Marcin Goliński

Marcin Goliński Ekspert, Biuro
Produktów
Transakcyjnych Bank
Pekao SA

Temat: Honda Jazz

Już pisałem w innym wątku, ale raz jeszcze napiszę:) Powrót do skrzyni, jakiś miesiąc temu po mojej wizycie w Autowest coś mi świstało przy jeździe, Panowie stwierdzili za zaczynają padać łożyska skrzyni biegów (3 miesiące po gwarancji). Wycenili naprawę na 1400pln, ale okazali się spoko ponieważ podpowiedzieli żebym napisał prośbę do Honda Polska o potraktowanie naprawy jako gwarancyjnej, no i skrzynia zrobiona, opłata zero. Pomijając to że polecam Autowest, to 65tys w tym pewnie większość jazda miejska po W-wce i padły łożyska?? Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy. Mam pytanko co do serwisowania klimatyzacji? Gdzie jeździcie na jakieś odgrzybianie etc... klimy w Waszych Jazzach?
Pzdr

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Marcin Goliński:
Mam pytanko co do serwisowania klimatyzacji? Gdzie jeździcie na jakieś odgrzybianie etc... klimy w Waszych Jazzach?
Pzdr


U mnie dealer Hondy podczas każdego corocznego przeglądu wymienia jakieś filtry od klimatyzacji :)
Tak jak napisał powyżej Robert, kosztuje to 100 zł.
Leszek Cylupa

Leszek Cylupa Projektant układów
scalonych. Inżynier
aplikacyjny.,
Evat...

Temat: Honda Jazz

Dominika Natalia Żurawska:
Marcin Goliński:
Mam pytanko co do serwisowania klimatyzacji? Gdzie jeździcie na jakieś odgrzybianie etc... klimy w Waszych Jazzach?
Pzdr


U mnie dealer Hondy podczas każdego corocznego przeglądu wymienia jakieś filtry od klimatyzacji :)
Tak jak napisał powyżej Robert, kosztuje to 100 zł.

Zapewne chodzi o filtr przeciwpyłkowy.... a jest to ogólnie filtr powietrza dostajacego się do wnętrza kabiny bez względu na to czy klima jest właczona czy nie. Taki filtr na Allegro można już kupić za 25zł a wymiana jest po prostu banalna - pojemnik na filtr znajduje się w schowku - wystarczy wyciągnac dolną półkę i odszukać białą skrzynkę. A tak swoja drogą, to zauwazyłem, że u mnie ten filtr nie wytzymuje tych 20 000 km pomiędzy przeglądami więc przesiadłem sią na filtry wycinane z włókniny przeznaczonej do filtrów akwariowych - kosztuje grosze, a wymieniam sobie kilka razy pomiędzy przegądami, najczęsicej przy myciu samochodu.

Serwis klimatyzacji polega na wymienie czynnika chłodzącego (który jest równocześnie środkiem smarującym), odgrzybieniu przewodów powietrzynch i sprawdzeniu szczelności instalcji. Całość powinna być wykonana raz na 2 lata - i prawdę mówiąc nie wiem czemu nie widnieje to w wykazie czynności jakie nalezy wykonąć przy drugim przeglądzie serwisowym.

Przewody powietrzne odgrzybiłem sobie sam po roku uzywania... bo już zaczynało zalatywać nieco nieświerzo z nawiewu. Użyłem jakiegoś ogólnie odstępnego środka w sprayu który wpusciłem dokładnie w to miejsce gdzie zakłada się filtr przeciwpyłkowy przy włączonej dmuchawie - i najwyzraźniej ładnie się rozprowadził po całej instalacji bo piana aż wyleciała z kratek nawiewu - brzydki zapach również znikł. Teraz zamierzam zrobić serwis całości (wymiana czynika + odgrzybienia ) - ale jeszcze popytam w ASO Hondy ile to u nich kosztuje i czy trzeba to robić u nich. Normalnie taka usługa kosztuje koło 100-200zł.

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

hej, apropos serwisu klimatyzacji... po zaciągnięciu informacji z kilku źródeł w intrnecie (opinie na forach) tej wiosny zrobiłem sobie taką usługę (150 zł - Warszawa Wawer) która polegała na wymianie czynnika, sprawdzenie szczelności, wymiana oleju itd ale jakoś przypadkiem rozmawiałem z serwisantem hondy i stwierdził że nie robi się takiej rzeczy jeśli to nie jest konieczne (instalacja jest nieszczelna, nie chłodzi, etc). Po prostu do momentu aż instalacja nie spełnia swojej fukcji prawidłowo - prócz odgrzybiania nic nie trzeba robić. Komu teraz wierzyć?...
Zbyszek Trzeciak

Zbyszek Trzeciak makler, mBank,
Bankowość Detaliczna
BRE Banku S.A.

Temat: Honda Jazz

Witam jazzmanów.
Mam Jazza 1.2 Cool od roku, rocznik 2006. Kupiłem okazyjnie od gościa, który się napalił na nowego Civica:) i potrzebował kasę. W zasadzie nie mam zastrzeżeń do auta, prócz 3 rzeczy. Może będziecie w stanie pomóc...
1 - po pierwsze denerwuje mnie, że po wyjęciu kluczyka nie można słuchać radia. Może jakieś obejście jest możliwe?
2 - wspomaganie kierownicy przy gwałtownych ruchach podczas manewrowania trochę siada i kręci się przez chwile jak bez wspomagania. W serwisie powiedzieli, że ma taką charakterystykę i nic nie można poradzić. Macie to samo?
3 - i ostatnie - mój alarm włącza się bez żadnego powodu prawie codziennie, przynajmniej raz. Czasem nawet w garażu. W serwisie w Łodzi też nie pomogli, bo samochód był kupiony w Bydgoszczy i tam założyli nieznany im alarm. Co myślicie o tym?

Pozdrawiam
p.s.
Sorki za brak zdjęcia, będzie w najbliższym czasie...
Leszek Cylupa

Leszek Cylupa Projektant układów
scalonych. Inżynier
aplikacyjny.,
Evat...

Temat: Honda Jazz

Witamy!

1. Obejście na pewno jest możliwe... wystarczy podłączyć radio na stałe do zasilania a nie poprzez stacyjkę. Ja planuję w najbliższym czasie zrobić zasialnie do GPSa takie zeby mi się nie wyłaczało jak wyjmuję kluczyk... to wtedy moze przy okazji przeszukam serwisówkę pod wzgledem tego radia również. Na razie jakoś nie mam czasu żeby się za to zabrać.

2. Nigdy nie zauważyłem.... czasmi mam wrecz odwrotnie i chciałbym żeby chodziło nieco słabie,j bo już kilka razy tak mi się lekko kręciło, że potem nie mogłem ruszyć przy tak mocno skręconych kołach z posypanej pisakiem kostki ;).

3. Alarmy faktycznie są montowane polskie i w Polsce... chcociaz wydawało mi się, że wszystkie ASO montuje te same. Może masz zmieniony alarm bo na przykład było dopinane coś dodatkowo... typu automatyczne domykanie szyb, czy nietypowy czujnik? Sprawdz dobrze czy nie masz gdzeiś instrukcji do tego alarmu (powinna być ksiażeczka dla serwisu - jak aktywować, deaktywować i właczyc tryb serwisowy + ustawiony kod). Jeżeli znajdziesz ksiażeczkę, to wystarczy poszukać po sklepach i allegro czy mają taki sam model, a potem do jakiegoś speca wymienić (trzeba zakodować w centralce Hondowskie kluczyki). Ewentualnie pojechać od razu do speca od alarmów i niech sprawdzi co i jak.

Centralkę alarmu na 90% masz zamocowaną za kierownicą. Widać ją powinno być jak popatrzysz od dołu kokpitu(jakby od pedałów) wprost nad pedał sprzęgła. Możesz popróbowąć docisnać wtyczki, może się jakas obluzowała i na przykład zasilanie przerywa.
Zbyszek Trzeciak

Zbyszek Trzeciak makler, mBank,
Bankowość Detaliczna
BRE Banku S.A.

Temat: Honda Jazz

Dzięki za odpowiedzi. Trochę mnie zmartwiła 2. Będę musiał chyba pojechać do innego serwisu z tym wspomaganiem.

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Witam wszystkich

Dla zainteresowanych podaję link do manuala Hondy Jazz również w języku polskim. Trzeba ściągnąć plik (Honda_Jazz_Fit-ESM.rar) rozpakować go i odpalić plik (HONDAESM.HTML) w Internet Explorer - inne przeglądarki nie obsługują zdjęć. Wybieramy język i szukamy tego co nas interesuje, a jest praktycznie wszystko:) link:

http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/Jazz_Fit/

Życzę miłego korzystania i pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Leszek, takie pytanie.

mp3 o którym piszesz to podpinasz do AUX poprzez zwykły nimi jack-mini jack jak ten tutaj?: http://allegro.pl/item405365802_wyprzedaz_kabel_maly_j...
Z góry dzięki za info!
Robert

Leszek Cylupa:
Generalnie jest to CD dla ASO Hondy... ale można w nim znaleść wiele przydatnych informacji - ot choćby jak rozebrac dany element i gdzie jest przykręcony i na ilu śrubach. Są przede wszytkim opisy prostych testów jak sprawdzić czy coś działa (zwykle przy użyciu zwykłego miernika elektrycznego) + instrukcje jak wymieniac poszczególne elementy. Do tego dochodzą szczegółowe schematy instalacji elektrycznej i audio (ale bez wnikania w ukąłdy scalone) - opisy modłów + kable i ich koloty pomiędzy. Sa jeszcze informacje co dokładnie powinno być sprawdzone na którym przeglądzie (to dla tych co jeszcze serwisują w ASO).

Wersja angielska zajmuje niewiele (o ile dobrze pamiętam 80MB) i mógłbym ja gdzieś udostępnić na WWW do ściągniecia... niestety polskiej wersji językowej jakoś nie potrafię "wyciągnac" z całej płytki (na płycie jest kilka języków do wyboru).

Dzięki tej płytce udało mi się np. przerobić tylną wycieraczkę (dołożyłem przerywacz... pracuje okresowo a nie non-stop) oraz założem wejscie AUX do radia (podpinam sobie MP3 playera - teraz to już jest w standardzie, ale kiedyś nie było)Leszek Cylupa edytował(a) ten post dnia 18.10.07 o godzinie 00:28
Leszek Cylupa

Leszek Cylupa Projektant układów
scalonych. Inżynier
aplikacyjny.,
Evat...

Temat: Honda Jazz

Niestety, w radio nie ma wejscia klasycznego AUX typu gnizado mini-jack lub pod postacią 2 złaczy typu chinch. Tak wogóle, to
MP3 trzeba podpiąć tak, aby udawał zminiarkę Hondy lub przyłacze iPOD'a.

Z tyłu radia znajdziesz takie złącza:


Obrazek


Pin B15 (AUX DET) pozwala na wykrycie czy wogóle coś jest podłaczone - w tym celu nalezy go podłączyć go do masy - PIN B4
Od tego momentu w radio dostępny jest tryb AUX (o ile dobrze pamiętam to jest pod tym samym klawiszem co CD)

Pin B14 (AUX R) - to jest wejście kanału prawego - podpinamy kabelek który idze do złacza na wtyku mini-jack który jest najbardziej na końcu wtyczki.

Pin B13 (AUX L) - to jest wejście kanału lewego- podpinamy kabelek który idze do środkowego złacza na wtyku mini-jack

Pin B3 (AUX SIG GND) - to jest masa dla sygnałów audio - podpinamy od masy mini-jacka

Jeżeli nasz kabel miał oplot ekranujący to oplot podpinamy do pinu
B4 (AUX SHIELD)

Robert Bernaciak:
Leszek, takie pytanie.

mp3 o którym piszesz to podpinasz do AUX poprzez zwykły nimi jack-mini jack jak ten tutaj?: http://allegro.pl/item405365802_wyprzedaz_kabel_maly_j...
Z góry dzięki za info!
Robert

Leszek Cylupa:
Generalnie jest to CD dla ASO Hondy... ale można w nim znaleść wiele przydatnych informacji - ot choćby jak rozebrac dany element i gdzie jest przykręcony i na ilu śrubach. Są przede wszytkim opisy prostych testów jak sprawdzić czy coś działa (zwykle przy użyciu zwykłego miernika elektrycznego) + instrukcje jak wymieniac poszczególne elementy. Do tego dochodzą szczegółowe schematy instalacji elektrycznej i audio (ale bez wnikania w ukąłdy scalone) - opisy modłów + kable i ich koloty pomiędzy. Sa jeszcze informacje co dokładnie powinno być sprawdzone na którym przeglądzie (to dla tych co jeszcze serwisują w ASO).

Wersja angielska zajmuje niewiele (o ile dobrze pamiętam 80MB) i mógłbym ja gdzieś udostępnić na WWW do ściągniecia... niestety polskiej wersji językowej jakoś nie potrafię "wyciągnac" z całej płytki (na płycie jest kilka języków do wyboru).

Dzięki tej płytce udało mi się np. przerobić tylną wycieraczkę (dołożyłem przerywacz... pracuje okresowo a nie non-stop) oraz założem wejscie AUX do radia (podpinam sobie MP3 playera - teraz to już jest w standardzie, ale kiedyś nie było)
Leszek Cylupa edytował(a) ten post dnia 28.07.08 o godzinie 08:27

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Hmm, dość to wszystko zawiłe ;-)

Ja już posiadam wejście AUX gotowe w aucie (mam model 2006 który miał to montowany seryjnie). Czy w takim razie mini-jack do mini-jack nie zadziała?

Robert
Leszek Cylupa

Leszek Cylupa Projektant układów
scalonych. Inżynier
aplikacyjny.,
Evat...

Temat: Honda Jazz

Jeżeli masz seryjnie zamontowane AUX to zupełnie inna bajka!
Faktycznie, wtedy wystarczy tylko kabelek mini-jack <-> mini-jack.

Zapewne będziesz podpinał MP3 player ? Jeżeli tak, to potrzeba urządzenia o dość dużej mocy wyjściowej. Szczególnie polecam iPody i iRivery - te zdecydowanie dobrze grają z naszym radiem.

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Uff no to mi ulżyło bo już myślałem że będę musiał się wgłębiać w te schematy które zapodałeś wcześniej ;-)
Dzięki za info.
Pozdrawiam!

Temat: Honda Jazz

witam
czy to prawda ze jezz ma regulacje biegow na linkach mam problem
ze wstecznym
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

czy ktoś z Was może zamontował sobie tylni spojler dachowy do Jazza? zastanawiam się czy kupić...

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Witam,
Ja kupiłem parę miesięcy temu Jazz 2005r. No i cały czas borykam się z problemem EGR. Doszło nawet do wymiany na nowy zawór i problem pojawił sie znowu, zaledwie po paru dniach po wymianie.
Problem polega na tym że pali się kontrolka silnikowa, samochód na luzie burczy i delikatnie wahaja się obroty pomiędzy 0,6 a 1,0 rpm. Przy mocnym depnięciu w gaz przy ok 2,5 tys obrotów jest spowolnienie, tak jakby sie blokowal. Dodatkowo jak na luzi powoli dodaje gaz w granicach 1,6-2,2 obrotów samochod nagle burczy i kontrolka zaczyna migać. Dodatkowko co zauważyłem to to, że po odpaleniu silnika obroty spadaja nawet do 500 obrotów albo i niżej i silnik gasnie! na prawde nie wiem co robic juz bylem u dwóch elektroników/mechaników i w serwisie hondy i nic :( moze ktos mial podobny problem, prosze o kontakt.
formejster@wp.pl
bede niezmiernie wdzieczny.

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

sprawdź czujnik temperatury
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: Honda Jazz

To ten serwis Hondy, w którym byłeś jakiś cienki. Spróbuj podjechać do jakiegoś innego. Taka ewidentna usterka nie jest czymś niemożliwym do zdiagnozowania.

konto usunięte

Temat: Honda Jazz

Polecasz jakis? moze w W-wie?

Temat: Honda Jazz

witam , przepraszam ,ze wcinam się w dyskusję ale nie mogę sobie poradzić z radiem - dzień wcześniej grało a rankiem milczy - na wyświetlaczu AMY . CD gra normalnie , wzmacniacz OK. W/g manuala serwisowego ( o którym była mowa wcześniej ) należy wymienić modół audio :) , troszkę radykalna porada - może ktoś z Was przerabiał już ten temat ?

Następna dyskusja:

Klocki do Hondy Jazz / Hond...




Wyślij zaproszenie do