Roman C.

Roman C. Specjalista ds.
Performance
Marketingu

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Nadszedł smutny czas rozstania z moim autkiem.

http://warszawa.gumtree.pl/c-Samochody-Sprzedam-samoch...

Zapraszam chętnych!
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

" Jest to najbardziej poszukiwany silnik w tym modelu, gdyż łączy ekonomikę (5,5 l w trasie i ok. 7,5 l w mieście) z mocą 114 KM. Bardzo trwały i dobrze znoszący tuning."

Silnik jest całkiem OK, za to skrzynia beznadziejnie dłuuuga (przełożenia), przez co osiągi średnie (mimo ok. 114 KM). Zależy na czym nam zależy. :-)

Ale samo autko bardzo fajne, praktyczne i nie do zdarcia. Sam użytkowałem podobnego liftbacka, tylko wersję przed liftingiem, z silnikiem 1.4 (90 KM). Miło go wspominam. :-)
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Andrzej Hamankiewicz:>
Silnik jest całkiem OK, za to skrzynia beznadziejnie dłuuuga (przełożenia), przez co osiągi średnie (mimo ok. 114 KM). Zależy na czym nam zależy. :-)

Skrzynie były różne w zależności od rocznika ale nie jestem pewien czy dotyczyło to wszystkich silników. Przykładowo D14A4 (co prawda 1.4 ale idea ta sama) setkę zamykał na dwójce, natomiast D14Z4 miał inne przełożenia (montowane w poliftach) i żeby osiągnąć tą psychologiczną granicę trzeba było zapiąć 3 bo odcięcie było przy ok 95.
Tak czy inaczej poszukiwany silnik. Swojego czasu sam szukałem ale ciężko było znaleźć coś wartego uwagi. Z Polski praktycznie były tylko 1.4.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Sławomir Malinowski:
Andrzej Hamankiewicz:>
Silnik jest całkiem OK, za to skrzynia beznadziejnie dłuuuga (przełożenia), przez co osiągi średnie (mimo ok. 114 KM). Zależy na czym nam zależy. :-)

Skrzynie były różne w zależności od rocznika ale nie jestem pewien czy dotyczyło to wszystkich silników. Przykładowo D14A4 (co prawda 1.4 ale idea ta sama) setkę zamykał na dwójce, natomiast D14Z4 miał inne przełożenia (montowane w poliftach) i żeby osiągnąć tą psychologiczną granicę trzeba było zapiąć 3 bo odcięcie było przy ok 95.
Tak czy inaczej poszukiwany silnik. Swojego czasu sam szukałem ale ciężko było znaleźć coś wartego uwagi. Z Polski praktycznie były tylko 1.4.
Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić Sławku. Do silnika D15Z8 (a wnioskuję, że taki właśnie ma kolega skoro jest to 1.5 VTEC-E 114KM) był kładziony jeden rodzaj skrzyni, niezależnie od rocznika. Miała ona dosyć długie przełożenia (np. na 2 biegu do odcinki można było pojechać prawie 110km/h).
Oczywiście inne silniki były zestawiane z innymi skrzyniami, jak zauważyłeś.

P.S. Do kolegi Romka - ta Honda to liftback a nie hatchback. ;-) I właśnie ten rodzaj nadwozia czyni to autko bardzo praktycznym (duży bagażnik z otwieraną klapą wraz z szybą).Andrzej Hamankiewicz edytował(a) ten post dnia 24.03.11 o godzinie 01:17

konto usunięte

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Andrzej Hamankiewicz:
Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić Sławku. Do silnika D15Z8 (a wnioskuję, że taki właśnie ma kolega skoro jest to 1.5 VTEC-E 114KM) był kładziony jeden rodzaj skrzyni, niezależnie od rocznika. Miała ona dosyć długie przełożenia (np. na 2 biegu do odcinki można było pojechać prawie 110km/h).
Oczywiście inne silniki były zestawiane z innymi skrzyniami, jak zauważyłeś.

W produkowanych egzemplarzach w Japonii ten silnik ma oznaczenie D15Z6. Ja w nim na dynamikę nie narzekałem. Dwójka do 100, koniec 3 był przy około 150 a 4 nigdy nie zamknąłem - brak odwagi na polskich drogach :)
Powyższy model ma tylko jedną wadę - składany w Anglii a różnica jest znacząca, ale to też może być kwestią egzemplarza.
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Andrzej Hamankiewicz:
Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić Sławku. Do silnika D15Z8 (a wnioskuję, że taki właśnie ma kolega skoro jest to 1.5 VTEC-E 114KM) był kładziony jeden rodzaj skrzyni, niezależnie od rocznika.


Dzięki za sprostowanie :)Sławomir Malinowski edytował(a) ten post dnia 24.03.11 o godzinie 09:21
Roman C.

Roman C. Specjalista ds.
Performance
Marketingu

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Jeśli mamy być precyzyjni, to nadwozie jest fastback. Rzeczywiście bardzo praktyczne i co ważne - bez oznak korozji, co jest rzadkością.

Moja wersja, to D15Z6, SOHC, VTEC, 16V, 1493 cm, 114 KM.

Nigdy nie sprawdzałem maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach...
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Przy D15Z6 mogła, choć nie musiała być inna skrzynia niż przy D15Z8.
Różnica w obu silnikach zapewne jest niezauważalna z punktu użytkowania oraz serwisowania (części). Trzeba by zerknąć w specyfikację techniczną.

Określenia "fastback" nigdy nie słyszałem w odniesieniu do tego modelu. W salonach i katalogach występowała ona zawsze (z tego co pamiętam) jako liftback. Ale mniejsza o nazwę, wiadomo, że chodzi o nadwozie 5D.Andrzej Hamankiewicz edytował(a) ten post dnia 28.03.11 o godzinie 13:15
Tomasz G.

Tomasz G. What goes around
comes around

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Roman Celiński:
Jeśli mamy być precyzyjni, to nadwozie jest fastback. Rzeczywiście bardzo praktyczne i co ważne - bez oznak korozji, co jest rzadkością.

Moja wersja, to D15Z6, SOHC, VTEC, 16V, 1493 cm, 114 KM.

Nigdy nie sprawdzałem maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach...
szkoda że nie sprawdzałeś bo może odkryłbyś milszy dla ucha dźwięk i potencjalne możliwości jakie drzemią w zawartości niecałego półtoralitrowego stalowego serducha :) Ja sprawdziłem 1,2,3,4 a na 5 to muszę do niemiec chyba pojechać ;), po takich testach warto uzupełnić trochę oleju bo lubi zassać nieco przy wysokich obrotach - norma.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Sprzedam HONDĘ Civic 1.5 vtec 1999 rok hatchback, baikal...

Tomasz G.:
po takich testach warto uzupełnić trochę oleju bo lubi zassać nieco przy wysokich obrotach - norma.
Oj lubi, lubi. Miałem kiedyś B16A2 i wiem coś o tym. :-)

Następna dyskusja:

Sprzedam Hondę Civic 1998




Wyślij zaproszenie do