Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Koleżanki i Koledzy, Właściciele Mazdy,

Noszę się (bardzo ostrożnie) z zadaniem pytania na forum. Proszę nie rzucać we mnie pomidorami, ale:
Mazda kojarzy mi się z lekko usportowionymi autami. Szukając ewentualnej alternatywy dla Hondy Civic postanowiłem wstąpić pod inny, ale ciągle japoński dach. Poraziło mnie jedno:
Dlaczego Mazda ma takie ... słabe silniki benzynowe? 1.6 105 KM? lub 2.0 140 parę KM? Lekko sportowy design i 12 sekund do setki?
Przy tych samych cenach w Hondzie mam podobne wyposażenie i dużo mocniejszy silnik 1.8 142 KM. Oczywiście jest on już odrobinę leciwy, ale i tak robi 100-tkę poniżej 10s.

Wiem, że jest sporo byłych "hondziaży". Bracia i siostry, co was skłoniło do wyboru tej marki? Po mocach i własnościach drogowych
widzę, że Mazda raczej konkuruje z Toyotą. Choć teraz Toyota okazała się bardziej sportowa od Hondy :/Sławomir Orłowski edytował(a) ten post dnia 29.08.12 o godzinie 21:27
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

To jest jak wybór pomiędzy brunetką czarnowłosą z niedużym biustem, a ciemnowłosą w odcieniu brązu z dużym biustem :)
Honda czy Mazda made in Japan, to kwintesencja motoryzacji. Honda ma zacięcie bardziej sportowe w postaci parametrów, silniki wysokoobrotowe, wyższa moc, wielowahaczowe zawieszenie, tu jest nastawienie na sportowe emocje w czasie jazdy ale niższa trwałość i wyższa awaryjność w stosunku do Mazdy.
Mazda ma sportową charakterystykę ale moce, obroty, konstrukcje podwozia są nastawione na radość z jazdy, przy zachowaniu najwyższej niezawodności i trwałości.
Np. 6-ka benzynowa zrobi 500 tys. km i wszystko w niej będzie działało i będzie oryginalna, Honda przy wykorzystaniu możliwości może szybciej zawitać do serwisu...
To niuanse, kwestia detali, specyfiki jazdy, priorytetów, Mazda też ma silniki w technologii Sky, które są bardzo żwawe.
Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Dariusz Rojek:
To jest jak wybór pomiędzy brunetką czarnowłosą z niedużym biustem, a ciemnowłosą w odcieniu brązu z dużym biustem :)
To porównanie bardzo do mnie trafia :) Zacząłem się interesować Mazdą, bo nowa Honda Civic IX ... cóż można o niej dużo powiedzieć, ale nie to, że jest ładna. Nie podoba mi się kierunek, w którym rozwija się Honda.
Honda czy Mazda made in Japan, to kwintesencja motoryzacji. Honda ma zacięcie bardziej sportowe w postaci parametrów, silniki wysokoobrotowe, wyższa moc, wielowahaczowe zawieszenie, tu jest nastawienie na sportowe emocje w czasie jazdy ale niższa trwałość i wyższa awaryjność w stosunku do Mazdy.
Ja jeżdżę jeszcze Civicem VII 2003 sedan i cholera nie chce się zepsuć. Wydaje mi się, że w przypadku naszych samochodów, jak ktoś celnie kiedyś napisał, wcześniej się nudzą, niż psują. Ja jakoś nie mogę się przekonać do Toyoty i stąd też Mazda jest alternatywą.
Mazda ma sportową charakterystykę ale moce, obroty, konstrukcje podwozia są nastawione na radość z jazdy, przy zachowaniu najwyższej niezawodności i trwałości.
Np. 6-ka benzynowa zrobi 500 tys. km i wszystko w niej będzie działało i będzie oryginalna, Honda przy wykorzystaniu możliwości może szybciej zawitać do serwisu...
Ale to zwykle będzie cieszył się kolejny i kolejny właściciel z tego, że dobiją do 500 Tys. A tak do powiedzmy 200 tys. ?
To niuanse, kwestia detali, specyfiki jazdy, priorytetów, Mazda też ma silniki w technologii Sky, które są bardzo żwawe.
Ale te wszystkie niuanse ciężko odkryć, porównać i ocenić podczas jazd próbnych. Ciekawi mnie porównanie nowego Civica z Mazdą 3. Wydaje mi się, że ten model przybliżył się właśnie do Mazdy. Cichy, ekologiczny, komfortowy, wysoka jakość materiałów. W reklamach nic nie ma o VTEC, przyspieszeniach.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Poprzednia generacja Civica była ładniejsza, nie wiadomo dlaczego firma wóciła do kierunku bardziej tradycyjnego, skoro VIII osiagnęła taki sukces...
Oczywiście starsze modele Hondy są równie doskonałe jak Mazdy i takie 200 -300 tys. km robią bez problemu ale to zależy czy posiada się samochód od nowości, jak był eksploatowany itd. znam przypadki kłopotów z rozrządem lub zużyciem tarcz w Accordzie, po 30 - 40 tys. km, aż trudno uwierzyć..., ogólnie jednak to są jakieś wyjątkowe wyjątki :)
Czy nowy Civic czy 3-ka ..? To bardziej kwestia odczuć, wizualnych i za kierownicą, proponuuję jazdy próbne i na pewno intuicja podpowie Ci, do którego modelu Ci bliżej. Pamiętaj made in Japan ma znaczenie, więc model z EU Civica może być "słabszy", za to cena Mazdy będzie wyższa. Civic dalej ma w ofercie silniki z VTEC-iem.
Toyota wg. mnie lekko przegrywa z koleżankami :)
Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Dariusz Rojek:
Poprzednia generacja Civica była ładniejsza, nie wiadomo dlaczego firma wóciła do kierunku bardziej tradycyjnego, skoro VIII osiagnęła taki sukces...
Zaczynam się do tej przyzwyczajać. Za pół roku myślę, że zacznie mi się podobać. Odkryję jej wewnętrzne piękno.
Oczywiście starsze modele Hondy są równie doskonałe jak Mazdy i takie 200 -300 tys. km robią bez problemu ale to zależy czy posiada się samochód od nowości, jak był eksploatowany itd. znam przypadki kłopotów z rozrządem lub zużyciem tarcz w Accordzie, po 30 - 40 tys. km, aż trudno uwierzyć..., ogólnie jednak to są jakieś wyjątkowe wyjątki :)
Czy nowy Civic czy 3-ka ..? To bardziej kwestia odczuć, wizualnych i za kierownicą, proponuuję jazdy próbne i na pewno intuicja podpowie Ci, do którego modelu Ci bliżej.
Tylko kłopot w tym, że jazda próbna jest dosyć krótka. Odpowiada tylko chyba na pytanie, czy coś permanentnie Ci pasuje, czy nie. Ja kiedyś myślałem, że Kangoo może być fajnym rodzinnym samochodem. Przejażdżka nim szybko mnie wyleczyła. Ale tutaj sytuacja jest trudniejsza. Z drugiej strony zwykle jak coś się kupi, to się potem zachwala. Pewnie jak kupię Hondę to będę ją zachwalał. Jak kupię Mazdę to też. Ale to bardziej dlatego, że nie będę miał dobrego porównania. Myślę, że taka miesięczna jazda próbna, trochę w lato, w zimę i na wiosnę byłaby idealna. Stąd moje pytania do posiadaczy Mazdy. Ja mam Hondę i wydaje mi się prawię idealna.
Pamiętaj
made in Japan ma znaczenie, więc model z EU Civica może być "słabszy", za to cena Mazdy będzie wyższa. Civic dalej ma w ofercie silniki z VTEC-iem.
Toyota wg. mnie lekko przegrywa z koleżankami :)
A jak właśnie z jakością Mazdy? Podobno wyśmienicie, ale mój znajomy miał Focusa i Mazdę i twierdzi, że nie ma specjalnej różnicy. Ja o Focusie mam raczej złe zdanie. Przepraszam, jeśli kogokolwiek urażam. Chcę znać tylko opinię.
Tomasz Otawa

Tomasz Otawa Trener Biznesu,
Współwłaściciel
OTAWA Group

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Moja Mazda 3 MPS nie zdążyła pokonać granicy 60 tyś . km, bo posypała się turbosprężarka. Jako fan samochodów japońskich i koreańskich jestem co najmnie zaskoczony:(
Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Tomasz Otawa:
Moja Mazda 3 MPS nie zdążyła pokonać granicy 60 tyś . km, bo posypała się turbosprężarka. Jako fan samochodów japońskich i koreańskich jestem co najmnie zaskoczony:(
Współczuję. Ciekawe jaki jest powód padania turbo w silnikach benzynowych turbodoładowanych. Wystarczy już wspomnieć niską jakość i ogromne problemy benzynowych silników doładowanych VW. Przecież diesle doładowane wytrzymują dużo większe przebiegi?

Czy chodzi o to, że trzeba obniżyć jakość wykonania, żeby doładowane benzyny były konkurencyjne cenowo z dieslami?
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Tomek, nie wiem czy mnie kojarzysz ale my się znamy :) Trzeba pamiętać, że wszystko można "wykończyć" nawet japońską Mazdę o takiej mocy :) A Ty masz o ile wiem, dość ciężką nogę, poza tym trzeba pamiętać aby szczególnie przy bardzo wysokich temperaturach otoczenia lub intensywnej pracy silnika schłodzić turbosprężarkę. Wystarczy raz czy drugi, po jeździe 200 km/h, w temp. 30 st. C zjechać na stację benzynową i zapomnieć się, wyłączając natychmiast silnik, turbosprężarka max. rozgrzana wtedy się zaciera.
Tomasz Otawa:
Moja Mazda 3 MPS nie zdążyła pokonać granicy 60 tyś . km, bo posypała się turbosprężarka. Jako fan samochodów japońskich i koreańskich jestem co najmnie zaskoczony:(
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Sławomir Orłowski:

A jak właśnie z jakością Mazdy? Podobno wyśmienicie, ale mój znajomy miał Focusa i Mazdę i twierdzi, że nie ma specjalnej różnicy. Ja o Focusie mam raczej złe zdanie. Przepraszam, jeśli kogokolwiek urażam. Chcę znać tylko opinię.
Mazda od dość dawna współpracuje z Fordem w celu obniżenia kosztów produkcji, ale to nie znaczy, że jakość jest porównywalna..
Mazda to dziś ostatni bastion jakości, choć globalizacja ją "wciąga", więc niestety silniki Diesla 1,6 i 1,4 miała ostatnimi czasy francuskie, jednak nowe D-Sky są znowu japońskie.
Jakość jedna z najwyższych spośród wszystkich marek...
Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Dariusz Rojek:
Sławomir Orłowski:

A jak właśnie z jakością Mazdy? Podobno wyśmienicie, ale mój znajomy miał Focusa i Mazdę i twierdzi, że nie ma specjalnej różnicy. Ja o Focusie mam raczej złe zdanie. Przepraszam, jeśli kogokolwiek urażam. Chcę znać tylko opinię.
Mazda od dość dawna współpracuje z Fordem w celu obniżenia kosztów produkcji, ale to nie znaczy, że jakość jest porównywalna..
Mazda to dziś ostatni bastion jakości, choć globalizacja ją "wciąga", więc niestety silniki Diesla 1,6 i 1,4 miała ostatnimi czasy francuskie, jednak nowe D-Sky są znowu japońskie.
Jakość jedna z najwyższych spośród wszystkich marek...
Jeszcze ktoś mi zwrócił uwagę, że prawdziwie japońskie auto z krwi i kości to Subaru.
Piotr C.

Piotr C. spekulant

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Dariusz Rojek:
Mazda to dziś ostatni bastion jakości, choć globalizacja ją "wciąga"

Bez przesady. Ochronę antykorozyjną zawsze mieli poniżej przeciętnej. Zdarzały się też modele, silniki, które wcale takie bezawaryjne nie były. Często wady konstrukcyjne dotykały diesli. Choćby zapychanie smoka olejowego w 2.0 MZR-CD, wcześniej DiTD miał wadliwy zawór TCV (droga część). Ogólnie Mazda nieźle prezentuje się na tle konkurencji, ale w ostatniej dekadzie chyba tylko trójka z prostym, wręcz prymitywnym silnikiem benzynowym i zawieszeniem Forda była w czołówce niezawodności.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Nie ma w tym żadnej przesady. Każda firma kiedyś miała z czymś kłopot, piszemy o stanie obecnym, owszem z ochorną antykorozyjną były kłopoty, tu jednak Mazda nadrobiła zaległości w nowych modelach i jest w porządku. Kwestię problemów ze smokiem pompy olejowej właśnie opisałem tutaj http://www.goldenline.pl/forum/489220/mazda-6-diesel-a... , więc to nie jest problem Mazdy tylko mechaników. Kłopoty z zaworem TCV bywały ale najczęściej kwestia dotyczyła oringu pod zaworem i wycieku z tego powodu, ja nigdy nie miałem kłopotu z tym elementem, u żadnego mojego klienta. Jeśli podajemy przypadki, które w innych markach również się pojawiają, to nie są żadne argumenty przeciw niezawodności Mazdy.

Co do 3-ki, to ma zawieszenie Mazdy, a jedynie płyta podłogowa jest wspólna z Fordem. Nie wiem tylko co oznacza, że silnik benzynowy jest wręcz prymitywny, skoro nie odbiega pod żadnym względem od innych konstrukcji konkurencji..?

Subaru rzeczywiście jest też prawdziwym japończykiem ale..., pojawiły się w ostatnich latach kłopoty, po wejściu w dziwny mariaż z Brembo, Subaru bardzo starciło na wizerunku swoich układów hamulcowych, są kłopoty ze sprzęgłami i kołem dwumasowym, w czteronapędowych modelach z nowym dieslem w układzie boxer. Nie wiadomo jak się sprawdzi sam silnik, jako nowatorska konstrukcja.Dariusz Rojek edytował(a) ten post dnia 11.09.12 o godzinie 11:33
Maciej B.

Maciej B. Dyrektor Salonu i
Serwisu KIA -
kontrakt
menedżerski, Mac...

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Tomasz Otawa:
Moja Mazda 3 MPS nie zdążyła pokonać granicy 60 tyś . km, bo posypała się turbosprężarka. Jako fan samochodów japońskich i koreańskich jestem co najmnie zaskoczony:(

Ona już wie, że w przyszłym roku przesiądziesz się na pro_cee'd'a 1,6 turbo i strzela focha :D
Jarosław Michalski

Jarosław Michalski Specjalista z
zakresu pomocy
wszelakiej

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Sławomir Orłowski:
A jak właśnie z jakością Mazdy? Podobno wyśmienicie, ale mój znajomy miał Focusa i Mazdę i twierdzi, że nie ma specjalnej różnicy. Ja o Focusie mam raczej złe zdanie. Przepraszam, jeśli kogokolwiek urażam. Chcę znać tylko opinię.

Mogę wypowiedzieć się jedynie jako właściciel 15-letniej 323 z podstawowym silnikiem 1.3. Autko ma najechane nieco ponad 213 tys. km (jestem skłonny nawet uwierzyć w ten przebieg - nieduże samochody z benzynowymi silnikami robią mniejsze przebiegi niż duże diesle) i trzyma się bardzo dobrze. Poza rzeczami typowo eksploatacyjnymi musiałem zająć się niedawno układem zapłonowym... I to wszystko. Zawieszenie sprawne, silnik chodzi ładnie. Nawet rdzy nie ma tyle, co zazwyczaj w japończykach z tamtych lat - owszem, wyłażą purchle z tyłu na nadkolach, ale podłoga i progi są zdrowiutkie. Jak jest w nowszych modelach - nie wiem, nie jeździłem (nie dorobiłem się jeszcze pieniędzy pozwalających na zakup czegoś młodszego niż kilkanaście lat), ale słyszałem dużo dobrych opinii.

Tak czy inaczej - moja starszawa, prościutka i niezbyt mocna Madzia jeździ i ma się dobrze. A to chyba o czymś świadczy.

konto usunięte

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

MPS-y maja olbrzymia moc a i silniki wraz z turbinami są bardzo silnie nagrzewane, typowo sprezarki wytrzymuja tam okolo 60 tyś i jest to jak na mps dobry wynik.
Pewnym wyjściem z sytuacji jest japoński turbotimer, pamięta za ciebie że po wyjęciu kluczyka motor pracuje :

a) ustawiony czas np. u mnie 60 sek
b) automatycznie dopasowany czas przez sonde temperatury i czasu

wersja a) kosztuje z montazem ca 700 PLN.

jednak mps bez dobrego tunningu zmieniajcego mapowanie silnika nie pojezdzi dłużej np. (100.000km) bez wymiany turbiny (o ile wiem siedzi tam arcy droga mitshubishi za ca 10.000 PLN)
Michał Leśniak

Michał Leśniak Ein Weg, Ein Ziel,
Eine Richtung, Ein
Gefuhl

Temat: Mazda i jej silniki benzynowe

Dariusz R.:
Nie ma w tym żadnej przesady. Każda firma kiedyś miała z czymś kłopot, piszemy o stanie obecnym, owszem z ochorną antykorozyjną były kłopoty, tu jednak Mazda nadrobiła zaległości w nowych modelach i jest w porządku. Kwestię problemów ze smokiem pompy olejowej właśnie opisałem tutaj http://www.goldenline.pl/forum/489220/mazda-6-diesel-a... , więc to nie jest problem Mazdy tylko mechaników. Kłopoty z zaworem TCV bywały ale najczęściej kwestia dotyczyła oringu pod zaworem i wycieku z tego powodu, ja nigdy nie miałem kłopotu z tym elementem, u żadnego mojego klienta. Jeśli podajemy przypadki, które w innych markach również się pojawiają, to nie są żadne argumenty przeciw niezawodności Mazdy.

Co do 3-ki, to ma zawieszenie Mazdy, a jedynie płyta podłogowa jest wspólna z Fordem. Nie wiem tylko co oznacza, że silnik benzynowy jest wręcz prymitywny, skoro nie odbiega pod żadnym względem od innych konstrukcji konkurencji..?

cały tylni wielowachacz pochodzi z forda, z przodu w zawiesdzeniu też się znajdzie parę rzeczy forda
....ale to raczej nie wada lecz zaleta, jesli chodzi o dostępność i koszt części

Następna dyskusja:

Mazda Premacy - żarówki




Wyślij zaproszenie do