Temat: Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 - 7.11.2010
Przedstawiamy wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu Renault przed Grand Prix Brazylii na torze Interlagos.
Robert, wróćmy na chwilę do GP Korei. Jakie są twoje przemyślenia na temat tego wyścigu?
„Wydawało mi się, jakby ten wyścig był podzielony na dwie części. Pierwsza była bardzo trudna, ponieważ miałem duże problemy z ogólną przyczepnością i z trudem utrzymywałem samochód na torze.
W drugiej części nadrobiłem sporo dystansu, kiedy moje opony były w lepszej formie przez ostatnie 10-15 okrążeń wyścigu. Zdołałem zająć piąte miejsce, co było dobrą nagrodą za nasze wysiłki. Oczywiście wolelibyśmy być bardziej konkurencyjni, ale uważam, że ogólnie powinniśmy być zadowoleni ze zdobycia sporej liczby punktów po trudnościach, jakie mieliśmy na początku wyścigu”.
Patrząc na nadchodzący weekend, jak twoim zdaniem R30 będzie się spisywał na Interlagos?
„Tor w Brazylii jest trochę dziwny i naprawdę trudno jest przewidzieć, jak się tam spiszemy. Jest tam długi odcinek prawie prostej drogi od ostatniego zakrętu, gdzie kanał F da nam spore korzyści, ale będzie tam również ważna moc silnika. Myślę, że może nas czekać loteria z pogodą, ponieważ warunki atmosferyczne o tej porze roku w Brazylii są niestabilne, zatem jest prawdopodobne, że będziemy mieli trochę jazdy na mokro, tak jak w 2009 roku. Gdy pada, tor ten ma bardzo słabą przyczepność i trzeba mieć szczęście, aby uzyskać doskonały balans samochodu”.
Jakie są kluczowe aspekty dobrych ustawień samochodu na w tor w Brazylii?
„Ustawienie samochodu pod ten tor nie jest łatwe z powodu długiej prostej i sekcji prowadzących pod górę. Trzeba wybrać pomiędzy dobrą maksymalną prędkością lub jazdą ze sporym dociskiem i zyskiwaniem czasu w zakrętach, tak więc bardzo trudno jest zrównoważyć te dwie rzeczy. Tor ma po trochu wszystkiego – wolną jazdę, szybką jazdę i jest swego rodzaju oldschoolowym obiektem, więc jest sporo miejsc, w których można zyskać czas na okrążeniu. Jednakże tak jak powiedziałem już wcześniej, trudno jest zrobić wszystko dobrze w odpowiednich miejscach, jeśli chodzi o balans i ustawienia samochodu”.
Grand Prix Brazylii zawsze towarzyszy wspaniała atmosfera w dzień wyścigu. Opowiedz nam o swoich wspomnieniach ze ścigania się tutaj...
„Jest się bardzo blisko fanów, ponieważ trybuny są tutaj bardzo blisko toru, co powoduje, że uczucie na prostej startowej jest bardzo wyjątkowe. 95% z nich kibicuje Brazylijczykom, ale mimo wszystko atmosfera jest miła. Uzyskałem tutaj dobry rezultat w ubiegłym roku (drugie miejsce), co było wielkim zaskoczeniem. Trudno będzie to powtórzyć w tym roku, ale jak powiedziałem, pogoda może odegrać dużą rolę na Interlagos i wszystko może się tutaj zdarzyć”.
Źródło: Autosport.com