Temat: Civic 1.4 2003 - chłodzenie/spalanie
To się tak mówi że Honda lubi wysokie obroty, odnosząc się do tego że Hondy od zawsze najlepszą kulturę pracy miały na wyższych obrotach i zawsze kręciły się wyżej niż dajmy na to Volkswageny. Żadna inna marka w dodatku nie miała niczego podobnego do VTEC'a który najprostszym językiem, dostosowuje się do pracy na wysokich obrotach przez "zmianę" krzywek na wałku przez co osiągało się parametry dużo lepsze niż konkurencja. Czas i moment otwarcia zaworów jest inny w niskich i wysokich obrotach i VTEC jest rozwiązaniem tego problemu bo czas i moment zmieniają się przy wysokich obrotach.
Ja bym na to spojrzał z innej strony, że Honda nie lubi wysokie, ale nie przepada za niskimi obrotami.
Wg mnie 3-4 tyś są optymalne do jazdy po mieście, i właśnie przy ok 3,5-4 tys zmieniam bieg ale od czasu do czasu lubię pociągnąć do odcięcia, bo lubię ten dźwięk silnika.
Poniżej 2 tys Honda po prostu nie ciągnie, jest ospała i smutna :D