Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Robert Kubica (P13/P8): „Z powodu panujących warunków pogodowych to był trudny piątek. Używaliśmy wszystkich czterech rodzajów opon podczas obu sesji. Z powodu warunków ciężko było coś dobrze przetestować, więc skupiliśmy się na wyczuciu opon. Supermiękka mieszanka spisuje się jak na razie całkiem dobrze, pewnie z powodu niskich temperatur. Ciężko jednak ocenić twardą mieszanką, ponieważ tor wciąż był trochę mokry, kiedy na niej jeździłem. Jeśli chodzi o balans to samochód był dziś trochę dziwny, więc poszukamy przyczyny i mamy nadzieję, że jutro będą stabilniejsze warunki”.

Witalij Pietrow (P5/P12): „Warunki pogodowe zmieniały się cały czas, przez co ciężko było znaleźć dobre ustawienia, dlatego też skupiliśmy się na pokonaniu jak największej liczby kilometrów i sprawdzeniu zachowania samochodu. Mimo tego udało nam się wprowadzić kilka dobrych zmian i wydaje mi się, że na jutro mamy dobre ustawienia. Nie mieliśmy dziś żadnych problemów, a moje najszybsze okrążenie mogło być lepsze, więc musimy popracować dziś wieczorem i zobaczyć, co przyniesie jutro”.

(Paweł Zając)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Alanem Permane, główny inżynier wyścigowy Renault F1 Team, podsumowuje piątkowe treningi w wykonaniu francuskiego zespołu.

Jak bolidy zachowywały się dziś rano na mokrym torze?

„Nie mieliśmy żadnych szczególnych kłopotów. Wykorzystaliśmy obie mieszanki na mokry tor, ponieważ warunki tego wymagały, najpierw mieszankę na deszcz, a następnie, gdy tor zdążył trochę wyschnąć, przejściówki. Oba bolidy wykazywały niewielkie tendencje do podsterowności, ale nie odnotowaliśmy większych problemów, dodatkowo w tych warunkach bolid Witalija radził sobie trochę lepiej niż Roberta”.

Na niektórych odcinkach tor został odnowiony, czy udało wam się określić, w jaki sposób nowa nawierzchnia wpłynie na zachowanie opon?

„Warunki pogodowe nieco skomplikowały nam życie, co oznacza, że nie nie byliśmy w stanie wykonać tylu pomiarów, ile założyliśmy. Duży odcinek nawierzchni toru został wymieniony na zakręcie nr sześć i w tym miejscu tor schnął o wiele dłużej, ponieważ asfalt jest bardzo zwarty”.

Jak sprawuje się supermiękka i twarda mieszanka?

„Mieliśmy wiele problemów z supermiękką mieszanką w Montrealu, lecz jak się wydaje na tym torze opony zachowują się bardzo normalnie. Tak czy inaczej, nie byliśmy w stanie dokonać zbyt dokładnych porównań obu typów opon, ponieważ na niektórych zakrętach tor był ciągle mokry na początku drugiej sesji, gdy jeździliśmy na twardej mieszance. Niezależnie od tego, że żadna z mieszanek nie sprawiła szczególnych problemów, dogrzanie twardych opon wymagało kilku okrążeń, po czym szło już coraz szybciej, aż doszliśmy do oczekiwanych osiągów na supermiękkiej mieszance, lecz bolidy były trochę bardziej podsterowne”.

Jakie są wasze przewidywania, jeżeli chodzi o pogodę na weekend?

„Jak na razie, jeszcze w dniu dzisiejszym spodziewamy się więcej deszczu, także jutro rano może być mokro, lecz wierzę, że kwalifikacje i wyścig odbędą się na suchym torze. Pomimo, że dzisiaj tor był bardzo 'zielony' (o niskiej przyczepności – przyp. red.), zupełnie bez problemów wykonaliśmy długi przejazd na supermiękkiej mieszance w drugiej sesji, tak więc nie mieliśmy kłopotów z oponami. Z drugiej strony po południu mieliśmy głównie suche warunki, gdzie pracowaliśmy nad ustawieniami bolidu i staraliśmy się zrozumieć jaka jest nasza sytuację pod względem osiągów”.

Źródło: Informacja prasowa RenaultF1.com
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

no to po treningach. Według mnie dzisiaj po q2 ROB będzie miał 10 miejsce. Podobnie będzie w q3, a jutro modle się o deszcz :)

konto usunięte

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Waldemar Rutkowski:
no to po treningach. Według mnie dzisiaj po q2 ROB będzie miał 10 miejsce. Podobnie będzie w q3, a jutro modle się o deszcz :)
ja tez chce jutro deszczu, moze on pomoc Robertowi - na tym torze niestety jego bolid odstaje. mysle, ze od kolejnych wyscigow bedzie juz lepiej, na wegrzech f-duck nie jest az tak potrzebny a w belgii juz ma byc ;)
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Krzysztof W.:
Waldemar Rutkowski:
no to po treningach. Według mnie dzisiaj po q2 ROB będzie miał 10 miejsce. Podobnie będzie w q3, a jutro modle się o deszcz :)
ja tez chce jutro deszczu, moze on pomoc Robertowi - na tym torze niestety jego bolid odstaje. mysle, ze od kolejnych wyscigow bedzie juz lepiej, na wegrzech f-duck nie jest az tak potrzebny a w belgii juz ma byc ;)

póki, co to wygląda raczej na pobożne życzenia, zwłaszcza teraz w świetle prośby REN o kasę.

Wracając do wyścigu... może by tak deszczyk podczas Q? :)

konto usunięte

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Waldemar Rutkowski:
Wracając do wyścigu... może by tak deszczyk podczas Q? :)
najlepiej w q3, robert wyjezdza szybko i pierwszy na suchym, robi szybkie kolko i wtedy deszcz - PP dla RK :)

konto usunięte

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

oj, cos czuje ze jutro zapowiada sie fantastyczny wyscig, wreszcie czolowka nie bedzie juz ustawiona no i Robert dosc dobrze, jestem zadowolony biorac pod uwage mozliwosci bolidu na tym torze ;)

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Geniusz komentatorski przemówił po raz kolejny: "Długa łukowata prosta"
ręce opadają.

a co do Q3 to Vettel wygrał pierwsze miejsce w zasadzie o błysk. kurcze tyle kręcić kółek i wygrać o 0,002 sek:)
Robert 7 miejsce i to na dziś oddaje pozycje Renault.
Za to Schumacher po raz kolejny dał ciała i to w zasadzie na domowym torze Mercedesa
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

1.6 sekundy pomiedzy P1 a P10! To zdaje sie najwiecej w tym sezonie.

konto usunięte

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010


FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010

QUALIFYING (results)


Pos Driver Q1 Q2 Q3
1 S.Vettel 1:15.152 1:14.249 1:13.791
2 F.Alonso 1:14.808 1:14.081 1:13.793
3 Felipe Massa 1:15.216 1:14.478 1:14.290
4 Mark Webber 1:15.334 1:14.340 1:14.347
5 Jenson Button 1:15.823 1:14.716 1:14.427
6 Lewis Hamilton 1:15.505 1:14.488 1:14.566
7 Robert Kubica 1:15.736 1:14.835 1:15.079
8 R.Barrichello 1:16.398 1:14.698 1:15.109
9 Nico Rosberg 1:16.178 1:15.018 1:15.179
10 N.Hulkenberg 1:16.387 1:14.943 1:15.339
11 M.Schumacher 1:16.084 1:15.026
12 K.Kobayashi 1:15.951 1:15.084
13 Vitaly Petrov 1:16.521 1:15.307
14 Adrian Sutil 1:16.220 1:15.467
15 P.de la Rosa 1:16.450 1:15.550
16 J.Alguersuari 1:16.664 1:15.588
17 S.Buemi 1:16.029 1:15.974
18 Jarno Trulli 1:17.583
19 H.Kovalainen 1:18.300
20 Timo Glock 1:18.343
21 Bruno Senna 1:18.592
22 V.Liuzzi 1:18.952
23 Sakon Yamamoto 1:19.844
24 L.di Grassi

konto usunięte

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Krzysztof Sasin:
Geniusz komentatorski przemówił po raz kolejny: "Długa łukowata prosta"
ręce opadają.
bylo cos jeszcze, cos w stylu ze "bedzie mial dobra prosta na prostej" (dokladnie nie pamietam) ;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Paweł Krupka:
co prawda dopiero się rozkręcamy ale w niedługim czasie powinniśmy już działać pełną parą

To nie jest odpowiednie miejsce na reklame. Zapraszam do dzialu OT. Wypowiedz skasowana.Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 24.07.10 o godzinie 15:34
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Bartosz Ślepowronski:
1.6 sekundy pomiedzy P1 a P10! To zdaje sie najwiecej w tym sezonie.

Dokladnie. Poza tym - niesamowita jest przepasc pomiedzy VET i ALO a MAS - czyli okolo pol sekundy.

konto usunięte

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

największą niespodzianką wyścigu będzie, jak Pietrov na starcie wyprzedzi Kobayashiego i Schumachera. To by byLo dopiero wydarzenie tygodnia!Marcin Korneluk edytował(a) ten post dnia 24.07.10 o godzinie 15:36
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

ROB świetnie - chociaż w q2 był szybszy.

Fajnie, że FER wróciło do akcji i mam nadzieję, że ALO pomiesza w czołówce.

Odnośnie SCH-pojechał bardzo dobrze! Stracił do ROS 0,034 o ile dobrze pamiętam, więc nie jest źle. Zazwyczaj różnica pomiędzy nimi był liczona w dziesiętnych sekundy. Generalnie zaskoczeniem jest słaba forma Mercedesa, ich projekt marketingowy pod nazwą SCH-comeback może mocno ucierpieć. Mercedes kiedyś straci cierpliwość...

Miłym zaskoczeniem jest Williams, widać że nie spoczęli na laurach i mogą zagrozić zarówno REN, jak i Mercedesowi.

Podsumowując - i tak wolałbym jutro deszcz :)
Piotr Zawisza

Piotr Zawisza
https://performante.
com/

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Krzysztof Sasin:
Geniusz komentatorski przemówił po raz kolejny: "Długa łukowata prosta"
ręce opadają.
Proszę nie robić sobie żartów z naszych komentatorów, ja np. bardzo cenie sobie informacje co 3 min. jakie są dostępne opony i jakie są zasady ich używania;)
...
Bardzo ciekawe i emocjonujące kwalifikacje. VET i ALO piękna walka. Nawet trochę szkoda, że ALO nie "łyknął" jednak VET, bo znudziły mi się RBR-y na P1;)
...
Robertos bardzo mile zaskoczył, biorąc pod uwagę możliwości bolidu - SUPER. PET, hmmmm będzie musiał chyba poszukać nowego zespołu, albo nowego sponsora;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Robert Kubica (P7): „Jestem zadowolony z siódmej pozycji na starcie. Wydaje mi się, że musimy sobie uświadomić, iż nie bylibyśmy w stanie osiągnąć więcej. Moje okrążenie mogło być lepsze, ponieważ zostałem przyblokowany przez Red Bulla w ostatnim sektorze, jednak raczej nie zmieniłoby to mojej pozycji. Zarówno tutaj, jak i na Silverstone mamy pewne problemy z samochodzie, przez które nie czuję się zbyt pewnie. Wiemy, nad czym musimy popracować, a poprawa wyczucia samochodu zwiększy spójność. Na Silverstone widzieliśmy, że w wyścigu wszystko może się wydarzyć, jednak będziemy potrzebowali dobrego startu i pierwszego okrążenia. Mamy nadzieję, że nasze tempo wyścigowe będzie dobre, jednak dziś zobaczyliśmy, że strata do zespołów z przodu jest duża, więc spodziewam się trudnego popołudnia”.

Witalij Pietrow (P13): „To była kolejna ciężka sesja kwalifikacyjna. Czasy na granicy pierwszej dziesiątki były bardzo zbliżone, a ja wciąż uczę się, jak wyciągać jak najwięcej z opon i samochodu na tym torze, by później złożyć wszystko w całość. Ostatecznie zrobienie wszystkiego tak jak trzeba jest kwestią doświadczenia i wiem, że lepsze wyniki nadejdą wtedy, kiedy uda mi się poskładać wszystkie elementy układanki nawet, jeśli nie byłem dziś zbyt daleko od czołowej dziesiątki”.

Eric Boullier, szef zespołu: „Jestem zadowolony z naszych osiągów w dzisiejszych kwalifikacjach, biorąc pod uwagę to, że wszystkie zespoły przed nami i kilka za używają kanału F. Dobrze jest być najlepszym zespołem wśród tych bez tego systemu, a szczególnie dobrze jest widzieć Roberta przez dwoma Mercedesami mimo, że mógł pojechać szybciej, gdyby nie korek podczas jego najlepszego okrążenia. Oczywiście siódme pole nie spełnia naszych oczekiwań, jednak dziś jest to dobry wynik. Z drugiej strony garażu, Witalijowi nie udało się wejść do Q3, jednak tłumaczą go bardzo zbliżone czasy i to, że zabrakło mu zaledwie kilku dziesiątych”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Czyzby to byla odpowiedz na dzisiejszy spory sukces FER??

---
Jednym z usprawnień wprowadzonych przez Ferrari do swoich bolidów w ten weekend jest system podtrzymywania stałego ciśnienia spalin, z którego korzystał jak dotychczas tylko Red Bull Racing.

Ostatnio okazało się, że przyczyną dotychczasowej dominacji austriackiej stajni w trzecim bloku kwalifikacji był system utrzymujący stały przepływ spalin przez dyfuzor, nawet gdy kierowca nie wciskał pedału gazu w wolnych zakrętach, co pozwalało zwiększyć docisk aerodynamiczny.

Gazeta Diario Sport twierdzi, że podczas wczorajszych treningów Ferrari po raz pierwszy testowało swoją wersję tego rozwiązania. Z kolei hiszpański dziennik AS donosi, że oprócz włoskiej ekipy także Renault i McLaren eksperymentowały w obszarze stałego ciśnienia spalin. Fernando Alonso ukończył wczoraj drugi trening na szczycie tabeli, ale mimo to oczekuje, że Red Bull ponownie będzie dyktował tempo w kwalifikacjach. „Wiemy, że Red Bull jest najlepszy w sobotę. Mam nadzieję, że tym razem zdołamy uprzykrzyć im życie”.

Zespół z Maranello wciąż mocno naciska z rozwijaniem tegorocznego samochodu, jednak dwóch ludzi ze świata Formuły 1 twierdzi, że włoski team nie liczy się już w walce o tytuły. „Mistrzostwo jest dla nich skończone” – powiedział Niki Lauda dziennikowi Bild, podczas gdy Die Welt zacytował Eddiego Jordana: „Myślę, że Ferrari nie ma już szans na wygranie mistrzostw świata”.

Źródło: OneStopStrategy.com
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

może jeszcze jedno porównanie:
czas Kubicy w q3 - 1:15.079,
czas Schumachera w q2 - 1:15.026

dodam, że jednak się pomyliłem - SCH przegrał z ROS o 9 tysięcznych sekundy!!!!

i jeszcze jedna ciekawostka:
czas Kubicy w q2 - 1:14.835
czas Rubensa w q2 - 1:14.698
czas Hulkenberga w q2 - 1:14.943

Coś mi się wydaje, że Wiliams już wyprzedził REN...

Piotr Zawisza:
PET, hmmmm będzie musiał chyba poszukać nowego
zespołu, albo nowego sponsora;)

to raczej PET jest sponsorem REN :) jeżeli nie znajdą lepszych sponsorów to myślę, że PET zostanie.Waldemar Rutkowski edytował(a) ten post dnia 24.07.10 o godzinie 19:44

Temat: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 - 25.07.2010

Piotr Zawisza:
Proszę nie robić sobie żartów z naszych komentatorów, ja np. bardzo cenie sobie informacje co 3 min. jakie są dostępne opony i jakie są zasady ich używania;)


No tak bo po 3 minutach można zapomnieć co geniusz komentatorski powiedział.
Ale już wcześniej ustaliliśmy że Pan Borowczyk ma sokoli wzrok i jest w stanie wychwycić wszystko. zapewne też stopień zużycia opon i jedno spojrzenie a wie ile wytarły się opony czy to jest 0,5 mm czy możne 0,6

Ale "łukowata prosta" to jakieś zwyczajowe stwierdzenie, bo już podczas poprzedniego wyścigu tez coś takiego padło.



Wyślij zaproszenie do