konto usunięte

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Hej!

Pytanie w temacie docierania: jak to jest - słyszę opinie, ze silnikow w nowych autach w tej chwili sie nie dociera, z drugiej strony przy odbiorze auta z salonu nikt nie potrafil mi powiedziec, jak i czy docierac silnik. Może ktoś z Was ma konkretne info, jak to wyglada w przypadku Hondy (1.8 i-Vtec 140KM)? jak z wymiananami oleju: czy Honda stosuje tzw. oleje na dotarcie czy od razu są to oleje standardowe? Czekac do przegladu czy wymieniac wczesniej (np. Toyota zaleca piersza wymiane po ok. 1000km - wlasnie ze wzgledu na docieranie silnika). Bede wdzieczny za info.
Kamil Latusek

Kamil Latusek Team Manager,
Fujitsu Technology
Solutions Sp. z o.o.

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Tak naprawdę powinno się na docieranie wlać olej mineralny a po zakończeniu docierania wymienić na pełen syntetyk. ASO Honda zalewa niestety od razu docelowy olej i nie każe zmieniać go po zakończeniu docierania.

moja rada: dotrzyj silnik (czyli przez 1.000 km jazda w trybie miejskim do 3.000 obr./min) i wymień olej. Niczemu to nie zaszkodzi a jest wręcz wskazane.

konto usunięte

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

A czy silnik docierany do 3000 obr nie bedzie pozniej nieco "zamulony"?
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

z tym docieraniem to roznie bywa, z tego co slyszalem od mechanika z hondy ze silnik jak z salonu wyjezdzasz to juz ma ok 10 000 km na hamowni zrobione.
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Silniki Hondy są fabrycznie zalewane olejem mineralnym 0W20 (benzynowe) lub 0W30 (Diesle). Jest to właśnie olej ułatwiający dotarcie silnika. Nie zaleca się szybkiej (po 1000km) wymiany oleju na syntetyk, bo na doskonale smarującym syntetyku silnik się nie dotrze.

W temacie docierania: to już nie te czasy, gdy przy odbiorze samochodu dostawało się wielopunktową listę czego nie wolno robić przez pierwsze 1000-1500 km. Teraz nowym samochodem można od razu jeździć normalnie. Ale normalnie tzn. bez skrajności czyli bez długotrwałej jazdy z jednostajną prędkością (jeden z mitów odnośnie docierania) ale i bez kręcenia silnika do samego odcięcia.

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Z tego co kojarze i nawet gdzies czytalem to Honda fabrycznie dociera silniki wiec luz. Prosze kogos "na pewno wiedzacego" o potwierdzenie dla pewnosci. ;)

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

A czy instrukcja obsługi o tym nie pisze? Kiedyś z nudów stojąc w korku na autostradzie niemieckiej przeczytałem całą od dechy do dechy i z tego co pamiętam to taka informacja tam była.

Np motocykle hondy dociera się. Nowa CBR 1000RR przez jakis tam km może być kręcona tylko do 6000 obr.

Mitsu Evo by założyć fabryczny kit tuningowy musi mieć określony przebieg, a że tych "stage'ów" jest chyba ze cztery to trzeba szybko trzaskać te km.

A np przy remoncie silnika, gdzie pierścienie muszą się ułożyć, najpierw ganiasz na mineralnym 1000-2000 km, a potem w zależności od ilości osadu w silniku lejesz półsynt lub full syntetyk.Michał Kucharski edytował(a) ten post dnia 24.10.08 o godzinie 00:43

konto usunięte

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

W instrukcji nie ma info, natomiast Honda na pierwszy olej leje full syntetyk...
Marcin Stanioch

Marcin Stanioch Radca prawny

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Grzegorz R.:
Silniki Hondy są fabrycznie zalewane olejem mineralnym 0W20 (benzynowe) lub 0W30 (Diesle). Jest to właśnie olej ułatwiający dotarcie silnika. Nie zaleca się szybkiej (po 1000km) wymiany oleju na syntetyk, bo na doskonale smarującymsyntetyku silnik się nie dotrze.

Oleje o oznaczeniu 0W20 oraz 0W30 to oleje syntetyczne z tego co mi wiadomo. Jeśli się mylę to proszę o wyjaśnienie. Trudno mi sobie wyobrazić aby do obecnie produkowanych silników lano olej mineralny, tym bardziej gdy jest on nowy. Oleje mineralne mają gorsze właściwości smarne, zwłaszcza w niskich temperaturach i zazwyczaj sotosuje się je w starszych silnikach lub w silnikach ze znacznym przebiegiem i zużyciem.

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Marcin Stanioch:
Oleje mineralne mają gorsze właściwości smarne, zwłaszcza w niskich temperaturach i zazwyczaj sotosuje się je w starszych silnikach lub w silnikach ze znacznym przebiegiem i zużyciem.

... lub w okresie docierania.Michał Kucharski edytował(a) ten post dnia 17.11.08 o godzinie 17:23
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Marcin Stanioch:

Oleje o oznaczeniu 0W20 oraz 0W30 to oleje syntetyczne z tego co
mi wiadomo. Jeśli się mylę to proszę o wyjaśnienie. Trudno mi
sobie wyobrazić aby do obecnie produkowanych silników lano olej
mineralny, tym bardziej gdy jest on nowy. Oleje mineralne mają
gorsze właściwości smarne, zwłaszcza w niskich temperaturach i
zazwyczaj sotosuje się je w starszych silnikach lub w silnikach
ze znacznym przebiegiem i zużyciem.

Klasa lepkości nie przesądza o technologii oleju. Gdyby świeżo złożony silnik zalać wysokiej klasy olejem syntetycznym, to ten nigdy by się nie dotarł. Podpytaj mechaników specjalizujących się w naprawach głównych jaki olej leją do złożonych przez siebie silników na okres docierania.

Nie mam dostępu do receptur Idemitsu - producenta tego oleju, więc nie dam sobie obciąć ręki, że to nie syntetyk. Natomiast informację taką otrzymałem od osoby będącej dla mnie autorytetem w kwestiach technicznych związanych z Hondą.
Marcin Stanioch

Marcin Stanioch Radca prawny

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Cóż, każdemu wolno robić ze swoją własnością co mu się podoba więc jeśli ktoś ma życzenie używać w nowym silniku oleju mineralnego to bardzo proszę ;) Pozdrawiam
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Juz to chyba pisalem ale z rozmowy z mechanikiem silnikow i to duzych silnikow dowiedzialem sie ze do starych silnikow powinno sie lac olej mineralny a nie syntetyczny. Oleje syntetyczne maja wlasciwosci "myjące" silnik i cos w tym jest bo do starego opelka ktory jezdzil na mineralnym caly czas zaczeto lac syntetyk wedle sugesti mlodego mechanika i po ok 1000 km silnik zaczal puszczac olej.

konto usunięte

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Grzegorz R.:
od razu jeździć normalnie. Ale normalnie tzn. bez skrajności czyli bez długotrwałej jazdy z jednostajną prędkością (jeden z mitów odnośnie docierania) ale i bez kręcenia silnika do samego odcięcia.

Dobrze prawisz, całość tak jak mówisz + najlepsze dla docierania są przyspieszania i hamowania silnikiem ( i co najwazniejsze silnik powinien widziec wszystkie predkosci obrotowe ) i w tym czasie byc zalany mineralka..
Maciej Tertelis Mrics Ccim Cpm

Maciej Tertelis Mrics
Ccim Cpm
Commercial Real
Estate Asset
Management, Leasing
& Invest...

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Grzegorz R.:
Silniki Hondy są fabrycznie zalewane olejem mineralnym 0W20 (benzynowe) lub 0W30 (Diesle). Jest to właśnie olej ułatwiający dotarcie silnika. Nie zaleca się szybkiej (po 1000km) wymiany oleju na syntetyk, bo na doskonale smarującym syntetyku silnik się nie dotrze.

Właśnie to przetestowałem. Stuknęło mi już 1000 km więc pojawiłęm się w ASO z prośbą o wymianę oleju. Pan mnie wyśmiał. ASO olej wymienia dopiero wtedy jak samo auto tego zażąda (komputer wyświetla czas do przeglądu i wymiany oleju). Jak się upierałem, że chcę jednak wymienić, że cena nie gra roli itp. - Pan stwierdził że mogę w ten sposób stracić gwarancję. No więc jeżdżę na tym co mi wlali (podobno 0w30), kręcę na razie do 6 tysi (rozpędziłem już auto do ok. 215 km może ciut więcej), choć - to temat z innego wątku - odpuszczam gaz bo mam podarowane oponki z wspaniałym indeksem H!
Adam Sobuń

Adam Sobuń Administrator IT

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

silniki są już dotarte, lepiej zwrócić uwagę na ułożenie pozostałych układów biorących udział w przekazaniu napędu na koła. Ten silnik powinien pracować w zakresie 2-3,5k rpm przy spokojnej eksploatacji - tak żeby miał te minimum mocy potrzebnej na nadawanie pędu tym 1200km masy. Wciskać gaz do oporu po przekroczeniu przynajmniej tych 3k rpm, wcześniej nie ma to sensu.
EDIT: Co do szybszej wymiany oleju - olej na etapie docierania w fabryce jest już wymieniany. Nawet silniki od poloneza przechodziły bezpośrednio po złożeniu strestesta w postaci pałowania na stojaku przez kilka minut, wymiana, i znowu to samo.Adam Sobuń edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 12:50

konto usunięte

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Maciej Tertelis:

>ASO olej wymienia dopiero wtedy jak samo auto tego
zażąda (komputer wyświetla czas do przeglądu i wymiany oleju).

Zgadza się, tożsamo mi prawili, jak wyświetliło mi się w Accordzie, że trzeba wymienić olej po paru tysiącach. W środku urlopu we Włoszech, niestety. Otóż wadą tego systemu jest to, że nie wiesz, kiedy trzeba będzie podjechać do serwisu. Ja to olałem i jeździłem jeszcze 4000km. Gwarancji jakoś nie zabrali :-)))Marek Tumiłowicz edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 19:29

konto usunięte

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

z racji że związane z tematem pare ciekawy temat odnośnie docierania na ostro:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Jarek B.:
z tym docieraniem to roznie bywa, z tego co slyszalem od mechanika z hondy ze silnik jak z salonu wyjezdzasz to juz ma ok 10 000 km na hamowni zrobione.

Ile?? Może z tysiąc to bym jeszcze uwierzył, ale nie aż tyle. Po pierwsze to jest zużywanie silnika, a po drugie komu by się chciało czekać (z ekonomicznego punktu widzenia), aż silnik przekręci te 10 kkm?Andrzej Hamankiewicz edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 20:23
Maciej Tertelis Mrics Ccim Cpm

Maciej Tertelis Mrics
Ccim Cpm
Commercial Real
Estate Asset
Management, Leasing
& Invest...

Temat: Docieranie silinków wysokoobrotowych

Marek Tumiłowicz:
Zgadza się, tożsamo mi prawili, jak wyświetliło mi się w Accordzie, że trzeba wymienić olej po paru tysiącach. W środku urlopu we Włoszech, niestety. Otóż wadą tego systemu jest to, że nie wiesz, kiedy trzeba będzie podjechać do serwisu. Ja to olałem i jeździłem jeszcze 4000km. Gwarancji jakoś nie zabrali :-)))

Taaa, jeśli włosi mają takie serwisy jak jeżdżą po autostradach to rzeczywiście dobrze zrobiłeś że wróciłeś do kraju :-). Inna sprawa czy by ci wlali dobry olej... choć i nasze serwisy też potrafią namieszać. Odbierając auto, człowiek który mi je wydawał w ASO sprawiał wrażenie speca, wpisał mi do książki gwarancyjnej że jedyne oleje które powinienem stosować to syntetyczny 0W40 lub 5W50, po czym jak wpadłem do serwisu po 1kkm by wymienić olej doradca serwisowy wyśmiał swojego kolegę (urzędującego 10 m z boku), twierdząc że jedynie 5W30. Staram się być miły i odpowiadając na zapytania o jakość obsługi miłym Paniom z ASO dzwoniącym do mnie w kilka dni po wizycie sączę słodkie słowa ale chyba z tym skończę. Jakaś paranoja, czy u nas zawsze musi być fuszerka? I to w Hondzie??? A ASO podobno najlepsze w stolicy :-(.
Pozdrowienia

Następna dyskusja:

Docieranie




Wyślij zaproszenie do