Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

Najpierw link:
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokalne/?id=6293
Generalnie- kontrapasy służą jako dodatkowy chodnik, a jak już rowerzysta jedzie, to pod prąd.
Ręce opadają- zwłaszcza że w sobotę na Kopernika widziałem więcej osób jadących kontrapasem pod prąd, niż zgodnie z przepisami.
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

zaraz cie Jarosław Rafa oświeci
Patryk T.

Patryk T. junior senior

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

nożem i widelcem też trzeba się nauczyć posługiwać.
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

Witek Kurdziel:
zaraz cie Jarosław Rafa oświeci

A po co i czym mam go oświecać? ;)
Te kontrapasy o których mowa w tekście są faktycznie bez sensu i twierdziliśmy to od początku. Myśmy chcieli dopuszczenia ruchu rowerów pod prąd tylko samymi tabliczkami T-22, bez malowania kontrapasów, ale policja do spółki z ZIKiT-em twierdzili że "niedasię". No i mamy co mamy.

Są ulice na których kontrapasy rzeczywiście są bardzo potrzebne (choćby Kopernika), ale nie w obrębie Plant czy na Kazimierzu!

A na rowerzystów jadących kontrapasami w niewłaściwym kierunku krew mnie zalewa.
Szymon Kubisiak

Szymon Kubisiak Developer aplikacji
mobilnych Android

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

[o T-22:] natomiast umieszczona pod znakiem B-2[Zakaz wjazdu] wskazuje, że znak nie dotyczy rowerów jednośladowych wjeżdżających na wyznaczony na jezdni jednokierunkowej pas ruchu dla rowerów.

Ekspertem nie jestem, ale to brzmi jakby jednak się nie dało samego T-22 bez kontrapasa. (co imho jest bez sensu)
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

Kruczek polega na tym: co to jest "pas ruchu dla rowerów"?
W dotychczasowym PoRD nie było takiej definicji (!).
Była tylko definicja "pasa ruchu": "każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;". Zwracam uwagę że pas ruchu w myśl tej definicji ma być "wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych", więc pas rowerowy (ani kontrapas) się na to nie łapie.
Jeżeli jednak przyjąć (z braku lepszej) tę definicję także do pasa dla rowerów, to jest wyraźnie powiedziane: "oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi". Czyli pas nie musi być wydzielony oznakowaniem poziomym i samo T-22 wystarczy.
Taką interpretację przyjęto w kilku innych miastach, ale w Krakowie niestety "się nie dało" - urzędnicy upierali się, że pas dla rowerów musi być wyznaczony oznakowaniem poziomym. Nie dało się tego jednoznacznie obalić z powodu braku prawnej definicji pasa ruchu dla rowerów.

W znowelizowanym PoRD już taka definicja jest, a w nowych rozporządzeniach pojawi się jawny zapis, że kontrapas może być wyznaczony tylko samym oznakowaniem pionowym, bez poziomego.
Szymon Kubisiak

Szymon Kubisiak Developer aplikacji
mobilnych Android

Temat: Po co komu kontrapasy rowerowe?

Dzięki, teraz wszystko jasne.

Następna dyskusja:

Komu potrzebny nocleg w Kra...




Wyślij zaproszenie do