Michał Werpachowski

Michał Werpachowski "All your base are
belong to us"

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

Sytuacja wygląda tak: Accord 1.8i z 2000 r., wersja poliftowa. Benzyna, przegieg 175000.

Autko pali normalnie. Ani za mało ani za dużo. Nie zalewa go benzyną, nie traci mocy, silnik nie kuleje, nie wywala check engine, nie gaśnie. Czyli pewnie nie sonda, nie katalizator.y

Ale...

Falują mi obroty - w specyficzny sposób.
Dopóki jadę równo, tzn. nie stoję w korku gdzie często są podjazdy i jest trochę cieplej, jest ok.
Ale jak się silnik zagrzeje i na przykład parkuję "na pięć" albo dużo kręcę bo wąskich uliczkach przy niskiej prędkości obroty potrafią zawisnąć maxymalnie na 2000 obrotów i się tak trzymać. Wrzucam dwójkę, popuszczam sprzęgło i się czuje jakbym miał tempomat - auto jedzie bez gazu. Oczywiście wtedy obciążenie powoduje że obroty spadają do porządanej wartości ale wciśnięcie sprzęgła i danie na luz powoduje że obroty wracają do 2000. Dopiero przegonienie auta (pomaga depnięcie w gaz na luzie aż do 5 tysięcy obrotów powoduje że obroty wracają do normy ale tylko do następnego użycia przepustnicy / krokowego.

Co dziwne - czasem jest w drugą stronę. Męczę auto i męczę a obroty zaczynają lecieć do 500 i nie chcą wrócić do 750. Oczywiście auto jeździ ale jak dojeżdżam do świateł to się boje że mi zgaśnie (ale nie gaśnie, jakoś tam się ratuje).

Czyli w sumie - albo wolne obroty lecą na 750 - 2000, albo falują poniżej 750.

I teraz najdziwniejsze - czy występuje usterka pt. powyżej 750 obrotów, czy występuje usterka pt. poniżej 750 obrotów wszystko ustaje w kilka sekund po otwarciu maski (chłodne powietrze).

EGR został wyczyszczony niedawno - powiedzmy że pomogło 25%. Przepustnica czysta...

Będę czyścił krokowca ale zastanawiam się jaki to ma związek z temperaturą pod maską silnika. Czy myślicie że diagnozą może być coś poza krokowcem przy opisanych objawach? Czujnik temperatury np?. Bo mi się zdaje, że pod wpływem wysokiej temperatury coś z osprzętu wariuje - może to tylko krokowy który jest usyfiony i blokuje przepustnice albo po prostu niewyrabia.

Ale czy może to być coś innego?
Marta A.

Marta A. Credit Agricole Bank
Polska S.A.

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

http://www.accordklubpolska.pl/index.php może tu znajdziesz odpowiedź;-)

konto usunięte

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

Kiedyś miałem jazdę z nierównymi obrotami w jednym autku i okazało się, że to była wina świec... co gorsza były wstawione nowe.
Możliwe, że to nie ta przyczyna, ale może warto sprawdzić.
Robert B.

Robert B. Bancassurance
Product & Operations
| Group Insurance |
Em...

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

ten problem często występował w civicach np. 97 - 00r - twierdzę tak na podstawie forum honda.org (nieaktywne niestety obecnie) i własnego doświadczenia z HC 98r.
lekarstwo?
czyszcenie przepustnicy + ew. regulacja zaworów.
otwarcie maski moze pomagać, gdyż więcej powietrza się dostaje i honda ma czym oddychać:)
spróbuj i napisz czy pomogło
Adam Sobuń

Adam Sobuń Administrator IT

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

a może moduł wtrysku...
Trzeba podłączyć pod HDS'aAdam Sobuń edytował(a) ten post dnia 12.05.10 o godzinie 15:33

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

Witam,

Obstawiam krokowca, kąpiel w bezynie ekstrkacyjnej powinna pomóc. Jak nie pomoże to czyszczeni przepustnicy.

Pozdrawiam
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

Poprzednicy podpowiedzieli co to może być. Ja chciałem tylko zapytać - jak to z roku 2000 i wersja poliftowa?? Lift był później, od 2001.

konto usunięte

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

* krokowiec
* FITV
* lewe powietrze

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1564019
Michał Werpachowski

Michał Werpachowski "All your base are
belong to us"

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

Andrzej Hamankiewicz:
Poprzednicy podpowiedzieli co to może być. Ja chciałem tylko zapytać - jak to z roku 2000 i wersja poliftowa?? Lift był później, od 2001.

Owszem, model 2001 był poliftowy, ale przecież nie produkowali ich od stycznia :) pierwsza rejestracja styczeń 2001, produkcja wrzesień 2000. Antenka na dachu i trochę inny tył.
Michał Werpachowski

Michał Werpachowski "All your base are
belong to us"

Temat: prośba o pomoc w diagnozie usterki

A wracając do tematu. Za tydzień robie duzy przeglad, wymienie swiece, przewody, rozrzad, pasek alternatora, wyczyszcze krokowy, przepustnice, wymienie olej w silniku, skrzyni i plyn w chlodnicy. Na koniec wyreguluje zawory i ustawie wolne obroty i wyczyszcze styki na czujniku temperatury plynu chlodniczego. Jak nie pomoże to na jesieni wymieniam krokowy, egr i chyba pomysle o profilaktycznej wymiane uszczelniaczy (od strony walu korbowego leciutko sie poci).

W sumie to ostatnio hani trochę przeszła arytmia na wolnych obrotach, ale to chyba kwestia chłodu :)



Wyślij zaproszenie do