konto usunięte

Temat: Testy 2011

Przed nami ostatnie GP w tym sezonie ale zespoly wraz ze swoimi obecnymi kierowcami bardzo szybko zaczynaja testy. Zwiazane jest to ze zmiana dostawcy opon od sezonu 2011, ktorym - jak powszechnie wiadomo - zostala firma Pirelli. Ponizej przedstawiam oficjalny kalendarz testow.


Circuit Dates Notes
Yas Marina, Abu Dhabi 16th-17th November 2010 Young drivers' test
Yas Marina, Abu Dhabi 19th-20th November 2010 Pirelli tyre test
Circuit de Valencia RT, Spain 1st-3rd February 2011
Jerez, Spain 10-13th February 2011
Circuit de Catalunya, Spain 18th-21st February 2011
Bahrain Int. Circuit, Bahrain 3rd-6th March 2011


Jednoczesnie bardzo prosze o umieszczanie tylko w tym watku informacji i wlasnych spostrzezen odnosnie testow, ktore beda zwiastowac sezon 2011.

konto usunięte

Temat: Testy 2011

Jenson Button i Lewis Hamilton opuszczą testy opon Pirelli w Abu Zabi, ponieważ McLaren podjął decyzję, że 19 i 20 listopada nie skorzysta z obecnych kierowców wyścigowych.

Pirelli za tydzień da wszystkim ekipom F1 pierwszą okazję do przetestowania swoich opon na sezon 2011. Testy nowego ogumienia odbędą się w przyszłym tygodniu w piątek i w sobotę na torze Yas Marina, a we wtorek i w środę testy dla młodych kierowców, jeszcze przy pomocy gum Bridgestone

I pomimo że większość drużyn podczas testów opon Pirelli skorzysta ze swoich obecnych kierowców wyścigowych, to McLaren podjął decyzję o korzystaniu tylko z kierowców testowych.

Tester McLarena, Gary Paffett pojedzie [w środę] ostatniego dnia testów dla młodych kierowców i pierwszego [piątek] dnia testów opon, zaś młody kierowca McLarena, Oliver Turvey pojedzie w dwóch pozostałych dniach [we wtorek i w sobotę].

Button powiedział, że miał nadzieję na sprawdzenie opon Pirelli na testach listopadowych, ale jego zespół podjął inną decyzję, uważając, że dla kierowców wyścigowych te testy dadzą niewielką korzyść.

"Chciałem wykonać ten test, ale zespół powiedział, 'nie sądzimy, że to jest najlepszy czas dla ciebie, by testować opony, ponieważ jeszcze się mocno zmienią. I to nie przez komentarz kierowcy" - powiedział Button.

"Po prostu te opony sporo się zmienią zanim będziemy mogli wykonać jakieś poważne testy z nowym samochodem i otrzymać użyteczne informacje z punktu widzenia kierowcy wyścigowego" - dodał jeszcze aktualny mistrz świata.

Inne czołowe zespoły mają w temacie testów opon Pirelli odmienne strategie.

Mercedes podzieli pracę pomiędzy Nico Rosberga [piątek] i Michaela Schumachera [sobota]. Ferrari uczyni tak samo, delegując w piątek Felipe Massę, a w sobotę Fernando Alonso, podczas gdy Williams w sobotę postawi na Rubensa Barrichello, a dzień wcześniej na Nico Hulkenberga.

Red Bull Racing przez dwa dni będzie korzystał tylko z Sebastiana Vettela, a Renault z Roberta Kubicy.

[zrodlo: f1ultra.pl]
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: Testy 2011

Jak na razie Renault nieźle sobie radzi w testach.
Dzisiejsze wyniki:

Pitpass.comŁukasz G. edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 15:49
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Testy 2011

Za nami pierwsza sesja testowa z udziałem wszystkich zespołów na oponach Pirelli, przygotowywanych przez włoskiego producenta na sezon 2011. Poza dwoma wyjątkami zespoły reprezentowali dzisiaj na torze Yas Marina tegoroczni kierowcy wyścigowi, z których najszybszy okazał się Sebastian Vettel (Red Bull).

Mistrz świata uzyskał czas 1:40,861, będący gorszy o 1,5 sekundy od jego pole position z ostatniej soboty na oponach Bridgestone. Wszyscy podkreślają jednak, że głównym celem pierwszych testów z Pirelli jest zrozumienie nowych opon, a nie pogoń za jak najlepszymi czasami okrążeń.

Drugi czas w porannej sesji w Abu Zabi uzyskał Felipe Massa w Ferrari, mając mniej niż 0,1 sekundy straty do Vettela. Niewiele wolniejszy od tej dwójki okazał się Robert Kubica (Renault), plasując się na trzeciej pozycji (1:41,032), podczas gdy czwarty Kamui Kobayashi (Sauber) miał już 0,605 sekundy straty do Vettela.

Pierwszą piątkę zamknął kierowca testowy McLarena – Gary Paffett, który jeździł w tym tygodniu także podczas testów dla młodych kierowców, aby mieć dobre porównanie opon Pirelli do Bridgestone. Brytyjczyk był najbardziej pracowitym kierowcą podczas porannej sesji, przejeżdżając 49 okrążeń. Drugim kierowcą niestartującym w tym roku w F1, który uczestniczył w dzisiejszych testach był Pastor Maldonado (HRT), który uplasował się na ostatniej pozycji.

Dzisiejsze testy zakończą się o godzinie 14:00 czasu polskiego.

POZ. KIEROWCA ZESPÓŁ CZAS OKR. OKR.
1. Sebastian Vettel Red Bull 1:40,861 34
2. Felipe Massa Ferrari 1:40,913 29
3. Robert Kubica Renault 1:41,032 25
4. Kamui Kobayashi Sauber 1:41,466 33
5. Gary Paffett McLaren 1:41,588 49
6. Nico Rosberg Mercedes 1:41,978 40
7. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:42,642 33
8. Rubens Barrichello Williams 1:42,655 44
9. Adrian Sutil Force India 1:42,859 20
10. Timo Glock Virgin 1:45,057 41
11. Heikki Kovalainen Lotus 1:46,201 42
12. Pastor Maldonado Hispania 1:46,534 46

Źródło: autosport.com
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Testy 2011


Obrazek


Jak widać opony Pirelli są stworzone do Renówki.

Oby nie tylko kolorystycznie :)

konto usunięte

Temat: Testy 2011

Maciej Klimek:
Witam,

Wybiera się ktoś może na pierwsze testy F1 do Walencji?

Szukam informacji na temat możliwości wejścia na tor dzień przed testami 31.01.11 kiedy będzie oficjalna prezentacja bolidu... Myślicie, że będzie wejście dla kibiców?

Był ktoś z Was kiedyś na takich testach?

Pozdrawiam,
mk
Barbara Mali

Barbara Mali Z-ca Naczelnika
Wydziału

Temat: Testy 2011

No to zaczynamy!
Plan testów przedsezonowych zespołu Lotus Renault GP:

WALENCJA
1.02 – Witalij Pietrow
2.02 – Robert Kubica
3.02 – Robert Kubica

JEREZ
10.02 – Witalij Pietrow
11.02 – Witalij Pietrow
12.02 – Robert Kubica
13.02 – Robert Kubica

BARCELONA
18.02 – Witalij Pietrow
19.02 – Witalij Pietrow
20.02 – Robert Kubica
21.02 – Robert Kubica

SAKHIR
3.03 – Robert Kubica
4.03 – Robert Kubica
5.03 – Witalij Pietrow
6.03 – Witalij Pietrow
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Testy 2011

Orientujecie się czy są gdzieś transmisje online (streaming wideo) z testów w Walencji?
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Testy 2011

http://translate.google.pl/translate?hl=en&sl=nl&tl=pl...Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 01.02.11 o godzinie 14:30
Paweł Krupka

Paweł Krupka Software Tester w
Domeny.pl / testy
manualne / testy
auto...

Temat: Testy 2011

wideo nikt nie przeprowadza
http://www.attwilliams.com/test-timings tu przykladowy livetiming

Jeśli ktoś nie ma cierpliwości do grzebania po różnych stronach w celu wyszukiwania prezentacji czy galerii z testów, zapraszam do miejsca gdzie wszystko jest zbierane.
http://f1.motosp.pl/artykul/257/

I jeszcze o trzech kolejnych latach naszego związku z panami Borowczykiem i Zientarskim. Teraz będziemy ich widzieć jeszcze wyraźniej bo w HD.
http://f1.motosp.pl/news/6571/f1-w-polsacie-w-hd-przez...

No i co nieco o nowym wydechu Lotus Renault skierowanym do przodu.
http://f1.motosp.pl/news/6567/zagadka-wydechu-lotus-re...

Do zobaczyska.Paweł Krupka edytował(a) ten post dnia 01.02.11 o godzinie 19:15

Temat: Testy 2011

104 okrążenia Kubicy

Robert Kubica rozpoczął przygodę z R31 od zaliczenia 104 okrążeń podczas testów na Circuit Ricardo Tormo. Polski kierowca uzyskał piąty czas dnia - 1.14,412. W samochodzie założono kierownicę nowego projektu, ze zmienionym ułożeniem przycisków, aby ułatwić kierowcy pracę z systemem KERS i ruchomym tylnym skrzydłem. Rano skorzystano z farby wizualizacyjnej w celu sprawdzenia nowego pakietu aerodynamicznego. Robert używał dzisiaj supermiękkich, miękkich i średnio twardych Pirelli.

- Zawsze trudno ocenić sytuację po pierwszym dniu jazdy samochodem, szczególnie przy tak wielu zmianach w tym roku - powiedział Robert Kubica. - Zdecydowanie głównym czynnikiem wpływającym na jazdę są nowe opony Pirelli, które mają duży wpływ na zachowanie samochodu. Użyliśmy kilku różnych mieszanek, żeby zacząć je wyczuwać. Mieliśmy trochę kłopotów z mechaniczną stroną samochodu, dlatego nie zdołaliśmy wykonać całego założonego programu, ale mimo wszystko, przejechałem dużo okrążeń. To bardzo ważne, ponieważ dokonaliśmy sprawdzenia wielu podzespołów i ich wytrzymałości, co konieczne w przypadku nowego samochodu. Upewniliśmy się również, że nie ma problemów z przegrzewaniem.

- To był znacznie bardziej satysfakcjonujący dzień, niż wczorajszy - ocenił James Allison. - Zaliczyliśmy ponad sto okrążeń bez większych problemów. System KERS i ruchome tylne skrzydło pracowały bezbłędnie, a samochód spędził na torze wystarczająco dużo czasu, żeby wykonać trochę prac przy set-upie - obok rutynowego sprawdzenia podzespołów.

- Celem programu było przejechanie dużej liczby kilometrów przez R31 - i poszło nam bardzo dobrze, bo Robert pokonał 104 okrążenia - komentował Alan Permane. - To ważne, ponieważ wczoraj straciliśmy czas na torze. Teraz mamy już za sobą sprawdzenie dużej liczby podzespołów. Mogliśmy zacząć ustawiać samochód i popracować nad zbalansowaniem, satysfakcjonującym Roberta. W ciągu dnia, Robert wykonywał krótkie i długie przejazdy, co pozwoliło nam zebrać pożyteczne dane do przeanalizowania dzisiaj wieczorem, tak byśmy mogli maksymalnie wykorzystać jutrzejszy, końcowy dzień testów.

http://f1.autoklub.pl/news/104-okrazenia-kubicy,34236
Łukasz Wala

Łukasz Wala Digital Manager

Temat: Testy 2011

[IMG=
Obrazek
]


:)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Testy 2011

WYNIKI III DNIA TESTÓW:

1. Robert Kubica, Renault, 1:13.144, 95 okr.
2. Adrian Sutil, Force India, 1:13.201, 117 okr.
3. Jenson Button, McLaren, 1:13.553, 105 okr.
4. Mark Webber, Red Bull, 1:13.936, 105 okr.
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:14.017, 80 okr.
6. Timo Glock, Virgin, 1:14.207, 114 okr.
7. Pastor Maldonado, Williams, 1:14.299, 101 okr.
8. Sergio Perez, Sauber, 1:14.458, 103 okr.
9. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:14.537, 110 okr.
10. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:14.801, 73 okr.
11. Narain Karthikeyan, HRT, 1:16.535, 63 okr.
12. Jarno Trulli, Lotus, bez czasu, 38 okr.
Paweł Krupka

Paweł Krupka Software Tester w
Domeny.pl / testy
manualne / testy
auto...

Temat: Testy 2011

Trochę ciężko coś powiedzieć, ale Red Bull wydaje się bardzo mocny patrząc po dłuższych przejazdach... No a McLaren nawet jeszcze nie pokazał auta. Ale wydaje się, że gorzej niż rok temu nie będzie!

http://f1.motosp.pl/news/6591/kubica-najszybszy-ostatn...

Temat: Testy 2011

Poki co nie mozna nic powiedziec o konkurencyjnosci bolidow skoro nie wszystkie zespoly jezdza nowymi.

Temat: Testy 2011

a i tak chyba najważniejsze będzie to jak nowe opony będą spisywać się w tym sezonie.
Pod tym względem to nie wiem czy to dobry pomysł, by był tylko jeden producent, bo to w zasadzie sprawia, że nie ma rywalizacji na tym polu.
Jerzy Kilon

Jerzy Kilon Specjalista - Bank
Pekao S.A.

Temat: Testy 2011

Testy to chyba większości przypadkow jedynie zasłona dymna.
W zeszłym roku bolid Kubicy kręcił niezłe czasy, które w ogóle nie miały odzwierciedlenia w wyścigach.
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Testy 2011

To tylko przedsezonowe testy. Każdy obecnie sprawdza nową konstrukcję pod względem niezawodności, aerodynamiki, nowinek regulaminowych (KERS, wygaszacz) no i oczywiście opon. Wchodzą w to również inne detale.

Ogólnie to mam dość pozytywne odczucia co do nowego sezonu Renóweczki R31. Podoba mi się zwłaszcza to, że podeszli do tego projektu od zera. Nie korzystając z podzespołów R30, budując świeży projekt.

Zobaczymy jednak dopiero w Bahrajnie czy z tej mąki będzie chleb :)
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Testy 2011

Krzysztof S.:
a i tak chyba najważniejsze będzie to jak nowe opony będą spisywać się w tym sezonie.
Pod tym względem to nie wiem czy to dobry pomysł, by był tylko jeden producent, bo to w zasadzie sprawia, że nie ma rywalizacji na tym polu.

właśnie o to chodzi. Najlepszym, aczkolwiek oderwanym od rzeczywistości wyjściem byłoby stworzenie takich regulacji, żeby bolidy były możliwie najmocniej wystandaryzowane. Wówczas umiejętności kierowców znaczyłyby o wiele więcej i pewnie epoka komercyjnych driverów by się skończyła...
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2011

Waldemar R.:
właśnie o to chodzi. Najlepszym, aczkolwiek oderwanym od rzeczywistości wyjściem byłoby stworzenie takich regulacji, żeby bolidy były możliwie najmocniej wystandaryzowane. Wówczas umiejętności kierowców znaczyłyby o wiele więcej i pewnie epoka komercyjnych driverów by się skończyła...

...Not. Vide nizsze wystandaryzowane serie, pelne kierowcow jezdzacych tylko dlatego ze maja kase potrzebna zespolowi.

Następna dyskusja:

Testy w Barcelonie




Wyślij zaproszenie do