Patryk Korbel

Patryk Korbel Kierownik regionalny
- zachodnia Polska,
Walmark Polska S...

Temat: XV Thermica Rallye Luzicke Hory 2012

Pierwsza eliminacja Rajdowego Pucharu Łużyc odbędzie się dopiero za 2 miesiące (w dniach 27-28.04.2012), ale my już mamy dla Was najświeższe informacje o tym co czeka nas na trasach tegorocznych eliminacji Lausitz Cup ...

15. Rally Luzicke hory odbędzie się w tym sezonie jako inauguracyjna runda Deutsche Rallye Serie (niemiecka II liga). To zapowiada start czołówki niemieckich zawodników, którzy bez wątpienia pojawią się świetnymi autami, a więc będzie na co popatrzeć. Oczywiście nie trzeba chyba wspominać o tym, że start w rajdzie planuje standardowo 8-krotny Rajdowy Mistrz Niemiec - Matthias Kahle. Swoje zgłoszenie, na razie telefonicznie, zapowiedział także Olaf Dobberkau w Porsche 911 GT3 !

Wielką sensacją jest także zgłoszenie do rajdu nadesłane z Ameryki Południowej ... tak, tak, wzrok Was nie myli .. Adrian i Jonathan Lintonowie, startujący Oplem Astra, pochodzą z wyspy Barbados wchodzącej w skład Archipelagu Małych Antyli i to właśnie oni nadesłali swoje zgłoszenie do czeskiego rajdu.

Trasa rajdu liczy 274 km w tym 8 odcinków specjalnych o łącznej długości 83 km (1 etap, 4 OS x 2, 3 sekcje). W porównaniu w ubiegłym rokiem dwa odcinki odbędą się w podobnej formie, a dwa będą zupełnie nowe.
Patryk Korbel

Patryk Korbel Kierownik regionalny
- zachodnia Polska,
Walmark Polska S...

Temat: XV Thermica Rallye Luzicke Hory 2012

XV Thermica rally Lužické hory 2012 - Podsumowanie

Nadchodząca majówka zawsze jest zwiastunem zbliżających się emocji związanych ze zmaganiami kierowców rajdowych z całej Europy na odcinkach specjalnych I rundy Rajdowego Pucharu Łużyc...

Fachową relację z rajdu przeprowadziła grupa Rallycup - oficjalny partner Pucharu Łużyc.

15. Thermica Rally Lužické Hory, który rozgrywany jest na północy Czech w „Libereckim kraju” zawsze przynosi piękną wiosenną pogodę, niezapomniane widoki Gór Łużyckich i Izerskich oraz to co najważniejsze ... wspaniałą rywalizację najmocniejszych rajdowych bestii WRC na piekielnie wąskich i krętych odcinkach specjalnych. Wśród tego wszystkiego znajdują się także uczestnicy Rajdowego Pucharu Łużyc, którzy o punkty podczas pierwszej rundy swojego cyklu walczyli na 4 różnych oesach przejeżdżanych dwukrotnie i ułożonych w ciekawej konfiguracji 2 + 4 + 2. Z poprzedniej edycji znane były odcinki „Jindrichovice pod Smrkem” oraz „Kunratice” z tym, że ten ostatni przejeżdżany był w stronę przeciwną niż rok temu. Poczet trasy uzupełniły oesy „Bily Kostel” oraz „Vaclavice” ... Zapraszamy na relację, odcinek po odcinku, z tego co działo się w sobotę 28. kwietnia na trasie łużyckiego rallysprintu w klasyfikacji Pucharu Łużyc ...
Z Polskich załóg na starcie w Czechach stawili się: Marek Mularczyk i Michał Rogóż – Citroen C2, Radek Typa i Szymon Gospodarczyk – Ford Fiesta, Łukasz Ryznar i Jarek Kohut – Opel Kadett, Grzegorz Sikorski z Małgorzatą Malicką-Adamiec – Peugeot 206, Marcin Stywryszko i Szymon Rosik – Honda Civic oraz Sławek Blat i Łukasz Kubacki – Peugeot 106.

OS 1 „Bílý Kostel 1” – Pierwszy odcinek specjalny rajdu prowadzi wąską i wyboistą drogą po wzgórzach dookoła miejscowości Bily Kostel. To dopiero początek rajdu i to właśnie na tym oesie zbiera on największe żniwo pośród uczestników Lausitz Cup. Już na samym początku z rywalizacji odpadają Polacy. Nr 67 - Marek Mularczyk jadący z Michałem Rogóżem Citroenem C2 wypadają z drogi i urywają prawe tylne koło. Na tym odcinku, w wyniku awarii skrzyni biegów, rajd kończy także załoga nr 40 - Jan Halala / Stefan Dalibor (Focus). W wyniku problemów z silnikiem z rajdu odpada też nr 121 - Zajíček Frantisek / Zajíček Petr (Skoda 120). Radek Typa pewnie wygrywa oes w klasie 3.
Z najlepszym czasem na metę inauguracyjnego oesu przyjeżdża nie kto inny jak Matthias Kahle (Octavia WRC), którego to występ znów zapowiada się na teatr jednego aktora. Zeszłoroczny zwycięzca rajdu uzyskuje czas o 4.7 s. lepszy od drugiego na odcinku Jaroslava Pešl’a (Evo IX). Trzeci jest Martin Hudec w kolejnym Evo IX, który traci do lidera 7.5, a do drugiego 2.8 sekundy. Kolejne miejsca na tym odcinku to Trněný (Fabia WRC), Semerád (Evo IX) i Zimmermann (Clio R3). Najlepiej z Polaków z trasą radzi sobie Ryznar (Kadett), który uplasował się na 11. pozycji.

OS 2 „Václavice 1” – Już na drugim odcinku rajdu widać, że sytuacja sprzed roku może się nie powtórzyć. Mathias Kahle nie wygrywa kolejnego oesu, zaś na swoje konto zapisuje go Martin Semerád i odrabia 1.8 s. do drugiego Kahle. Trzeci na odcinku jest Hudec, a czwarty Pešl. W pierwszej czwórce na oesie jak i w klasyfikacji są w tym momencie aż 3 samochody grupy N.
Na tej próbie, z powodu kłopotów technicznych, z dalszej walki odpada załoga nr 112 – Ulrich Strobel / Lothar Strobel (Polo) oraz nr 114 - Klokočník Tomáš / Zlámal Jaroslav (Łada VFTS).

Po pierwszej pętli rajdu zawierającej 2 odcinki specjalne zawodnicy zjeżdżają na serwis, a klasyfikacja wygląda następująco: na prowadzeniu załoga Matthias Kahle / Christian Doerr (Octavia WRC). Na miejscu drugim, ze stratą 10.5 s. Martin Semerád / Bohuslav Ceplecha (Evo IX). Na miejscu trzecim załoga Jaroslav Pešl / Roman Pešek (Evo IX). Klasa 3 mocno obsadzona przez Polaków pada łupem Marcina Stywryszki, drugi dojeżdża Sławek Blat z przewagą 10 sek. nad Radkiem Typą. Grzesiek Sikorski z karą 10 sekund do mety dociera na 6 pozycji w klasie 3.

OS 3 „Kunratice 1” – To znany z poprzedniej edycji rajdu oes zawierający słynny, szutrowy, prawy opór. Tym razem jest on jednak przejeżdżany przez zawodników w stronę przeciwną. Niestety niewiele załóg zdążyło próbę tę przejechać na czas. Jadący jako piąta załoga na trasie Martin Semerád / Bohuslav Ceplecha (Evo IX) wypadają z trasy, a ich samochód pechowo blokuje drogę. Odcinek zostaje najpierw zatrzymany, a następnie odwołany w celu usunięcia blokującego drogę Mitsubishi. Wszystkim załogom nadany zostaje czas, ostatniego na mecie do momentu wypadku, Matthiasa Kahle, a więc 4:05.8. W tej sytuacji o pozycję wyżej awansuje cała stawka. Do walki o podium włącza się Karel Trněný w drugim, klasyfikowanym w rundzie Lausitz Cup, WuRCu – Skodzie Fabii.

OS 4 „Jindřichovice 1” – Najdłuższy w rajdzie odcinek specjalny, jako kolejny, pada łupem Matthiasa Kahle i jego Octavii WRC. Jednak z tyłu za liderem zaczynają dziać się rzeczy coraz ciekawsze. Drugi czas wykręca bowiem Trněný (Fabia WRC) tracąc do zwycięzcy oesu 7.4 s., ale odrabiając do okupujących podium Hudec’a i Pešl’a. Do nich właśnie należą, odpowiednio, 3. i 4. czas.

OS 5 „Bílý Kostel 2” – Ponowny przejazd odcinka „Bily Kostel” rozpoczyna drugą połowę rajdu. Jaroslav Pešl w swoim Lancerze poprawia się o 7.8 s. w stosunku do pierwszego przejazdu i wygrywa nawet z Matthiasem Kahle, który był na tej próbie o 5 sekund wolniejszy od kierowcy Evo oraz o 3.1 s. od drugiego na odcinku Karela Trněný’ego. Wysoko plasuje się najszybsza załoga spośród samochodów napędzanych na jedną oś - Josef Zimmermann w Renault Clio R3 uzyskuje 5. czas na tym odcinku i jest również 5. w klasyfikacji generalnej.
W łącznej klasyfikacji po tym odcinku Karel Trněný przeskakuje Hudec’a o 0.6 s. i wbija się na podium przed ostatnim oesem w pętli.
Ryznar dojeżdża tuż za lancerami, clio R3 Zimmermana poza zasięgiem – od początku mocno w szpicy generalki. Typa prowadzi w T/3, tuż za nim Stywryszko tracąc 00,16.4 sek. Sikorski i Blat walczą ze sobą o lepszą lokatę w klasie trzeciej. Na tej próbie, po wypadnięciu z trasy, z rywalizacji odpada jadąca na 16. pozycji w klasyfikacji generalnej i trzeciej w klasie T/2, załoga z nr 77 - Zdeněk Václavík / Václav Hájek (Felicia).

OS 6 „Václavice 2” – Ostatni odcinek specjalny drugiej pętli to przejazd odcinka przebiegającego przez miejscowość Vaclavice nieopodal bazy rajdu. Najlepszy czas wśród załóg Pucharu Łużyc uzyskuje Karel Trněný (Fabia WRC). Jaroslav Pešl (Evo IX), który do tej pory zajmował 2. pozycję w „generalce” z przewagą 18.5 s. nad Trněný’m, podróżuje na tym odcinku na „kapciu”, który niestety kosztuje go aż 51.2 s. straty do kierowcy Fabii WRC.
Tym samym przy wjeździe na drugi serwis na pierwszych dwóch miejscach w klasyfikacji plasują się samochody WRC. Liderem jest wciąż Matthias Kahle (Octavia WRC) z przewagą 16.4 s. nad Karelem Trněný’m (Fabia WRC). Na miejscu trzecim, ze stratą 43. 2 s. do drugiego, plasuje się Jaroslav Pešl (Evo IX) mający z kolei 46.5 s. przewagi nad, będącym na 4. lokacie, liderem ośki – Josefem Zimmermannem (Clio R3).
Na tym odcinku dużo pecha miał także, świetnie jadący w początkowej fazie rajdu, Martin Hudec, który także po złapaniu „kapcia” na oesie przybywa na metę jako ostatni z uczestników Pucharu Łużyc i w klasyfikacji generalnej spada na 6. pozycją za Erica Karlssona w Audi TT.

OS 7 „Kunratice 2” – Ostatnia pętla rajdu nie przynosi wiele zmian. Pierwszy z jej odcinków wygrywa Kahle oddalając się od drugiego miejsca na 31.2 s. Drugi jest Hudec, który zmniejsza stratę do Karlssona, a trzeci Trněný.
Na tej próbie niestety odpada kolejna polska załoga. Jadący na 19. pozycji i spokojnie zdążający do mety rajdu, Grzegorz Sikorski z Małgorzatą Malicką-Adamiec, z powodu kłopotów technicznych ze skrzynią biegów w ich Peugeocie 206 XS muszą wycofać się z zawodów.

OS 8 „Jindřichovice 2” – Kończący cały rajd, ponowny przejazd, najdłuższego w rajdzie odcinka specjalnego prowadzącego przez Horní Řasnice nie przynosi już żadnych nowości. Kolejność jest taka sama jak na poprzedniej próbie. Ostatnie zwycięstwo oesowe zapisuje na swoje konto Matthias Kahle. Drugi jest Hudec, któremu jednak do odzyskania 5. pozycji w rajdzie zabrakło 5.9 s. nad Erikiem Karlssonem. Trzeci na odcinku po raz kolejny Trněný, któremu zabrakło z kolei 0.3 s. do drugiej lokaty. Dalej Pešl, Karlsson i Zimmermann.

W ten oto sposób dobrnęliśmy do końca długich 8 odcinków specjalnych 15. Thermica Rally Luzicke hory. Rajd nie był łatwy gdyż jazda wąskimi uliczkami poprzez miejscowości to zawsze trudna sztuka, a jednocześnie rzecz charakterystyczna dla tego typu rajdów na północy Czech czy na polskim Dolnym Śląsku.

Zwycięzcami I rundy Lausitz Cup – 15. Thermica Rally Luzicke hory został 8-krotny Rajdowy Mistrz Niemiec - Matthias Kahle oraz jego pilot Christian Doerr jadący Skodą Octavią WRC. Wygrali oni 5 z 8 odcinków specjalnych rajdu.
Na drugiej pozycji uplasowała się załoga drugiego samochodu WRC w stawce Pucharu Łużyc - Karel Trněný / Václav Pritzl (Fabia WRC). Na najniższym stopniu podium w klasyfikacji generalnej stanęli Jaroslav Pešl / Roman Pešek korzystający z Mitsubishi Lancera Evo IX.
W poszczególnych klasach zwyciężyli: T/5 - Matthias Kahle / Christian Doerr (Octavia WRC); T/4 - Josef Zimmermann / Pavel Zalabák (Clio R3); T/3 - Radosław Typa / Szymon Gospodarczyk (Fiesta R2); T/2 - Robert Čonka / Petr Zátko (Fabia); T/1 - Knorn Mike / Günther Steve (Trabant 601 R).

Wśród zawodników klasyfikowanych w Pucharze Łużyc z 28 samochodów, które wystartowały do rajdu do jego mety dotarło 20. Kolejna eliminacja pucharu odbędzie się w ramach 27. Rajdu Karkonoskiego, który rozegrany zostanie w kotlinie jeleniogórskiej 2. czerwca 2012. Już dziś wiemy, że odcinki specjalne zaplanowane przez polskich organizatorów zapowiadają się równie ciekawe co te w Czechach i być może będą jeszcze bardziej wąskie i zdradliwe. A więc zapraszamy gorąco do śledzenia zmagań europejskich załóg w ramach Lausitz Cup, do gorącego dopingu swoich faworytów oraz przede wszystkim ... do zobaczenia na rajdach !

Wyniki rajdu: http://rally-base.com/2012/thermica-rally-luzicke-hory...

Tekst: Oskar Dobek, Patryk Korbel

Następna dyskusja:

Wyniki Lausitz Cup po pierw...




Wyślij zaproszenie do