Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Ogrzewanie w civicu

Joanna P.:
Ewa Walaszek:
Pierwszy raz naprawiałam to w serwisie, ponoć trzeba całą deskę rozdzielczą wymontować, za drugim razem zrobili mi to w ramach gwarancji. Jeśli nie objęłaby mnie gwarancja chyba nie przepałacałabym już w serwisie...


Dziękuję za informację, poszukam jakiegoś lepsiejszego warsztatu:)

Nie trzeba ściągać całej deski! Wnioskuję, że to jedynie taka wymówka, aby naciągnąć klienta na wysokie koszta (sic!).
Kiedy posiadałem wersję EU7 i zastosowana tam była właśnie ta linka to zajęło mi to raptem ok. 20min. Wystarczy ściągnąć mocowanie przy drążku zmiany biegów, wyciągnąć trochę do przodu cały nawiew z regulacją temp. i wymienić linkę.
Koszt za coś takiego nie powinien przekroczyć 40-50zł.
Pamiętam, że w jedym z krakowskich ASO za wymianę linki powiedzieli mi 200-250zł!
Sama linka kosztowała w 2005 roku coś w ok. 15-20zł
Joanna K.

Joanna K. architekt

Temat: Ogrzewanie w civicu

Nie trzeba ściągać całej deski! Wnioskuję, że to jedynie taka wymówka, aby naciągnąć klienta na wysokie koszta (sic!).
Kiedy posiadałem wersję EU7 i zastosowana tam była właśnie ta linka to zajęło mi to raptem ok. 20min. Wystarczy ściągnąć mocowanie przy drążku zmiany biegów, wyciągnąć trochę do przodu cały nawiew z regulacją temp. i wymienić linkę.
Koszt za coś takiego nie powinien przekroczyć 40-50zł.
Pamiętam, że w jedym z krakowskich ASO za wymianę linki powiedzieli mi 200-250zł!
Sama linka kosztowała w 2005 roku coś w ok. 15-20zł

W moim przypadku wygląda to tak:
ogrzewanie działa na "pół gwizdka" - tzn. w zależności od tego, co ma być ogrzane (szyba, szyba-nogi, itp) to leci ciepłe lub chłodne powietrze. Z centralnego nawiewu nad radiem z lewej strony leci chłodne powietrze, a z prawej ciepłe - jednocześnie! Mnie - laikowi - wydaje się, że popsuło się mieszanie powietrza chłodnego i gorącego. Zaprzyjaźniony mechanik twierdzi,że to termostat.
Wyjaśni się dopiero za 2 tygodnie, gdy będę mogła mu zawieźć auto na warsztat (niestety poza Krakowem).

Dzięki serdeczne za odpowiedź!

Pozdrawiam
Michał Leśniak

Michał Leśniak Ein Weg, Ein Ziel,
Eine Richtung, Ein
Gefuhl

Temat: Ogrzewanie w civicu

polecam warsztat Pawła Sobesto z Piekar pod Krakowem ( o Hondach wie wszystko ;-)
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Ogrzewanie w civicu

Joanna P.:
Nie trzeba ściągać całej deski! Wnioskuję, że to jedynie taka wymówka, aby naciągnąć klienta na wysokie koszta (sic!).
Kiedy posiadałem wersję EU7 i zastosowana tam była właśnie ta linka to zajęło mi to raptem ok. 20min. Wystarczy ściągnąć mocowanie przy drążku zmiany biegów, wyciągnąć trochę do przodu cały nawiew z regulacją temp. i wymienić linkę.
Koszt za coś takiego nie powinien przekroczyć 40-50zł.
Pamiętam, że w jedym z krakowskich ASO za wymianę linki powiedzieli mi 200-250zł!
Sama linka kosztowała w 2005 roku coś w ok. 15-20zł

W moim przypadku wygląda to tak:
ogrzewanie działa na "pół gwizdka" - tzn. w zależności od tego, co ma być ogrzane (szyba, szyba-nogi, itp) to leci ciepłe lub chłodne powietrze. Z centralnego nawiewu nad radiem z lewej strony leci chłodne powietrze, a z prawej ciepłe - jednocześnie! Mnie - laikowi - wydaje się, że popsuło się mieszanie powietrza chłodnego i gorącego. Zaprzyjaźniony mechanik twierdzi,że to termostat.
Wyjaśni się dopiero za 2 tygodnie, gdy będę mogła mu zawieźć auto na warsztat (niestety poza Krakowem).

Dzięki serdeczne za odpowiedź!

Pozdrawiam

Jak chodza pokretla od regulacji temperatury i nawiewu? Czy przekrecaja sie swobodnie czy z oporem?
Niedaleko sprzegla jest dolne mocowanie stalowej linki, ktora reguluje przepustnica i tam mozna sprawdzic co sie stanie jak otworzymy lub zamkniemy wlasnie ten element.
Joanna K.

Joanna K. architekt

Temat: Ogrzewanie w civicu

Łukasz Mańka:
Jak chodza pokretla od regulacji temperatury i nawiewu? Czy przekrecaja sie swobodnie czy z oporem?
Niedaleko sprzegla jest dolne mocowanie stalowej linki, ktora reguluje przepustnica i tam mozna sprawdzic co sie stanie jak otworzymy lub zamkniemy wlasnie ten element.


Pokrętło temperatury chodzi tak, jak zwykle, bez zmian, ale od początku (czyli od marca, kiedy stałam się właścicielką Hanki) reaguje z opóźnieniem, tzn. powietrze leci cieplejsze/chłodniejsze po ok. 10 minutach od "pokręcenia".
Pokrętło nr 2, czyli to od zmiany "obiektu" nawiewu również przekręca się tak, jak do tej pory, czyli bez zmian.

Nie wiem, czy się odważę wkładać głowę w okolice sprzęgła i jednocześnie gmerać w nawiewie, zwłaszcza na chodniku - przechodnie mogą mieć niezły ubaw :D Chyba, że ciekawość weźmie górę ;)
Póki co to ogrzewanie jako tako działa.

Pozdr
Joanna K.

Joanna K. architekt

Temat: Ogrzewanie w civicu

Michał Leśniak:
polecam warsztat Pawła Sobesto z Piekar pod Krakowem ( o Hondach wie wszystko ;-)


Bardzo dziękuję za namiar - jeśli zajdzie taka konieczność to skorzystam - mój mechanik na pewno o Hondach nie wie wszystkiego ;)

Pozdrawiam!
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Ogrzewanie w civicu

Jeśli w takim razie można regulować nawiew bez oporów to niestety nie jest to stalowa linka od regulacji położenia przepustnicy :(
Joanna K.

Joanna K. architekt

Temat: Ogrzewanie w civicu

Oooops...

Wszystko zatem wyjaśni się w warsztacie. Może faktycznie to uszkodzony termostat...

Dzięki za pomoc:)

Następna dyskusja:

USB w Civicu ?




Wyślij zaproszenie do