Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Po wielu, wielu cichych miesiacach, powracamy do walki:)
Sezon 2010 czas rozpoczac!:)


Obrazek


Bahrain International Circuit

Długość toru: 6,299 km
Liczba okrążeń: 49
Pełny dystans: 308,405 km
Adres: Bahrain International Circuit Office, House 160, Road 66, Block 360, Adari Road, Kingdom of Bahrain
Telefon: +973 406 444 ext 235

Rezultaty z 2009 roku (Sakhir - stara wersjatoru)

Pole position: Jarno Trulli - 1:33,431
Zwycięzca: Jenson Button - 1h31m48,182
Najszybsze okrążenie: Jarno Trulli - 1:34,556Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 28.02.10 o godzinie 19:24

konto usunięte

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010


Piatek, 12 Marzec 2010
Trening 1 08:00 - 09:30
Trening 2 12:00 - 13:30

Sobota, 13 Marzec 2010
Trening 3 09:00 - 10:00
Kwalifikacje 12:00

Niedziela, 14 Marzec 2010
Wyscig 13:00
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Pojawiły się plotki, jakoby zespoły Mercedes GP i Renault szykowały zupełnie nowe dyfuzory do swoich bolidów na pierwszy wyścig sezonu. W przypadku tego pierwszego media używają określenia 'super dyfuzor', a rozwiązanie Renault ma być rzekomo tak radykalne, że może odprowadzić do fali protestów.

Plotki o nowym dyfuzorze Mercedesa, który po raz pierwszy ma zostać zamontowany do W01 na piątkowe treningi w Bahrajnie, pojawiły się na padoku w Barcelonie podczas ostatnich przedsezonowych testów. Michael Schumacher zakończył testy na torze Catalunya ćwierć sekundy za Lewisem Hamiltonem, a po swoim pierwszym dniu jazdy udzielał niezbyt optymistycznych wypowiedzi, z których później próbował się wycofać.

Rywale nie sądzą jednak, aby zespół z Brackley miał w zanadrzu rewolucyjne rozwiązanie, które zapewni im przewagę nad innymi. „Nie wiem, co Brawn będzie miał w Bahrajnie, ale przekonamy się, czy będzie to coś naprawdę nowego” – cytuje wypowiedź Fernando Alonso z Ferrari hiszpańska gazeta El Pais. „Dla mnie to tylko plotka, jak wiele innych”. Pedro de la Rosa z Saubera dodaje: „Teraz wszystkie samochody mają super dyfuzor i nie będzie żadnych niespodzianek, ponieważ przepisy zostały już nagięte przez inżynierów do granic możliwości”.

O plotkach dotyczących radykalnego dyfuzora do Renault R30 na GP Bahrajnu poinformował tymczasem dziennikarz Radio Monte Carlo – Stephane Samson, zdaniem którego FIA bada obecnie, czy rozwiązanie francuskiego zespołu nie łamie przepisów. Ponadto RMC twierdzi, że Robert Kubica i Witalij Pietrow domagają się modyfikacji hamulca w R30, gdyż dotychczasowe rozwiązanie im nie odpowiada.
Dawid Prokopowicz

Dawid Prokopowicz Analytical Lead at
Google

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

USF1 potrafi

http://www.f1zone.pl/news/4303/usf1_podpisalo_kontrakt...
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

W ubiegłym miesiącu organizatorzy Grand Prix Bahrajnu poinformowali, że dwudziestu żyjących zdobywców tytułów będzie obecnych na torze Sakhir podczas weekendu wyścigowego w ramach obchodów 60. rocznicy powstania Mistrzostw Świata Formuły Jeden. Wygląda jednak na to, że dwóch z nich nie przybędzie.

Jeżeli Jacques Villeneuve będzie reprezentował barwy mającego nadzieję na zyskanie miejsca w stawce zespołu Stefan GP, wówczas do tegorocznej rywalizacji stanie pięciu mistrzów świata (pozostali to Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton oraz zwycięzca minionego sezonu – Jenson Button).

Pozostałymi potwierdzonymi czempionami na Bahrajn są Mika Hakkinen, Damon Hill, Alain Prost, Nigel Mansell, Niki Lauda, Keke Rosberg, Alan Jones, Jody Scheckter, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart i John Surtees. Także najstarszy żyjący mistrz świata – mający 83 lata Sir Jack Brabham pojawi się na pierwszym grand prix sezonu 2010. Oprócz tego obecny będzie również bratanek zmarłego, pięciokrotnego zdobywcy tytułu – Juana Manuela Fangio, który będzie reprezentował wielkiego Argentyńczyka.

Jedynymi mistrzami, którzy jak dotychczas nie potwierdzili swojej obecności na obchodach 60. rocznicy F1 są trzykrotny zwycięzca klasyfikacji kierowców Nelson Piquet Sr, a także triumfator z roku 2007 – Kimi Raikkonen, który na cały sezon dołączył do rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Na torze Sakhir ma zostać także zaprezentowanych ponad dwadzieścia samochodów, prowadzonych przez legendy Formuły 1. „Spodziewamy się, że na tor wyjedzie większość z ponad dwudziestu bolidów i gdzie to możliwe, w kokpitach zasiądą kierowcy, którzy daną maszyną sięgnęli po tytuł” – cytuje gazeta Gulf Daily News doradcę toru, Martina Whitakera. Damon Hill poprowadzi Williamsa FW18 z 1996 roku, a jego syn Josh zasiądzie za kierownicą Lotusa 49, którym ścigał się jego dziadek Graham.
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Witaj , witajcie. Odliczam dni do pierwszego GP 2010, mam przeczucie, że będziemy mieć znów sporo niespodzianek. Trzymam kciuki za Roberta i Force India. Pozdrawiam was serdecznie.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Małgorzata Gosz:
Witaj , witajcie. Odliczam dni do pierwszego GP 2010, mam przeczucie, że będziemy mieć znów sporo niespodzianek. Trzymam kciuki za Roberta i Force India. Pozdrawiam was serdecznie.

Hej Małgosiu:)
Milo Cie widziec po zimowej przerwie :) A seozn zapowiada sie faktycznie interesujaco...

powrot Krola do F1,
niewiadome dotyczace szybkosci Renault,
zacieta walka na testach RB, FER, McL, MB..
swietne wyniki ForceIndia :)
do tego nowe zespoly, nowe nazwiska...

Bedzie sie dzialo... ojjj bedzie sie dzialo:)
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Królem to On jest ale tylko na papierze, większość sukcesów zawdzięcza oszustwom i krętactwom, ale tego się nie pamięta ;)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Lukasz, nie moge sie z toba zgodzic - juz predzej bezpardonowej jezdzie i nieliczeniu sie z nikim. Ale dokladnie to samo mozna napisac o Sennie i kilku innych mistrzach F1. Wyscigow nie wygrywa sie w konkursie grzecznosci.
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Dokładnie tak jak piszesz, "bezpardonowej jeździe i nieliczeniu się z nikim", czyt. oszust i krętacz nie grający fair play, któryu zrobi wszystko żeby wygrać nie ważne w jaki sposób. Taki był Michael, jest i będzie (chociaż poczekajmy, bo wiele mogło się zmienić).

Jednocześnie nie mogę się doczekać jak będzie się zachowywał na torze z "młodziakami" ;)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Ok, niech wypowie sie Ayrton Senna :)
http://www.youtube.com/watch?v=ko94oniszuA

"I race to win" - wystaczy przypomniec sobie w jakis sposob Senna wygral mistrzostwo w 1990.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

GP Bahrajnu: Wypowiedzi przed weekendem 12-14 marca
-----------------

Robert Kubica: „Czuję się na tyle gotowy na ściganie się, na ile pozwoliły przygotować się mocno ograniczone zimowe testy. Spędziłem sporo czasu z zespołem i wypracowaliśmy już silną więź współpracy, co oznacza, że możemy wykorzystywać większość czasu przeznaczonego na jazdę po torze. Musiałem nauczyć się wiele rzeczy i nadal są pewne pytania bez odpowiedzi, ale mamy trochę dobrych informacji z testów i próbowałem wyciągnąć najlepsze osiągi z samochodu na każdym okrążeniu.

Trudno jest ocenić osiągi R30 w porównaniu do konkurencji, ale zmierzamy we właściwym kierunku. Ponadto nie jeździliśmy jeszcze ze wszystkimi nowymi częściami i mamy przygotowany na Bahrajn kolejny pakiet usprawnień aerodynamicznych, który – mamy nadzieję – potwierdzi przewidywania z tunelu aerodynamicznego i poprawi nasze osiągi. Ogólnie wydaje się, że wszystkie czołowe zespoły są bardzo blisko siebie, ale niektóre z pewnością skrywały swój pełny potencjał podczas testów, a my nie mieliśmy jeszcze ostatecznego pakietu na Bahrajn. Jak dotychczas sądzę, że Ferrari i Mercedes wyglądają na bardzo mocnych. To będzie długi sezon i naszym celem musi być szybszy rozwój od rywali. Pod koniec 2009 roku była duża strata do nadrobienia, zatem musimy wykonać dwa kroki naprzód, jeśli chcemy dogonić czołowe zespoły. Potrzebujemy osiągów – to zawsze najlepsze lekarstwo.

Nie sądzę, aby nowy układ toru w Bahrajnie w tym roku ułatwił wyprzedzanie. Najlepsze okazje do wyprzedzania nadal znajdują się na starej części toru, a nowa sekcja jest niezwykle kręta z wieloma zakrętami, ale bez stref ostrego hamowania. Wyprzedzanie będzie więc nadal odbywać się zwykle przy zakrętach nr 1 i 4. Bahrajn jest torem, który wymaga dobrej stabilności podczas hamowania i przyczepności podczas przyspieszania. Nie ma tu prawdziwie szybkich zakrętów, zatem przy ustawianiu samochodu kładziemy większy nacisk na mechaniczną stronę”.

Witalij Pietrow: „Ludzie pytają się mnie, czy czuję zdenerwowanie przed pierwszym GP, ale jestem przyzwyczajony do ścigania się i wiem, co muszę zrobić. Oczywiście w F1 pewne rzeczy wykonuje się inaczej i nadal poznaję samochód oraz to, jak pracować z zespołem, ale czuję się dobrze i nie mogę się już doczekać wyścigu w Bahrajnie.

Znam ten tor i ścigałem się na jego starym układzie w GP2, ale oczywiście nowa sekcja jest nowym wyzwaniem dla wszystkich kierowców. Nie myślę o tym, czy jakiś tor bardziej pasuje mi od innych: ważne jest dla mnie tylko to, aby samochód dobrze się spisywał i abyśmy byli w stanie znaleźć dobry balans. W Bahrajnie wszystko zależy od osiągów hamulców i przy pełnym zbiorniku paliwa sporym wyzwaniem będzie nie doprowadzić do zablokowania kół i przytarcia opon we wczesnej fazie wyścigu.

Trudno powiedzieć, jaki jest mój cel na pierwszy wyścig, ponieważ nadal nie wiemy, w jakim miejscu jesteśmy w stawce w porównaniu do innych zespołów i nie prowadziłem też samochodu ze wszystkimi nowymi poprawkami. Muszę być realistą co do Bahrajnu, bo to mój pierwszy wyścig F1 i będzie to wielkie doświadczenie i nauka. Moim pierwszym celem jest zatem nabranie pewności siebie przy przechodzeniu przez kolejne etapy weekendu, a kolejnym ukończenie wyścigu i bycie możliwie najbliżej mojego kolegi zespołowego”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Michael Schumacher: „W końcu sezon się rozpocznie! Czuję się jak dziecko, wyczekujące na święta Bożego Narodzenia. Decyzja o moim powrocie została podjęta dawno temu i teraz nie mogę się już doczekać startu sezonu w Bahrajnie. Zabawnie jest myśleć, że ponownie będę rywalizował w Formule 1, podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu kategorycznie odrzucałem taką możliwość. Jednak rzeczy czasami się zmieniają i zbiegają się odpowiednie okoliczności. Czuję się bardziej rześki, niż miało to miejsce przez wiele lat.

Jestem doskonale przygotowany fizycznie i co najważniejsze, całkowicie odzyskałem energię. Kiedy odszedłem na emeryturę w 2006 roku, moje baterie były po prostu puste. Teraz są całkowicie naładowane i jestem gotowy na wyzwanie. To jest rywalizacja na najwyższym poziomie, który tylko Formuła 1 może zaoferować, co skusiło mnie do powrotu.

Zawsze trudno jest przewidzieć formę na podstawie przedsezonowych testów, a w tym roku nawet trudniej. Niemniej testy w Barcelonie pokazały nam, że powinniśmy być konkurencyjni. Wiemy, że będziemy mieli więcej nowych części w Bahrajnie, dzięki czemu samochód powinien mieć jeszcze lepsze osiągi. Ważne jest, aby być w czołowej grupie zespołów od początku sezonu i jestem przekonany, że my w tej grupie będziemy”.
Dawid Prokopowicz

Dawid Prokopowicz Analytical Lead at
Google

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

FIA podała nazwiska kierowców wyznaczonych na konferencje w czwartek i piątek

Czwartek, 11 marca
Fernando Alonso (Ferrari)
Jenson Button (McLaren)
Lewis Hamilton (McLaren)
Felipe Massa (Ferrari)
Michael Schumacher (Mercedes)

Piątek, 12 marca
Lucas Di Grassi (Virgin)
Nico Hulkenberg (Williams)
Heikki Kovalainen (Lotus)
Robert Kubica (Renault)
Sebastian Vettel (Red Bull)

[f1zone.pl]
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Fajny początek sezonu - przyjazd Roberta do Bahrainu z przygodami.

Do Bahrajnu dotarli już m.in. Sebastian Vettel, Timo Glock, Karun Chandhok i Witalij Pietrow. Kubica też miał być, ale nie dotarł. Jak się okazało polski kierowca Renault spóźnił się na samolot.

Zamiast czekać na kolejny lot Kubica postanowił lecieć do Dubaju przez Florencję. Zapytany o to, jak zamierza dostać się z Dubaju do Bahrajnu z rozbrajającą szczerością odparł: - Nie mam pojęcia! Na szczęście udało się i okrężną drogą nasz zawodnik dotarł już na miejsce.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Bartosz Ślepowronski:
Ok, niech wypowie sie Ayrton Senna :)
http://www.youtube.com/watch?v=ko94oniszuA

"I race to win" - wystaczy przypomniec sobie w jakis sposob Senna wygral mistrzostwo w 1990.


Michael Schumacher to niewątpliwie żywa legenda, genialny kierowca i król statystyk. Ayrton Senna to..., posłuchajcie Michaela w kontekście statystyki.

http://www.youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Robert Kubica potwierdził dzisiaj w Bahrajnie, że zespół Renault przywiózł na pierwszy wyścig sezonu 2010 nowy dyfuzor, a także inne nowe części aerodynamiczne do bolidu R30.

„Mamy tutaj nowy dyfuzor i małe nowinki aerodynamiczne: skrzydełka i wloty” – powiedział Polak portalowi PIT STOP, choć nie chciał jednoznacznie stwierdzić, jaka będzie ich skuteczność, zatem pozycja stajni z Enstone w stawce w odniesieniu do rywali wciąż pozostaje sporą niewiadomą.

„Trudno ocenić (naszą formę)” – powiedział. „W połowie lutowych testów, czyli w Jerez, byliśmy z przodu. Potem w Barcelonie odczucia jeśli chodzi o samochód i czasy okrążeń nie były zbyt rewelacyjne. Z drugiej strony jednak nie mieliśmy tam praktycznie żadnych poprawek, poza nowym przednim skrzydłem, które nie dało spodziewanych wyników. Miejmy nadzieję, że tutaj z pakietem nowych rzeczy będzie to jakoś grało”.

W rozmowie z dziennikarzem serwisu AUTOSPORT, Kubica stwierdził ponadto, że Renault potrzebuje czasu na powrót do czołówki, gdyż nikt nie jest w stanie uczynić tego z dnia na dzień. „Patrząc na koniec ubiegłego roku, zaczynamy nowy sezon będąc daleko za czołówką, a myślę, że większość zespołów oparła swoje samochody na zeszłorocznych modelach, albo próbowała podążyć śladem najszybszego auta z ubiegłego roku. Musimy zatem upewnić się, że mamy odpowiedni program rozwojowy, i że odrabiamy straty”.

„Wszyscy w Renault wiedzą, że czasy wygrywania mistrzostw świata to odległa przeszłość. Musimy realistycznie podchodzić do najbliższego sezonu, jako że w ubiegłym roku forma Renault była bardzo rozczarowująca. Musimy się zatem upewnić, że wykonamy lepszą robotę niż 2009 roku”. Jednakże z perspektywy aklimatyzacji w nowym zespole, Polak jest zadowolony z obrotu spraw: „Jeśli chodzi o zespół, to jestem zadowolony z tego, co dostałem od Renault. Czas potrzebny na integrację i zżycie się z zespołem był krótki. Od razu mogliśmy zabrać się do pracy nad wczuciem w samochód. Jednakże testy to trochę inna rzecz, więc w wyścigach z pewnością będzie kilka nowych rzeczy i takich, do których będziemy musieli się przyzwyczaić”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Wszystkie zespoły Formuły 1 są już w Bahrajnie, gdzie jutro rano rozpocznie się pierwsza sesja treningowa w tym roku. Wczoraj jednak drzwi do garaży Hispania Racing były zamknięte, co od razu zrodziło spekulacje, że samochody Dallara hiszpańskiego zespołu nie dotarły jeszcze do Bahrajnu.

„To, że będziemy ścigać się w Bahrajnie stało się jasne dopiero w sobotę, kiedy samochody zostały załadowane do transportu z zaledwie półgodzinnym zapasem przed ostatecznym terminem” – powiedział dziennikarzom Bruno Senna.

Z innych doniesień z Bahrajnu warto dodać, że w środę w boksach Ferrari zamontowany został bezpieczniejszy system świateł sygnalizacyjnych, który będzie wykorzystywany w tym sezonie podczas pit-stopów. Zespół Red Bull miał z kolei poprosić ponoć FIA o to, by wyrażono zgodę na ulepszenie silnika Renault, by francuska jednostka napędowa była w stanie dorównać osiągom silnikowi Mercedesa.

Tymczasem turyści odwiedzający Bahrajn zostali poproszeni o zachowanie szczególnej ostrożności z racji tego, że nastąpiły demonstracje w odpowiedzi na spotkanie ambasadora Wielkiej Brytanii z przedstawicielem radykalnej partii opozycyjnej al-Wifaq.

konto usunięte

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

To juz jutro! To juz jutro! :)))

http://vimeo.com/9949033

Temat: Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 - 14.03.2010

Nareszcie :-)
Tak długo na to czekałam
Oj zapowiada się fascynujący sezon, ale tak naprawdę widać będzie po niedzielnym wyścigu czego nauczyła się F1 po zeszłym sezonie



Wyślij zaproszenie do