Patryk Korbel

Patryk Korbel Kierownik regionalny
- zachodnia Polska,
Walmark Polska S...

Temat: Zaproszenie 24 Rajd Karkonoski

24 Rajd Karkonoski –
2 Runda Lausitz Cup 2009

Automobilklub Karkonoski oraz Lausitz Cup Team serdecznie zapraszają wszystkich zawodników oraz sympatyków sportów samochodowych na 24 Rajd Karkonoski.
Zawody odbędą się w drugi weekend lipca, w dniach 10 - 11 lipca 2009. Centrum rajdu zostało zlokalizowane w Jeleniej Górze, mieście będącym centrum administracyjnym, turystycznym i gospodarczym regionu oraz stolicą Euroregionu „NYSA”, skupiającego przygraniczne tereny Polski, Niemiec i Czech. Miasto Jelenia Góra położone jest w dolinie rzek Bobru i Kamiennej. Jelenia Góra zwana jest Perłą Karkonoszy, otoczoną ze wszystkich stron pasmami górskimi, o wielowiekowej tradycji i licznych zabytkach. O jej unikalności stanowią także jej wspaniałe dzielnice: piękniejące z każdym rokiem stare miasto, najstarsze polskie uzdrowisko Cieplice (unikatowe źródła termalne odkryte już w 1175r. przez księcia Bolesława Wysokiego), Sobieszów z ruinami XIV-wiecznego zamku Chojnik czy znana miejscowość wczasowa Jagniątków rozsławiona przez noblistę Gerharta Hauptmanna. Od granicy z Niemcami dzieli ją 60km, a z Czechami – zaledwie 25km.


Z racji tak wspaniałego usytuowania miasta, trasa rajdu poprowadzona została malowniczymi drogami, wśród pięknej górskiej scenerii.


Rajd Karkonoski stanowi 4 rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 5 rundę Pucharu Polski oraz 2 rundę Lausitz Cup. Uczestnicy rundy Mistrzostw Polski jak i Pucharu Polski mogą także zgłosić się do Pucharu Łużyc i zdobywać punkty w obu klasyfikacjach.

Zawodnicy Pucharu Łużyc pojadą po odcinkach specjalnych w sobotę, a do pokonania będą mieli 6 odcinków specjalnych, trudnych technicznie i sprawiających wiele frajdy z rajdowej jazy. Zwieńczeniem zmagań będzie widowiskowy odcinek specjalny zlokalizowany w samym centrum największej sypialni Jeleniej Góry osiedlu Zabobrze, gdzie na 2,5 kilometrowej trasie pokonywanej dwukrotnie będzie można zobaczyć wszystkich zawodników startujących w 24 Rajdzie Karkonoskim, co będzie nie lada gratką dla kibiców.

Rajd składa się z dwóch etapów rozgrywanych sobotę oraz niedzielę, zawiera łącznie 10 odcinków specjalnych o łącznej długości 158 km, a cała trasa liczy 477 km. Zawody odbędą się w 98% na nawierzchni asfaltowej. Najdłuższy OS Wleń jest długości 22,09 km oraz Podgórzyn 19,31km.
W Pucharze Łużyc trasa rajdu liczy 255 km, z czego 6 odcinków specjalnych 75,27 km.
Bazą rajdu będzie hotel „Relaks” w Karpaczu. Park Serwisowy zlokalizowany zostanie na jeleniogórskim lotnisku. Start honorowy, podobnie jak w ubiegłym roku, odbędzie się na zabytkowym Placu Ratuszowym w Jeleniej Górze. Biuro prasowe w piątek działać będzie w Karpaczu, natomiast później zlokalizowane zostanie w Parku Serwisowym, co powinno ułatwić pracę dziennikarzom.

W rajdzie mogą uczestniczyć kierowcy z ważnymi licencjami „R”,„R1” oraz piloci posiadający przynajmniej licencję „R2”,”R1”,”R” i ”P”
Wpisowe wynosi 300 euro, płatne na konto klubu.

Zgodnie z regulaminem Pucharu Łużyc w czasie zawodów obowiązywać będzie następujący podział na klasy typu OPEN:
KLASA 1 do 1000 cm3
KLASA 2 od 1001 – 1400 cm3
KLASA 3 od 1401 – 1600 cm3
KLASA 4 od 1601 – 2000 cm3
KLASA 5 od 2001 cm3 wzwyż

Kierowcami samochodów A-8, Super 2000, Super 1600, R2C oraz R3C mogą być tylko posiadacze licencji kierowcy stopnia R.
Zgłoszenie oraz regulamin uzupełniający Pucharu Łużyc dostępny jest na oficjalnej stronie pucharu http://lausitzcup.pl.
Oficjalna strona 24 Rajdu Karkonoskiego dostępna jest pod adresem internetowym http://rajdkarkonoski.pl.
Lista zgłoszeń do 24 Rajdu Karkonoskiego oraz 2 Rundy Lausitz Cup zostanie otwarta 12 czerwca, a jej zamknięcie nastąpi 30 czerwca o godz. 24:00.


Zgłoszenia prosimy kierować bezpośrednio do organizatora na adres:
Automobilklub Karkonoski
Ul. Kolejowa 5
58-560 Jelenia Góra
email: mkisiel@op.pl
W tekście użyto materiały ze strony informacji turystycznej miasta Jelenia Góra http://citik.jeleniagora.pl/pl/.


Patryk Korbel
Promotor Lausitz Cup w Polsce
Patryk Korbel

Patryk Korbel Kierownik regionalny
- zachodnia Polska,
Walmark Polska S...

Temat: Zaproszenie 24 Rajd Karkonoski

Termin nadsyłania zgłoszeń do 24 Rajdu Karkonoskiego (10 – 12 lipca ) dobiegł końca. W sumie na liście zgłoszeń znalazło się 35 załóg deklarujących chęć punktowania w Pucharze Łużyc – w tym zawodnicy z Czech i Niemiec oraz Polacy liczeni do punktacji RSMP i RPP. Statystycznie, w pucharze zobaczymy między innymi siedem załóg z Czech a wśród nich mocną a-grupową Skodę Octavię Vacłava Donata jadącego z dyrektorem rajdu Thermica w Czechach – Honzą Krecmanem oraz widowiskowo jadącego Forda Focusa Honzy Halali.
Nie zabraknie także czeskiej perełki – leciwej skodawki 110L Rallye Kristiana Jiriego oraz odnowinej w tym roku Lady VFTS Tomasa Klokocnika. Niestety zabraknie w Jeleniej Górze lidera punktacji Radka Mifki oraz Jerzego Tosovskiego, który wybrał start w innym rajdzie. Do samego końca oczekiwano także zgłoszenia Karela Macka, którego rajdową bronią w tym roku jest Toyota Corolla S2000. Ogólnie niska frekwencja czeskich zawodników wynika głównie z faktu rozegrania u nich w zeszły weekend Rallysprintu Kopna oraz planowanego na 17 lipca Horácká Rally Třebíč.

Wśród polskich zawodników zgłoszenia nadesłane do organizatora rajdu pochodzą w większości od uczestników pierwszej rundy Lausitz Cup 2009 - Rallye Thermica Lužické hory – a wśród nich w najmocniejszych autach Marcin Abramowski / Jakub Gerber – Mitsubishi Lancer oraz Tomasz Trembicki i Grzegorz Gołda również w rajdowym Miśku. Obaj kierowcy przywiozą w karkonosze Lancery w specyfikacji OPEN.

Michał Kochanowski-Laren powalczy o kolejne zwycięztwo w klasie 3 i bronić będzie lidera punktacji. Walkę o punkty w klasie 3 prowadzić będą Aleksander Jaroszewicz / Paweł Tarapacki – Pługiem 206, miejscowy el-matador Marcin Stywryszko / Szymon Rosik – Civic oraz Przemek Obajtek / Kuba Wróbel również Civickiem. Jedyna zagraniczna załoga zgłoszona w klasie 3 to Łada Tomka Klokocnika.

Najmocniej obsadzona jest klasa 4. Liczy ona aż 14 zgłoszeń. Najmocniejszym sprzętem w T4 dysponuje lider klasy Vaclav Donat, którego Skoda Octavka w a-grupowej specyfikacji pozwoliła wywalczyć mu 20 oczek w punktacji klasowej. Wśród polskich załóg mocny akcent stanowią kierowcy Type-Rów - Rafał Maliński / Kacper Pietrusiński, Paweł Hankiewicz i
Agnieszka Wierzchowska oraz rodzinny duet Andrzej i Błażej Czekanowie, którzy próbowali ostatnio sił w niemieckim rajdzie Freiberger Land. Nie zabraknie także poczciwych ale walecznych Opli Astra a w nich Tomasz Kosiński i Paweł Wdowiak – załoga, która urwała koło na Rajdzie Thermicy w Czechach, Robert Rosiak / Andrzej Hercuń oraz niemcy Thomas Boehm
i Nico Lehmann. Ostra walka rozegra się z pewnością pomiędzy bardzo szybkim niemieckim zawodnikiem Markiem Muschiolem jadącym Clio Ragnotti z urokliwą Claudią Harloff (doskonałe 9 miejsce w genralce Lausitz Cup Rajdu Thermica w Czechach) a Sławkiem i Krzsyśkiem Kurdysiami (7 punktów w klasyfikacji klasy T4 po pierwszej rundzie) oraz Krzysztofem Zelekiem / Michałem Kasiną jadących również Renatą Clio. Z dużym zaciekawieniem śledzić możemy rywalizację stałego bywalca Rajdu Karkonoskiego – Niemca Klausa Teichmanna jadącego Nissanem Almerą w wersji Kit z libereckim el-matadorem Honzą Halalą dosiadającego Forda Focusa.
Rywalizacja w klasie T2 przebiegać powinna pod dyktando dwóch stałych wyjadaczy Pucharu Łużyc – Niemców - Ronnego Teichmanna
/ Rene Tonnego – Nissan Micra a Teodorem Stolarkiem
i Agnieszką Moskal – Suzuki Swift. Ale kto wie, może szybszymi od pretendentów do zwycięztwa w T2 okażą się nowi uczestnicy pucharu - Bogumił Klimiuk / Marek Kaczmarek – Nissan Micra i Tomasz Michalski
/ Lech Kaczmarek – Suzuki Swift.

Dodam, że na trasie rajdu zobaczymy także rywalizację pokoleniową - ale nie ludzi a sprzętu – leciwa Skodavka 110L Rallye - Kristaniana Jiriego vs jej młodsza siostra Felicja prowadzona przez Zdenka Vaclavika – obie również zgłoszone w klasie T2.
Mistrzostwem świata w atrakcyjności widowiska będzie rajdowa rywalizacja pomiędzy perełkami minionych lat – rodzimy mały fiacik braci Wolskich kontra NRD-owski popularny Trabi! To będą emocje – kiedy na finalnym sobotnim odcinku specjalnym Zabobrze zobaczymy w boju jak za dawnych lat naszego polskiego „malczana“ rywalizującego z trzema niemieckimi Trabantami! Zatem do boju – ogień na tłoki!

Nie lada atrakcją będzie zapewne udział najmocniejszych aut zagranicznych zawodników takich jak Audi TT 8N Erica Karllsona – potężna moc, klasyka rajdowych szos Forda Escorta Cosworth Franka Richerta
i Matthiasa Prillwitza oraz Mitsubishi Lancera Evo V kolejnego Niemca - Enrico Bruhla jadącego z Danielem Ellmerem. Czech Slavek Srejma
i Karhan Radek zaprezentują możliwości jazdy bokami swoim mocnym BMW 325IX.

W tym roku Rajd Karkonoski po raz drugi w historii stanowi rundę nowo powstałego Pucharu Łużyc. Dzięki niemu możemy popularyzować i promować u naszych sąsiadów polskie rajdy samochodowe, naszą turystykę – a co najważniejsze przyczyniać się do ich rozwoju, poprawiać frekwencję zarówno zawodniczą jak i turystyczną, podnosić poziom organizacyjny i atrakcyjność imprez a także mamy szansę pokazać, że umiemy współpracować z innymi narodami, tworzyć wspólne projekty i dać się przy tym lubieć!

Na koniec – tradycyjnie zwracamy się z wielką prośbą a wręcz z apelem do wszystkich kibiców, którzy przybędą na rajd, abyście z rozwagą i wyobraźnią podeszli do tematu bezpiecznego oglądania rajdu. To Wy tworzycie tę wspaniałą atmosferę jaka panuje wokół rywalizacji na trasie zawodów – pamiętajmy, oglądając bezpiecznie rajd będziemy mogli przywieźć niezapomniane wrażenia do domu.

Chcielibyśmy także aby każdy uczestnik wspaniałego widowiska jakim będzie zapewne 24 Rajd Karonoski z własną chęcią i zaangażowaniem pomagał i oferował swoją pomoc w każdej kwestii wszystkim zawodnikom zagranicznym i nie tylko oraz sympatykom rajdów, którzy przybędą w karkonosze. Dajmy się poznać od najlepszej strony i stwórzmy wspólnie atmosferę dzięki której, każdy będzie odczuwał chęć powrotu do Polski, a walka o „titul absolutního mistra ve vsechnych tridach“ zapewni niezapomniane, pełne wrażeń i emocji widowisko. Życzymy także aby wszyscy zawodnicy dojechali cało i szczęśliwie do mety.

Zachęcamy zatem wszystkich do przybycia na 24 Rajd Karkonoski i aktywnego kibicowania wszystkim uczestnikom rajdu.
Do zobaczenia na trasie rajdu.
Strona pucharu: http://lausitzcup.pl
Strona rajdu: http://rajdkarkonoski.pl

Podobne tematy


Następna dyskusja:

27 Rajd Karkonoski




Wyślij zaproszenie do