Maciej Kotulski

Maciej Kotulski Specjalista SAP (SD,
MM)

Temat: Z750 - opinie

Witam,

szukam obecnie nowego motocykla dla siebie i przynajmniej z wyglądu (i ceny) podoba mi sie Kawa Z750. Czy ktoś z grupowiczów posiada taki model i może coś ciekawego na jej temat napisać?

Pozdrawiam
Maciek
Arkadiusz K.

Arkadiusz K. Starszy specjalista
ds. narzędzi
wsparcia.

Temat: Z750 - opinie

A co konkretnie chciałbyś wiedzieć ?

Pozdr.

Arek
Maciej Kotulski

Maciej Kotulski Specjalista SAP (SD,
MM)

Temat: Z750 - opinie

jak wrażenie z jazdy - prowadzenie, reakcja na gaz, zawieszenie, heble - jak to wygląda w praktyce?
czy robiłes jakąś dłuższa trase - tak żeby spedzić parę godzin na moto?
jak wygląda od strony technicznej - kwestia awaryjoności, serwisu?

Pozdrawiam
Maciek
Arkadiusz K.

Arkadiusz K. Starszy specjalista
ds. narzędzi
wsparcia.

Temat: Z750 - opinie

Sam motocykl jest dosyć kompaktowy i z uwagi iż większość czasu jeżdżę po mieście to dla mnie jest wręcz idealny. Na większych nierównościach potrafi trochę podskakiwać , ale to raczej kwestia twardego zestrojenia amortyzatora tylnego. Na odkręcenie manetki reaguje dosyć ochoczo ale prawdziwa jazda zaczyna się po przekroczeniu 6 - 7 tys. obrotów, poniżej tego zakresu jest dosyć spokojnie. W trasie komfortowo podróżuje się do prędkości ok 130 -140 km/h ( wiadomo naked ). Sama pozycja jest dosyć wygodna, ponieważ siedzisz wyprostowany i nie obciążasz rąk ( co nie zmienia faktu że przy większych prędkościach wyciskam trochę soków z kierownicy aby mnie nie zwiało ;). Hamulce dają radę, tylko oczywiście musisz dbać o regularna wymianę płynu hamulcowego bo ( tak jak to ma aktualnie miejsce w moim przypadku) droga hamowania odczuwalnie się wydłuża.
Strona techniczna : lejesz benzynę, sprawdzasz poziomy płynów, smarujesz łańcuch, pierdnięcie w oponki i w drogę. W moim egzemplarzu serwis ogranicza się do regularnych przeglądów co 6 tys. km. Awarii nie zanotowałem, na liczniku nalatane 10 tys. km.
Maciej Kotulski

Maciej Kotulski Specjalista SAP (SD,
MM)

Temat: Z750 - opinie

dzięki za info :)
czy ty zmieniałeś nastawy zawieszanie, czy fabrycznie jest ono dosyć twarde?
z którego rocznika jest twoja Kawa?
Arkadiusz K.

Arkadiusz K. Starszy specjalista
ds. narzędzi
wsparcia.

Temat: Z750 - opinie

Fabrycznie jest ustawione na dosyć twarde. Osobiście mi to nie przeszkadza, ale wiadomo każda du..a ma swoje zdanie ;-) . Jak podróżuje z "plecakiem" jest idealnie ( pomijam fakt ze to coś z tyłu, co nazywają siedzeniem tylko stara sie tak wyglądać :D ) Rocznik i model z 2007.Arek K. edytował(a) ten post dnia 31.07.09 o godzinie 18:46
Maciej Kotulski

Maciej Kotulski Specjalista SAP (SD,
MM)

Temat: Z750 - opinie

Dokładnie - ale zawsze można wyregulować :)
A co do tego czegoś za siedzeniem kierowcy - moja żona, która również jeździ na moto, powiedziała że to jest jednoosobowy motocykl ;)
Czyli masz dokładnie tą samą konstrukcję która jest teraz w ofercie - bo od 2007 to chyba nie zmieniali nic - albo nie wiele...
Arkadiusz K.

Arkadiusz K. Starszy specjalista
ds. narzędzi
wsparcia.

Temat: Z750 - opinie

Z tego co widziałem to różnią się tylko malowaniem, no chyba ze się mylę ( jeśli tak to niech ktoś mnie poprawi :-) ).

konto usunięte

Temat: Z750 - opinie

Fajnie było was poczytać bo też ten model jest w zakresie moich zainteresowań, ale dopiero w październiku listopadzie;) Dzięki
Maciej Kotulski

Maciej Kotulski Specjalista SAP (SD,
MM)

Temat: Z750 - opinie

To dodam jeszcze coś od siebie po roku użytkowania tego sprzęta :)
Generalnie jestem bardzo zadowolony z tego sprzęta :)
Sprawdza się idealnie w mieście, a i w trasę da się pojechać - w zeszłym roku zaliczona Szwajcaria i Włochy (ok. 5 tys km).
U mnie fabryczne nastawy zawieszenia były bardzo miękkie - nawet Pan w serwisie przy pierwszym przeglądzie (po 1 tys km) sie zdziwił że jest tak miękko ustawiony i troche go utwardził - tak jest dużo lepiej :)
Jedyna wada to fabryczne kapcie - ja "wylosowałem" wersję z oponami Dunlop Qualifier - słaba przyczepność, a tylna opona skończyła się po niecałych 9 tys km normalnego użytkowania (nie jeżdżę na gumie, nie pale gumy itd).

konto usunięte

Temat: Z750 - opinie

W przyszłym roku podzielę się swoją opinią z użytkowania;)

Póki co ABS działa zajebiście;))
Zbigniew Latos

Zbigniew Latos Supplier Quality and
Development,
Honeywell Sp z.o.o.

Temat: Z750 - opinie

Też mam z750 trochę go przemalowałem dodałem owiewkę i kilka stelaży na sakwy oraz kufer centralny. Nie mam porównania do innych motorów. Zauważyłem że mi tył ucieka przy większym złożeniu (prawdopodobnie nie rozgrzane opony) musiałem doregulować zawieszenie bo przód na fabrycznym lubił pływać, dodatkowo tył teraz jest przygotowany na pasażerkę :-), bo sprężyna była za miękka :-).

Po mieście bardzo poręczny, czasem tylko usłyszę co to za skuter :D (zawistni z Suzuki)

Owiewka Givi - sprawuje się bardzo dobrze. Komfort jazdy 150km/h jest taki sam jak 110-120 km/h bez owiewki.

Co do ABS... różne są opinie w testach marudzą że działa z zza dużym opóźnieniem, ale jak dla mnie w sam raz (kilka razy uratował przed drobną stłuczką).
Dobrze jest doregulować ustawienia kierownicy. Siedzenie dla pasażerki :-) nie jest za wygodne, a trasa 300 km z jednym odpoczynkiem daje się mocno odczuć.

Warto uważać na śrubki o ile były wcześniej demontowane. Przed ponownym przykręceniem warto użyć kleju do śrub, średnio-mocnego. Ja kilka straciłem.
Warto też uważać na serwisy (autoryzowane) które niechlujnie wykonują swoja pracę (Kawasaki Katowice via Probike odradzam). Aktualnie robię przeglądy w Motorfun Kraków.

Wadą jest waga 230 kg z pełnym bakiem. Środek ciężkości powinien być ciut niżej. Niestety nie ma tej poręczności jaką zauważyłem w Suzuki K7, no ale zetka to nie sport. No i obniżona moc po liftingu - co też nie było dobrym zabiegiem.

Największym plusem jest łatwość manewrowania w korkach w połączeniu z ergonomią.

Aha wkurza mnie ten wydech... ni jak nie pasuje do całokształtu - ale to już kwestia gustu.

Wiecej info na z1000.fora.pl
Paweł Obierzyński

Paweł Obierzyński Przedstawiciel
Handlowy, AFLOFARM
Sp z o.o.

Temat: Z750 - opinie

"Warto też uważać na serwisy (autoryzowane) które niechlujnie wykonują swoja pracę (Kawasaki Katowice via Probike odradzam). "

Zbuszku daj spokój, Probike już nie ma w Polsce a tym bardziej w Katowicach, więc nie rób czarnego PR'u, a jeśli sam malujesz motocykl spray'em to nie dziw się że tracisz gwarancję na powłokę lakierniczą. Trzeba przyznać, że należałeś do grona jednych z bardziej upierdliwych klientów ale za to cię lubię ;-)
Ja na następny sezon też chcę wymienić moją 636 na Z750.
Pozdrawiam Zbychu i dozobaczenia na trasie.
Zbigniew Latos

Zbigniew Latos Supplier Quality and
Development,
Honeywell Sp z.o.o.

Temat: Z750 - opinie

Paweł to że byłem upierdliwy to dlatego że:

1) prosiłem o info co będzie robione podczas przeglądu - dostałem cene na ponad 800 Pln i 4 zdania - w porónaniu do innych autoryzowanych serwisów - 550-600 oraz kompleksowy przegląd. Wniosek - jak ktoś nie wie co napisać w mailu to się gościa zbywa 4 zdaniami.
2) oddałem moto żeby wymieniono blaszkę - uznane przez Probika, a dostałem z uszkodzoną listwą sterującą mieszanką - po miesiącu z okładem i 240 próbach reanimacji (odczyt ze sterownika podczas serwisu okresowego w Motorfun) listwa została wymieniona, nie obyło się bez próby wciśniecia kitu że to ja majstrowałem przy tej blaszce i że ja sobie załatwiłem kod błedu FI 32 czy jakoś tak
3) Bak pomalowałem lakierem bo po 2 odpowiedzi z Probika uznałem że nie wymienią mi go na gwarancji.

Wniosek - ja nie robię czarnego PR, po prostu jak Probike miał w dupie klientów to właśnie tak to się kończyło. Dodatkowo wiem że Motorfun (autoryzowany Kawasaki) też miał na pienku z panem Rochem - który w efekcie poleciał z Probika.

Nie wiem jak jest teraz w dawnym serwisie Kawy w Katowicach, może ktoś ma lepsze zdanie niż ja.

A to że byłem upierdliwy wcale mi na dobre nie wyszło. Straciłem sporo czasu, nerwów i robienia z siebie durnia. Pisania mailów, oraz przygotowywania prezentacji dla ludzi którzy od tego własnie są. Ponadto w serwisówce Kawy jest wyraźnie napisane jak powinno przyjmować się moto na stan, prosty druk a w nim wiele podpowiedzi co i jak sprawdzić żeby potem nie było głupiej dyskusji, przez którą niestety musiałem przebrnąć. Myślę że każdemu kto ma moto gul skacze gdy oddaje sprawny a dostaje "po naprawie" popsuty. I jeszcze słyszy że to nie przeszkadza. Dodam że po rocznym przeglądzie usłyszłem - coś nie tak z ABS'em świeci się - na moje pytanie przy jakiej prędkości - no przy małej - odpowiedziałem że do 7 km/h kontrolka ma się swiecić - tak pisze w instrukcji. Po chwili serwisant zarzucił że coś nie tak z olejem bo świeci sie - no tak mówie bo moto musi mieć ponad 1200 obrotów - tak pisze w instrukcji.

A odnośnie tej baszki o której wcześniej pisałem - skrodowała ponownie. Jeszcze jedno - tę blaszkę do wymaniy odkręcono z nowego bike wiec nie wiem co z nim się stało i czy klient na pomarańczowym moto nie ma problemów z komunikatem FI 32.

Jedyne co mogę dodać - to był tam Wojtek (o ile dobrze pamiętam) i on odradzał majstrowanie przy blaszce. Natomiast w motorfun Panowie powiedzieli że idzie całą listwę naprawić tylko trzeba mieć wiedzę, a nie kręcić moto do 12 tys licząc ze problem sam zniknie.

Następna dyskusja:

Skradziony Kawasaki z750 - ...




Wyślij zaproszenie do