konto usunięte

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Dr. T jest odpowiedzialny za cały dział motosportu BMW. Może ktoś musi go odciążyć np. z DTM to wtedy będzie miał więcej czasu na myślenie o F1? Ale ogólnie pasuje do Rampfa - spokojni, powolni ludzie...
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

W ostatnim F1 racing (tym angielskim) byl wywiad z MT, a w zasadzie reportaz z jego dnia pracy. Jako szef calego motorsportu podejmuje praktycznie tylko strategiczne decyzje. W BMW panuje zasada, ze jesli chodzi o mniejsze sprawy to przychodzi sie do niego tylko z problemami, co do ktorych nie ma zgody na nizszych szczeblach zarzadzania. Czyli jesli np ekipa inzynierow po tygodniu dyskusji nie moze sie zgodzic co do tego, ktore rozwiazanie nalezy zastosowac, wtedy przychodza do Theissena z prosba o podjecie decyzji. To samo z zarzadzaniem, logistyka, etc.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Grand Prix Turcji jest jednym z najmłodszych wyścigów w kalendarzu Formuły 1, który po raz pierwszy został rozegrany w 2005 roku. Wybudowanie toru Istanbul Park poparł rząd Turcji, widząc w tym szansę na rozwinięcie przemysłu turystycznego w kraju.

Turcja nie posiada wielkiej historii związanej ze sportami motorowymi, lecz nie powstrzymało to ich przed budową jednego z najlepszych obiektów w kalendarzu. Zaprojektowany przez Hermanna Tilke tor spotkał się z dużym entuzjazmem ze strony wszystkich kierowców, którzy z przyjemnością pokonują zróżnicowane i wymagające zakręty, z których wiele przypomina znane zakręty z innych torów.

Podobają się także duże zmiany wysokości na całej długości liczącego sobie 5,3 kilometrowa toru. Wyróżniającym się miejscem jest wiraż numer 8, który składa się jakby z czterech oddzielnych zakrętów po łączonych ze sobą, wytwarzających bardzo duże przeciążenia. Tor ten jest również niezwykły z tego względu, że jest jednym z zaledwie czterech w kalendarzu F1 – obok Interlagos, Marina Bay i Yas Island – z jazdą w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Płynąca przez Stambuł rzeka Bosfor jest uważana również za granicę między Europą a Azją. Główne hotele ulokowane są po europejskiej stronie miasta, podczas gdy tor wyścigowy znajduje się po stronie azjatyckiej, co oznacza dla większości widzów długą podróż każdego ranka i wieczora. Skąd pośpiech w powrocie do miasta? Aby zwiedzić znane zabytki, takie jak Błękitny Meczet lub podjąć nocną wycieczkę statkiem w dół Bosforu.

Umiejscowienie miasta na dwóch różnych kontynentach oznacza też, że Grand Prix Turcji może być uznane za jedyny wyścig poza Europą, gdzie zespoły korzystają ze swoich ciężarówek i rozkładanych motorhome'ów, więc w padoku panuje atmosfera podobna do wszystkich innych europejskich grand prix. Inną ciekawostką jest środek transportu używany w celu dostarczenie bolidów i sprzętu na tor. Jeśli wyścigi poza Europą można nazwać 'flyaway' (lotnicza droga), to Grand Prix Turcji może być nazwane jako jedyny 'floataway', ponieważ wszystko co jest potrzebne na wyścig transportuje się statkiem, z Triestu we Włoszech przez Kanał Koryncki.
Michał Kałucki

Michał Kałucki Programista .NET

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Kurcze zapowiada się fajny wyścig. Wszystko wskazuje na to, że ferrari przełamie dominację Braunów. Właściwie to już w Monako powinni wygrać, ale co się uciecze to nie odwlecze.
Jeżeli ktoś wątpi to możemy się założyć o jakieś piwko:D.

A co do BMW, błędów nie popełnia tylko ten kto nic nie robi. Cierpliwie czekajmy lepszych czasów, na pewno nadejdą:).Michał Kałucki edytował(a) ten post dnia 28.05.09 o godzinie 22:44
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Oby...:) Ja rowniez trzymam za Ferrari i McL bo byloby doskonale miec wyscigi ze stawka szersza niz jeden bolid:)
Z drugiej strony - forma Ferrari jest trudna do ocenienia - Monaco to bardzo sepcyficzny tor, ktorego wyniki nie sa przepowiednia o szybkosci bolidu, i konkurencyjnosci na innych torach.
Do tego ostatnio sam MAS wypowiadal sie aby na spokojnie patrzec na ostatni wynik ferki, bo juz kolejne GP znow stoi pod znakiem zapytania - w sensie formy, szybkosci i przede wszystkim - konkurencyjnosci na tle BGP.
Bedzie fajnie:)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Pora żeby wyścig wygrał inny zespół niż BGP. FER i MCL - widać ich pracę nad poprawą bolidu a widok uśmiechniętego szeroko RAI w Monaco to rzecz wyjątkowa. BMW - trudno, nie udał im się samochód, oby wyciągnęli z tego odpowiednie wnioski a kolejne poprawki pozwolą na dobrą ( lepszą) jazdę Robertowi i Nickowi. Ciekawe są komentarze co do przyszłości Roberta, jestem pewna, że przyszły sezon zrekompensuje nam w 200% obecne rozczarowanie.
Michał Kałucki

Michał Kałucki Programista .NET

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Właśnie kupiłem Ferrari na GPM na http://f1wm.pl, wiec czerwoni muszą zacząć wygrywać, nie mają wyjścia:). Oni naprawdę są szybcy tylko brakowało im troszkę szczęścia.

Właściwie to jestem kibicem ING Renault, ale teraz już kibicuje całej starej gwardii, bo jakoś nie mogę się przyzwyczaić do Brauna i Red Bula na przedzie.

konto usunięte

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Michał Kałucki:
Właściwie to jestem kibicem ING Renault, ale teraz już kibicuje całej starej gwardii, bo jakoś nie mogę się przyzwyczaić do Brauna i Red Bula na przedzie.

I wlasnie o to chodzi, zeby inni tez wygrywali, choc moze nie wyscig za wyscigiem jak to teraz robi Button. Dla mnie jest ciekawiej, kazdy czeka kiedy ruszy BMW, po Monako sa dyskusje o powrocie Ferrari. A zeszly rok? Kazdy zadawal tylko jedno pytanie: Ferrari czy McLaren? (w I polowie sezonu liczylo sie jeszcze BMW). Jednym z ciekawszych sezonow bedzie ten nastepny - 2010, choc w tym sie jeszcze bardzo duzo wydarzy i niejednego zaskoczy
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Zespół BMW Sauber jest jak do tej pory największym rozczarowaniem tego sezonu. Team zapowiada jednak wiele poprawek na Grand Prix Turcji – między innymi podwójny dyfuzor. Czy team z Hinwil odbije się od dna podczas weekendu na torze Istanbul Park?

Nick Heidfeld: „Mam nadzieję, że nasz słaby występ w Monako był spowodowany tylko tym, że nasz samochód słabo radzi sobie na tego typu torach. W Hiszpanii uczyniliśmy niewielki postęp, a na GP Turcji szykowane są kolejne poprawki – w tym także podwójny dyfuzor”.

„Tor Istanbul Park ma kilka ciekawych miejsc, zwłaszcza zakręt nr 8, który stanowi dla nas wyzwanie, ponieważ jest bardzo długi, szybki i ma aż 4 'wierzchołki'. Poza tym do długiej prostej potrzebujesz wysokiej prędkości maksymalnej. Stambuł to ogromne miasto, międzynarodowe i bardzo fascynujące. Będę tam już w środę, aby wziąć udział w działaniach promocyjnych naszego sponsora – firmy Intel. Będę przebywał w hotelu po europejskiej stronie i znowu będę dojeżdżał na tor skuterem”.

Robert Kubica: „Tor w Stambule jest zupełnie inny niż w Monako. Jest to nowoczesny obiekt z wieloma szybkimi zakrętami. Najsławniejszy z nich to zakręt nr 8. Oczywiście liczę na lepszy występ niż w Monako”.

Willy Rampf – szef działu inżynierii: „Będziemy mieli w Turcji nowy pakiet aerodynamiczny, zawierający podwójny dyfuzor. F1.09 nie był do tego przystosowany, dlatego musieliśmy go znacznie przebudować. Mamy zmiany w przednim skrzydle, sekcjach bocznych, osłonach kół i tylnej części pokrywy silnika. Spodziewamy się postępu, choć wiemy, że nasi rywale nie stoją bezczynnie”.

„Po wyścigu w Monako, przyjrzeliśmy się również problemom z oponami. W Turcji, Bridgestone dostarczy nam opony miękkie i twarde, które bardzo się od siebie różnią, co będzie wyzwaniem dla inżynierów”.

„Istanbul Park jest jednym z nielicznych torów, gdzie ruch odbywa się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Są tutaj wolne miejsca, które wymagają dobrej trakcji, ale mamy również szybkie części jak np. zakręt nr 8, który należy pokonać w jednej linii z prędkością ok. 250 km/h. Tor ten wymaga bardzo dobrze zbalansowanego samochodu. Po rozczarowującym GP Monako, mamy nadzieję na dobry wynik tutaj”.
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

BMW wprowadza kolejne zmiany, kolejne poprawki. Jestem szalenie ciekawa czy w końcu trafią w "punkt" i chłopaki będą mogli porządnie pojeździć.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Gosia..fajna fotka ;)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Dzięki, stwierdziłam, że przyda się mała zmiana.
Michał Kałucki

Michał Kałucki Programista .NET

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Niby chodzi o to by wygrywało jak najwięcej zespołów, tylko bądźmy realistami o tytuł nigdy nie będą walczyły więcej niż 2-3 teamy.
Dla mnie ostatni sezon był jednym z ciekawszych w ostatnich latach. Trzy równe zespoły + dwa zwycięstwa Renówek i jedno STR Ferrari + walka o tytuł do ostatniego okrążenia. Dodatkowo była realna szansa by w klasyfikacji generalnej na podium stanęli zawodnicy trzech różnych zespołów, co też jest rzadkością. Było dobrze. Przynajmniej w porównaniu z tym rokiem gdzie mistrza praktycznie już znamy.

Przyszły rok może faktycznie być fajny. Ciekaw jestem zwłaszcza zakazu używania koców grzewczych. Mam tylko nadzieję, że nie zastąpią tego jakimiś suszarkami.

Gosia fajna to i fotka fajna.
:)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Michał Kałucki:
Przyszły rok może faktycznie być fajny. Ciekaw jestem zwłaszcza zakazu używania koców grzewczych. Mam tylko nadzieję, że nie zastąpią tego jakimiś suszarkami.

E, to nie jest zly pomysl:D takie tunele z goracym powietrzem zamontowane na na pitlane - w miejscach gdzie kierowcy zjezdzaja na tankowanie i zmiane opon:) Beemka pewnie wpadnie na ten pomysl za 3 sezony:D

Gosia fajna to i fotka fajna.
:)

Dobrze mowisz:)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Go Go ForceIndia!!!!:)

Choć Force India ciągle pozostaje z zerowym dorobkiem punktowym, to jednak Vijay Mallya jest dumny ze swej ekipy, która – jak twierdzi – dokonała dużego postępu, co widoczne było między innymi w trakcie Grand Prix Monako.

Obydwaj kierowcy Force India dotarli w Monako do drugiej fazy kwalifikacji, zaś Giancarlo Fisichella, startując z 15 miejsca ukończył wyścig na dziewiątej pozycji – tuż za punktowaną ósemką. Daje to dobre podstawy do pozytywnego nastawienia przed wyścigiem w Turcji.

„Byłbym zachwycony, mając choćby jeden samochód w Q2, ale dwa to już było jak sen” – stwierdził biznesmen z Indii. „Później dobra passa trwała w niedzielnym wyścigu, kiedy Giancarlo otarł się o punktowaną ósemkę. Byłem dumny z każdej osoby w zespole i jestem przekonany, że to dobrze wróży na dalszą część sezonu”.

Adrian Sutil twierdzi, że zespół przesunął się do środka stawki, ale muszą poczekać do Grand Prix Wielkiej Brytanii na wprowadzenie kolejnych znaczących poprawek do swojego bolidu. „Największy pakiet nowych elementów będziemy mieli w Silverstone, zatem musimy realistycznie podchodzić do naszych osiągów w ten weekend” – powiedział Niemiec.

„Musimy starać się dalej naciskać i osiągać kolejne dobre miejsca w kwalifikacjach, co może dać dobre pozycje w wyścigu. Lubię tor w Stambule, można tu wyprzedzać w kilku zakrętach, zatem liczę na kilka udanych pojedynków i mam nadzieję, że będę w stanie powalczyć o dobre pozycje. Sądzę, że teraz jesteśmy na solidnym miejscu w środku stawki. Musimy zachować taką pozycję do końca sezonu i zobaczyć, co będzie dalej”.

Giancarlo Fisichella dodaje: „Wracając myślami do Monako, mógłbym powiedzieć, że miałem mniej więcej taką samą prędkość, jak Toro Rosso i Williamsy. Zaskoczeniem było to, że BMW i Toyoty są z tyłu i w wyścigu też jechały za nami, ale to mocne zespoły ze sporymi zasobami, zatem nie powinno się ich nie doceniać na dłuższą metę”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Jenson Button: „Grand Prix Turcji jest wyścigiem, którego zawsze nie mogę się doczekać, jako że naprawdę lubię Istanbul Park i byłem tutaj dosyć konkurencyjny w przeszłości. Hermann Tilke wykonał świetną robotę, jeśli chodzi o układ toru i duże zmiany wysokości są czymś świetnym, ale i wyzwaniem dla kierowców”.

„Widzieliśmy już kilka wspaniałych wyścigów na Istanbul Park z wieloma możliwościami wyprzedzania na zakrętach numer 1 i 3. Możesz także wyprzedzać na zjeździe do zakrętu numer 9, a także na zakrętach 12 i 13, jeśli wystarczająco opóźnisz hamowanie i wszystko dobrze wykonasz”.

„O zakręcie numer 8 wszyscy mówią i jest to prawdopodobnie najdłuższy zakręt, przez jaki kiedykolwiek przejeżdżałem. Występuje tutaj przeciążenie do 5G przez siedem sekund, co ma niezwykły wpływ na kark. Musisz pojechać tak gładko, jak to tylko możliwe przez wierzchołki zakrętu i jeśli wszystko pójdzie ci tak jak należy, to jest jeden z tych zakrętów, z którego wychodzisz z wielkim uśmiechem, zyskując wiele czasu”.

Rubens Barrichello: „Istanbul Park jest dosyć wyzywającym torem, gdyż jest jednym z niewielu w kalendarzu, na których jeździmy w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, tak jak na moim domowym torze Interlagos w Sao Paulo. Jazda w odwrotną stronę jest dosyć trudna, gdyż mięśnie drugiej strony karku nie są tak wykorzystywane w ciągu sezonu, zatem przeprowadzamy dodatkowych kilka treningów w celu dobrego przygotowania, jako że kilka najszybszych zakrętów na tym torze jest również w lewo”.

„Samo okrążenie jest miłe, pozwala na znalezienie odpowiedniego rytmu, a najważniejszy jest zakręt numer 8, który jest szybki i ma trzy ślepe wierzchołki, a dodatkowym wyzwaniem jest wyboista nawierzchnia. Tor jest jednym z najlepszych nowoczesnych obiektów w kalendarzu i byłem pod dużym wrażeniem, kiedy zaczęliśmy się tutaj ścigać w 2005 roku. Zaplecze tutaj jest fantastyczne, ale najważniejsze z punktu widzenia kierowców jest to, że tor ten dał nam kilka naprawdę dobrych wyścigów”.

Ross Brawn – szef zespołu: „Po tygodniu spędzonym w naszej fabryce w Brackley, by zreflektować się nad naszym sukcesem w Monako, zespół spogląda teraz na następne wyzwanie, jakim jest GP Turcji w Stambule. Występ w Monako był wspaniałym weekendem dla Jensona i Rubensa, zespołu i naszego dostawcy silników – Mercedesa, jako że dowieźliśmy dublet po raz trzeci w tym sezonie”.

„Jednakże Monako jest wyjątkowym torem i wiemy, że konkurencja będzie bardzo silna w Turcji podczas tego weekendu. Rozwój prac nad bolidem BGP001 jest wciąż kontynuowany i przywieziemy nowe skrzydło do Turcji wraz z kilkoma aerodynamicznymi aktualizacjami oraz nowe elementy tylnego zawieszenia”.

„Istanbul Park jest w pełni nowoczesnym torem, który stanowi interesujące wyzwanie inżynieryjne, by wyciągnąć najwięcej z samochodu zarówno w szybkich sekcjach, jak i wolniejszych zakrętach pod koniec okrążenia. Trudno uwierzyć, że za nami już ponad jedna trzecia sezonu i był to bardzo intensywny, ale niezwykle satysfakcjonujący początek dla zespołu Brawn GP”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Szef zespołu Red Bull Racing – Christian Horner uważa, że walka o tytuł mistrzowski w tym sezonie jest jeszcze daleka od rozstrzygnięcia.

Brawn GP wygrał pięć z sześciu wyścigów rozegranych dotychczas w tym sezonie – jedynie w Chinach zwycięstwo odebrał im Red Bull z Vettelem startującym z pole position. Horner przyznaje jednak, że sytuacja mogłaby wyglądać inaczej, gdyby nie zostali przytrzymani przez samochody z systemem KERS w takich wyścigach, jak w Hiszpanii i Bahrajnie.

„Karty sprzyjały do tej pory zdecydowanie Brawnowi” – powiedział Horner serwisowi AUTOSPORT. „Prawdopodobnie bolidy z KERS zaważyły na naszych losach w kilku wyścigach. Czekamy tylko na walkę w czystym powietrzu z kierowcami Brawna. Poza wyścigiem w Chinach nie ścigaliśmy się jeszcze z nimi koło w koło”.

Jenson Button ma 28 punktów przewagi nad zajmującym trzecie miejsce Sebastianem Vettelem, podczas gdy Red Bull jest 43,5 punktu za Brawnem w klasyfikacji konstruktorów. Mimo to Horner jest pewien, że zespół z Milton Keynes może dogonić Brawna, jeśli tylko dodadzą kilka znaczących udoskonaleń do RB5. „Brawn ma ogromną przewagę w klasyfikacji konstruktorów i dość znaczną w klasyfikacji kierowców” – przyznaje Horner.

„Zamierzamy skupić się na każdym nadchodzącym wyścigu. Wierzymy, że kilka następnych GP może sprzyjać naszemu samochodowi, a mamy jeszcze w zanadrzu kilka dobrych udoskonaleń. Jenson stracił do tej pory tylko czterty punkty do maksymalnego wyniku, co jest niezaprzeczalnie wielkim osiągnięciem, lecz sprawy mogą bardzo szybko przybrać inny obrót. Będziemy skupiać się na każdym wyścigu, a sprawa mistrzostwa rozstrzygnie się sama”.
Piotr Zawisza

Piotr Zawisza
https://performante.
com/

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

Trening 1
1 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:28.952 24
2 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:29.263 0.311 23
3 9 Jarno Trulli Toyota 1:29.271 0.319 26
4 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:29.337 0.385 18
5 3 Felipe Massa Ferrari 1:29.342 0.390 22
6 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:29.371 0.419 21
7 4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:29.398 0.446 25
8 7 Fernando Alonso Renault 1:29.422 0.470 24
9 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:29.525 0.573 25
10 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:29.590 0.638 20
11 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:29.747 0.795 20
12 20 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:29.864 0.912 22
13 10 Timo Glock Toyota 1:29.934 0.982 26
14 8 Nelsinho Piquet Renault 1:30.132 1.180 18
15 14 Mark Webber RBR-Renault 1:30.176 1.224 22
16 5 Robert Kubica BMW Sauber 1:30.645 1.693 22
17 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:30.689 1.737 20
18 21 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:30.729 1.777 22
19 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:30.838 1.886 24
20 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:30.944 1.992 26
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

W sumie to tylko 1.7 sek straty.. ale az 0.5s dzieli BMW od 15 miejsca, czyli 15 zespolow miesci sie w 1.2s, a potem jest 0.5s przerwy i dopiero BMW oraz Force India. Zaiste, doskonale te poprawki ;)Bartosz S edytował(a) ten post dnia 05.06.09 o godzinie 11:49
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Turkish Grand Prix 2009 - 7.06.2009

JOP:)
ale to zapewne wina tej odrywajacej sie trawy na zakrecie nr8:D no bo coz by innego????;)

A na powaznie - lubie ten tor:) miejmy nadzieje ze w niedziele bedzie duzo wyprzedzania :)



Wyślij zaproszenie do