Sebastian Mazurek

Sebastian Mazurek Quality Management
System

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Witam Wszystkich
W pkt 6.2.2.4 ISO/TS Motywacja i uprawnienia pracowników możemy przeczytać ,,Organizacja powinna mieć proces motywacji personelu do osiągania celów dotyczących jakości, ciągłego doskonalenia i tworzenia warunków do promowania innowacji. Proces ten powinien obejmować promowanie jakości i technicznej świadomości w całej organizacji..." i dodatkowo ,,Organizacja powinna mieć proces mierzenia stopnia świadomości personelu w zakresie związku i znaczenia ich działań oraz ich wpływu na osiąganie celów dotyczących jakości"
No właśnie chodzi mi o ten proces mierzenia stopnia świadomości pracowników - jak wygląda to w Waszych firmach? jakich narzędzi używacie do pomiaru owej świadomości?
Adam Biegaj

Adam Biegaj Who Dares Wins

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Witaj Sebastian,
Widzę, że nie uzyskałeś odpowiedzi, a sporo czasu już minęło. Czy nadal Cię to interesuje?
Sebastian Mazurek

Sebastian Mazurek Quality Management
System

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Witam,
Myślę, że nowe spojrzenie na wspomnianą przeze mnie kwestię jest zawsze potrzebne. Opracowałem ankietę, za pomocą której mierzę stopień świadomości pracowników przy okazji badania stopnia zadowolenia z wykonywanej pracy. Ale cały czas czuję niedosyt (w ankiecie znalazło się tylko 3 pytania dotyczące pkt 6.2.2.4). Zatem nadal ciekawy jestem jak to jest u innych?
Adam Biegaj

Adam Biegaj Who Dares Wins

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Sebastian,
Temat dotyczący badania (mierzenia) świadomości jakościowej oraz motywacji pracowników są w mojej ocenie jednymi ze słabiej zorganizowanych spraw w firmach TS-owych. Winni są jednak temu nie tylko pełnomocnicy firm, ale bardziej autorzy Specyfikacji oraz jej tłumacze na j. polski. Autorzy TS-a napisali kilka zdań bez jasnego ich doprecyzowania, a tłumacze nie mieli powodów, albo wiedzy by wyskakiwać przed orkiestrę. Określono wielkimi słowami coś, co w procesach powinno być oczywiste: skąd mamy pewność, że nasi pracownicy na każdym szczeblu organizacji rozumieją jak funkcjonuje nasz System Zarządzania i jaką pełnią w nim rolę, a jaką mają w nim odpowiedzialność? Jeżeli czegoś nie sprawdzimy i nie zmierzymy, nie będziemy wiedzieć, na jakim etapie jesteśmy. Stąd tę świadomość należy mierzyć. Nie napiszę tu nic odkrywczego, jestem pewien, ale może komuś ułatwię życie. W moim rozumieniu ten zapis z TS-a zmusza nas do tego, aby sprawdzać, czy operator albo inżynier z R&D wiedzą, co to są charakterystyki specjalne i co z nich wynika. Ci ludzie są odpowiedzialni wprost za zapewnienia spełnienia parametrów, które co do wagi są w FMEA określane jako wartość 9 lub 10, co oznacza, że brak ich świadomości może mieć fatalne konsekwencje dla użytkowanika auta a tym samym dla firmy odpowiedzialnej za błąd. Dlatego w interesie Organizacji jest "budowanie świadomości jakościowej pracowników" a następnie jej sprawdzanie. W mojej ocenie to Pełnomocnik w porozumieniu z kierownictwem powinien ocenić, jakie są kluczowe elementy (wymagania) co do świadomości (wiedzy) jakościowej na poszczególnych stanowiskach i powinien to sprawdzać na zasadach statystycznych. Świadomy pełnomocnik zapewne będzie w stanie określić dla każdego stanowiska 3-5 kluczowych informacji dla danego stanowiska i powinien (musi!!!) mieć pewność, że pracownicy tą świadomość mają. To w końcu Pełnomocnik i Kierownictwo odpowiadają za wyniki firmy.
Jeśli zechcesz, możesz przesłać mi Waszą ankietę. Chętnie się jej przyglądnę i pogę wyrazić opinię, choć oczywiście będzie ona subiektywna.
Pozdrawiam,
Adam

konto usunięte

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Cyt
"W moim rozumieniu ten zapis z TS-a zmusza nas do tego, aby sprawdzać, czy operator albo inżynier z R&D wiedzą, co to są charakterystyki specjalne i co z nich wynika."

Raczej poprzez identyfikacje wymagań klienta (jako element świadomości jakościowej).

Cyt "W mojej ocenie to Pełnomocnik w porozumieniu z kierownictwem powinien ocenić, jakie są kluczowe elementy (wymagania) co do świadomości (wiedzy) jakościowej na poszczególnych stanowiskach i powinien to sprawdzać na zasadach statystycznych"

A co z audytem produktu ?Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 20.10.10 o godzinie 17:19

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Witam Wszystkich

Podobnie jak autor posta, mam kłopot z tym tematem, na ostatnim audycie oberwało mi się w ogóle za pomiar świadomości i motywację szeroko pojętą... ale o tym później.

Adam czy mógłbym przesłać do Ciebie moją ankietę (zerkniesz, ocenisz)?

Pozdrawiam
Jarek
Ilona Nowak-Frańczak

Ilona Nowak-Frańczak Inżynier Normowania
i Dokumentacji
Technicznej,
BorgWarne...

Temat: ISO/TS pkt 6.2.2.4 świadomość jakościowa

Witam wszystkich
Nawiązując do tematu założonego przez autora postu mam ogromną prośbę do użytkowników forum. Jestem w trakcie realizacji pracy magisterskiej o temacie: "Badanie świadomości projakościowej pracowników w danej organizacji". O ile część teoretyczna nie sprawiła mi większych problemów, o tyle w części badawczej problem mam dość spory. A problem dotyczy sporządzania ankiet dla pracowników. Czy ktoś mógł by mi pomóc? Jakie pytania powinny znaleźć się w ankiecie?Czy pytania powinny być różne dla różnych pionów organizacji? Bardzo proszę o pomoc. Do obrony już coraz mniej czasu a ja nadal jestem w kropce.
Pozdrawiam
Ilona

Następna dyskusja:

Grupa ISO TS 16949




Wyślij zaproszenie do