konto usunięte

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

witam,
Proszę o pomoc. Od bardzo niedawna mam tegoż Civica i: wskaźnik temperatury nigdy nie dochodzi do połowy skali - zawsze jest to m/w 1/3 + spore chyba jak na ten silnik spalanie - 9L miasto....czy to wina termostatu ???

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

to zależy też jak jeździsz ? :) strzelam sonda?
Robert B.

Robert B. Bancassurance
Product & Operations
| Group Insurance |
Em...

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

jeżeli temperatura nie dochodzi do połowy skali a utrzymuje się na 1/3 to bardziej pasuje określenie "dzięki termostatowi" zamiast "wina termostatu".
IMHO tak powinno być.
A 9L po mieście jest możliwe.
Tomasz G.

Tomasz G. What goes around
comes around

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

Zgadzam się z Robertem - też tak miałem lecz w odrobinę starszej - winą termostat.
Naprawa nie jest aż tak droga.
Po tym spalanie się normuje - teraz jeździsz na nie dogrzanym silniku i stąd większe spalanie. Miałem identyczne objawy.
Po prostu masz cały czas otwarty obwód do chłodnicy a ta skutecznie schładza płyn i nie pozwala mu osiągnąć właściwej temperatury.
Gdyby była zima to w ogóle miałbyś lodówkę w aucie bo już przy -10 st.C. była by masakra.

konto usunięte

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

Dokładnie Termostat :)
Mi np w civicu 97 HB w zime -15C-20C na trasie to w ogóle spada do zera..Faktyko spalanie rośnie ;)
W Lato natomiast jest ok, ja też przed zimą termostat będę robić.

No i racja, lepiej jak idzie w dół niż w górę!:]Łukasz Karolczak edytował(a) ten post dnia 07.09.11 o godzinie 08:48

konto usunięte

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

Polecacie jakiegoś producenta termostatów ? Słyszałem, że Wahler jest ok...
Jaki filtr paliwa /producent/, jaki olej do skrzyni biegów ???
Dzięki za ino ;-)))

konto usunięte

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

Witam,

Teraz trochę z innej beczki ;-) Ponoć Honda "lubi" wysokie obroty. Zatem czy lepiej kręcić ją do 3.5 - 4 tobr/min i zmiana biegu czy nie ? Proszę o opinie - tu chodzi też o zakład ;-)))

Dzięki i pozdr
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

To się tak mówi że Honda lubi wysokie obroty, odnosząc się do tego że Hondy od zawsze najlepszą kulturę pracy miały na wyższych obrotach i zawsze kręciły się wyżej niż dajmy na to Volkswageny. Żadna inna marka w dodatku nie miała niczego podobnego do VTEC'a który najprostszym językiem, dostosowuje się do pracy na wysokich obrotach przez "zmianę" krzywek na wałku przez co osiągało się parametry dużo lepsze niż konkurencja. Czas i moment otwarcia zaworów jest inny w niskich i wysokich obrotach i VTEC jest rozwiązaniem tego problemu bo czas i moment zmieniają się przy wysokich obrotach.
Ja bym na to spojrzał z innej strony, że Honda nie lubi wysokie, ale nie przepada za niskimi obrotami.
Wg mnie 3-4 tyś są optymalne do jazdy po mieście, i właśnie przy ok 3,5-4 tys zmieniam bieg ale od czasu do czasu lubię pociągnąć do odcięcia, bo lubię ten dźwięk silnika.
Poniżej 2 tys Honda po prostu nie ciągnie, jest ospała i smutna :D
Tomasz G.

Tomasz G. What goes around
comes around

Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie

Jak to mówią, japońca kręcisz do końca :) Poza tym dźwięk przy zmianie przy 7k jest wart grzechu I to nie jednego :)

Następna dyskusja:

honde civic 2002-2003 przyg...




Wyślij zaproszenie do