lepszymi opiniami niż o 1250). Ale będę musiał jeszcze takiego dorwać i się przejechać, a nie tylko posiedzieć. Mam jeszcze jakieś 4 miesiące więc będę myślał.

Dzięki wszystkim za opinie. Jak coś wymyślę to się pochwalę...:))

Pochwalam :)

Ja jestem w fazie szukania japońskiego silnika 1200 na swapa do mojego Bandziora :) ... jak na razie poszukiwania nieudane :(

JJ

konto usunięte

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Proponuje przejechać sie jednym i drugim i wyrobic sobie zdanie. Ja tak zrobiłem i ostatecznie zdecydowałem sie na Hondę CBF 1000 z ABS (polecam, sam ABS działa świetnie, a do tego w tej wersji są lepsze zaciski) Silnik chodzi pięknie, bardzo mocny od samego dołu, przy 7-8 tysiącach dostaje porządnego kopa. Hamulce żylety, prowadzenie jak po sznurku. Szyba mogłaby byc troche wyższa, pewnie ja wymienię na bardziej turystyczną. Tłumiki sa dosyc ciche, niektórym to przeszkadza, mozna jednak to docenic podczas dłuższej trasy.

Niektórzy twierdzą że CBF jest toche nudna. No cóż, może rzeczywiście Honda mogłaby poprawic kokpit i malowanie. Ja podejmowałem decyzję ze wzgledu na to jak moto jeździ i jak sie sprawdzi w dłuższych trasach a nie czy wygląda cool pod pubem.

Trudny wybór pomiedzy CBF 1000 i Banditem 1250, bo oba motocykle są naprawdę świetne. Myślę, że wybór pomiędzy nimi to kwestia osobistych preferencji.

Pozdro

PCh
Anna Celińska

Anna Celińska tłumaczenia
audiowizualne

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

Pozwolę sobie odkopać temat:
Sprawa dotyczy modeli 2010

CBF 600S C-ABS czy Bandit 650SA?

Aktualnie jeżdżę CBF-ą 600 naked z 2004 i bardzo sobie chwalę. Nie zawiodła mnie ani razu, mimo, że kupiłam używaną. Jedyne co mi przeszkadza to dłuższe trasy bez porządnej owiewki - stąd decyzja, że następny moto będzie w wersji S. Oczywiście naturalny wybór padł na CBF 600S C-ABS, ale w tej samej cenie jest Bandit 650SA, który ma dla mnie jedną drobną przewagę - schowki w owiewce: z prawej na portfel:


Obrazek


a z lewej na gniazdo zapalniczki i np. telefon:


Obrazek


Dla kogoś, kto lubi podróżować m.in. po płatnych drogach, takie udogodnienie jest nieocenione. Ale myślę, że także w codziennej jeździe może to być przydatny gadżet, a w żadnym innym modelu z tego segmentu nie spotkałam się z takim rozwiązaniem.

Oba modele mają bardzo podobne parametry, chociaż nie wiem jak wygląda porównanie spalania. Ciekawi mnie też ABS - lepiej brać "z" czy może tańszą wersję bez ABS-a?

Ważna jest dla mnie także opinia kogoś, kto kupował NOWĄ maszynę. Jak się sprawuje, jak wygląda serwis, naprawy gwarancyjne, eksploatacja. W starszych modelach wiadomo - mogą być stuki-puki, ale używki mnie już nie interesują. Pytam o nówkę salonową (mogą być doświadczenia z poprzednich roczników).

Nie interesują mnie też "litry" więc pytam tylko o te dwa modele. Macie jakieś "za" lub "przeciw"?Anna C. edytował(a) ten post dnia 05.04.10 o godzinie 14:57
Marcin Jarzyna

Marcin Jarzyna grafik
3d/wizualizator/wykł
adowca/trener/motocy
klista

Temat: Co wybrać do turystyki: CBF S czy BANDIT S? I z jakim...

>> Ciekawi mnie też ABS - lepiej brać >> "z" czy może tańszą wersję bez ABS-a?

co do ABS-ponieważ będziesz jeździła po szosach, nie po terenie jak ja (BMW GS 1100) to bierz z ABS. nie raz uratował mi dupę, a jego wyłączenie powoduje na prawdę o wiele mniej pewności przy hamowaniu.
Sprawdzone. ABS ma tę wadę, że potrzebuje prądu-więc aku szybciej będzie do wyrzucenia, ale bez dramatu. Posiada też pewien czynnik-jak pojeździsz z ABS, to potem może być ciężko przyzwyczaić się do jego braku.Marcin Jarzyna edytował(a) ten post dnia 05.04.10 o godzinie 15:04



Wyślij zaproszenie do