Filip Morliński

Filip Morliński Senior Enterprise
Architect (TOGAF,
PRINCE2)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Witam,
pomalutku przymierzam się do przesiadki z mojej civiczki na coś nowszego.
Obecna to 6gen w 3d z megaekonomicznym silnikiem D15Z6. Nawet nie chodzi o samo spalanie, ale o fakt, ze w razie czego mozna pogonic te 114 koni. Ale do rzeczy.
W 7gen do wyboru są w zasadzie dwa silniki (o 1.4 nie wspominam, 1.7 diesel odpada) 1.6 110KM i 2.0 w TypeRku. Ewentualnie 2.0 160KM w amerykanskim Si, ale pewnie bedzie palil tyle co TypeR, wiec jak kupowac to prawdziwe R.
Serce ciagnie w strone Rki, jednak robie rocznie ok 30 tys i spalanie tez troche gra role (chociaz w trasie chyba nie ma tragedii - jak to jest uzytkownicy TypeRka?)

Czy ktos z Was przesiadl sie z 6 na 7 generacje?
Jak wrazenia? Jeszcze nie jezdzilem ani 1.6 ani TypeRem w tej budzie. Musze poszukac w jakims komisie i sie wybrac na jazde probna. To ze Rka zapiernicza to nie mam watpliwosci, pytanie jest czy te 110 KM mnie nie rozczaruje. Dotychczas kazde auto mialem mocniejsze niz poprzednie, tutaj bylby drobny regres, chociaz dane fabryczne pokazuja bardzo podobne osiagi w porównaniu do mojej obecnej.
Czekam na opinie ;-)
Andrzej K.

Andrzej K. Commercial Value
Analytics Manager

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

W budzie 3D taki 1.6 bedzie sie zbieral bardzo podobnie do Twojego D15Z6. Tylko oczywiscie spalanie nieco wieksze. Ogolnie 1.6 sport to taki kompromis - wyglada niezle, fotele fajne, kierownica praktycznie jak w Type-R.
Co do prawdziwego Type-R to spalanie BARDZO zalezy jak jezdzisz. Skrzynia jest krociutka (mimo, ze 6-biegowa) wiec na predkosciach autostradowych trzyma wysokie obroty (ponad 5krpm) czyli swoje pali. A i sprinty z uzyciem VTECa na wyprzedzaniu, mimo ze bardzo mile i wrecz uzalezniajace to oszczedne nie sa.
Reasumujac jadac dynamicznie nie ma opcji zejscia ponizej 9l na trasie i 10l w miescie. Plus taki, ze jezdzi na pb95.

Taki akcencik optymistyczny: kiedys jadac z moja Mama z 3Citi do Koszalina spalilem srednio 7.4 :) Spokojnie, max 120kmh, bez szalenstw i ostrego wyprzedzania...czyli sie da, tylko ten samochod takiej jazdy nie lubi i ciagle prowokuje :)
Filip Morliński

Filip Morliński Senior Enterprise
Architect (TOGAF,
PRINCE2)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Andrzej Krasowski:
W budzie 3D taki 1.6 bedzie sie zbieral bardzo podobnie do Twojego D15Z6. Tylko oczywiscie spalanie nieco wieksze. Ogolnie 1.6 sport to taki kompromis - wyglada niezle, fotele fajne, kierownica praktycznie jak w Type-R.
Co do prawdziwego Type-R to spalanie BARDZO zalezy jak jezdzisz.
Skrzynia jest krociutka (mimo, ze 6-biegowa) wiec na predkosciach autostradowych trzyma wysokie obroty (ponad 5krpm) czyli swoje
pali. A i sprinty z uzyciem VTECa na wyprzedzaniu, mimo ze bardzo mile i wrecz uzalezniajace to oszczedne nie sa.
Reasumujac jadac dynamicznie nie ma opcji zejscia ponizej 9l na trasie i 10l w miescie. Plus taki, ze jezdzi na pb95.

Mam to szczescie, ze moje trasy to w zasadzie caly czas 2 pasmowka, i czasem mi noga dretwieje od stalego polozenia na gazie, w zwiazku z tym nie ma duzej potrzeby wyprzedzania co chwile, wiec jest szansa ze przy stabilnej jezdzie "na kropelce" ze stala predkoscia spalanie nie powali :-) to pozytywne info. To ze jezdzi na nopb95 to wiem i to zdecydowany atut tego auta.
Taki akcencik optymistyczny: kiedys jadac z moja Mama z 3Citi do
Koszalina spalilem srednio 7.4 :) Spokojnie, max 120kmh, bez szalenstw i ostrego wyprzedzania...czyli sie da, tylko ten samochod takiej jazdy nie lubi i ciagle prowokuje :)

Tia, ostatnio sprawdzilem, ze TypeRka ma przy 2 tys obrotow wiecej momentu niz ja maksymalnie ;-) Wiec domyslam sie ze kazde wdepniecie powoduje rwanie do przodu i rogal na twarzy.

Jezdzilem "starymi" VTECami i tam na niskiej krzywce bylo duzo grzej, tu K20 ma zdecydowana przewage.

Co do spokojnej trasy, ja przy takiej jezdzie schodze ponizej 6 litrow ;-) ale i koni mniej do wykarmienia ;-)Ale zeby cos wyprzedzic trzeba zbic na 4 albo i 3, a na 5ce to pod wieksza gorke mam problemy z utrzymaniem predkosci - to jest mega nadbieg - przy 120 kmh jest 3krpm

To nie pozostaje nic wiecej, tylko poszukac jakis egzemplarzy i jazda testowa :-) i sie decydowac na ktores rozwiazanie.
Piotr Winnicki

Piotr Winnicki Google Manager

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Misiu, a Ty nie o samochodach tylko za robotę byś się wziął!! :P

Taka [H] będzie Ci się dobrze sprawować, ale nie zapominaj o CTR. Nie obawiaj się tak tego spalania. Robiłeś symulację pokazującą wymierne różnice w kosztach paliwa? Nie zapominaj, że skoro w aucie spędzasz tyle czasu, to możesz na to odpowiednio więcej wykładać. Delta na pewno nie powala.

Z drugiej strony przeanalizuj swoje przyszłe zarobki :)Piotr Winnicki edytował(a) ten post dnia 11.08.08 o godzinie 20:01
Filip Morliński

Filip Morliński Senior Enterprise
Architect (TOGAF,
PRINCE2)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Piotr Winnicki:
Misiu, a Ty nie o samochodach tylko za robotę byś się wziął!! :P

Taka [H] będzie Ci się dobrze sprawować, ale nie zapominaj o CTR.

Nie zapominam ;-) Przejade sie Twoim przecinakiem i pewnie rozmyslania o 1.6 sport zostawie na pozna emeryture ;-)
Nie obawiaj się tak tego spalania. Robiłeś symulację pokazującą wymierne różnice w kosztach paliwa? Nie zapominaj, że skoro w aucie spędzasz tyle czasu, to możesz na to odpowiednio więcej wykładać. Delta na pewno nie powala.

Robilem symulacje. Niby nie powala, ale ponad 2 tys PLN rocznie roznicy na samym paliwie to jednak sporo. I ta roznica przy zalozeniu ze CTR spalilby rzeczone 7,5 przy spokojnej jezdzie 120 gierkowka ;-) A to wymagaloby silnej woli.

Z drugiej strony przeanalizuj swoje przyszłe zarobki :)Piotr Winnicki edytował(a) ten post dnia 11.08.08 o godzinie 20:01

Cos wiesz na temat moich przyszlych zarobkow? ;-)
Filip B.

Filip B. Inżynier Rozwoju
Opakowań, Avon
Operations Polska Sp
z o.o.

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Filip
jak już tu komuś odpowieziałem...
typeR nie kupuje sie żeby mało palił.. choć pali zadziwiająco mało jak na takie osiągi

mi się nie udało zejść poniżej 9,5...

http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-Ci...
Łukasz Piechotka

Łukasz Piechotka Head of Accounting
Technicolor Polska
Sp. z o.o.

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Kolega jeździ Accordem Type-R z 2001. Na autostradzie wielkopolskiej ze średnią prędkością 210 km/h pali 16 litrów. W mieście przy normalnej jeździe 9 litrów. To o dwa litry mniej niż moja Almera 1,8. Silniki Type-R nie palą bardzo dużo z powodu 4 cylindrów i małej pojemności. Zawsze więc można połączyć w ich przypadku radość z jazdy z rachunkiem ekonomicznym. Inną sprawą jest oczywiście to, że ciężko się opanować mając taki fajny zakres obrotów. ;)

Pzdr
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

TypeR EP3, jeśli nie przekraczało się 3500 rpm i z umiarem wciskało gaz, palił 9 litrów w mieście. Z kolei TypeR FN2 na autostradzie A2, między Strykowem a Poznaniem (210-220 km), wysuszył pełny bak paliwa...
Filip Morliński

Filip Morliński Senior Enterprise
Architect (TOGAF,
PRINCE2)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Grzegorz R.:
TypeR EP3, jeśli nie przekraczało się 3500 rpm i z umiarem wciskało gaz, palił 9 litrów w mieście. Z kolei TypeR FN2 na autostradzie A2, między Strykowem a Poznaniem (210-220 km), wysuszył pełny bak paliwa...

Coraz lepsze wiadomosci :-) zwlaszcza ze EP3 ma tak jak pisalem wiecej momentu przy 2000 rpm niz moje D15Z6 maksymalnie :-) A do 9 litrow w miescie spokojnie dochodze. Kolejny argument "za" K20 ;-)

A co do wyzszych predkosci, benzynowe silniki przy predkosciach ponad 180 kmh potrafia kotlowac 18 i wiecej litrow. Ktos kiedys pisal na ktoryms z forum Hondy (chyba hpl.org) ze typeR (nie pamietam czy EP3 czy FN2) przy maks predkosci pokazywal spalanie na poziomie 24 l/100km
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

K20A w Civiku VII generacji nie musi od razu oznaczać TypeRa, nie wspomnieliśmy tu o bardzo fajnej wersji, która w Polsce była w sprzedaży pod nazwą Honda Civic 2.0 VSA. Auto w wersji 5HTB miało silnik K20A3 o mocy 160 KM oraz właśnie tytułowe VSA na seryjnym wyposażeniu. Niestety, ze względu na cenę (chyba 76 000 PLN + lakier metaliczny, ale dobre wyposażenie) wersja ta rynku nie zawojowała. Niemniej jednak wspominam ten samochód z dużym sentymentem, jeździł żwawo, seryjnie miał bardzo przyjemnie brzmiący wydech, palił nieco mniej od TypeRa, miał automatyczną klimatyzację, dach słoneczny i wiele wiele innych elementów, które 4 lata temu były standardem dopiero w segmencie C/D. Jeśli znalazłbyś takie auto w dobrym stanie i z wiarygodną przeszłością, to szczerze polecam. Jednak ze względu na śladową sprzedaż w Polsce do poszukiwań pozostaje raczej zagranica. Pozdrawiam.
Filip Morliński

Filip Morliński Senior Enterprise
Architect (TOGAF,
PRINCE2)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Grzegorz R.:
K20A w Civiku VII generacji nie musi od razu oznaczać TypeRa, nie wspomnieliśmy tu o bardzo fajnej wersji, która w Polsce była w sprzedaży pod nazwą Honda Civic 2.0 VSA. Auto w wersji 5HTB miało silnik K20A3 o mocy 160 KM oraz właśnie tytułowe VSA na seryjnym wyposażeniu. Niestety, ze względu na cenę (chyba 76 000 PLN + lakier metaliczny, ale dobre wyposażenie) wersja ta rynku nie zawojowała. Niemniej jednak wspominam ten samochód z dużym sentymentem, jeździł żwawo, seryjnie miał bardzo przyjemnie brzmiący wydech, palił nieco mniej od TypeRa, miał automatyczną klimatyzację, dach słoneczny i wiele wiele innych elementów, które 4 lata temu były standardem dopiero w segmencie C/D. Jeśli znalazłbyś takie auto w dobrym stanie i z wiarygodną przeszłością, to szczerze polecam. Jednak ze względu na śladową sprzedaż w Polsce do poszukiwań pozostaje raczej zagranica. Pozdrawiam.

Jasne ze jest, ale o o wersji VSA (Polska) vel Sport w reszcie Europy nie rozmawiamy z jednego wzgledu - jest tylko 5D.
Jest tego w sporych ilosciach w dobrych cenach na zachodzie - roczniki 2004/2005 z przebiegami ponizej 100tys w okolicach 12 tys EUR. Ale to nie ten target. Siedzenia zupelnie bez trzymania bocznego, ale ladne, polskorzane, VSA, bajery, tempomaty itp. dlatego na to auto namawiam ojca :-) Samemu skupiam sie na 3D. Jeszcze opcja jest Si z USA. Silnik ten sam - tzn 160 KM ale w budzie 3d, z automatyczna klima i szyberkiem, ale zawieszeniem jak w 1.4. Poza tym skoro nie ma wielkiej roznicy w spalaniu pomiedzy Si/VSA a TypeRem ...
Filip B.

Filip B. Inżynier Rozwoju
Opakowań, Avon
Operations Polska Sp
z o.o.

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

> Grzegorz R.:
TypeR EP3, jeśli nie przekraczało się 3500 rpm i z umiarem wciskało gaz, palił 9 litrów w mieście.

a fe nieładnie.. kupować typeRa i jeździć jak emeryt... nie dać silnikowi radości VTEC-fm... nie sprawdzić czy kurz nie osiadł na obrotomierzu w okolicy 8krpm....
to po co się męczyć twardym zawieszeniem... i niskoprofilowymi oponami...
albo rybki albo akwarium...
1. kupujesz "R" i używasz obrotomierza...
2. kupujesz JAZZa i jeździsz jak teściowa

co do VSA - owszem super samochód jako miejskie wozideło, dość duża moc.. ale jeśli
Serce ciagnie w strone Rki
to spełnij swoje marzenia
tylko bądż gotowy, że ten samochód nie jest wygodny, ekonomiczny, cichy, pakowany, grzeczny i rozsądny... to wybór serca nie księgowego- najlepiej ujął to Andrzej K.
tylko ten samochod takiej jazdy (spokojnej i do 120)nie lubi i ciagle prowokuje

a co do spalania...
każdy spali tyle ile mu wlejesz...
inna sprawa że "R" troche szybciej ;)Filip Bramowicz edytował(a) ten post dnia 18.08.08 o godzinie 15:06
Piotr Winnicki

Piotr Winnicki Google Manager

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Filip Morliński:

Robilem symulacje. Niby nie powala, ale ponad 2 tys PLN rocznie roznicy na samym paliwie to jednak sporo.

2 tysiace blaszek ROCZNIE?? rocznie to Ty na garaz wiecej wydajesz!! albo na waciki..

konto usunięte

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Też powoli szykuję się na przesiadki do 7 gen. Wg. mnie w grę wchodzi tylko typeR lub Ctdi. 1.4 i 1.6 nie jadą a palą... TypeR - wiadomo marzenie, ale te się w końcu spełniają. Natomiast prawidłowo użytkowany dieselek(wiem - w H to profanacja), po dobrym programie jest o wiele bardziej przyjazny użytkowikowi (dynamika, spalanie), niż te dychawiczne 1.4/1.6
Andrzej K.

Andrzej K. Commercial Value
Analytics Manager

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Wszystko prawda ale diesla w naprawde dobrym stanie wbrew pozorom BARDZO trudno znalezc.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

no tak, to druga strona medalu. A więc 1.6 i soft turbo...osiągi już są w miare
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Daniel Bonecki:
Też powoli szykuję się na przesiadki do 7 gen. Wg. mnie w grę wchodzi tylko typeR lub Ctdi. 1.4 i 1.6 nie jadą a palą... TypeR - wiadomo marzenie, ale te się w końcu spełniają. Natomiast prawidłowo użytkowany dieselek(wiem - w H to profanacja), po dobrym programie jest o wiele bardziej przyjazny użytkowikowi (dynamika, spalanie), niż te dychawiczne 1.4/1.6

1.4 - silnik bez VTEC'a, do tego zaprojektowany z naciskiem na ekonomiczna jazde, dla emerytow ;) - czego, wiec zatem wymagac od tej jednostki napedowej ? przyzwoite osiagi

1.6 - wiadomo, ze nie jest to seria B tylko D, ale jednak wynik jest przyzwoity, a nawet bardzo. Niemodowany cdti nie moze sie rownac dynamice. Po chiptuningu to co innego, tylko benzyne tez wtedy mozna zmodowac, zeby byly rowne szanse.

Wszystko zalezy kto, czego oczekuje od auta. Po drugie porownywanie diesel vs benzyna jest nie na miejscu.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Mając do wyboru 3 silniki popularne i jeden ze sfery marzeń ( k-seria) to diesla można dokoptować do tej grupy. Generalnie najtańszy w eksploatacji ( czesci + naprawy ) to będzie 1.6. Jednakże szału to on nie robi.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

A rozwazaliscie k20a3 w civciu? A mianowicie na rynku mozna dostac Civica VII Si ktory posiada wlasnie taki silnik. Tak sie sklada ze jestem uzytkownikiem takiego auta. Spalanie przy jezdzie jak "tesciowa" w 8 litrach mozna sie zmiescic w miescie. Na trasie nie sprawdzalem, ale mysle ze bylby to bardzo oszczedny wynik jak na 2 litry i 160 KM. Polecam tym bardziej ze ten amerykaniec nie potrzebuje innych czesci.
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Łukasz Piechotka:
Kolega jeździ Accordem Type-R z 2001. Na autostradzie wielkopolskiej ze średnią prędkością 210 km/h pali 16 litrów. W mieście przy normalnej jeździe 9 litrów. To o dwa litry mniej niż moja Almera 1,8. Silniki Type-R nie palą bardzo dużo z powodu 4 cylindrów i małej pojemności. Zawsze więc można połączyć w ich przypadku radość z jazdy z rachunkiem ekonomicznym. Inną sprawą jest oczywiście to, że ciężko się opanować mając taki fajny zakres obrotów. ;)

Pzdr

Akurat spalanie w Hondzie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Jezdze Accordem 2.4 i w miescie przy dosc dynamicznej jezdzie nie pali wiecej niz 11. Co prawda to nie type r, ale mysle ze tam tez nie bedzie masakry :)

Następna dyskusja:

Accord VII gen. 2.0 vs. 2.4




Wyślij zaproszenie do