Paweł
K.
Człowiek gotowy na
wyzwania.
Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009
Ciekawy wywiad z chlopakami z beemki po testach. Nick przekonal sie jak to byc bez KERS;)Robert Kubica (P17): „Dziś skoncentrowaliśmy się całkowicie na przygotowaniach do wyścigu, a zwłaszcza na porównywaniu opon. Specyfikacje dostarczone przez Bridgestone do Malezji są bardzo różne od tych, jakich używaliśmy w Melbourne i oczywiście Sepang ma inną charakterystykę. Ponadto temperatury toru były znacznie wyższe tutaj, a więc była to nowa sytuacja. Zebraliśmy mnóstwo danych i mamy podstawę odnośnie tego, jak wykorzystać pełny potencjał opon w wyścigu. O ile dzisiaj wykonywaliśmy długie przejazdy, o tyle jutro skupimy się na osiągach na pojedynczym okrążeniu”.
Nick Heidfeld (P20): „Z pewnością rezultaty nie wyglądają dobrze, ale w Melbourne sytuacja wyglądała podobnie w piątek. Tym niemniej mamy trochę pracy do wykonania, aby poprawić balans samochodu. W pierwszej sesji jeździłem z KERS, a w drugiej nie używałem tego systemu. Korzystanie z niego ma ogromny wpływ na balans samochodu, ale bez niego nie dysponuje się dodatkową mocą. Chcieliśmy jednak przekonać się, jaka jest różnica i dlatego wyjęliśmy KERS przed drugą sesją. Teraz przeanalizujemy wszystkie czynniki – czasy okrążeń, dane i moje odczucia – a potem zdecydujemy, czy użyjemy na tym torze tego systemu lub nie”.
Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Trzymaliśmy się dzisiaj naszego zaplanowanego programu i skoncentrowaliśmy się na przygotowaniach do wyścigu. Jednym z głównych punktów było porównanie opon na dłuższych przejazdach. Ponadto w przypadku Nicka sprawdziliśmy dzisiaj dwie różne opcje – w pierwszej sesji jeździł on z KERS, a w drugiej bez. Zrobiliśmy to z dwóch powodów: z jednej strony chcieliśmy dokonać bezpośredniego porównania, a z drugiej chcieliśmy przećwiczyć wymontowanie KERS pomiędzy sesjami. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych”.