Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

I stało się faktem, że organizujemy razem z Ukrainą Euro 2012!...

To fenomenalna okazja do zintensyfikowania działań wokół marketingu miejsc zaangażowanych bezpośrednio w Euro jak i promocji całego kraju!

Można to zrobić dwojako:
1) Nieprzemyślanie, nieprofesjonalnie, niespójnie itd.
2) Nowatorsko, oryginalnie, przemyślanie, skutecznie itd.

Podpowiedzmy decydentom miejsc, jak mogą to zrobić w drugi sposób :)

A.
Maciej Budzich

Maciej Budzich bloger - autor bloga
o mediach reklamie i
marketingu

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

a tutaj kilka filmów promocyjnych poszczególnych miast z komentarzem blogowicza:
http://mateoosz.wordpress.com/2007/04/17/poland-ukrain...

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

Na początek róznolegle z pracami związanymi z rozbudową infrastuktury technicznej, należałoby poprowadzić prace związane z projektowaniem wizerunku Polski. Trzeba przygotować strategię promocji Polski, zaczynając od badania jej wizerunku zarówno wewnętrznego (czyli jak my Polacy postrzegamy nasz kraj) oraz zewnętrznego (jak postrzegają nas inne narody). Na tej podstawie powinniśmy określić jaki wizerunek obecenie funkcjonuje, czy jest on pozytywny (w wizerunku Polski przeważają pozytywne cechy), neutralny (respondenci nie mogą się jednoznacznie o Polsce wypowiedzieć - bo np. nic o niej nie wiedzą), czy negatywny (przeważają negatywne skojarzenie dot. naszego kraju). W zależności od wyników należy odpowiednio skonstruować strategię promocji wizerunku Polski.
Temat rzeka ..., ale mam nadzieję, że wykorzystamy tą szansę do poprawy jakości życia mieszkańców naszego Kraju.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

Maciej B.:
a tutaj kilka filmów promocyjnych poszczególnych miast z komentarzem blogowicza:
http://mateoosz.wordpress.com/2007/04/17/poland-ukrain...


Dzięki Maciej za klipy... masz rację - Gdańsk wypadł w tym przypadku najlepiej choćby z tego względu, że był najbardziej przemyślany. Dla Poznań + za spójność... Poznań jako miasto sportu... ale to chyba zbyt mało.

Ja mam natomiast inną obawę, że miasta pod wpływem euforii zaczną na szybko przygotowywać materiały promocyjne (coś jak te klipy), nie zastanowiwszy się głębiej nad całokształtem brandu swojego miasta... czyli będą to urywki wyrwane z kontekstu, jedne bardziej skuteczne drugie mniej.
Czas więc uświadomić decydentom tych miast i innych, że bez przemyślanej, spójnej, atrakcyjnej strategii promocji i pomysłu na samego siebie w przyszłości daleko nie zajadą!

A.

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

W tej chwili trudno mi sobie wyobrazić, w jaki sposób w rzeczywistości moglibyśmy wpłynąć na te działania. Z całą pewnościa zespół który był zaangażowany w promocję naszej oferty wiele już na tym polu uczynił i ma jakąś wizję. Teraz mnóstwo zależy od władz Państwa i regionów oraz spójnych i skoordynowanych działań po ich stronie. Wiele też do powiedzenia będą mieli sponsorzy – Grupa TP i inni. Tym ostatnim nie można odmówić świadomości potencjału marketngowego takiej imprezy.Małgorzata Nieciecka edytował(a) ten post dnia 19.04.07 o godzinie 10:04
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

Zespół który był zaangażowany w promocję naszej oferty zapewne miał/ma jakąś wizję ogólną całej imprezy (choć słyszałem że to Ukraińcy byli końmi pociągowymi tego projektu, a z naszej strony dość ospale to szło) ale napewno nie mają wizji jak to wydarzenie wykorzystać marketingowo do promocji miejsc...! TP i inni będą bardzo świadomie ale dbali o promocję własnych marek a nie marek miejsc.. tak więc pole do popisu dla osób którzy są lotni w tym temacie jest duże.. choć jak zwykle rozbija się to wszystko o decydentów z regionów...! :)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Jak wykorzystać EURO 2012 do promocji miejsc ?

A jak Wasze miasta, którymi się zajmujecie lub w nich pracujecie, planują wykorzystac Euro 2012 do własnych celów (promocyjnych, gospodarczych)?



Wyślij zaproszenie do