Rafał R.

Rafał R. Magento Developer,
FNX Group

Temat: Chwila refleksji...

Quo Vadis, Hondo?
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Chwila refleksji...

Zapowiadało się ciekawie, jednak po lekturze pierwszych kilku zdań, a szczególnie fragmentu:

"Dziś najmocniejsza Honda Accord, flagowy model, po niechybnym zejściu świetnego Legenda, ma jedynie 156 KM przy masie prawie 1500 kg!"

zastanawiam się czy dalsza lektura ma sens... Co za babol! Przecież Accord 8. generacji (obecny) jest cały czas dostępny z silnikiem 2.4 o mocy 201KM!
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Chwila refleksji...

Jakiś bełkot. Silnik 2.4 ma przyspieszenie 7,8 sekundy więc artykuł uważam za co najmniej niefachowy.
Wysuwa argument że obecnie Honda daje mały 140 konny silnik (z racji EURO 5) do współczesnego Civica a porównuje to z Fiatem Uno. Jakaś porażka, artykuł tendencyjny.
Autor postawił sobie tezę i na siłę stara się ją obronić.

Ja to widzę tak, że Honda idzie w kierunku napędów elektrycznych i hybrydowych co widać na przykładzie chociażby CR-Z. Inni producenci pchają się duże silniki o dużej mocy a Honda po cichutku majstruje rozwiązania żeby za parę lat wystawić modele elektryczne o mocach nieporównywalnych do innych producentów tak jak to było w przypadku silników lat 90.
A jak będzie, czas pokaże.

konto usunięte

Temat: Chwila refleksji...

Szkoda też, że autor nie wspomniał możliwości (przy pomocy kosmetycznego zabiegu za 1500 PLN) wykręcenia 140 konnego hondowskiego diesla na 180 koni. Civic+180 koni dieslu = semihothatch

Coś w tym artykule jednak jest.

konto usunięte

Temat: Chwila refleksji...

Totalny bełkot, Acco waży 1700 kg. Flagowym nadal pozostaje Legend, niestety w Polsce na zamówienie.

"Brakuje na razie Accorda Type R, który mógłby utrzeć nosa np. Audi S4, albo szybkiego Jazza"
- Jest Accord type S.
- szybki Jazz ?! Po co jest to mini auto miejskie.

Dla mnie osobiście hitem jest to auto : http://automobiles.honda.com/crosstour/
W USA dostępne roczniki 2010/2011 za niecałe $20.000. To tyle ile trzeba dać za 3-4 letniego Accorda u nas. A takie Accordy dostępne już za $12.000.

Szkoda, że nie jesteśmy w Unii bezcłowej z USA :) :) :) :)

konto usunięte

Temat: Chwila refleksji...

Dla kogos kto utozsamia marke jako dupowoz nadal jest i bedzie to ciekawy japonczyk. Jesli chodzi o kategorie Hot-hatch niestety nie jest juz kolorowo. 200HP z K20Z4 gdzie konkurencja w osce oferuje prawie 300HP. Ja tam jestem i bede milosnikiem wiertarki i jedyne co sobie moge kupic to uzywke, bo na przyszlosc nie przewiduje, ze mnie czyms zaskocza...a szkoda. Pozdrawiam.Tomasz T. edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 14:09

konto usunięte

Temat: Chwila refleksji...

[author]Piotr S.
"Brakuje na razie Accorda Type R, który mógłby utrzeć nosa np. Audi S4, albo szybkiego Jazza"
- Jest Accord type S.

Dla mnie osobiście hitem jest to auto : http://automobiles.honda.com/crosstour/


No ale Accord Type S jest za słaby, żeby zestawiać go z S4.

a co do crossoverów to w tej kategorii króluje Outback i ciężko Alltrack'om, Allroad'om czy Crosstour'om uniknąć porównywania z którego nie wychodzą obronną ręką.
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Chwila refleksji...

W artykule faktycznie jest sporo błędów, jednak z jego ogólną tezą się zgadzam. Dziś brakuje takich aut ja Prelude czy civic type r. W CRV też przydałby się mocniejszy silnik (oczywiście jako alternatywa do obecnie dostępnych). Nie wiem też dlaczego w salonach nie można kupić Legenda (przyznaję że nie badałem tego dogłębnie, ale na stronie Hondy nie ma tego auta w ofercie). Hondy cały czas są bardzo fajne, ale to co czyniło je ekstremalnie fajnymi :) powoli zanika.
Odpowiedzią na te wszystkie pytania jest pewnie jedno, ostatnio bardzo często powtarzane słowo.... Kryzys... :)
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Chwila refleksji...

Rafał P.:
Nie wiem też dlaczego w salonach nie można kupić Legenda (przyznaję że nie badałem tego dogłębnie, ale na stronie Hondy nie ma tego auta w ofercie).

Podejrzewam, że powód jest prosty - małe zainteresowanie. W Polsce synonimem luksusowych samochodów jest Mercedes, BMW i Audi i innym markom ciężko się przebić przez ludzką mentalność. Nie trzeba daleko szukać, VW Phantom, Peugeot 607 też zanotowały żenująca sprzedaż w Polsce.

Ja ubolewam że współczesny VTEC to już nie to samo co kiedyś i nie cieszy nagły przyrost mocy jak to było w VTi
Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Chwila refleksji...

Sławomir Malinowski:
Rafał P.:
Nie wiem też dlaczego w salonach nie można kupić Legenda (przyznaję że nie badałem tego dogłębnie, ale na stronie Hondy nie ma tego auta w ofercie).

Podejrzewam, że powód jest prosty - małe zainteresowanie. W Polsce synonimem luksusowych samochodów jest Mercedes, BMW i Audi i innym markom ciężko się przebić przez ludzką mentalność. Nie trzeba daleko szukać, VW Phantom, Peugeot 607 też zanotowały żenująca sprzedaż w Polsce.

Ja ubolewam że współczesny VTEC to już nie to samo co kiedyś i nie cieszy nagły przyrost mocy jak to było w VTi
Czy powodem "ugładzenia" VTECa są normy emisji spalin? Czy może obniżanie kosztów produkcji (tak jak np. belka skrętna)?
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Chwila refleksji...

Sławomir Malinowski:
Rafał P.:
Nie wiem też dlaczego w salonach nie można kupić Legenda (przyznaję że nie badałem tego dogłębnie, ale na stronie Hondy nie ma tego auta w ofercie).

Podejrzewam, że powód jest prosty - małe zainteresowanie. W Polsce synonimem luksusowych samochodów jest Mercedes, BMW i Audi i innym markom ciężko się przebić przez ludzką mentalność. Nie trzeba daleko szukać, VW Phantom, Peugeot 607 też zanotowały żenująca sprzedaż w Polsce.


Jeżeli chodzi o Phantoma, to pewnie też wybrałbym Audi. Jeżeli jednak chodzi o Hondę, myślę że sytuację Legenda i w ogóle Hondy poprawiłoby wprowadzenie mocnego silnika diesla.
Osobiście dużo bardziej wolałbym jeździć Legendem niż odpowiednikiem Audi czy BMW.
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Chwila refleksji...

Raczej zawór VTC o którym już było tu: http://www.goldenline.pl/forum/2384370/honda-accord-2-...

W każdym razie ja się dalej będę upierał że K20A6 czyli silnik w accordach 2003-2006 ma taki niefajny VTEC który nie włącza się przy stałych obrotach.

W w/w silniku VTEC w zależności od warunków pracy silnika może się włączyć już od 2500 rpm co dobrze widać na HDSie jak się przeprowadza test VTECa i jak się nie mylę, test kończy się przy 3 tys rpm.

Seria K20 była bardzo szeroka i faktycznie niektóre silniki tej serii miały bardzo wysoką granicę załączenia VTEC np. K20A2 w Civic Type-R ustawione na 5800 albo K20Z4 na 5400 i to faktycznie było czuć bo cokolwiek by się nie robiło to VTEC załączał się dopiero przy tych obrotach ale już we wspomnianym K20A6 VTEC po załączenie przy 2500 nie powodował tego magicznego efektu przy spodziewanych obrotach między 5 a 6 tyś obrotów. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy ale ciągnąć od dołu na pełnym obciążeniu i maksymalnie otwartej przepustnicy VTEC otworzy się od razu (przy 2500rpm) i szarpnięcia nie będzie co widać na moim wykresie powyżej.
Rafał P.:
Osobiście dużo bardziej wolałbym jeździć Legendem niż odpowiednikiem Audi czy BMW.

Ja też, ale wiesz, chodzi o skalę.

A wracając do tego co w artykule, to autor mógłby się równie dobrze skupić na Peugeotach które też straciły pazur który miały modele usportowione chociażby 205 T16 Turbo z 200 KM z silnika 1.8 i napędem 4x4 czy bardziej normalne Mi16, wolnossące 150 konne z 1.9.Sławomir Malinowski edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 20:30
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Chwila refleksji...

Piotr S.:
Totalny bełkot, Acco waży 1700 kg. Flagowym nadal pozostaje Legend, niestety w Polsce na zamówienie.

"Brakuje na razie Accorda Type R, który mógłby utrzeć nosa np. Audi S4, albo szybkiego Jazza"
- Jest Accord type S.
- szybki Jazz ?! Po co jest to mini auto miejskie.

Dla mnie osobiście hitem jest to auto : http://automobiles.honda.com/crosstour/
W USA dostępne roczniki 2010/2011 za niecałe $20.000. To tyle ile trzeba dać za 3-4 letniego Accorda u nas. A takie Accordy dostępne już za $12.000.

Szkoda, że nie jesteśmy w Unii bezcłowej z USA :) :) :) :)


Od dawna myślę, że Crosstour u nas byłby hiciorem
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Chwila refleksji...

Jarek B.:
Piotr S.:
Totalny bełkot, Acco waży 1700 kg. Flagowym nadal pozostaje Legend, niestety w Polsce na zamówienie.

"Brakuje na razie Accorda Type R, który mógłby utrzeć nosa np. Audi S4, albo szybkiego Jazza"
- Jest Accord type S.
- szybki Jazz ?! Po co jest to mini auto miejskie.

Dla mnie osobiście hitem jest to auto : http://automobiles.honda.com/crosstour/
W USA dostępne roczniki 2010/2011 za niecałe $20.000. To tyle ile trzeba dać za 3-4 letniego Accorda u nas. A takie Accordy dostępne już za $12.000.

Szkoda, że nie jesteśmy w Unii bezcłowej z USA :) :) :) :)


Od dawna myślę, że Crosstour u nas byłby hiciorem
Tylko brzydkie to takie trochę... :/
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Chwila refleksji...

Andrzej Hamankiewicz:
Jarek B.:
Piotr S.:
Totalny bełkot, Acco waży 1700 kg. Flagowym nadal pozostaje Legend, niestety w Polsce na zamówienie.

"Brakuje na razie Accorda Type R, który mógłby utrzeć nosa np. Audi S4, albo szybkiego Jazza"
- Jest Accord type S.
- szybki Jazz ?! Po co jest to mini auto miejskie.

Dla mnie osobiście hitem jest to auto : http://automobiles.honda.com/crosstour/
W USA dostępne roczniki 2010/2011 za niecałe $20.000. To tyle ile trzeba dać za 3-4 letniego Accorda u nas. A takie Accordy dostępne już za $12.000.

Szkoda, że nie jesteśmy w Unii bezcłowej z USA :) :) :) :)


Od dawna myślę, że Crosstour u nas byłby hiciorem
Tylko brzydkie to takie trochę... :/

eeee tam, jeden woli żonę drugi teściową ;) o gustach się nie dyskutuję ;)

konto usunięte

Temat: Chwila refleksji...

Andrzej Hamankiewicz:
Tylko brzydkie to takie trochę... :/


Inne :).
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Chwila refleksji...

Wygląda na to że Japończycy przeczytali ten wątek, uderzyli się w pierś i stworzyli coś, co będzie konkurowało z najlepszymi ;)

Nowy Civic Type-R będzie miał dwulitrowy turbodoładowany silnik z 300 kucami pod maską.
P.S. Sprzedam nerkę, nie potrzebuje ktoś? ;)

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,12848889,Civic_Type_R_be...Sławomir Malinowski edytował(a) ten post dnia 14.11.12 o godzinie 08:08

konto usunięte

Temat: Chwila refleksji...

Sławomir Malinowski:
Wygląda na to że Japończycy przeczytali ten wątek, uderzyli się w pierś i stworzyli coś, co będzie konkurowało z najlepszymi ;)

Nowy Civic Type-R będzie miał dwulitrowy turbodoładowany silnik z 300 kucami pod maską.
P.S. Sprzedam nerkę, nie potrzebuje ktoś? ;)

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,12848889,Civic_Type_R_be...
Oddam płuco, nerkę i kawałek wątroby za to cudo :)

http://www.acura.com/future/NSX#1
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Chwila refleksji...

Sławomir Malinowski:
Wygląda na to że Japończycy przeczytali ten wątek, uderzyli się w pierś i stworzyli coś, co będzie konkurowało z najlepszymi ;)

Nowy Civic Type-R będzie miał dwulitrowy turbodoładowany silnik z 300 kucami pod maską.
P.S. Sprzedam nerkę, nie potrzebuje ktoś? ;)

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,12848889,Civic_Type_R_be...

Szkoda, że w tym artykule pokazali zdjęcia Civica 8gen. a mowa o 9gen.

Z tego co słyszałem planują również 9gen. w wersji kombi. :-)
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Chwila refleksji...

Andrzej Hamankiewicz:
Szkoda, że w tym artykule pokazali zdjęcia Civica 8gen. a mowa o 9gen.

Z tego co słyszałem planują również 9gen. w wersji kombi. :-)

Ma być na 2015 więc jest opcja że sami jeszcze nie wiedzą jak będzie wyglądał :)

Następna dyskusja:

Chwila refleksji podczas wy...




Wyślij zaproszenie do