Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Witam,

nie znalazłam odpowiedniego tematu, dlatego pozwoliłam sobie na założenie nowego wątku w kwestii fotoradarów. Mam nadzieję, że temat dostarczy wielu ciekawych informacji, dotyczących tej "zmory" kierowców.

"Senat przyjął ustawę o fotoradarach
PAP 2010-10-21, ostatnia aktualizacja 2010-10-21 18:45

Senat przyjął w czwartek nowelizację prawa o ruchu drogowym, która ma uniemożliwić stawianie przy drogach atrap fotoradarów. Za głosowało 86 senatorów, nikt nie był przeciwny ani się nie wstrzymał.
Znowelizowana ustawa zakłada, że z polskich dróg mają zniknąć atrapy fotoradarów, a urządzenia te mają być wyraźnie oznakowane i widoczne, spełniając w ten sposób także funkcję prewencyjną.

W myśl nowych przepisów Inspekcja Transportu Drogowego przejmuje od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wszystkie fotoradary na drogach krajowych. Straż gminna (miejska) nie będzie mogła instalować atrap fotoradarów. Ponadto jej pracownicy będą mogli dokonywać kontroli na wszystkich drogach na terenie zabudowanym, a poza terenem zabudowanym wyłącznie na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Na drogach krajowych prawo montowania fotoradarów będzie miała wyłącznie Inspekcja Transportu Drogowego na wniosek samorządu.

Nowelizacja wydłuża też okres postępowania mandatowego z 60 do 180 dni, co w zamierzeniu twórców ustawy ma odciążyć sądy grodzkie, gdzie trafiają sprawy o niezapłacone mandaty.

Nowelizacja wiąże się z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego, który w październiku ubiegłego roku uznał, że poprzednia nowelizacja prawa o ruchu drogowym nie może wejść w życie. TK zakwestionował karanie kierowców w trybie administracyjnym z rygorem natychmiastowej wykonalności oraz możliwość sprzedaży pojazdu zatrzymanego do kontroli drogowej, nawet gdy nie stanowi on własności osoby kierującej.(PAP) "Magdalena Malgorzata J. edytował(a) ten post dnia 06.11.10 o godzinie 12:58

konto usunięte

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Tylko nikt nie sprecyzowal co rozumie sie poprzez atrapy. W wielu miastach jest kilka/kilkanascie skrzynek i tylko jedno urzadzenie. Pozostale skrzynki sa wiec puste. Zostana wiec zlikwidowane? Raczej nie. Mowa jest chyba tylko o tych skrzynkach bez mozliwosci podlaczenia urzadzenia.
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Polski "Zorro" :-)

http://www.youtube.com/watch?v=U68njCtr5tA
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

http://www.youtube.com/watch?v=IonEApL1688
Maciej Wodo

Maciej Wodo Właściciel, Maciej
Wodo Nieruchomości

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Fajny filmik - Straż Biznesowo-Miejska :))

Pozdrawiam,
M
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Maciej Wodo:
Fajny filmik - Straż Biznesowo-Miejska :))

Pozdrawiam,
M

Testuję w tym tygodniu te okolice...
Radar za radarem - masakra ! :-(((
Maciej Wodo

Maciej Wodo Właściciel, Maciej
Wodo Nieruchomości

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Powiem Ci Magda, że zwykle takie zakamuflowane radary są na trasie Częstochowa - Romanów. Radar na trójnogu ustawiony jest za słupkiem i gdyby nie mobile jadący z przeciwnej strony, mandaty sypałyby się jak krople deszczu.
Na tym odcinku ustrzelili mnie jeden raz i od tego czasu jeżdżę już wolniej tamtędy.
W jakiej okolicy są radary i których mówisz?

Pozdrawiam,
M
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Maćku, generalnie jeżdżę sobie po lubuskim.
Wczoraj na trasie Nowy Tomyśl - Słubice (ok 120 km), oprócz stacjonarnych radarów, spotkałam dwa przenośne. Dzisiaj na trasie Słubice - Gorzów Wielkopolski (ok 80 km) jeden przenośny. Najgorsze jest to, że jest tu mnóstwo ograniczeń do 40 km/h. Tak więc o pośpiechu można zapomnieć...bo inaczej przyślą fotkę...

Pozdr
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Jutro trasa Gorzów - Zielona Góra dlatego z ciekawością obejrzałam poniższy odcinek Uwagi :-)

http://uwaga.onet.pl/40508,wideo,217285,uwaga_na_radar...
Maciej Wodo

Maciej Wodo Właściciel, Maciej
Wodo Nieruchomości

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Strasznie rozbawił mnie widok tego zakamuflowanego radaru. Straż miejska poczuła się pewnie jak w podstawówce, kiedy na zajęciach praktyczno-technicznych popełniali jakieś manualne prace:))))))))))))))))))))
Po prostu ten radar wyglada jak jakiś krasnal w odbarwionym wdzianku :))))))))
Rewela!!!

Pozdrawiam,
M

konto usunięte

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Magdalena Malgorzata J.:
Polski "Zorro" :-)
Fajnie, ze koles znalazl dowody na nieprawidlowe korzystanie z fotoradarow ale za bardzo sie wczul w role i po prostu sie osmieszyl w kilku kwestiach.
Chociazby przepis nakazujacy mozliwosc pokazania zdjecia na urzadzeniu.
Z kopia dowodu osobistego rowniez sie osmieszyl.
Z temperatura rowniez, to ze lezy snieg nie oznacza, ze jest ponizej zera. W tym przypadku nic SM sie nie zarzuci bo prawdopodobnie w wymogach nie ma obowiazku kontroli temperatury a samo urzadzenie tego nie rejestruje.
Maciej Wodo

Maciej Wodo Właściciel, Maciej
Wodo Nieruchomości

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Czarku - odnosłem wrażenie, że to raczej Strażnik Miejski się ośmieszył. Skoro SM wykonuje zdjęcia, kara mandatami, to wszelkie wymogi, stanowiące podstawę prawną, powinni mieć w małym palcu. Jeśli faktycznie Polski Zorro się myli, to Strażnik powinien załatwić go w mgnieniu oka - a tak nie jest. Zatem SM po prostu robi ile fotek popadnie i zapewne do końca nie wie czy to jest zgodne z prawem czy też nie. Oczywiście jako podkładkę pod swoje działania mają chwałę Rady Gminy, ale może jeszcze powinni poczytać inne akty prawne i co więcej instrukcję obsługi radaru? :)))

Pozdrawiam,
M

konto usunięte

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Oboje sie osmieszyli. SM w kwestii robienia zdjec na sile a facet w wymyslaniu absurdalnej interpretacji niektorych punktow regulujacych wykonywanie pomiarow.
Przykladowo:
Urzadzenie powinno posiadac mozliwy do odtworzenia w miejscu lub innym czasie zdjecia kierowcy. To czyta z umowy przetargu i stwierdza:
To oznacza, to zdjecie, ktore jest wykonane chce zobaczyc na urzadzeniu, ktore ma konkretny swoj numer. Nie z komputera a z tego konkretnego fotoradaru
Koles ma cos nie tak z glowa.

Dokument potwierdzajacy zatwierdzenie przez urzad miar i wag. Nic nie jest napisane o oryginale a ten chce oryginal stwierdzajac, ze on mu nie pokazuje kopii prawa jazdy. Bez komentarza.

Dodatkowo mozna wywnioskowac, ze przepisy odnosnie wykonywania pomiarow sa rowniez napisane bez myslenia. Pomiary maja byc wykonane w odpowiedniej temperaturze ale juz nie mowi sie o koniecznosci wykonania pomiaru temperatury i dolaczania tego wyniku do zdjecia by miec pewnosc, ze zdjecie zostalo wykonane przy odpowiedniej temperaturze.
Rafał N.

Rafał N. leśnictwo,

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Ja tam nawet i byłbym za stosowaniem fotoradarów przez Straż Miejską, ale najpierw musiało by zostać spełnionych kilka warunków:
1. Infrastruktura drogowa zbudowana w ten sposób żebym mógł jechać z punktu A do punktu B nie wjeżdzając co 5-10 minut w teren zabudowany
2. Zweryfikowanie oznakowania drogowego. Dotyczy to nie tylko ograniczeń, czasami jest tak napaćkane znakami ze trudno wszystkie zarejestrować a co dopiero sie do nich stosowac. Generalnie uważam że im jest więcej znaków na danej drodze tym gorszy jest projektant, zarządca etc.
3. Przychody z mandatów powinny być w całości przeznaczane na poprawe infrastruktury drogowej. Myśle że burmistrz tej gminy która kasuje 7-8 mln zł rocznie już mógłby wybudować w najbardziej newralgicznych miejscach przyzwoite obwodnice.
Wtedy radary będą działały naprawde prewencyjnie.
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Jakie zmiany czekają kierowców w 2011 roku?

Straż miejska ustawi się z fotoradarem tylko na obszarze zabudowanym. W dodatku miejsce to wskaże policja i będzie ono oznakowane, by kierowca mógł zwolnić.

Jakie zmiany czekają kierowców w 2011 roku? Chodzi o to, by kierowca nie jechał szybko w miejscu niebezpiecznym, bo właśnie takie lokalizacje ma wskazywać policja straży miejskiej. Zmiany takie przewiduje nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym, która z dniem 1 stycznia weszła w życie – informuje „Gazeta Prawna”.

Pomimo tego, że nowelizacja przepisów ogranicza miejsca, w których strażnicy miejscy mogą kontrolować prędkość, to funkcjonariusze tej służby nie narzekają na zmiany.

W poznańskiej straży nowością będzie konieczność oznakowania miejsca pomiaru fotoradarem mobilnym – mówi Przemysław Piwecki, rzecznik straży miejskiej w Poznaniu. Dodaje, że wciąż nie wiadomo jednak, jak ten znak ma wyglądać i w jakiej odległości od fotoradaru ma być umieszczany. Nie ma jeszcze rozporządzenia do nowelizacji ustawy, który to rozstrzygnie.

W Poznaniu straż miejska już wcześniej ustawiała się tylko w miejscach uzgodnionych z policją. W dodatku były to te lokalizacje, w których z powodu nadmiernej prędkości dochodziło do wielu wypadków drogowych.

Także warszawska straż miejska nie widzi dla siebie problemów w związku z nowymi przepisami. (Jednak tak, jak poznańska nie ma prawa korzystać z fotoradaru mobilnego, do momentu powstania rozporządzenia - RMF FM 05.01.11)

– Nowelizacja ustawy nie zmienia zasad pracy straży miejskiej. Do tej pory wszystkie miejsca ustawiania fotoradarów były uzgadniane z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji – zapewnia Anna Czerwińska ze stołecznej straży miejskiej.

Jakie zmiany czekają kierowców w 2011 roku? Zmiany jednak sprawią, że w konsekwencji, jeżeli straż miejska ustawi się w wyznaczonych i oznakowanych miejscach, to należy liczyć się z tym, że kierowcy tam zwolnią. Będzie bezpieczniej, ale i zarazem będzie mniej mandatów.

Mocno zostanie jednak ograniczona działalność prywatnych firm, które wynajmują gminom fotoradary i zajmują się ich obsługą. Wynika to stąd, że pieniądze z mandatów za wykroczenia zarejestrowane fotoradarami gmina musi przeznaczyć np. na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, infrastrukturę drogową, czy na poprawę bezpieczeństwa na drogach, w tym popularyzację przepisów ruchu drogowego. Dlatego samorząd, który nadal chce korzystać z wynajmowanych urządzeń, musi znaleźć na to inne środki.

Na autostradach kierowcy będą mogli rozpędzić się do 140 km/h, a nie jak do tej pory – 130 km/h. Tym samym w Polsce będziemy mieli jedne z najszybszych autostrad, gdyż w innych państwach UE maksymalnie można jeździć właśnie do 130 km/h. Tylko w Niemczech można mocniej wciskać pedał gazu, ale i tak zalecana prędkość to 130 km/h. Zgodnie z nowelizacją przepisów na dwujezdniowych drogach ekspresowych też pojedziemy szybciej – do 120 km/h, czyli 10 km/h. szybciej niż obecnie. Jednak na pozostałych drogach ekspresowych i trasach limity prędkości pozostaną bez zmian. Szybciej nie pojadą kierowcy autobusów i ciężarówek, gdyż przepis dotyczy tylko samochodów o masie do 3,5 tony i motocykli.

Policja nie obawia się jednak, że szybsza jazda na niektórych trasach pogorszy bezpieczeństwo.

– Takie drogi są szerokie i proste, a nawierzchnie na nich są równe. Dlatego są one znacznie bezpieczniejsze od pozostałych tras i szybsza jazda na nich nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa – mówi Marek Kąkolewski z Komendy Głównej Policji.

Jakie zmiany czekają kierowców w 2011 roku? Kierowców ucieszy zapewne fakt, że fotoradary będą rejestrować przekroczenie prędkości, dopiero jak ustalony w danym miejscu limit zostanie przekroczony o 10 km/h. Oznacza to, że np. w mieście fotoradar zrobi zdjęcie, gdy kierowca przekroczy 60 km/h, a nie tylko 50 km/h. Jednak tolerancja ta nie dotyczy innych urządzeń rejestrujących prędkość. Dlatego można liczyć, że takie łagodniejsze podejście będzie tylko ze strony Inspekcji Transportu Drogowego i straży miejskiej. Policja natomiast nie musi uwzględniać tej tolerancji przy wykorzystaniu radaru czy wideorejestratora. W dodatku ustawodawca tolerancję do 10 km/h umieścił w wytycznych dla ministra infrastruktury, by taki zapis pojawił się w rozporządzeniu do nowelizacji.

Nie można już liczyć, że uniknie się konsekwencji za przekroczenie prędkości zarejestrowane przez fotoradar. Policja, straż miejska i Inspekcja Transportu Drogowego będą miały aż 180 dni na wystawienie mandatu. Do tej pory było na to tylko 30 dni. W dodatku za pół roku w głównym inspektoracie pojawi się zautomatyzowany system, który i tak ma szybciej identyfikować piratów drogowych.

Do ustawy – Prawo o ruchu drogowym dodano też przepis, który dokładnie określa zasady wskazania, kto prowadził pojazd. Dlatego nawet jeśli właścicielem samochodu jest przedsiębiorca czy samorząd, to właściciel pojazdu ma wskazać, kto prowadził pojazd w danym momencie. W dodatku nawet gdy na zdjęciu z fotoradaru nie widać sprawcy, to trzeba go wskazać. Nowela modyfikuje także kodeks wykroczeń, dodając przepis, który jednoznacznie przesądza, że właściciel pojazdu zostanie ukarany grzywną za niewskazanie sprawcy wykroczenia.

Zgodnie z nowelizacją fotoradary nie będą już mogły być ukryte. Dlatego skończy się ich umieszczanie wJakie zmiany czekają kierowców w 2011 roku? koszach na śmieci, czy maskujących pokrowcach. Co do zasady mają być one widoczne z daleka, by kierowcy zwolnili w miejscu niebezpiecznym, gdyż tylko w takim one zostaną umieszczone. Ponadto maszty na fotoradary nie będą mogły stać puste. Każdy, który nie zostanie usunięty, będzie zatem miał w środku urządzenie rejestrujące. Znikną zatem atrapy, które jedynie straszyły kierowców. Nowela określa jednak takie wytyczne dla ministra właściwego ds. transportu.

– Aktualnie departament transportu drogowego w Ministerstwie Infrastruktury prowadzi prace nad projektem rozporządzenia w przedmiotowym zakresie – zapewnia Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.

Rozporządzenia jednak nie ma. Pozostaje więc liczyć, że szybko ono powstanie i definitywnie zabroni ukrywania fotradarów.

Nowe przepisy definiują urządzenia rejestrujące, jakimi są m.in. fotoradary. Jednak pojęcie jest szersze i obejmuje także urządzenia do rejestracji zamontowane w statkach powietrznych, czyli helikopterach lub samolotach. Dlatego nowelizacja umożliwia rejestrację wykroczeń także z powietrza.

Nowe przepisy pozwalają, by Inspekcja Transportu Drogowego mogła korzystać z urządzeń, które zmierzą średnią prędkość na danym odcinku drogi. Oznacza to, że prędkość będzie kontrolowana np. na kilku kilometrach między jednym punktem a drugim. Kierowcy przy wjeździe na dany odcinek drogi zostanie zrobione zdjęcie i zarejestrowana dokładna godzina zdarzenia. W drugim punkcie – przy zjeździe – także zostanie zrobione zdjęcie i podany czas przejazdu. Wówczas będzie można obliczyć średnią prędkość przejazdu i ocenić, czy kierowca jechał za szybko. Wystarczy, że na tych kilku kilometrach cały czas będzie obowiązywało 90 km/h, a okaże się, że kierowca jechał średnio 100 km/h, to wówczas zostanie ukarany mandatem. Jednak przepis umożliwiający wykorzystanie takiej możliwości zacznie obowiązywać 1 lipca 2011 roku.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Czarek C.:
Oboje sie osmieszyli. SM w kwestii robienia zdjec na sile a facet w wymyslaniu absurdalnej interpretacji niektorych punktow regulujacych wykonywanie pomiarow.
Przykladowo:
Urzadzenie powinno posiadac mozliwy do odtworzenia w miejscu lub innym czasie zdjecia kierowcy. To czyta z umowy przetargu i stwierdza:
To oznacza, to zdjecie, ktore jest wykonane chce zobaczyc na urzadzeniu, ktore ma konkretny swoj numer. Nie z komputera a z tego konkretnego fotoradaru
Koles ma cos nie tak z glowa.

Dokument potwierdzajacy zatwierdzenie przez urzad miar i wag. Nic nie jest napisane o oryginale a ten chce oryginal stwierdzajac, ze on mu nie pokazuje kopii prawa jazdy. Bez komentarza.

Dodatkowo mozna wywnioskowac, ze przepisy odnosnie wykonywania pomiarow sa rowniez napisane bez myslenia. Pomiary maja byc wykonane w odpowiedniej temperaturze ale juz nie mowi sie o koniecznosci wykonania pomiaru temperatury i dolaczania tego wyniku do zdjecia by miec pewnosc, ze zdjecie zostalo wykonane przy odpowiedniej temperaturze.

Właściwie, po co ludzie zebrali wszystkie wzorce w Sevres pod Paryżem i jak mają wątpliwości ile to jest 1s czy 1kg to porównują, w trakcie badań, w określonych warunkach, w określony sposób na podstawie ustalonego wzorca, z określoną dokładnością żeby metr był metrem, kilogram kilogramem, sekunda sekundą, kelwin kelwinem... etc.

Ano po to, że pewne rzeczy mogą się zmieniać pod wpływem temperatury, ciśnienia atmosferycznego, natężenia oświetlenia, poziomu wibracji, hałasu, pozycji pracy... itd.

Chciałbyś kupować kilogram ziemniaków, który nie do końca jest kilogramem? :) Pół biedy jeśli zapłaciłem za kilogram a dostałem kilo dwieście. Co jeśli miałem dostać kilogram, a dostałem 750 g?

Dla mnie szacun że gościowi się chciało i punktuje, raz po razie.
Rafał N.

Rafał N. leśnictwo,

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Patologią fotoradarów jest to, że w ocenie społeczeństwa nie służą one poprawie bezpieczeństwa, a trzepaniu kasy. A co gorsze do powstania takiej opinii doprowadzili ci którzy miedzy innymi poprawę bezpieczeństwa mają wpisana w zakres swych działań. Mam tu na myśli włodarzy gmin.

konto usunięte

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Karol Z.:
Ano po to, że pewne rzeczy mogą się zmieniać pod wpływem temperatury, ciśnienia atmosferycznego, natężenia oświetlenia, poziomu wibracji, hałasu, pozycji pracy... itd.
Zle okresliles. Wszystkie parametry sie zmieniaja od tych czynnikow. Pytanie tylko jak? Ano tak jak mowi specyfikacja. W danym zakresie parametrow producent gwarantuje, ze urzadzenie bedzie mialo taka dokladnosc.
Chciałbyś kupować kilogram ziemniaków, który nie do końca jest kilogramem? :) Pół biedy jeśli zapłaciłem za kilogram a dostałem kilo dwieście. Co jeśli miałem dostać kilogram, a dostałem 750 g?
Jesli wiesz jak dziala elektronika to bedziesz wiedzial, ze w przypadku odchylki temperatury od zakresu w specyfikacji bedzie maly. Jesli masz dokladnosc 0.1% do 0C to np. przy -5C bedziesz mial dokladnosc 0.12%.
A ty mowisz o pomylkach rzedu 25%.

I nadal pozostaje kwestia mierzenia temperatury. Czy jest obowiazek dokonywania pomiaru temperatury przy kazdym pomiarze predkosci? Czy jest obowiazek rejestrowania temperatury na zdjeciu? Nie? To moze wszystkie zdjecia mozna podwazyc?
Badzmy rozsadni. Jesli masz na zewnatrz -5C to urzadzenie podczas pracy nie schlodzi sie do -5C.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Czarek C.:
Karol Z.:
Ano po to, że pewne rzeczy mogą się zmieniać pod wpływem temperatury, ciśnienia atmosferycznego, natężenia oświetlenia, poziomu wibracji, hałasu, pozycji pracy... itd.
Zle okresliles. Wszystkie parametry sie zmieniaja od tych czynnikow. Pytanie tylko jak? Ano tak jak mowi specyfikacja. W danym zakresie parametrow producent gwarantuje, ze urzadzenie bedzie mialo taka dokladnosc.
Chciałbyś kupować kilogram ziemniaków, który nie do końca jest kilogramem? :) Pół biedy jeśli zapłaciłem za kilogram a dostałem kilo dwieście. Co jeśli miałem dostać kilogram, a dostałem 750 g?
Jesli wiesz jak dziala elektronika to bedziesz wiedzial, ze w przypadku odchylki temperatury od zakresu w specyfikacji bedzie maly. Jesli masz dokladnosc 0.1% do 0C to np. przy -5C bedziesz mial dokladnosc 0.12%.
A ty mowisz o pomylkach rzedu 25%.

Nie, no, to już jest przegięcie. :)
Natomiast mam na myśli sytuację że radar wysłał sygnał, dostał odp. częstotliwość została "źle" zmierzona, sygnał do wyzwalacza poszedł i skasował gościa który jechał "na granicy". :)

W sumie warunki "na granicy" są zwykle sprawdzianem. Natomiast jeśli ktoś ciął stówą a ograniczenie do 50 km/h to wiadomo że to przegięcie. W sumie, chyba na takie wypadki są ustalane granice tolerancji (10km/h, obecnie).
I nadal pozostaje kwestia mierzenia temperatury. Czy jest obowiazek dokonywania pomiaru temperatury przy kazdym pomiarze predkosci? Czy jest obowiazek rejestrowania temperatury na zdjeciu? Nie? To moze wszystkie zdjecia mozna podwazyc?
Badzmy rozsadni. Jesli masz na zewnatrz -5C to urzadzenie podczas pracy nie schlodzi sie do -5C.

:)
No, jeśli będzie wystarczająco długo to wedle prawa o przewodnictwie cieplnym - schłodzi się. Wszystko zależy od przewodnictwa cieplnego poszczególnych materiałów "poszycia". Tak czy inaczej, może być też inna sytuacja: f-radar pokazał że jest śnieg a ja dzisiaj mógłbym znaleźć miejsca w Szczecinie, gdzie leży śnieg, mimo iż temperatura była przez dłuższy czas na +.

konto usunięte

Temat: Ciekawostki w kwestii fotoradarów

Karol Z.:
Natomiast mam na myśli sytuację że radar wysłał sygnał, dostał odp. częstotliwość została "źle" zmierzona, sygnał do wyzwalacza poszedł i skasował gościa który jechał "na granicy". :)

W sumie warunki "na granicy" są zwykle sprawdzianem. Natomiast jeśli ktoś ciął stówą a ograniczenie do 50 km/h to wiadomo że to przegięcie. W sumie, chyba na takie wypadki są ustalane granice tolerancji (10km/h, obecnie).
Fotoradary raczej sa ustawiane na przynajmniej +20. W przeciwnym wypadku musieliby co godzine zgrywac zawartosc.
Jesli mamy sie czepiac granicy to rownie dobrze problem moze lezec przy zaokraglaniu. Wynik podaja zawsze do dziesietnej. Pytanie wiec czy jak ktos jechal +29,999 to pokaze +30 czy +29.9 :) 100pln i 2pkt roznicy.
No, jeśli będzie wystarczająco długo to wedle prawa o przewodnictwie cieplnym - schłodzi się.
Schlodzi sie, owszem. Elektronika juz niekoniecznie. Jak pracuje to sie nagrzewa.
Tak czy inaczej, może być też inna sytuacja: f-radar pokazał że jest śnieg a ja dzisiaj mógłbym znaleźć miejsca w Szczecinie, gdzie leży śnieg, mimo iż temperatura była przez dłuższy czas na +.
I tak wlasnie bylo chyba na filmiku. Doczepil sie temperatury bo lezal snieg. A trzeba tez wziac pod uwage, ze temperatura przy jezdni jest czesto wieksza o kilka stopni.

Następna dyskusja:

ciekawostki kulturalne




Wyślij zaproszenie do