konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=2...

Najbardziej mi się podoba osoba decydenta :)

Będzie wesoło.

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

"(dopuszczalne jest użycie maksimum 4 kolorów)"

A mi się ten fragment podoba :-)

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Jan T.:
"(dopuszczalne jest użycie maksimum 4 kolorów)"

A mi się ten fragment podoba :-)

Znaczy się nie zrozumiałeś czy jak?

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

"- Logotyp Gdańska będzie funkcjonować zamiast herbu miasta w sytuacjach, gdy użycie herbu jest niewskazane - informuje Anna Dyksińska z biura prasowego gdańskiego magistratu. - Będziemy go używać m.in na na plakatach i ulotkach, gadżetach reklamowych, papierze listowym, ogłoszeniach prasowych, spotach telewizyjnych, reklamach - wylicza."


Obrazek


Użycie symboliki miejskiej jest niewskazane na miejskim papierze listowym? Strach się bać!

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

A ja nie pojmuję co to za trend pt. logo?!
Miasta posługują się herbami, to jest chyba logo miasta?
Nie rozumiem sytuacji kiedy użycie herbu jest niewłaściwe!?
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Sopot ma swoje "logo". Gdynia też... przecież gdańsk nie może być gorszy ;)

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Może "tworzyć" nowy logotyp do każdej kampanii. O herbie zapomnieć... Taka spójność i konsekwencja... ;-)

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Maciej Tesławski:
A ja nie pojmuję co to za trend pt. logo?!

Zlogowacenie :)
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

ja się boje brać udział w takich konkursach, biorąc pod uwagę chociażby konkurs na logo ogłoszony przez solidarność, albo logo które zostało wybrane przez PZM... na tle pozostałych nadesłanych prac każde z nagrodzonych lub wyróznionych wygląda jak bazgroła przedszkolaka i miałoby prawo funkcjonować za PRLu, ale tytuł dr. przed nazwiskiem i stanowisko zajmowane na jednej z kilku ASP w naszym kraju przemawia za tym że "tak, ton ma wiedze i doświadczenie więc napewno jest najlepszy" ... Szkoda czasu i nadzieji na "szybka kasę" :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Maciej Tesławski:
A ja nie pojmuję co to za trend pt. logo?!
Miasta posługują się herbami, to jest chyba logo miasta?
Nie rozumiem sytuacji kiedy użycie herbu jest niewłaściwe!?
Macieju, nie żartuj. Herb to znak oficjalny, urzędowy, zatem nie stosuje się go, nie powinno stosować, w przedsięwzięciach czysto komercyjnych i promocyjnych. Stąd potrzeba znaku nieurzędowego.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Piotr Lewandowski:
ja się boje brać udział w takich konkursach, biorąc pod uwagę chociażby konkurs na logo ogłoszony przez solidarność, albo logo które zostało wybrane przez PZM... na tle pozostałych nadesłanych prac każde z nagrodzonych lub wyróznionych wygląda jak bazgroła przedszkolaka i miałoby prawo funkcjonować za PRLu, ale tytuł dr. przed nazwiskiem i stanowisko zajmowane na jednej z kilku ASP w naszym kraju przemawia za tym że "tak, ton ma wiedze i doświadczenie więc napewno jest najlepszy" ... Szkoda czasu i nadzieji na "szybka kasę" :)
Poczytaj najpierw regulamin, zanim osądzisz z góry.

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Maciej Tesławski:
A ja nie pojmuję co to za trend pt. logo?!
Miasta posługują się herbami, to jest chyba logo miasta?
Nie rozumiem sytuacji kiedy użycie herbu jest niewłaściwe!?
Macieju, nie żartuj. Herb to znak oficjalny, urzędowy, zatem nie stosuje się go, nie powinno stosować, w przedsięwzięciach czysto komercyjnych i promocyjnych. Stąd potrzeba znaku nieurzędowego.
A ponieważ urzędnicy się zmieniają, promocje miast takoż, należy zmieniać znak co... 3 miesiące.
A dlaczego herbu nie należy stosować w przedsięwzięciach komercyjnych?
Czy herb nie jest logotypem miasta?
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Piotr Lewandowski:
ja się boje brać udział w takich konkursach, biorąc pod uwagę chociażby konkurs na logo ogłoszony przez solidarność, albo logo które zostało wybrane przez PZM... na tle pozostałych nadesłanych prac każde z nagrodzonych lub wyróznionych wygląda jak bazgroła przedszkolaka i miałoby prawo funkcjonować za PRLu, ale tytuł dr. przed nazwiskiem i stanowisko zajmowane na jednej z kilku ASP w naszym kraju przemawia za tym że "tak, ton ma wiedze i doświadczenie więc napewno jest najlepszy" ... Szkoda czasu i nadzieji na "szybka kasę" :)
Poczytaj najpierw regulamin, zanim osądzisz z góry.


Przeczytałem, zmienie zdanie jeśli zobacze naprawde fajne logo, będzie to chyba ewenement biorąc pod uwagę wszystkie tego typu konkursy w przeciągu ostatnich kilku miesięcy ...

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

no tak, kolejność cudowna - najpierw odpalamy promocję miasta, a potem robimy logo.
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Michał S.:
no tak, kolejność cudowna - najpierw odpalamy promocję miasta, a potem robimy logo.

Własnie to chciałem powiedzieć - niewiarygodne: najpierw kampania, potem logo. Na końcu chyba przyjdzie czas na strategię? ;)

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Łukasz Kluj:
Michał S.:
no tak, kolejność cudowna - najpierw odpalamy promocję miasta, a potem robimy logo.

Własnie to chciałem powiedzieć - niewiarygodne: najpierw kampania, potem logo. Na końcu chyba przyjdzie czas na strategię? ;)
No bez przesady! Strategia to brzmi... bardzo kosztownie. Dajmy sobie spokój z takimi fanaberiami!
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

O ile się nie mylę, to właściwą przyczyną tej mini kampanii „o życiu” była nagroda za projekt SIM, przyznana Gdańskowi przez AMS, w zeszłorocznym konkursie Bramy Kraju. Było to 120 000 zł w naturze — czyli w nośnikach AMS.

Co nie oznacza, że na powierzchniach koniecznie musiała zaistnieć ta, a nie inna komunikacja.

A~

--
Bramy Kraju.pl
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

o co tu chodzi? O logo czy o logotyp? Anna Dyksińska z biura prasowego gdańskiego magistratu zielonego pojęcia nie ma o tym czym przyszło się jej zajmować. Pisząc że ,,logotyp Gdańska będzie funkcjonować zamiast herbu,, pisze bzdury. Ten jej logotyp moze być przydatny do akcji czy kampanii z udziałem Gdańska ale nie zamiast herbu. Jeśli wg Dyksińskiej nie mozna stosować herbu miasta
w ogłoszeniach / jakich? czego dotyczących? / na plakatach, ulotkach czy papierze listowym to znaczy że dzieli pewne nosniki na
te bardziej godne i niegodne. Pani Dyksińska / firmuje swoim nazwiskiem bzdurę / nie ma pojęcia o sprawach którymi przyszło się jej zajmować.Urzędnik jakim ona jest ustali teraz zasady stosowania herbu czyli opisze sytuacje gdzie nie nalezy go stosowac, gdzie zamiast herbu będzie inna grafika i wprowadzi tym
bałagan i chaos identyfikacyjny jakiego łatwo się nie uporzadkuje.
Najpiękniejsze jest , ze wybór konkretnego projektu zastrzegł sobie główny grafik Gdańska, doświadczony projektant znaków, specjalista od identyfikacji wizualnej niejaki Adamowicz. Skutki
tej zabawy najwazniejszym elementem identyfikacji wizualnej Gdańska
mozna przewidziec. Winnych oczywiście nie będzie a koszty jakoś się rozliczy

konto usunięte

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:

Herb to znak oficjalny, urzędowy, zatem nie stosuje się go, nie powinno stosować, w przedsięwzięciach czysto komercyjnych i promocyjnych. Stąd potrzeba znaku nieurzędowego.

Czy w przypadku miasta w ogóle można mówić o działalności o charakterze komercyjnym lub nieoficjalnym? Moim zdaniem nie. Wszystko pod czym podpisuje się miasto i jego urzędnicy siłą rzeczy musi mieć charakter oficjalny.

Uważam także, że nie powinno się w takich dyskusjach stosować podobnych miar co dla podmiotów biznesowych (pozwalam tu sobie na pewne uproszczenie). Wszystko co ma jakikolwiek związek z gospodarowaniem publicznymi pieniędzmi powinno się rządzić odrębnymi zasadami oceniania. Urzędnicy przecież wydają nasze pieniądze. A miasto z pewnością ma inne potrzeby niż logo.

Przypomina mi się przy okazji taka anegdotka z jednego z miast Zagłębia - prezydent miasta miał służbowy samochód marki seicento i w jednym z wywiadów poskarżył się, że takie auto nie licuje z godnością urzędu. I tu jak dla mnie ukazuje się to wywrócenie wartości - prezydent miasta czy wojewoda nie są członkami lepszej wyższej kasty. To nasi pracownicy, my dajemy im wypłatę, po to, aby pełnili służbę publiczną. I wszyscy powinni być ostro rozliczani z każdej wydanej złotówki.

A skoro już tak często w dyskusjach o herbach i logo przywołuje się Szwajcarię - tam funkcjonuje ponoć taki żarcik, świetnie oddający stosunek Szwajcarów do wydawania publicznej forsy:

- Dlaczego urzędnicy w Szwajcarii podróżują wagonami drugiej klasy?
- Bo nie ma trzeciej.Elżbieta U. edytował(a) ten post dnia 20.05.08 o godzinie 13:06
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Kolejny konkurs.. aż strach się bać :/

Jan J.:
o co tu chodzi? O logo czy o logotyp? Anna Dyksińska z biura prasowego gdańskiego magistratu zielonego pojęcia nie ma o tym czym przyszło się jej zajmować. […]


Oj, myślę, że ma — i to wielkie…

O ile pamiętam to obowiązujące gdańskie herbo-logo powstało właśnie w ramach tzw „urzędniczej samoróbki”:

[…] Niewątpliwie w najbardziej oryginalny sposób powstało logo Gdańska. - Pracownica naszego wydziału sama napisała hasło i dokleiła do niego przerobiony herb miasta - poinformowano nas w urzędzie miasta Gdańska. […]*

:)

A~

--
* Sprawdziliśmy, jak wyglądają loga polskich miast i jak je wybierano — Izabella Adamczewska, Piotr Anuszczyk — Gazeta Łódź, 12-07-2006



Wyślij zaproszenie do