Wojciech Sobota

Wojciech Sobota TU Allianz Polska
S.A.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Konrad Andrzej Z.:
Matko Boska, Hyundai ?:)

Na pewno H jak Hummer laiku.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Konrad Andrzej Z.:
Matko Boska, Hyundai ?:)
Andrzej Hamankiewicz:
(...) Tak by ktoś, kto chciał kupić nowego Accorda
wiedział, czy jest sens czekać czy lepiej szukać czegoś innego. Ja wybrałem to drugie (spokojnie, również "H" :-)).
:D
Nigdy w życiu - dla mnie "H" występuje tylko w "wyprostowanej" postaci. Te pochylone to koreańskie podróbki. ;-)
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Sławomir Malinowski:
Patryk M.:
Dopiero w obecnej generacji civica i accorda - nie "czuć" zmiany faz.

To czemu nie widać tego na moim wykresie? Idzie równo aż smutno patrzeć :)

A jakim autkiem jeździsz?
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Rafał P.:
Andrzej Hamankiewicz:
Panowie, teraz tego nie czuć, ponieważ VTEC włącza się płynnie i nie przy ustalonej prędkości obrotowej. W silnikach nowej generacji (np. Accord 8 gen.) jest to zależne od kilku czynników - steruje tym komputer. Kiedyś natomiast fazy zmieniały się przy określonej ilości RPM i heja - wiadomo było kiedy spodziewać się "VTEC kick"! ;-)

Wydaje mi się, że zasada o której piszesz znajduje zastosowanie właśnie od VIII generacji Accordów. W VII gen. włączenie Vteca było wyraźnie wyczuwalne.

Zgadza się.
Pamiętajcie, że w FN2 (TypeR) też było K20 i-VTEC :D A przy ok. 5000 rpm działy się różne fajne rzeczy :)
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Patryk M.:
A jakim autkiem jeździsz?

Accord K20A6. Pierwszy wykres z hamowni dotyczy konkretnie mojego egzemplarza.
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Odgrzeję kotleta bo pojawiły się nowe okoliczności, że tak powiem. Mój silnik K20A6 jak widać przy niespełna 3 tys rpm ma już włączony VTEC (dolna granica przełączenie 2,5 tys rpm)


Obrazek
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

U mnie w starej Hani CG8 silnik idzie tak: 2,6 tys czuć kopnięcie potem do 5 tys idzie i 5,2 znowu kopniecie

konto usunięte

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Ja ponownie odgrzeje kotleta;) Zdziwiło mnie, że piszecie jakoby iVTEC włączał się zależnie od obciążenia. Na wakacje pojechałem załadowaną maksymalnie (4 osoby plus bagaż) Hondą Accord 2.0 MY2010 i to obładowanie dawało się we znaki, samochód słabo przyspieszał, trzeba było redukować bardzo nisko, więc nie sądzę by obciążenie miało wpływ na włączenie się iVTEC.
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Nie rozumiem o czym piszesz. Oczywistym jest, że przy powiedzmy 2 tys obrotów masz do dyspozycji tylko ok 50KM co przy załadowanym aucie i dodatkowych pasażerach, naturalną koleją rzeczy czyni pojazd mniej żwawym z prostego powodu - ta sama ilość koni musi pociągnąć większą masę. VTEC nie ma tu nic do rzeczy.

P.S. Już wiem o czym piszesz :)
Ja mam na myśli obciążenie silnika wyrażone procentowo. Komputer opiera się na różnych czujnikach żeby obliczyć to obciążenie - między innymi czujniku podciśnienia w kolektorze, czujniku położenia przepustnicy oraz obrotach silnika.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.07.13 o godzinie 19:12
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Patryk M.:
Pamiętajcie, że w FN2 (TypeR) też było K20 i-VTEC :D A przy ok. 5000 rpm działy się różne fajne rzeczy :)

I wszystko się zgadza

K20Z4
Found in:
2007-2010 Civic Type R (European) (FN2)
Displacement : 1,998 cc (121.9 cu in)
Compression : 11:1
Power: 201 bhp (148 kW) @ 7500 rpm
Torque: 142 lb·ft (193 N·m) @ 5600 rpm
Redline: 8000 rpm
Fuel Cutoff: 8200 rpm
i-VTEC Engagement Window:5400 rpm

Natomiast K20A6:

K20A6
Found in:
2003-2006 Honda Accord (European)
Displacement: 1,998 cc (121.9 cu in)
Compression: 9.8:1
Bore x Stroke: 86 mm x 86 mm
Torque: 190 Nm @ 4500 rpm
Power: 155 hp @ 6000 rpm
Redline: 6800 rpm
i-VTEC: 2500 rpm

Następna dyskusja:

Honda accord 2.0 benzyna 20...




Wyślij zaproszenie do