Temat zamknięty.

Testy 2010

Testy 2010

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Znamy już oficjalny kalendarz testów zimowych przygotowujących zespoły F1 do sezonu 2010. Jak informowaliśmy wcześniej testy będą się odbywały tylko w lutym. Wcześniej, bo pod koniec stycznia w Walencji odbędzie się grupowa prezentacja wszystkich przyszłorocznych samochodów. Data nie jest jeszcze znana.

W lutym będziemy mieli w sumie 15 dni testowych, to sporo zważywszy, że cały miesiąc luty w 2010 roku liczy sobie 28 dni. Z tych 15 dni, trzy sesje potrwają cztery dni i jedna sesja będzie liczyła trzy dni. Wszystkie testy odbędą się na hiszpańskich obiektach, konkretnie trzech. W testach tych weźmie udział cała stawka obecnych ekip, czyli 13. Każdy zespół może korzystać tylko z jednego samochodu, kierowcy mogą się zmieniać.

Oto rozkład jazdy testów 2010:

01-03 lutego: Walencja (tor im. Riccardo Tormo)
10-13 lutego: Jerez
17-20 lutego: Jerez
25-28 lutego: Barcelona


[zrodlo: f1ultra.pl]
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Testy 2010

AUTOSPORT dowiedział się, że Red Bull Racing nie weźmie udziału w pierwszych przedsezonowych testach w przyszłym miesiącu. Zespół z Milton Keynes podobno nie zdąży przygotować nowego samochodu na testy pod Walencją, które zaczynają się 1 lutego.

Zdecydowano się poczekać do drugiej serii testów, zaplanowanej na 10-13 lutego na torze Jerez – dopiero tam sprawdzony zostanie po raz pierwszy RB6 napędzany silnikiem Renault. Oznacza to, że bolid ten zaliczy zaledwie 12 dni testowych przed rozpoczęciem sezonu w Bahrajnie 14 marca.

Red Bull zdecydował się na takie posunięcie, ponieważ chce poświęcić więcej czasu na testy w tunelu aerodynamicznym. Dokładnie tak samo było przed rokiem, kiedy zespół opuścił pierwsze testy. Christian Horner kierujący austriackim zespołem powiedział w wywiadzie dla AUTOSPORT: „Tak jak w 2009 podjęliśmy decyzję, aby nie uczestniczyć w pierwszych testach z nowym samochodem i dołączymy do reszty dopiero na drugich testach”.

Dodał też, że dzięki temu szef techniczny zespołu Adrian Newey będzie miał dodatkowe 9 dni na projektowanie i produkcję elementów mających sprawić, że samochód ten da zespołowi mistrzostwo w 2010 roku. „Chodzi o zoptymalizowanie czasu w tunelu aerodynamicznym do maksimum. Oczywiście samochód ten jest bardziej ewolucyjny względem tego z poprzedniego roku, aniżeli auto budowane od czystej kartki papieru, jak to było wymuszone przepisami z ostatniego sezonu. Jednakże z powodu zakazu tankowania zdecydowaliśmy się dać naszym projektantom możliwie najwięcej czasu”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Testy 2010

Zespół Force India opuści pierwsze przedsezonowe testy grupowe na torze Ricardo Tormo pod Walencją, które odbędą się w dniach 1-3 lutego. Adrian Sutil powiedział, że napędzany silnikiem Mercedesa bolid oznaczony symbolem VJM03 zadebiutuje tydzień później.

„Cały zespół pracuje bardzo ciężko nad przygotowaniem jak najlepszego samochodu i w tej chwili wygląda on bardzo obiecująco” – stwierdził Niemiec. „Z pewnością nowe przepisy są wyzwaniem dla wszystkich i zanim będziemy mogli jasno powiedzieć, jak dobrze sobie poradziliśmy z ich interpretacją, musimy poczekać do rozpoczęcia pierwszych testów w Jerez, gdzie po raz pierwszy wyjedziemy VJM03 na tor”.

Pierwszą czterodniową sesję na torze w południowej Hiszpanii zaplanowano na 10-13 lutego. Następnie 17 lutego rozpoczną się kolejne testy w Jerez, a 25 lutego zespoły przeniosą się na Circuit de Catalunya pod Barceloną, gdzie zorganizowana zostanie ostatnia grupowa sesja przed startem sezonu w Bahrajnie.

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Awizowane sklady kierowcow (Walencja):

McLaren-Mercedes

Pon: Gary PAFFETT
Wto: Lewis HAMILTON
Sro: Jenson BUTTON

Mercedes GP

Pon: Nico ROSBERG (rano), Michael SCHUMACHER (po poludniu)
Wto: Nico ROSBERG
Sro: Michael SCHUMACHER

Ferrari

Pon: Felipe MASSA
Wto: Fernando ALONSO
Sro: Fernando ALONSO

Sauber-Ferrari

Pon: Pedro DE LA ROSA
Wto: Kamui KOBAYASHI
Sro: Pedro DE LA ROSA

Williams-Cosworth

Pon: Rubens BARRICHELLO
Wto: Rubens BARRICHELLO
Sro: Nico HÜLKENBERG

Renault

Pon: Robert KUBICA
Wto: ?
Sro: ?

Toro Rosso-Ferrari

Pon: Sébastien BUEMI
Wto: Sébastien BUEMI
Sro: Jaime ALGUERSUARI

Nie wezma udzialu:

- Campos-Cosworth
- Force India-Mercedes
- Lotus-Cosworth
- Red Bull-Renault
- US F1-Cosworth
- Virgin-Cosworth

[zrodlo: f1portal.pl]
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2010

Robert poki co 2sekundy wolniej od calej reszty..

Tu mozna ogladac na zywo:
http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/

[edit] a przynajmniej mozna bylo przed chwila...Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 11:37
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2010

Schumi z miejsca wykrecil czas lepszy niz Barichello a po 13 okrazeniach dogonil Rosberga.. Chyba juz nikt nie ma watpliwosci, ze ciagle pamieta jak to sie robi?

A najzabawniejsze jest to, ze sauber wydaje sie byc na razie najszybszy :)Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 16:12

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Z Sauberem podobnie bylo w zeszlym roku :)

A na czasy nie ma co patrzec, pierwszym wyznacznikiem bedzie Bahrain, choc na pewno z malym niepokojem przyjmuje sie taki wynik po pierwszym dniu ;).
Ja, jesli chodzi o Renault i sezon 2010, jestem jakos dziwnie spokojny... :)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2010

Kurcze, a ja nie, nie podoba mi sie ten bolid, od poczatku mi sie nie podobal. Nie podoba mi sie ekipa, ktora drugiego kierowce kontraktuje dzien przed pierwszymi testami..

tfu tfu, zeby nie zapeszyc.

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Testy: Dzien 1 - wyniki


P. Kierowca Samochod Czas Okr.
1. F.Massa Ferrari F10 1:12.574 102
2. P.de la Rosa Sauber C29 1:12.784 74
3. M.Schumacher Mercedes MGP W01 1:12.947 40
4. N.Rosberg Mercedes MGP W01 1:13.543 39
5. G.Paffett McLaren MP4-25 1:13.846 86
6. R.Barrichello Williams FW32 1:14.449 75
7. S.Buemi Toro Rosso STR05 1:14.762 18
8. R.Kubica Renault R30 1:15.298 69

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Lista wyników, drobny komentarz + zdjęcia z pierwszego dnia testów - to wszystko na Kubicomania.eu.

Hmmm, żeby uprzedzić ewentualne krytyczne komentarze na temat wyniku Kubicy - pamiętać, że to tylko testy:)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Bartosz Ślepowronski:
wreszcie ten dzwiek silnika! :)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2010

Krzysztof W.:
wreszcie ten dzwiek silnika! :)

Hehe, dokladnie taki podpis chcialem dac pod tubka :)

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Bartosz Ślepowronski:
Hehe, dokladnie taki podpis chcialem dac pod tubka :)
:))
powiem szczerze, ze Renault bedzie bardzo widoczny - niczym Ferrari (o ile nowi tak sie nie pomaluja)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2010

Krzysztof W.:
Bartosz Ślepowronski:
Hehe, dokladnie taki podpis chcialem dac pod tubka :)
:))
powiem szczerze, ze Renault bedzie bardzo widoczny - niczym Ferrari (o ile nowi tak sie nie pomaluja)

Tak, komentarz mojej zony: "O, pszczolka maja"
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Testy 2010

a co to za płetwę miało ferrari pod koniec?

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Robert Kubica miał dzisiaj okazję po raz pierwszy zasiąść za kierownicą nowego bolidu Renault. Polski kierowca zdołał przejechać w poniedziałek 69 okrążeń toru Ricardo Tormo pod Walencją.

Program zespołu Renault polegał dzisiaj głównie na sprawdzeniu funkcjonowania systemów bolidu oraz zapoznaniu się przez Roberta z nowym autem. Była to również pierwsza okazja zamontowania w aucie węższych przednich opon na sezon 2010, przygotowanych przez firmę Bridgestone.

Po południu francuski team eksperymentował z rozkładem mas. Jutro za kierownicą bolidu R30 ponownie zasiądzie polski kierowca. W środę pierwsze okrążenia nowym autem przejedzie jego partner zespołowy Witalij Pietrow.

"Mój pierwszy dzień testów modelu R30 przebiegł nieźle. Musieliśmy sprawdzić sporo rzeczy w bolidzie, aby upewnić się, że są niezawodne. Poradziliśmy sobie z tym bez większych problemów. Jutro rozpoczniemy pracę nad balansem i spróbujemy trochę bardziej zrozumieć nowe auto" - powiedział Robert Kubica po pierwszym dniu testów.

"Węższe przednie opony z pewnością mają wpływ na bolid, ale trudno mi ocenić, gdyż po raz pierwszy jeździłem modelem R30. Generalnie rzecz biorąc myślę, że ustawimy większą podsterowność w szybkich zakrętach".

[zrodlo: f1portal.pl]

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Jakub Kuzimski:
a co to za płetwę miało ferrari pod koniec?

Obrazek


Moze jakies czujniki lub cus ;)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Testy 2010

Rubens Barrichello was asked if he had any advice to give Rosberg up against Schumi: "Yeah. Get out of there!"
(http://twitter.com/NobleF1)
hahah lol.

konto usunięte

Temat: Testy 2010

Wypowiedź inżyniera wyścigowego, Alana Permane'a

"Dość pozytywny pierwszy dzień jazdy nowego R30, z Robertem na pokładzie. Skoncentrowaliśmy się na zdobywaniu przebiegu oraz przystosowaniu się Roberta do bolidu. Zaczęliśmy także uczyć się zachowań nowego R30 - co lubi oraz jak reaguje na zwężone przednie opony Bridgestone'a. Później zwróciliśmy uwagę na zużycie hamulców, które będą kluczowym czynnikiem do sukcesu, biorąc pod uwagę bolidy jeżdżące z dużą ilością paliwa od samego startu. Ogólnie to był produktywny dzień."

źródło: http://www.kubicomania.eu/2010/02/01/kubica-1-dzien-pr...

PS. Na stronie także wypowiedź Kubicy, z trochę lepszym tłumaczeniem od tego z f1portal.pl;)Piotr K. edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 19:18

Następna dyskusja:

Testy w Barcelonie




Wyślij zaproszenie do