Temat: Grande Premio do Brasil 2009 - 18.10.2009
Wyścig o GP Brazylii odbędzie się na słynnym torze Interlagos, na którym jeździ się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Może to sprawiać kłopoty kierowcom, ponieważ na mięśnie karu będą działać inne siły. Jeśli chodzi o ustawienia bolidu, obiekt w Brazylii wymaga dobrej trakcji i balansu. Miejmy nadzieję, że poprawione F1.09 pokażą pełny potencjał w Brazylii, a zarówno Robert Kubica jak i Nick Heidfeld będą mogli jako jedni z pierwszych oglądać flagę w szachownicę, którą będzie machał Felipe Massa.
Robert Kubica:
"Brazylia była w ostatnich latach wyścigiem kończący sezon. Z Abu Zabi w kalendarzu sytuacja się zmieniła. Tor Interlagos jest bardzo fajny, jeśli chodzi o jeżdżenie. Szczególnie 1 sektor z trzema pierwszymi zakrętami jest całkiem wymagający. Zakręt nr 1. jest ślepy, co więcej jest ciężko znaleźć tutaj idealny punkty hamowania. Ostatni sektor wznosi się pod górę i zawiera sporo lewych zakrętów.
W Brazylii jeździmy odwrotnie z ruchem wskazówek zegara, co jest dość ciężkie fizycznie, ponieważ przywykliśmy do jeżdżenia w prawą stronę. Jeśli na Interlagos pada, jeżdżenie będzie tutaj bardzo podstępne, ponieważ jest parę miejsc na torze w których stoi woda. Mam więc nadzieję na dobrą pogodę."
Nick Heidfeld:
"Interlagos jest fantastycznym i bardzo wyzywającym obiektem. Ponieważ jeździmy tutaj w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, nakłada to poważne obciążenia na mieście szyi. Tor w głowach kierowców zapamiętał się jako obiekt z wielką liczą dziur. Jednak po zmianie nawierzchni przed GP w 2007 roku różnica była ogromna, ale w 2008 roku tor nie był już tak dobry. Ciekawe jakie warunki będą teraz.
W ubiegłych dwóch latach mieliśmy tutaj kilka ekscytujących batalii o mistrzowski tytuł, a pogoda zawsze jest gotowa spłatać figla. Mogło by się to powtórzyć w tym roku, nawet jeśli Brazylia nie jest ostatnim wyścigiem sezonu.
Sao Paulo kojarzy mi się różnie. Restauracje są tutaj bardzo specjalne i mają do zaoferowania duży wachlarz ofert. Z drugiej strony słyszeliśmy o tych wszystkich napadach w poprzednich latach, które zniechęcają się do jakiejś większej podróży. Czekam z niecierpliwością, aby ponownie zobaczyć Felipe Masse w padoku."
Mario Theissen|szeg zespołu:
"To już końcówka tego sezonu Formuły 1. Brazylia to kolejny tradycyjny tor w kalendarzu, a zawody w Abu Zabi będą wkroczeniem na nowe terytorium. Podczas gdy w 2008 roku BMW Sauber F1 Team liczył się wciąż w walce o oba tytuły do przedostatniego wyścigu, w obecnym sezonie będziemy chcieli zdobyć taką ilość punktów jaka jest tylko możliwa do uzyskania. Wyniki ostatnich wyścigów pokazują, że nasz rozwój przyniósł owoce: zdobyliśmy punkty we wszystkich pięciu poprzednich wyścigach. Niemniej jednak w Singapurze i Japonii nie pokazaliśmy pełnego potencjału.
Interlagos leży około 800 m n.p.m. Ze względu na rozrzedzone powietrze, wszystkie siniki stracą około 8% mocy. Sprawia to, iż ich zużycie będzie mniejsze, ponieważ siły działające na wał korbowy będą mniejsze. To nie tylko pasuje naszemu zespołowi. Nick będzie dalej jeździł z 9 silnikiem, który był używany w Singapurze - Robert będzie miał 8 jednostkę napędową także z Singapuru. Oczywiście chcemy uniknąć instalowania nowego silnika, co wiązałoby się z karą przesunięcia o 10 pozycji na starcie."
Willy Rampf |szef inżynierów:
"Interlagos jest jednym z niewielu torów, na których jeździmy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Kluczem jest środkowy sektor, gdzie jeden zakręt przechodzi w drugi. Dobry docisk, trakcja i balans są tutaj kluczowe. Silniki nie będą aż tak obciążone ponieważ powietrze jest tutaj rzadsze. W ostatnim sektorze, który prowadzi pod górkę, wysoka wydajność silnika jest kluczowa.
Tor ma nową nawierzchnię, ale przedtem było o wiele więcej dziur niż teraz. Sprawia to, że znalezienie mechanicznych ustawień bolidu jest łatwiejsze. Pogoda może odegrać na Interlagos decydującą rolę, a prawdopodobieństwo deszczu o tej porze roku jest spore. Jeśli pada mocno na torze stoi woda, a bolidy mają aquaplaning. Po doświadczeniu zdobytym w Singapurze i Japonii, w Brazylii zrobimy wszystko, aby wydobyć pełen potencjał z naszego mocno przebudowanego bolidu, żeby uzyskać dobry rezultat."