Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Po niesamowitym wyscigu na Nurburgring - jedziemy na Hungaroring ;)


Obrazek




Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybszy przejazd całego wyścigu:
1h35m26,131 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Relacje TV

Trening 1 -- 24.07 -- 10:00
Trening 2 -- 24.07 -- 14:00
Trening 3 -- 25.07 -- 11:00
Kwalifikacje -- 25.07 -- 14:00
Wyścig -- 26.07 -- 14:00Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 13.07.09 o godzinie 00:21
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Kimi Raikkonen po kolejnym pechowym występie w Niemczech liczy na drugą wizytę na podium w tym sezonie podczas swojego nieoficjalnego domowego grand prix, które odbędzie się w przyszłym tygodniu na węgierskim torze Hungaroring.

Kierowca Ferrari uważa, że obiekt pod Budapesztem będzie dobrze pasował bolidowi F60, który jest najbardziej konkurencyjny na wolnych, dość krętych torach. Tak było w Monako, gdzie mistrz świata z 2007 roku stanął po raz pierwszy – i jak dotychczas jedyny – na podium w tym sezonie.

„F60 powinien dość dobrze wypaść na Hungaroringu z jego wieloma wolnymi zakrętami. Ponadto temperatury powinny być nieco wyższe niż w ostatni weekend w Niemczech. Wspaniale byłoby wywalczyć kolejne miejsce na podium” – powiedział Raikkonen.

Dodał, że jest zadowolony z tempa rozwoju F60, choć nadal jego wydajność aerodynamiczna w szybkich zakrętach jest niewystarczająca. „Będę miał nowe tylne skrzydło, które spisywało się bardzo dobrze w samochodzie Felipe [Massy] i jest też szansa, że będziemy mieli dalsze modyfikacje” – powiedział Fin. „F60 miał nowe części [w Niemczech] i ustawienia były ogólnie dość dobre, ale nadal płacimy dużą cenę pod względem docisku, co można było zobaczyć w niektórych sektorach toru”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Zespół McLaren również podczas zbliżającego się Grand Prix Węgier będzie korzystać z systemu odzyskiwania energii kinetycznej – potwierdził Norbert Haug.

Ekipa z siedzibą w Woking nie używała KERS w zeszłym miesiącu w GP Wielkiej Brytanii, argumentując taką decyzję brakiem stref mocnego hamowania na torze Silverstone, co oznaczało, że baterie KERS nie byłyby w stanie w pełni się naładować podczas przejazdu okrążenia.

Jednakże angielska drużyna powróciła do korzystania z tej technologii w ostatnim wyścigu na torze Nurburgring, co oznacza, że jedynie zespoły McLaren i Ferrari wytrwały w użytkowaniu systemu KERS. Przyrost mocy, jaki uzyskuje się dzięki temu rozwiązaniu, przyczynił się do znakomitego startu Heikkiego Kovalainena i Lewisa Hamiltona w Niemczech, kiedy to obaj awansowali o kilka pozycji.

Haug potwierdził, że system odzyskiwania energii kinetycznej znajdzie się w pakiecie MP4-24 również na najbliższy weekend na Węgrzech. „Na Hungaroringu jest dość długi dojazd ze startu do pierwszego zakrętu i jest tam długa prosta. To jest świetny obiekt dla KERS” – powiedział szef sportowy Mercedesa w wywiadzie dla magazynu Auto Motor und Sport.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Robert Kubica: „Węgry to dla mnie bardzo wyjątkowe Grand Prix. W roku 2006 właśnie tutaj zadebiutowałem w F1, a poza tym w Budapeszcie jest zawsze liczna grupa polskich fanów, jako że jest stąd stosunkowo blisko do Polski. Ubiegły rok był niesamowity – czułem się tutaj, jakbym był w Polsce. Hungaroring to wyjątkowy tor, zdradliwy i zarazem wymagający fizycznie. Jazda po głównej prostej to jedyny moment, kiedy można odpocząć. Przez prawie cały tor wychodzi się z jednego zakrętu i wjeżdża w następny. Ponadto na Węgrzech jest bardzo gorąco, co stawia wysokie wymagania przed kierowcą i oponami. Nawierzchnia w wielu zakrętach jest dość nierówna, zatem kluczowym czynnikiem będzie balans bolidu”.

Nick Heidfeld: „Bardzo lubię Hungaroring. Ten tor mi odpowiada i mam dobre wspomnienia związane ze ściganiem się tutaj oraz uzyskanymi dobrymi wynikami w przeszłości. W 1999 roku zapewniłem sobie tu tytuł mistrza Formuły 3000, a w 2006 i 2007 jeżdżąc w barwach BMW Sauber stawałem na podium. Na Hungaroringu możemy na ogół spodziewać się dosyć wysokich temperatur. To akurat mi nie przeszkadza z fizycznego punktu widzenia, choć wyścigi na krętych torach są zawsze wyczerpujące, ale to akurat może nam pomóc doprowadzić opony do optymalnej temperatury pracy. Jednym z minusów tego toru, jeżeli chodzi o przyczepność jest to, że zwłaszcza na początku weekendu jest on dość brudny”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Zespół Brawn GP zmagał się ostatnimi czasy z rozgrzewaniem opon, a wszystko przez chłodniejsze temperatury podczas dwóch ostatnich wyścigów. Liderzy mistrzostw świata tracili przez to cenne miejsca, a końcowo punkty – tak ważne w drugiej części sezonu.

Jednakże szef zespołu Ross Brawn jest pewny, że problem ten zostanie rozwiązany, jak tylko zaczną ścigać się w cieplejszych warunkach. Dodatkowym powodem do optymizmu są znaczące usprawnienia, jakie stajnia z Brackley przygotowała na najbliższy wyścig – Grand Prix Węgier.

„Ostatnie dwa wyścigi były dla nas bardzo frustrujące, ponieważ nie byliśmy w stanie wykorzystać potencjału drzemiącego w samochodach, a w tym samym czasie nasi konkurenci zrobili duży krok naprzód” – powiedział Brawn. „Jednakże jesteśmy pewni, że wspaniałe osiągi, jakie prezentowaliśmy w pierwszej części sezonu nie zniknęły, a problemy, jakie nas ostatnio nękały związane były z konkretnymi okolicznościami w tych wyścigach”.

„Obecnie koncentrujemy się na maksymalizacji osiągów, jakie wiemy, że drzemią w samochodzie i jednocześnie kontynuujemy rozwój, który pozwoli nam utrzymać naszą przewagę w mistrzostwach. Mamy bardzo widoczne zmiany aerodynamiczne na wyścig na Węgrzech, które spowodują wzrost wydajności i balansu aerodynamicznego. Spodziewamy się jednak ostrej walki i dlatego musimy kontynuować nasz rozwój do końca sezonu. Zespół wiele przeszedł, aby dotrzeć do obecnej sytuacji i jestem pewny, że mamy ludzi i zasoby, plus dwóch świetnych kierowców, aby walczyć o utrzymanie naszego prowadzenia zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Przy okazji, do Wegeir wraca zestaw opon z Monaco - czyli miekka i supermiekka mieszanka. Ciekawe jak supermiekkie gumy beda spisywaly sie na Hungaroring.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

I kolejna sprawa, na najblizszy wyscig jedynie McL postanowilo uzyc Kers;) Moze licza na powtorke startu HAM w Niemczech;)

konto usunięte

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Jak mawiał nasz bohater - tor hungaroring kręty jest i dziurawy. Tym samym maszynie BMW może być ciężko znaleść odpowiedni balans, a może czymś nas zaskoczą?Jakub Filip Ł. edytował(a) ten post dnia 22.07.09 o godzinie 14:39
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Są powody do optymizmu :)

Kubica podczas I sesji treningowej w rozmowie ze swoim inżynierem ocenił balans bolidu jako najlepszy jaki miał w tegorocznym bolidzie F1.09, co pozwala optymistycznie oceniać jego szanse w kwalifikacjach oraz wyscigu.

Dobrze wiecie, że Kubica rzadko jest zadowolony z ustawień samochodu, więc jeśli nagle coś mechanicy BMW nie sknocą to może być niezwykle ciekawie :DMichał P. edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 12:00
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Paweł Kałuża:
I kolejna sprawa, na najblizszy wyscig jedynie McL postanowilo uzyc Kers;) Moze licza na powtorke startu HAM w Niemczech;)
i Ferrari :)

Fakt, że dobrze widzieć Roberta nie narzekającego.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

No wlasnie, ciekawa sprawa. W oficjalnych danych przed testami, widnialo jedynie McL z Kersem, Ferrari jednak nie odpuszcza:)

Co do testow - byly super:)
1. brawo McL - widac ze start HAM i qual z Niemiec to nie przypadek. KOV smiga pieknie:)
2. brawo rzecz jasna ForceIndia:) Zespol robi progres, trzymam za nich bardzo mocno kciuki jutro i w niedziele
3. Zadziwiajaca sprawa z VET. Narzeka na temp. opon, z drugiej strony WEB smiga nadal szybko.
4. "Nowy" bez bledow - miejmy nadzieje ze razem z BUE podniosa ToroRosso.
5. Coz ten Massa dzis wyczynial:D kolejny raz widzac go w tym samym zakrecie na trawie i kamieniach pomyslalem dokladnie to co powiedzial bodaj Borowczyk, ze faktycznie ten tor jest dla nie go za waski;) A powaznie - ciekawe czy Ferrari ma juz dobry setup na jutro.
6. BMW - faktycznie troszke powialo optymizmem. Oczywiscie Theissen od razu wypowiada sie o znalezieniu recepty na F1.09, natomiast patrzac na to wszystko bylbym jeszcze umiarkowanym optymista.

Ciekawie bedzie jutro:)

konto usunięte

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Na miejscu inżynierów Roberta zaplanowałbym agresywną taktykę. Na tym torze się nie wyprzedza więc ważne są pozycje startowe. A skoro czuje dobry balans to dlaczego nie? Jutro o 14 już wszystko będzie jasne;-) Pozdrawiam
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Ja na miejscu BMW wróciłbym do KERS.
W końcu i tak tyle pieniędzy wydali na Niego to mogą Go bardziej rozwijać i być do przodu w razie jakby KERS był obowiązkowy w przyszłym sezonie. I tak już mistrzostwa nie wygrają.

konto usunięte

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

19 miejsce Roberta, za nim jedynie Hiszpan - nowicjusz. Heidfeld niewiele bliżej BMW znowu zaszalało w Q1:)
Jędrzej Michalski

Jędrzej Michalski Digital / Mobile /
Project Management

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Nie ogladam juz dalej ;]
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

W sumie niezle jaja, po treningach wydawalo sie, ze Robert tradycyjne dla tego roku Q2, a ostatnie kolko Hei w P3 dawalo nadzieje nawet na Q3.

To co, zaden inny zespol nie jechal na 100%? :)
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Nie wygląda to najlepiej! Na punkty nie ma żadnych szans, chyba że będzie jutro deszcz..

Niestety Massa miał gróźnie wyglądający wypadek :(

Sesja kwalifikacyjna zawieszona!Michał P. edytował(a) ten post dnia 25.07.09 o godzinie 14:57
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Z powtorek wyglada jakby Massa stracil przytomnosc przed wypadkiem...
Nie wykonuje zadnego ruchu, nie zdejmuje nogi z gazu, etc.
?
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Magyar Nagydij 2009 - 26.07.2009

Bartosz Ślepowronski:
Z powtorek wyglada jakby Massa stracil przytomnosc przed wypadkiem...
Nie wykonuje zadnego ruchu, nie zdejmuje nogi z gazu, etc.
?

Massę trafił w kask odłamek z przodu jego bolidu lub coś co znajdowało się na torze, co w skutkach doprowadziło do utraty kontroli nad bolidem.



Wyślij zaproszenie do