Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Z tego co tu piszą, wspomniany model Hondy ma być produkowany do października i sprzedawany tylko do końca roku :(

http://www.topgear.com/uk/car-news/honda-civic-type-r-...

konto usunięte

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Taa, najlepiej, jak wszyscy przesiądą się w elektryczne pierdziwózki. Normy spalania, emisja CO2, ekologia, sranie w banie. Wystarczy jedna erupcja wulkanu i tak oszczędzanie środowiska bierze w łeb. A diezelki dymią, dymią, dymią. Normy spalin diesli ładnie wyglądają na papierze, ale jak ktoś takim smrodem przede mną jedzie musze zamykać okna, bo czarno na drodze.

Trudno, trzeba będzie poszukać samochodu innej marki w przyszłości...
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Szczerze mówiąc bardzo zastanawia mnie ta fascynacja Unii i rządów niektórych państw samochodami napędzanymi energią elektryczną.
Jeżeli dane państwo (np. Norwegia) bodajże 90% energii pozyskuje z elektrowni wodnych to ok, ale np. w Polsce i pewnie wielu innych państwach wyprodukowanie energii którą samochód pobierze "z gniazdka" znacznie bardziej zatruje środowisko niż silnik spalinowy który mógłby znaleźć się w tym samochodzie. O utylizacji setek kilogramów baterii z jednego auta nie wspomnę. A z takimi bateriami jest pewnie podobnie jak z bateriami w telefonach. Pół roku działa super, a potem z miesiąca na miesiąc gorzej.

Jeżeli się mylę to niech ktoś mi wytłumaczy błąd w moim rozumowaniu.
Paweł Remiszewski

Paweł Remiszewski e-Business Project
Manager, Link4

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Ja mam podobne wrażenia. Jak sobie wyobrażę, że za kilkanaście/kilkadziesiąt lat wszyscy będą jeździć hybrydami to za kolejne kilkanaście będzie trzeba wysyłać kontenery ze zużytymi akumulatorami na księżyc ;-)
To samo z żarówkami "energooszczędnymi". Nikt nie mówi, że wyprodukowanie takiej świetlówki zużywa mnóstwo energii oraz, że za jakiś czas trzeba to będzie zutylizować - a są w nich trujące gazy, układy elektroniczne..... A dodatkowo jakby przedstawić jaki procent (albo wręcz promil) całej zużywanej energii stanowią żarówki to już w ogóle nie ma sensu.
Kompletna głupota, ale szkoda się denerwować. Sorry, że nie na temat ;-)

A w temacie - no szkoda Type R :-( Więc Rafale kupuj póki są, potem będą zyskiwać na wartości jako model już nieprodukowany :-)
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Poniżej znajdziecie oficjalną informację:

http://honda.pl/pl/samochody/swiat-hondy/aktualnosci/4...

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

No niestety ja bylem milosnikiem Hondy tylko dla logo Type-R, teraz to juz marka bez duszy... Choc ciesze, sie, ze mojego Type-Ra bede mogl sprzedac chyba z niezlym zyskiem za kilka lat :)
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Patryk M.:
Poniżej znajdziecie oficjalną informację:

http://honda.pl/pl/samochody/swiat-hondy/aktualnosci/4...

Szczerze mówiąc trochę dziwi mnie to oświadczenie. Pośrednio wynika z niego, że CRZ ma być kontynuatorem sportowego dziedzictwa Hondy... To trochę tak jakby Subaru zrezygnowało z produkcji Imprezy STI i poinformowało, że następcą będzie auto o sportowym wyglądzie z ekologicznym motorem 1.5 o mocy 115km.

Nie wiem też jak setki kilogramów baterii mają się do ochrony środowiska (pisałem o tym wyżej). Oczywiście rozumiem, że norma jest normą, a prawo prawem.

Moim zdaniem finał całej sprawy może być taki, że Honda straci tych klientów którym nawet przez myśl nie przyszłoby kupno np. Toyoty. Mam jednak nadzieję, że nie jest to początek końca legendy tych wspaniałych samochodów...
Paweł Remiszewski

Paweł Remiszewski e-Business Project
Manager, Link4

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Jest jeszcze jeden smutny aspekt tej sprawy. Honda wydaje gigantyczne pieniądze na wdrożenie takiego CR-Z a nie pokusi się o dostosowanie silnika z Type-R do Euro5 lub stworzenie nowego motoru.
No cóż, powoli zbliża się koniec fascynującej motoryzacji. Podobno ma być np dyrektywa UE zabraniająca montowania w samochodach wyłączników systemów bezpieczeństwa typu ESP.
Strach się bać co jeszcze wymyślą :-(
Marcin Moczulski

Marcin Moczulski Key Account Manager

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

cena używanych będzie mniej spadała

konto usunięte

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Rafał P.:
Szczerze mówiąc trochę dziwi mnie to oświadczenie. Pośrednio wynika z niego, że CRZ ma być kontynuatorem sportowego dziedzictwa Hondy... To trochę tak jakby Subaru zrezygnowało z produkcji Imprezy STI i poinformowało, że następcą będzie auto o sportowym wyglądzie z ekologicznym motorem 1.5 o mocy 115km.

Subaru i jeśli dobrze pamiętam również Mitsubishi również pracują na dieslem do STI i EVO. koniec świata nadchodzi....

konto usunięte

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Mateusz Chudy:
Rafał P.:
Szczerze mówiąc trochę dziwi mnie to oświadczenie. Pośrednio wynika z niego, że CRZ ma być kontynuatorem sportowego dziedzictwa Hondy... To trochę tak jakby Subaru zrezygnowało z produkcji Imprezy STI i poinformowało, że następcą będzie auto o sportowym wyglądzie z ekologicznym motorem 1.5 o mocy 115km.

Subaru i jeśli dobrze pamiętam również Mitsubishi również pracują na dieslem do STI i EVO. koniec świata nadchodzi....

Ja już sobie obiecałem, że jak Ferrari sporządzi diesla, to popełnię motoryzacyjne samobójstwo i zakuję się w dyby na kółkach...

konto usunięte

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

A tak poważnie, to w miejsce TypeR można się już przysposabiać do tego:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/now...
lub
http://www.v10.pl/Nowa,Toyota,FT86,Concept,oficjalne,i...
Silniki 200KM (Celica) - 260 KM (Subaru).

Ewentualnie zawsze zostaje Evo (jeśli jeszcze nie wpadli na genialny pomysł, żeby zrobić Evo Diesel).

Albo cuś mocniejszego i droższego, jak ktoś ma kasę free float.Marek Tumiłowicz edytował(a) ten post dnia 18.08.10 o godzinie 09:01
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Filip Nowak:
No niestety ja bylem milosnikiem Hondy tylko dla logo Type-R, teraz to juz marka bez duszy...

Z tym się troszkę nie zgodzę... ;)
Dlaczego? Pewnie u wielu z Was wywołam uśmiech na twarzach (lub gromki śmiech) ale dzięki CR-Z'owi... :)
Im dłużej i częściej tym samochodem jeżdżę - tym więcej frajdy mi sprawia. Podobnie było z Type-R'em.
I pomimo tego, że zdaję sobie sprawę z niezbyt dużej mocy silnika, braku miejsc (nawet dla dziecka) na tylnej kanapie... ten samochód jest naprawdę fajny :) Zakręty pokonuje bajecznie, wygląda ładnie (ocena subiektywna), wkręca się na obroty ochoczo...
W przypadku gdy 80-90% czasu spędza się na podróżowaniu po mieście - czy masz pod butem 50 KM, 100KM, czy 200KM... Nie ma to większego znaczenia...
A wyjeżdżając w trasę - także da się szybko i dynamicznie pojechać.
W piątek zrobiłem ponad 600 km poza miastem - wysiadłem z "bananem" na twarzy :)
Choc ciesze, sie, ze mojego Type-Ra bede mogl sprzedac chyba z niezlym zyskiem za kilka lat :)

Tu zdecydowanie masz rację :)

konto usunięte

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Patryk M.:
Filip Nowak:
No niestety ja bylem milosnikiem Hondy tylko dla logo Type-R, teraz to juz marka bez duszy...

Z tym się troszkę nie zgodzę... ;)
Dlaczego? Pewnie u wielu z Was wywołam uśmiech na twarzach (lub gromki śmiech) ale dzięki CR-Z'owi... :)
Im dłużej i częściej tym samochodem jeżdżę - tym więcej frajdy mi sprawia. Podobnie było z Type-R'em.
I pomimo tego, że zdaję sobie sprawę z niezbyt dużej mocy silnika, braku miejsc (nawet dla dziecka) na tylnej kanapie... ten samochód jest naprawdę fajny :) Zakręty pokonuje bajecznie, wygląda ładnie (ocena subiektywna), wkręca się na obroty ochoczo...
W przypadku gdy 80-90% czasu spędza się na podróżowaniu po mieście - czy masz pod butem 50 KM, 100KM, czy 200KM... Nie ma to większego znaczenia...
A wyjeżdżając w trasę - także da się szybko i dynamicznie pojechać.
W piątek zrobiłem ponad 600 km poza miastem - wysiadłem z "bananem" na twarzy :)

Rozumiem, że koledze nie wypada inaczej, tylko nieco popromować produkt firmy - żywicielki. Ja się z tym, co powyżej zupełnie nie zgadzam. Ale być może wypadłem z grupy klientów docelowych (target group)

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Patryk M.:
Filip Nowak:
No niestety ja bylem milosnikiem Hondy tylko dla logo Type-R, teraz to juz marka bez duszy...

Z tym się troszkę nie zgodzę... ;)
Dlaczego? Pewnie u wielu z Was wywołam uśmiech na twarzach (lub gromki śmiech) ale dzięki CR-Z'owi... :)
Im dłużej i częściej tym samochodem jeżdżę - tym więcej frajdy mi sprawia. Podobnie było z Type-R'em.
I pomimo tego, że zdaję sobie sprawę z niezbyt dużej mocy silnika, braku miejsc (nawet dla dziecka) na tylnej kanapie... ten samochód jest naprawdę fajny :) Zakręty pokonuje bajecznie, wygląda ładnie (ocena subiektywna), wkręca się na obroty ochoczo...
W przypadku gdy 80-90% czasu spędza się na podróżowaniu po mieście - czy masz pod butem 50 KM, 100KM, czy 200KM... Nie ma to większego znaczenia...
A wyjeżdżając w trasę - także da się szybko i dynamicznie pojechać.
W piątek zrobiłem ponad 600 km poza miastem - wysiadłem z "bananem" na twarzy :)
Choc ciesze, sie, ze mojego Type-Ra bede mogl sprzedac chyba z niezlym zyskiem za kilka lat :)

Tu zdecydowanie masz rację :)

CR-Z mnie w ogole nie kreci, w tym aucie nie odnajduje zadnej duszy... :/
Piotr T.

Piotr T. Radca prawny

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Rafał P.:
Szczerze mówiąc bardzo zastanawia mnie ta fascynacja Unii i rządów niektórych państw samochodami napędzanymi energią elektryczną.
Jeżeli dane państwo (np. Norwegia) bodajże 90% energii pozyskuje z elektrowni wodnych to ok, ale np. w Polsce i pewnie wielu innych państwach wyprodukowanie energii którą samochód pobierze "z gniazdka" znacznie bardziej zatruje środowisko niż silnik spalinowy który mógłby znaleźć się w tym samochodzie. O utylizacji setek kilogramów baterii z jednego auta nie wspomnę. A z takimi bateriami jest pewnie podobnie jak z bateriami w telefonach. Pół roku działa super, a potem z miesiąca na miesiąc gorzej.

Jeżeli się mylę to niech ktoś mi wytłumaczy błąd w moim rozumowaniu.
Ale te czarne myśli dotyczą Polski, która ok. 97% swoich śmieci po prostu wyrzuca (będziemy płacili ok. 6 mln PLN tygodniowo...), zaś inne kraje ok. 10% (Szwecja). Porównania z wulkanami są nietrafione - my mamy swoje wozidełka dla przyjemności, a wulkany już tak mają :) Niestety, trend eko jest nieodwracalny i tak po prostu trzeba. Nawet mimo tego, że jak gdzieś czytałem jeden interkontynentalny (USA-Europa) przelot Jumbo-Jetta to więcej zanieczyszczeń niż wszystkie wyścigi F-1 w sezonie. Ale dobre nawet kilka procent. A co do Type-R: muszą pracować nad lepszymi, mocniejszymi hybrydowymi, jak Lexus.
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Marek Tumiłowicz:

Rozumiem, że koledze nie wypada inaczej, tylko nieco popromować produkt firmy - żywicielki. Ja się z tym, co powyżej zupełnie nie zgadzam. Ale być może wypadłem z grupy klientów docelowych (target group)

Nie Marku, nie jest to tak jak myślisz i jak piszesz.
Od promocji jest Dział Marketingu. Ja z kolei patrzę na samochody jako użytkownik, oceniając jego plusy dodatnie i plusy ujemne ;)

To co piszę na forum to moje subiektywne odczucia i nie mają nic wspólnego z tym co napisałeś.
Potraktuj mnie jako pracującego w firmie Krzak - co wtedy byś odpisał na mojego posta? :)
To że pracuję w Hondzie - jest dla mnie dumą i wielkim zaszczytem.
Dzięki tej pracy mam możliwość sprawdzenia na własnej skórze produktów, którymi niektórzy się zachwycają, a inni negują lub obrzucają błotem :)

Faktycznie - może nie jesteś targetem dla CR-Z'a, a może po prostu nie miałeś możliwości pojeździć nim trochę dłużej...?
Nie będę Cię przekonywał, że to autko jest SUPER - jest demokracja i każdy może wyrazić swoją opinię... :) Tobie się nie podoba - ok, szanuję Twoją opinię :)
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Filip Nowak:

CR-Z mnie w ogole nie kreci, w tym aucie nie odnajduje zadnej duszy... :/

Niestety nie da się jej odczuć po krótkiej jeździe testowej.

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Patryk M.:
Filip Nowak:

CR-Z mnie w ogole nie kreci, w tym aucie nie odnajduje zadnej duszy... :/

Niestety nie da się jej odczuć po krótkiej jeździe testowej.

Skoro auto nie kreci mnie juz z zewnatrz to nawet po jezdzie testowej mnie nie bedzie krecic :) .
Grzegorz P.

Grzegorz P. Inżynier Instalacji
Elektrycznej

Temat: Czyżby koniec Civic'a Type - R ?

Witajcie
Jestem posiadaczem Hani EP2 i pomimo swoich 110KM jest żwawa. Jednakże kiedyś by chciał sobie zakupić Type R, bo ma drapieżny wygląd, ale według mnie tylko EP3. A słysząc, że Honda przestaje produkować Type Ry, więc ceny pójdą w górę, szkoda.
Piotr Turowicz:

Niestety, trend eko jest nieodwracalny i tak po prostu trzeba.

Może i trend jest, ale kreowany przez ekoterrorystów, i eurosocjalistów, którzy żyją za nasze pieniądze w Brukseli.
A recykling akumulatorów ołowiano-kwasowych jest obłożony strasznymi restrykcjami tzw.środowiskowymi, że w efekcie odzysk ołowiu jest mało opłacalny

Następna dyskusja:

Civic Type-S 10-2008, 7000k...




Wyślij zaproszenie do