Magdalena A.

Magdalena A. Partner mFinanse SA

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Witam,
Mam pytanie do szanownych kolegów i koleżanek.
Za jaką cenę można dzisiaj kupić mazdę używaną z parametrami jak w temacie?
Są niesamowite rozbieżności w cenach ofertowych na różnego rodzaju portalach.

Zakładam, że przebieg jest oryginalny, samochód nie jest po wypadku, bez tzw. ściemy ze strony sprzedającego.

Z góry dzięki za opinie.
Pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Magdalena Ag A.:
Witam,
Mam pytanie do szanownych kolegów i koleżanek.
Za jaką cenę można dzisiaj kupić mazdę używaną z parametrami jak w temacie?
Są niesamowite rozbieżności w cenach ofertowych na różnego rodzaju portalach.

Zakładam, że przebieg jest oryginalny, samochód nie jest po wypadku, bez tzw. ściemy ze strony sprzedającego.

Z góry dzięki za opinie.
Pozdrawiam,

Może inaczej ...
Jeżeli w ogóle uda Ci sie znaleźć taką "szóstkę" czyli rzeczywiście nie bitą i z przebiegiem do 135 kkm (troche trzeba sie nagimnastykować i nieco kasy wydać żeby to pożądnie zweryfikować) to bierz, nie zastanawiaj nad ceną i ciesz sie swoim szczęsciem ...
Magdalena A.

Magdalena A. Partner mFinanse SA

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Mam taką za 39 tys i nie wiem czy to nie za wiele, tak jak wspominałam - są niesamowite rozbieżności w cenie

konto usunięte

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

39 tys to dosyc drogo w prownaniu z innymi ofertami.
Średnia cena to 30 tys.
Ale moze to jest wlasnie cena auta, ktore nie jest składane z dwoch i ma w miare uczciwy przebieg ...
Pamietaj, że kupujac auto za 5-9 tys. mniej mozesz poznej byc zmuszona wsadzic 10 tys lub wiecej (jezeli w ogole wlozenie jakiejkolwiek sumy pomoze). Nerwow i poswieconego czasu nawet nie wyceniam ...
Magdalena A.

Magdalena A. Partner mFinanse SA

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Dziękuję za informacje
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Dokładnie. Tak jak Witek napisał. Jeśli auto jest pewne (a to rzadkość w Polsce) to może być warte wydania takich pieniędzy. Chociaż szczerze mówiąc moim zdaniem przebieg 135 tys.km. jak na ten rocznik jest mało realny. Raczej nikt kto robi rocznie 20 tys.km nie kupuje diesla. A już na pewno jeśli jest sprowadzany, to przebiegi nszych zachodnich sąsiadów są sporawe.
Oczywiście zdarzają się wyjątki i to auto o którym piszesz może być takim wyjątkiem - stąd może brać się cena.
Generalnie jakby nie patrzeć każda pewna informacja o aucie jest cenna :)
Rozbieżność w cenach może się brać też stąd że właściwie wszystkie mazdy 6 z tych roczników są sprowadzane, bo w Polsce sprzedaż oficjalna mazdy wróciła bodajże 2-3 lata temu.

Pozdrawiam
FilipFilip R. edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 11:35
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Z drugiej strony w takiej cenie można wychwycić diesla z polskim pochodzeniem z mniejszym przebiegiem, mlodsze i w tej samej klasie:
http://otomoto.pl/opel-vectra-station-wagon-C9923967.html
http://otomoto.pl/seat-toledo-salon-polska-i-wl-bezwyp...

Pozdr.
F.
Piotr C.

Piotr C. spekulant

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Filip R.:
Z drugiej strony w takiej cenie można wychwycić diesla z polskim pochodzeniem z mniejszym przebiegiem, mlodsze i w tej samej klasie:
http://otomoto.pl/opel-vectra-station-wagon-C9923967.html
http://otomoto.pl/seat-toledo-salon-polska-i-wl-bezwyp...

Toledo wygląda na mniejsze auto niż szóstka.
Z 9tys EUR w kieszeni w Niemczech można przebierać w dobrze utrzymanych Mazdach.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 14:30
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Piotr C.:
Filip R.:
Z drugiej strony w takiej cenie można wychwycić diesla z polskim pochodzeniem z mniejszym przebiegiem, mlodsze i w tej samej klasie:
http://otomoto.pl/opel-vectra-station-wagon-C9923967.html
http://otomoto.pl/seat-toledo-salon-polska-i-wl-bezwyp...

Toledo wygląda na mniejsze auto niż szóstka.
20.01.10 o godzinie 14:30[/edited]


Zgadzam się. Z kolei jednak większe zdecydowanie niż klasa kompakt :) Minivany tej wielkości na rynku nowych aut bliższe są jednak cenowo klasie średniej niż kompaktom.
Inna sprawa, że tego toledo ciężko zaszeregować do którejś kategorii.
No ale nie o tym był temat.
Chciałem wskazać jedynie, że 39000 to niemało jak za 7-letnie auto z klasy średniej.

Pozdr.
F.
Wilhelm W.

Wilhelm W. IT & Content
Security CISM CISSP

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

mam mazde 6 i szczerze ja polecam, ale...

... tyle kasy za takie stare auto to co najmniej przesada
jest tyle aut w segmencie D i roznice nie sa wcale duze jesli schodzi o jakosc i komfort, wlasnie dlatego ze jest spora konkurencja... jak autko starsze (dla mnie to wiek powyzej 4 lat) to juz bym bral japonca bo sa jednak trwalsze, ale do wyboru jest min 5 marek, wiec miec mazde za wszelka cene to chyba jakos nie ten-tego :) mazda wcale nie jest tak duzo lepsza od hondy czy toyoty, a w niektorych aspektach pewnie wypada gorzej

zatem 40 tysiecy za 7 letnie auto klasy D to jakas masakra :)
za to mozna kupic 2 autka klasy D i jak sie jeden popsuje miec drugi na zapas ;-)
Marcin Sobolewski

Marcin Sobolewski dziennikarz
motoryzacyjny

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Dobra "szóstka" z pierwszych lat produkcji (20002-2004) to nadal wydatek 34-36 tys. zł plus wymiana rozrządu i pierwszy serwis (w prywatnym warszawskim zakładzie 1500 zł). Namawiam gorąco do omijania ofert za 29999 zł albo co gorsza 24999 zł - to samochody poflotowe, po taxi, z ubogim wyposażeniem i przebiegiem 300-400 tys. km.

Z naszych statystyk, prowadzonych na forum MazdaSpeed, wynika, że znakomita większość aut ma cofane liczniki przebiegu. Na kupujących działa jak magnes wartość poniżej 200 tys. km i miewaliśmy już przypadki aut z przebiegami 400-500 tys. km, których ogłoszenia nie znikły jeszcze z niemieckich serwisów. Takie postępowanie woła o pomstę do nieba, ale...

Warto też zadać sobie pytanie, ile rocznie przejeżdżamy i czy częściej podróżujemy w trasie, czy po mieście - być może lepszym wyborem będzie tańsza w zakupie i serwisie oraz bardziej wytrzymała wersja benzynowa. Polacy są trochę zaślepieni dieslami, kupują "okazje" i później głoszą, że auta tej i tej marki są awaryjne.

Podsumowując, przy gotówce 25-30 tys. zł polecam jednak zerknięcie w stronę starszej 626 albo europejskiej konkurencji. Przy zakupie modeli sprzed 2005 roku warto wynająć tłumacza i zadzwonić do zagranicznego serwisu w celu potwierdzenia przebiegu. Późniejsze egzemplarze są już w ogólnoeuropejskiej bazie danych Mazdy i po nr VIN można potwierdzić ich historię serwisową w dowolnym polskim ASO.

Pozdrawiam.
Piotr C.

Piotr C. spekulant

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Marcin Sobolewski:
Warto też zadać sobie pytanie, ile rocznie przejeżdżamy i czy
częściej podróżujemy w trasie, czy po mieście

Jeżeli częściej jeździmy po mieście to co jest lepszym wyborem? Moim zdaniem diesel. O ile w trasie spalanie diesla i benzyny to np 6 i 7,5 o tyle w mieście to będzie 7,5 vs 10 albo 8 vs 12. Różnice stają się znacznie bardziej widoczne.
Wybór zaczyna być trudniejszy przy samochodach nowszych. Filtr cząstek stałych potrafi skutecznie zniechęcić do zakupu diesla do miasta.
Wilhelm W.

Wilhelm W. IT & Content
Security CISM CISSP

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

moim skromnym zdaniem jesli koszty mocno nie wchodza w gre to w kazdym wypadku lepszym rozwiazaniem jest diesel, fakt przy przebiegach kilkanascie tys km rocznie ekonomika diesla nie daje przewagi kosztowej, ale auto to nie tylko koszty przeciez :) przyjemnosc z jazdy dla mnie jest wazniejsza, i dlatego mimo, ze obecnie jezdze malo (dawniejs 35-40 rocznie, obecnie ok 20) to i tak nie chce benzyny :)
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Piotr C.:
Marcin Sobolewski:
Warto też zadać sobie pytanie, ile rocznie przejeżdżamy i czy
częściej podróżujemy w trasie, czy po mieście

Jeżeli częściej jeździmy po mieście to co jest lepszym wyborem? Moim zdaniem diesel. O ile w trasie spalanie diesla i benzyny to np 6 i 7,5 o tyle w mieście to będzie 7,5 vs 10 albo 8 vs 12. Różnice stają się znacznie bardziej widoczne.
Wybór zaczyna być trudniejszy przy samochodach nowszych. Filtr cząstek stałych potrafi skutecznie zniechęcić do zakupu diesla do miasta.


Nie wiem skąd się biorą takie różnice w spalaniu w tym co piszesz. W moim przypadku popartym kilkoma samochodami z silnikami benzynowymi i kilkoma dieslami z łącznym przebiegiem powiedzmy 700-800 tys. km. ewidentnie wynika, że diesel w trasę benzyna do miasta i to z kilku powodów:
- diesel dłużej się nagrzewa czyli w mieście na krótkich dystansach często jeździ niedogrzany
- diesel w mieście pali niewiele mniej niż benzyna o podobnej pojemności i mocy
- diesel w trasie pali znacznie mniej niż benzyna i tu właśnie są różnice rzędu 2,5 - 3,5 l/100km dla aut o podobnej pojemności i mocy.
- największa różnica w spalaniu wychodzi przy sporych prędkościach rzędu 170 -200 km/h. O ile na przykład 2 litrowy diesel w aucie klasy średniej powinien się zadowolić 8-10 litrami ropy na 100km o tyle benzyna spali już przy tych prędkościach między 14 a 17 litrów. Te liczby są poparte doświadczeniami własnmi a nie słuchaniem innych.

Dodatkowo jak wspomniałeś wyżej przeciwko korzystaniu z diesla do jazdy miejskiej przemawiają coraz powszechniej stosowane DPFy, które potrafią być naprawdę upierdliwe.

Pozdr.
F.Filip R. edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 16:33
Piotr C.

Piotr C. spekulant

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Filip R.:
Nie wiem skąd się biorą takie różnice w spalaniu w tym co piszesz.

Z obrotów silnika. Mniej wykonanych cykli spalania => mniej spalonego paliwa. Przy jeździe miejskiej wolnossącego benzyniaka częściej wkręcasz na wysokie obroty, w przypadku turbodiesla wystarczy do 2,5 tys. W trasie wrzucasz najwyższy bieg i jadąc te 90-110km masz mniej więcej te same obroty silnika w dieslu co w benzynie. Pomijam jazdę jak wariat i wyprzedzanie co chwilę, wtedy spalanie benzyniaka rośnie bardziej.
Styl jazdy ma wielkie znaczenie, jeżeli przy ruszaniu czy przyspieszaniu w mieście kręcisz diesla do 4 tys obrotów to faktycznie specjalnie oszczędniejszy niż benzyniak nie będzie.
Przy 170-200km/h większe znaczenie ma współczynnik oporu powietrza i przełożenia skrzyni biegów, obecność szóstego biegu.
Jak ktoś zadowala się mułowatą jazdą to trzymając się niskich obrotów benzyniakiem może w mieście zejść do wyników spalania jak w dieslu.
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Piotr C.:
Filip R.:
Nie wiem skąd się biorą takie różnice w spalaniu w tym co piszesz.

Z obrotów silnika. Mniej wykonanych cykli spalania => mniej spalonego paliwa. Przy jeździe miejskiej wolnossącego benzyniaka

A jak ma się do tego dłuższa jazda na bogatszej mieszance dieslem, który dłużej się nagrzewa? Przy obecnych temperaturach nowoczesny diesel czasami w ogóle nawet po kilkudziesiętominutowej jeździe po mieście nie uzyskuje temperatury nominalnej a zwłaszcza z mocno podkręconym nawiewem.
Poza tym Twoje aggumenty owszem, sprawdzają się ale właśnie w trasie gdzie diesel przy 3000obr. jedzie sobie 160 km/h a benzyna ma jednak dużo wyższe obroty. Natomiast w mieście, gdzie co chwila stajesz, ruszasz nie ma większego znaczenia czy wkręcasz samochód na 2,5 czy 3 tys obr.
Szczerze mówiąc pierwszy raz się spotykam z opinią polecania diesla do miasta...
Piotr C.

Piotr C. spekulant

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Filip R.:
A jak ma się do tego dłuższa jazda na bogatszej mieszance dieslem, który dłużej się nagrzewa? Przy obecnych temperaturach nowoczesny diesel czasami w ogóle nawet po kilkudziesiętominutowej jeździe po mieście nie uzyskuje temperatury nominalnej a zwłaszcza z mocno podkręconym nawiewem.

Omawiana w tym wątku Mazda 6, ma webasto i nagrzewa się bardzo szybko.
Poza tym Twoje aggumenty owszem, sprawdzają się ale właśnie w trasie gdzie diesel przy 3000obr. jedzie sobie 160 km/h a benzyna ma jednak dużo wyższe obroty.

Gdzie Ty w Polsce jeździsz 160km/h? Typowe użytkowanie samochodu w trasie to prędkości 80-120km/h. Wrzucasz najwyższy bieg i zarówno w benzyniaku jak i dieslu masz 2-2,5tys obrotów. Różnice w spalaniu rosną wraz z częstotliwością manewru wyprzedzania, a więc dania po garach.
Natomiast w mieście, gdzie co chwila stajesz, ruszasz nie ma większego znaczenia czy wkręcasz samochód na 2,5 czy 3 tys obr.

Ale między 2,5 a 5 tys już różnica jest. A na tyle trzeba wkręcać, aby mieć podobną dynamikę. Znacznie częściej przyśpiesza się na mieście niż w trasie. Ot i cała filozofia.
Dlatego przy dość dynamicznej jeździe Mazda 6 z silnikiem benzynowym 1.8 pali więcej niż 2.0 (też benzyna), podobnie jest z Mazdą 3, silnik 1.6 spala czasem więcej niż 2.0. W celu osiągnięcia tej samej dynamiki trzeba kręcić na wysokie obroty.

Możesz podać jakie spalanie notowałeś w ruchu miejskim w podobnych samochodach z silnikiem diesla i benzynowym?
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Piotr C.:
Ale między 2,5 a 5 tys już różnica jest. A na tyle trzeba wkręcać, aby mieć podobną dynamikę. >
Możesz podać jakie spalanie notowałeś w ruchu miejskim w podobnych samochodach z silnikiem diesla i benzynowym?

no sorry, ale jeśli twierdzisz, że np 2.0 diesel ma taką dynamikę przy 2,5 tys obr jak 2.0 benzyna przy 5 tys obr. to grubo mylisz pojęcia. Weź pod uwagę obecność turbodziury w prawie każdym dieslu...
Naprawdę chyba jeszcze mało samochodami pojeżdziłeś.
Przykłady o ktre pytasz:
corolla 1,6 benzyna, corolla verso 1,8 benzyna, avensis 2.0 benzyna, IS 200 benzyna, S60 D5 2,4 diesel, Vectra 1,9 CDTI, A4 2.0 TDI. Każdym z w/w samochodów przejechałem co najmniej kilkanaście tysięcy kilometrów a kilka z nich w moim wydaniu zrobiło przebiegi grubo ponad 200 tys. km. na sztukę.
Jeśli piszesz, że w trasie jedziesz ze stałą prędkością obrotową to znaczy, że nie wyprzedzasz?
Czy ja napisałem, że po polskich drogach jeżdżę 160 km/h? Nie napisałem, ale nie napisałem też, że nie :)
Z moich osobistych obserwacji wynika, że samochód średniej klasy o pojemności powiedzmy 2,0 w przypadku diesla pali między 8 a 9l w mieście a w przypadku benzyny między 9 a 10. W trasie natomiast przy mojej jeździe diesel około 7-7,5 a benzyna między 9,5 a 10,5.
Proponuję więcej poparcia faktami a nie teorią, która i tak jest wątpliwa...Filip R. edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 19:46
Piotr C.

Piotr C. spekulant

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

Filip R.:
Szczerze mówiąc pierwszy raz się spotykam z opinią polecania diesla do miasta...

Co do tego polecania to opisałem tu jedynie aspekt spalania.
Faktycznie wybór zależy od tego co kto lubi i następuje po jeździe próbnej.
Np mnie DPF bardzo zniechęca do diesla i następny samochód będzie raczej z silnikiem benzynowym, bo do epoki sprzed DPFu nie będę sięgał, aktualnie mam niewiele starsze auto niż ostatnie egzemplarze bez tego filtra.
Tomasz Wawer

Tomasz Wawer Internet Marketing
Manager

Temat: pytanie o realną cenę - mazda 6; kombi; diesel...

To prawda, DPF może być uciążliwy w mieśćie. Ja mam mazdę 5 z dieslem i już raz się zatkał.

A co do spalania to mój diesel pali w mieście 8 - 9l gdyż waży 1600 kg, za to w trasie nie zdażyło mu się przekroczyć 6 l jakbym nie jeździł.(Rekord 4,5 L)Przy 120 km/h mam 2 200 obr./min i chwilowe spalanie na poziomie 5 L.

W mieście jazda dieslem jest mniej przyjemna ze względu na dość mocne hamowanie silnikiem i nierównomierne przyspieszanie (przez turbinę). Ale w trasie to czysta przyjemność - ciągnie od 1800 obr.

Następna dyskusja:

Sprzedam auto (Mazda 6 GY, ...




Wyślij zaproszenie do