konto usunięte

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

witajcie,

mam okazję nabyć sprawdzoną CR-V z naszej firmy. 2.0 benzyna, chyba maks możliwa opcja ( wszystko elektrycznie, skóry, szyber, dokupiony porządny system hifi ) . Generalnie auto jest bardzo zadbane, serwisowane, nie miało historii blacharskich itp. i wiem , że były właściciel go absolutnie nie zajeżdżał. Natomiast nurtuje mnie kwestia przebiegu, dobija niebawem do 200.000 . Miał wymieniany rozrząd + duży przegląd przy 160.000 . Jaka jest żywotność tego silnika i czy jest sens się pakować ? ( z drugiej strony to drugi samochód więc będzie służył raczej na wycieczki z wózkiem czy rowerem ) więc sądzę, że zrobię max 30k rocznie.

pozdrawiam
Konrad

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Z tego co kojarzę do tam pakowali silniki B20, a to to dobra seria.

konto usunięte

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

czesc, a dobra seria to blizej 250k do zgonu czy np. 400k ?:)

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Wiesz, wszystko zależy jak się z tym autem obchodzono. Znam historie przekrecenia się silnika B20, ale był on w łapach kilku dziennikarzy którzy "fachowo" zredukowali z 5 na 2. Znam tylko kilka przypadków gdzie udała się taka operacja bez uszczerbku :)
Silniki B20 może nie kręcą się tak wysoko jak B16 czy B18, ale dzięki pojemności mają faniejszy dół, dobre do spokojnej jazdy, przez co sporo wytrzymają.
Co do ew napraw to do tego silnika są b tanie części na rynku wtórnym więc w razie czego nie będzie dużych kosztów.
Robert Kuśmierski

Robert Kuśmierski Specjalista ds
informatyki, Polski
Holding
Nieruchomości ...

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Hi.
Drogi Konradzie ;-)) Silnik to niestety nie wszystko. W wielu przypadkach okazuje się, że po przejechaniu 200 tysi, Zaczyna sypać się wiele innych mniej lub bardziej ważnych rzeczy, które "elegancko" potrafią zniechęcić do samochodu. Silniki Hondy to jedne z najlepszych i najwytrzymalszych jednostek, sam przeciż wiesz najlepiej. Obliczonych na okres eksploatacji o wiele dłuższy niż 200 tysi. Zerknij co było wymieniane podczas przeglądów i czy regularnie. Zorientuj się w kosztach utrzymania (przeglądy - ASO) i szęści. Żeby nie okazało się , że nawet najdrobniejsza usterka ostro ciągnie po kieszeni. Moja drezyna ma już prawie 190 tysi i jeśli coś siada to napewno nie jest to silnik A zauważ że jest to zwyczajny ford.
Daniel Mroczka

Daniel Mroczka Experienced Java
Developer

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Z tego co kojarzę to jest tam K20A4.
Co do silnika przy blisko 100.000km przebiegu to wszystko ok oprócz tego że na trasie kręcona na obrotach bierze olej. Przez 6 lat eksploatacji żadnych niespodzianek z silnikiem. Słabe hamulce, szkoda wymieniać na oryginalne lepiej od razu zmienić na nawiercane, auto będzie lepiej hamować i rzadziej się będą krzywić tarcze.
Serwis w porównaniu do np. Mercedesa jest bajecznie tani a nieautoryzowanych warsztatów coraz więcej.
Spalanie średnio 10l (i raczej dużo nie zejdziesz w dół). Jak mieszkasz poza miastem z trudnym dojazdem do domu to słuszna decyzja, w każdym innym przypadku zbędny gadżet lepiej kupić Accorda :)

konto usunięte

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Robercie,

Bardziej regularnie i w bardziej autoryzowanych serwisach tej CRVki serwisować się nie dało :) W związku z tym, że samochód sponsorowała do tej pory firma to mam wszystkie możliwe faktury, dokumentacje itp. Samochód jeździł tylko z ursynowa do ożarowa , asfaltóweczką , max 120 km/h :) Co do spalania już wiem, że <10 nie ma szans, w mieście realnie 11-12.

Jak kupię ten wóz to sprzedam Ci zgodnie z obietnicą mojego Civica z rabatem :D I gwarantuje Ci , że jak przejedziesz nią 200 tysi tak grzecznie jak ja do tej pory przejechałem 60 to nawet śrubka jedna Ci nie odpadnie - to nie Ford :P

Co do Accorda to owszem, mam smak ale na kombi ( ze względów rodzinno - praktycznych ) - niestety jak Koledzy pewnie wiecie Accord Kombi z okolic 2005 budzi mieszane uczucia co do wyglądu - mi np. podoba się rano a wieczorem nie mogę spojrzeć na tą szkaradę ;)

Ale dzięki za porady - w czwartek jadę z rodzinką nad morze CRVką i zrobię sobie test czy nam dobrze "leży" ten samochód. Wtedy podejmę ostateczną decyzję.

Aaa, wóz ma jedną wadę. Właściciel był palący co mnie osobiście dobija. Niemniej jednak boczki, siedzenia i wszystko poza podsufitką jest skórzane więc sądzę, że wypranie dachu + ozonowanie wnętrzna powinno sprawę załatwić.
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Dla tego silnika to nie jest specjalnie duzy przebieg. Jeśli był serwisowany regularnie (a rozumiem, że był) i nie ma teraż żadnych niepokojących objawów, to z łatwością może zrobić co najmniej drugie tyle. Jeżeli masz możliwość przetestowania samochodu przed zakupem na dłuższej trasie, to możesz sam zdiagnozować, czy z autem wszystko OK, czy nie hałasuje, nie ściąga etc. Proponuję abyś dokładnie sprawdził, czy silnik nie spala oleju silnikowego. Przed wyjazdem zmierz poziom oleju, po przynajmniej kilkunastominutowej jeździe od momentu nagrzania silnika zatrzymaj samochód i z zegarkiem w ręku odczekaj 10 minut. Odczytaj poziom na bagnecie i dokładnie taką samą procedurę (co od minuty) powtórz po podróży. Będziesz mieć wiarygodny wyznacznik kondycji silnika.
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Michał dokładnie tak jak napisał Daniel w CR-V jest zamontowany K20A4 :)
Silnik powinien wytrzymać sporo (oczywiście jeśli był normalnie eksploatowany) gorzej może być z zawieszeniem, amortyzatorami itp.
Jeśli był regularnie serwisowany to wiesz co było wymieniane i co będzie trzeba zmienić.

konto usunięte

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

ok, dzięki za porady. Zrobię nim w weekend ponad 1000 km więc będzie okazja zobaczyć co to za cudo :)

pozdr,
Konrad

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

Sorry za zamieszanie, nie zauważyłem że chodzi o 2004 rok i pisałem o I genie:/

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

A czy przypadkiem ten silnik nie ma lancucha rozrzadu? Jesli tak to nie powinien byc wymieniany przy tak "malym" przebiegu. Normalna wymiana powinna byc przy 400-500 tys km.
Aleksander Skrzyński

Aleksander Skrzyński kierowca C + E, Jan
De Rijk

Temat: żywotność silnika CR-V 2.0 2004 rok

usunaTen post został edytowany przez Autora dnia 09.08.19 o godzinie 21:03



Wyślij zaproszenie do