Patryk Korbel

Patryk Korbel Kierownik regionalny
- zachodnia Polska,
Walmark Polska S...

Temat: 12 Rallye Lausitz w Niemczech - 12 Rallye Lausitz -...

Tegoroczny 12 Rajd Lausitz odbędzie się w zmienionym terminie a dokładnie tydzień po Rajdzie Polski. W ten sposób zawodnicy chcący wziąć udział w ostatniej rundzie Pucharu Łużyc nie będą musieli przebudowywać rajdówek do specyfikacji szutrowej.

Zawody odbędą się w terminie 30.09-01.10.2011r.

13.09.2011
Nennungsschluss zu ermäßigtem Nenngeld
Entry closing date (reduced entry fee)

19.09.2011
Nennungsschluss zu normalen Nenngeld
Entry closing date (normal entry fee)

29.09.2011
Abfahren der Wertungsprüfungen Teil 1 (nur International)
Reconnaissance Part 1
Shakedown
freiwillige Dokumenten- und Techn. Abnahme (nur International)
optional Administrative checks, Scrutineering (only International)

30.09.2011
International Abfahren der Wertungsprüfungen Teil 2
Reconnaissance Part 2
Dokumenten- und Techn. Abnahme
Administrative checks, Scrutineering
Start zur ersten Etappe / Beleuchtung wird benötigt
Start of the first leg/ you need lighting

30.09.2011
National Abfahren der Wertungsprüfungen
Reconnaissance
Dokumenten- und Techn. Abnahme
Administrative checks, Scrutineering

01.10.2011
Re-Start zur zweiten Etappe International
Second leg International
Start zur Rallye National / Start of the rally National

Zielankunft/Ziel rampe / Finish Siegerehrung

Prize giving
Party – Party – Party
Rallye-und Pressezentrum Rally HQ and Presscenter: Boxberg/OL.
Serviceplatz mit Fahrerlager, Parc Fermé, Regrouping, Festsaal und Siegerehrung: Boxberg/OL.
Service Parc with paddock, parc fermé, regrouping, banquet hall and Prize Giving Boxberg/ OL.

Serviceplatz befestigt, Duschen vorhanden
Service parc with paved surface, shower rooms on the place!!!

więcej na http://lausitzcup.info
Patryk Korbel

Patryk Korbel Kierownik regionalny
- zachodnia Polska,
Walmark Polska S...

Temat: 12 Rallye Lausitz w Niemczech - 12 Rallye Lausitz -...

Relacja odcinek po odcinku z trasy 12 Rajdu Lausitz
Relacja powstała dzięki zaangażowaniu partnerskiego zespołu ludzi portalu Lausitzrally.com. Zawiera pełen opis przebiegu rajdu z każdego odcinka specjalnego rozegranego w ramach 3 rundy Pucharu Łużyc. Zapraszamy zatem do lektury.

Gdy skończy się lato i zbliża się już kolejna, złota, pora roku to znak, że ostatnia runda Rajdowego Pucharu Łużyc już blisko ... Nie inaczej było i w tym sezonie. Spadające liście jeszcze na dobre nie rozpoczęły swojego grawitacyjnego tanga, piruetami w dół; gdyż tym razem rozstrzygająca runda Pucharu została przesunięta o 2 tygodnie, na przełom września i października; a już na jałowych, kopalnianych terenach wokół Boxbergu Oberlausitz znów zebrali się tłumnie kibice, aby oglądać chyba najciekawszy rajd w tej części Europy ...

12. ADMV-Lausitz-Rallye rozgrywany w ramach Deutsche Rallye Serie (coś a’la 2 liga) po raz wtóry był także rundą Rajdowego Pucharu Łużyc i stał się areną zmagań o końcowy tytuł w tym wielonarodowym pucharze ... Przed rajdem sytuacja punktowa wielu zawodników była mocno otwarta i dawała szansę na emocjonującą rywalizację. W stawce po 2 rundach prowadziło rzadkie i nietypowe auto – Audi TT prowadzone przez Erica Karlssona, nieprzenikniony jak cień Jiri Tosovski po raz kolejny pod koniec sezonu czaił się gdzieś w czołówce, aby niczym sprinter równą jazdą wyskoczyć z peletonu, a Marcin Abramowski dawał wszystkim Polakom nadzieję być może nawet na pudło w końcowej klasyfikacji ... Gdzieś pośród tego wszystkiego był jeszcze 8-krotny Mistrz Niemiec, Matthias Kahle, któremu w ubiegłym roku tytuł wyślizgnął się po pechu już podczas 1 rundy ...

Taki stan rzeczy trwał do ostatniego tygodnia przed rajdem kiedy wszyscy z wymienionych w komplecie stawili się na liście zgłoszeń.

Niestety już na początku nadzieja polskich kibiców – Dr. Abram w rajdzie nie wystartował. W tej sytuacji szanse matematyczne na dobry wyniki dla naszego kraju uzyskał Mariusz Woźniczko jadący Fiestą R2.

Na zawodników Pucharu Łużyc czekało 13 szutrowych odcinków specjalnych. Już od pierwszego z nich mocno uderzył ten, którego imię powinno się już zawsze wymawiać ... ;-)

Ale co było dalej ... czy wygrał ten, na którego wszyscy liczyli ? Kto odpadł i stracił wszystko ? Kto pojechał najszybciej ? O tym właśnie przeczytajcie w tej relacji ... 3, 2, 1 ... szuter !

OS – 5 „Nochten 1”

Zawodnicy Lausitz Cup swoją walkę o punkty i tytuły w ostatnim z trzech rajdów Pucharu zaczynali od 5 odcinka specjalnego, otwierającego drugi dzień zmagań na pokopalnianych szutrach.
Od początku mocnym akcentem zaczyna Matthias Kahle (Fabia S2000), który po pierwszym dniu znajdował się na pozycji lidera całego rajdu. Na drugim miejscu na tym oesie, ze stratą 30,5 sekund, plasuje się najlepszy z Polaków Filip Nivette jadący Lancerem Evo IX. Na miejscu trzecim w drugim Evo IX Jiri Tosovski. Na dalszych miejscach po pierwszym odcinku plasują się w kolejności Mikulenka, Scheidhammer, Ryznar ...

OS – 6 „Arena B 1”

Kolejny odcinek specjalny to kolejne oesowe zwycięstwo Kahle. Drugi czas notuje Tosovski (Lancer Evo IX), który w tym momencie traci do lidera już 1:22,7. Trzeci na odcinku melduje się Nivette i najwyżej sklasyfikowany z Polaków coraz poważniej stale puka do czołówki Pucharowiczów tarcąc po dwóch oesach 13,4 sekundy do drugiej lokaty w generalce.

OS – 7 „Mulkwitz 1”

Ostatni odcinek pierwszej pętli rundy Pucharu Łużyc przynosi starą rutynę ... kolejny odcinek zapisuje na swoje konto Kahle powiększając przewagę do ponad półtorej minuty. Najlepszy z Polaków jest Nivette zajmujący po pierwszej pętli 3 pozycję w generalce.
W rajdzie nie jedzie już Łukasz Ryznar (Kadett GSi)

Układ sił po pierwszej pętli rajdu wyglądał następująco: 1 – Kahle, 2 – Tosovski, 3 – Nivette,



OS – 8 „Nochten 2”

Ponowny przejazd odcinków pierwszej pętli daje już dużo lepsze czasy i coraz większe tempo.
Wygrywa znów Kahle, drugi jest Tosovski ...Niestety z dalszej jazdy odpada najwyżej sklasyfikowana polska załoga Filip Nivette/Przemysław Zawada (Lancer Evo IX). W tej sytuacji na miejsce trzecie wskakują Alois Scheidhammer/Wili Trautsmannberger jadący niezwykle ciekawym samochodem - Oplem Astrą H TDi.



OS – 9 „Arena B 2”

W połowie drugiej pętli staje się powoli jasne, że już chyba nikt nie jest w stanie zatrzymać 8-krotnego Mistrza Niemiec w drodze po zwycięstwo w kolejnej rundzie Lausitz Cup oraz w całej edycji 2011. Jeśli Saksończyk zdobędzie 20 punktów za zwycięstwo w generalce to w końcowej klasyfikacji kierowców zdobędzie miażdżącą przewagę. I tak też się dzieje ... Matthias i jego pilot Peter Goebel wygrywają odcinek po raz wtóry z ogromną przewagą i w generalce mają już ponad 2,5 minuty przewagi nad drugim Tosovskim i trzecim Scheidhammerem.
Najwyżej sklasyfikowani Polacy to na ten moment Aaron Domżała i Jakub Gerber (Fiesta R2)

OS – 10 „Mulkwitz 2”

Ostatni odcinek w pętli to już jazda do mety kierowcy Skoda Auto Deutschland – Matthiasa Kahle. Kolejne lokaty na odcinku uzyskują można powiedzieć tradycyjnie - Tosovski i Scheidhammer. Przewaga lidera nad drugim zawodnikiem wynosi już 3:21,2 ...



OS – 11 „Reichwalde B 1”

Najdłuższy ze wszystkich, odcinek numer 11, to początek dwóch ostatnich pętli rajdu utworzonych w dużo krótszej konfiguracji 2 + 1 ... Ogólnie dobrze znana zasada jest taka, że im dłuższy odcinek tym większa przewaga stricte sportowych aut. I tym razem nie ma odstępstw od reguły ... ponad minuta dołożona Tosovskiemu przez Kahlego na tym odcinku to druzgocąca przewaga. Pomiędzy miejscem 2-gim a 3-cim różnica także jest duża i wynosi 4:49,2
W tym momencie kolejność wydaje się już ustalona i tylko ewentualny pech, który nieraz już prześladował Saksończyka, może odebrać Kahle’mu zwycięstwo ...

OS – 12 „Rundkurs Sprey”

To ostatni odcinek dla wszystkich zawodników, gdyż w wyniku zbyt dużych ilości pyłu zalegających nad drogą i utrudniających jazdę, ze względów bezpieczeństwa, organizatorzy zadecydowali o odwołaniu ostatniego przejazdu najdłuższego odcinka rajdu ... Na OS 12 podstawowy cel wszystkich to dojechać do mety bez głupich błędów ...Próba zorganizowana jest w formie przejazdu dość krótkiej trasy w dwóch kółkach.
Najlepszy czas 5:18,4 notuje Fabia S2000 Matthiasa Kahle ... dalej kolejność się już nie zmienia – drugi 5:46,0 Tosovski, trzeci 6:22,7 Scheidhammer. Dokładnie tak samo wygląda podium w całym rajdzie. W tym miejscu na uwagę zasługuje postawa sympatycznego Niemca jadącego „dieslowską” Astrą ... zajęcie 3 miejsca w generalce obok Lancera Evo IX i Fabii S2000 to ładny wynik.

Podsumowując po 12 odcinkach specjalnych o łącznej długości 92,46 km zawodnicy Lausitz Cup dotarli wreszcie do mety całego sezonu tegorocznej edycji Rajdowego Pucharu Łużyc. W trzeciej i ostatniej rundzie zwycięstwo odniosła załoga Matthias Kahle/Peter Goebel jadąca Fabią S2000 w barwach Skoda Auto Deutschland.
Po wcześniejszej niepewności 8-krotny Mistrz Niemiec ostatecznie zgodził się, aby jego występ w 12. ADMV-Lausitz-Rallye był klasyfikowany do klasyfikacji Lausitz Cup 2011, i tym samym, zdobywając łącznie 40 punktów, Saksończyk stał się laureatem tegorocznego Międzynarodowego Rajdowego Pucharu Łużyc – Lausitz Cup.
Sztuka ta nie udała mu się w roku ubiegłym po pechowym występie w 13. Thermica rally Luzicke Hory i nie możności występu w Rajdzie Karkonoskim, ale fortuna kołem się toczy i w tym roku najwyższy stopień podium i największy puchar bezapelacyjnie należą do sympatycznego Niemca.

Kolejne lokaty w klasyfikacji łącznej kierowców, po podliczeniu punktów, wywalczyli:

Miejsce 2 - Jiří Tošovský / Michal Ernst - Lancer Evo IX / Evo X
Miejsce 3 - Eric Karlsson / Steffi Fritzens-Maier – Audi TT

Najwyżej sklasyfikowanymi z Polaków zostali Mariusz Woźniczko / Daniel Leśniak jadący Fiestą R2.

Tegoroczna edycja tego wspaniałego międzynarodowego widowiska już za nami ... Nie pozostaje nam nic innego jak czekać do kolejnego roku, gdyż już na przełomie kwietnia i maja kolejna edycja czeskiego klasyka – Thermica Rally Luzicke Hory. Tymczasem odwiedzajcie nasz portal często gdyż w długie zimowe wieczory postaramy się nie kończyć z przybliżaniem Wam wszystkiego z ze światem rajdów „U trojzemi” jest związane i na pewno każdy znajdzie u ans jeszcze wiele ciekawych propozycji – będą galerie, będą filmy, wywiady, rozmowy, podsumowania być może konkursy i wiele, wiele innych ... ZAPRASZAMY !

Oskar Dobek

Na koniec naszej relacji chcielibyśmy pochwalić szlachetny gest zwycięskiej załogi Matthiasa Kahlego i Christiana Doerra - otóż przekazali oni swoje nagrody pienięzne wygrane w Lausitz Cup na rzecz stałego bywalca pucharu Ronnego Teichmanna, który kilka miesięcy temu uległ wypadkowi na jednym z niemieckich rajdów i od tamtej pory przebywa w szpitalu. Pilotka Ronnego - Dorit Seibt zorganizowała wraz z przyjaciółmi specjalną akcję, oklejając jedną z Nissanów Micra w hasło "Ronny to dla Ciebie" oraz na rozdaniu nagród ubierając się wraz z członkami zespołu w koszulki z takim samym napisem. My dołączamy się do zyczeń rychłego powrotu do zdrowia naszego kolegi z odcinków specjalnych Pucharu Łuzyc.



Wyślij zaproszenie do