Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Po bezdeszczowym sciganiu w Hiszpanii, wybieramy sie na jedno najbardziej wyjatkowych widowisk w F1. Jeden z ulubionych torow Robertosa - trzymajmy kciuki za szerszenia!;)


Obrazek


Circuit de Monaco

Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004

Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007

konto usunięte

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Godziny startow:


Thu 13 May 2010
Practice 1 10:00 - 11:30
Practice 2 14:00 - 15:30

Sat 15 May 2010
Practice 3 11:00 - 12:00
Qualifying 14:00

Sun 16 May 2010
Race 14:00

konto usunięte

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Okrazenie toru Monaco

http://www.youtube.com/watch?v=VQ99VvyCLDw&feature=rel...
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Robert Kubica: „Zawsze lubiłem tory uliczne, zwłaszcza Monako i zawsze mi dobrze na nim szło. Są aspekty w Monako, które są zarówno pozytywne, jak i negatywne dla naszego bolidu, więc aż do czwartkowych treningów trudno jest przewidzieć, jak konkurencyjni będziemy. Tak jak widzieliśmy w Barcelonie, kwalifikacje będą najważniejszą częścią weekendu, ponieważ wyprzedzanie w Monako jest jeszcze trudniejsze. Jeśli chcesz zdobyć dużo punktów, to musisz zakwalifikować się blisko przodu i unikać jakichkolwiek błędów.

Sekretem, jeśli chodzi o Monako jest posiadanie bolidu, który dobrze reaguje na zmiany kierunku oraz łatwo się prowadzi. By znaleźć te ostatnie kilka dziesiątych sekundy, potrzebujesz bolidu, który daje ci pewność, że możesz cisnąć na limicie i prawie ocierać się oponami o bariery. Podejrzewam, że jazda w tym roku w Monako będzie jeszcze większym wyzwaniem, ponieważ bolid z pełnym bakiem będzie słabiej reagował. Tunel zazwyczaj przejeżdżaliśmy na pełnym gazie, jednak z pełnym bakiem może być to znacznie większe wyzwanie”.

konto usunięte

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Ciekawostka z innego świata: czy wiecie, ile może kosztować zakotwiczenie dużego jachtu (takiego ze 30 metrów dł.) w basenie portowym w Monaco podczas weekendu GP ?

Tak się składa, że mam znajomych w Belgii, którzy są udziałowcami w kopalni miedzi w Kazachstanie. Ludzie pokroju naszego Kulczyka (zresztą się dobrze znają). Są teraz w Monaco i nawet oni zbledli, jak za zaparkowanie ich jachtu krzyknięto im cenę ... 82.000 euro. Upewniałem się dwa razy. Wytłumaczenie może być jedynie takie, że nie wszystkie jachty chętnych wejdą na czas GP do tego niedużego przeca basenu. :-))))
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Mnie to jakos szczegolnie nie dziwi, zobacz czyje jachty tam cumuja w czasie GP. Wyscig w Monaco o tyle rozni sie od calej reszty, ze wypada tam byc.

Jak ktos jest w stanie zaplacic 10k euro za kolacje to czemu nie 80k za cumowanie.Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 21:26
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83535

"Formula 1's ruling body, the FIA, has decided to raise the elements behind the kerbs of two chicanes of the Monte Carlo circuit for this weekend's Monaco Grand Prix.

The FIA said new, higher elements have been placed after the kerbs at the Nouvelle chicane (Turn 11), as well as the one after the Swimming Pool (Turn 16). The move is aimed at stopping drivers from cutting through them at high speed.

The governing body also said several parts of the circuit have been resurfaced. The pitlane surface is all new, as is the stretch from Ste Devote corner to the junction of Avenue de Monte Carlo.

Also re-surfaced are sections from Place du Casino to the Tunnel du Portier entry and from the tunnel exit to the chicane."
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Waldemar Rutkowski:
The FIA said new, higher elements have been placed after the kerbs at the Nouvelle chicane (Turn 11), as well as the one after the Swimming Pool (Turn 16). The move is aimed at stopping drivers from cutting through them at high speed.

16 to jeszcze rozumiem, ale 11? Przeciez tam jest dohamowanie po jednym z najszybszych odcinkow do zakretu o 90 stopni, to jakas masakra bedzie (urwane skrzydla, zmasakrowane podlogi, etc)

[EDIT] jednak nie, to na 10 jest dohamowanie, 11 jest kilka metrow dalej :)Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 21:31
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

nie zmienia to jednak faktu, że 11 była bardzo mocno ścinana. Teraz po wstawieniu większych "kerbsów" (nie znam polskiego odpowiednika tego słowa) tak czy siak przednie skrzydła pewnie będą fruwać :)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

To prawda, myslalem ze chodzi o zakret 10 i widzialem oczyma wyobrazni tych kierowcow ktorzy scinaja cala szykane zostawiajac po drodze skrzydla, podloge, kola, zawieszenie, etc ;) ale jak rozumiem ciagle bedzie mozna w miare bezpiecznie przejechac. No a potem zwolnic i oddac zyskane pozycje :)

Podwyzszanie 11 ma sens, jak juz jestes w tamtym miejscu to znaczy, ze bezpiecznie wyhamowales i mozesz grzecznie objechac szykane.Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 22:49
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Robert Kubica wziął udział w dzisiejszej konferencji prasowej FIA w Monako, gdzie już jutro odbędą się pierwsze sesje treningowe do najbardziej prestiżowego wyścigu w kalendarzu Formuły 1.

Kierowca Renault był między innymi pytany o swoje odczucia związane ze ściganiem się na torach ulicznych, a zwłaszcza na ciasnych uliczka Monte Carlo. „Lubię tory uliczne i zazwyczaj osiągałem tutaj dobre wyniki” – cytuje słowa Kubica portal PIT STOP.

Polak nie zawsze miał jednak szczęście w Monako, co sam przyznał w dalszej części wypowiedzi: „W 2008 roku byłem tutaj drugi na mecie, a w 2009 roku startowałem z przedostatniej pozycji. To pokazuje, jak ważny jest tutaj odpowiedni bolid. Dlatego tak trudno przewidzieć, co się stanie. Opcje są dwie: albo nasze auto będzie tutaj dobre, albo nie. My staramy się wciąż udoskonalać nasz samochód i mamy nadzieję, że Monako będzie dla nas udane”.

Później padło pytanie o oczekiwania Roberta przed tegorocznym wyścigiem w Księstwie: „Monako to zupełnie inne grand prix od wszystkich poprzednich, więc z zainteresowaniem czekam, aż przekonamy się, jak nasz samochód będzie się tutaj sprawował. Niestety nie mamy przygotowanego określonego poziomu przyczepności na ten tor, a w przeszłości w tym wyścigu miałem w bolidzie przygotowany specjalny rodzaj skrzydeł, które dawały większy docisk, ponieważ opór czołowy i wydajność aerodynamiczna nie są tutaj szczególnie ważne. Tym razem mamy tutaj mniej lub bardziej takie same skrzydła, jakich używaliśmy przez cały ten rok i musimy sprawdzić, czy nasz poziom docisku będzie wystarczający”.

Kubica podkreślił także ponownie swoje świetne relacje z zespołem Renault, podczas gdy coraz częściej wspomina się o plotkach łączących do z Ferrari. „Kiedy dołączasz do nowego teamu zawsze starasz się kreować dobrą atmosferę ze swoimi inżynierami i mechanikami. Tak w fabryce, jak i na torze. Starasz się, aby atmosfera była jak najlepsza, szczególnie kiedy są problemy, wówczas dobre stosunki i wzajemny szacunek w ekipie pomagają w przezwyciężaniu trudności. Jeśli chodzi o te kwestie, to nie może być już lepiej niż jest teraz” – dodał Robert.
Przemek T.

Przemek T. Szef Zespołu
Technologii Online

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Paweł Kałuża:
[cut]
pomagają w przezwyciężaniu trudności. Jeśli chodzi o te kwestie, to nie może być już lepiej niż jest teraz” – dodał Robert.

Paweł, nie to żebym się Ciebie czepiał, ale jest szansa na to, że zaczniesz podawać źródła wklejanych informacji? ;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Przemek T.:
Paweł Kałuża:
[cut]
pomagają w przezwyciężaniu trudności. Jeśli chodzi o te kwestie, to nie może być już lepiej niż jest teraz” – dodał Robert.

Paweł, nie to żebym się Ciebie czepiał, ale jest szansa na to, że zaczniesz podawać źródła wklejanych informacji? ;)

Juz wczesniej wypowiadalem sie na ten temat:)
Źródło powyzszego: F1.pl

konto usunięte

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Polecam stronę http://www.f1wm.pl/

M.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Małgorzata Kobel:
Polecam stronę http://www.f1wm.pl/

M.

True, dosc dobrze sobie radza, takze (i czesto) w tych kwestiach bardzo technicznych - jak np dokladnie wytlumaczenie F-Duckt.
--------------------
A przy okazji - Kochani przypominam, ze pierwsze testy juz jutro:)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Poki co Robert kreci takie takie same czasy jak czolowka, za kazdym razem jak ktos wskakuje na prowadzenie to okrazenie pozniej Robert wykreca taki sam czas. To mile, ale ciekawe kiedy skoncza sie mozliwosci bolidu ;)
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Bartosz Ślepowronski:
Poki co Robert kreci takie takie same czasy jak czolowka, za kazdym razem jak ktos wskakuje na prowadzenie to okrazenie pozniej Robert wykreca taki sam czas. To mile, ale ciekawe kiedy skoncza sie mozliwosci bolidu ;)


No no no, póki co końca nie widać :) Chyba ten weekend będzie ciekawy :)

Wracając do KERBów - Alonso i bodajże Kobayashi uszkodzili przednie skrzydła właśnie na tych nowych/wyższych elementach toru. Chyba nawet dokładnie w zakręcie nr 11, ale nie jestem pewien. Ciekawy jestem ile skrzydeł pójdzie w wyścigu ;-)Waldemar Rutkowski edytował(a) ten post dnia 13.05.10 o godzinie 11:43
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

ajajajaj.. jak ja lubie Monaco;)

Swietne czasy kreci Robertos - i ta kamerka z jego bolidu - szacunek. Widac tez ze MAS sie rozkreca i albo jakas presja na niego splynela, albo bardziej miekkie mieszanki faktycznie bardziej mu pasuja..


P. Kierowca Bolid Czas okr. Strata Odstęp Okr.
1 Fernando Alonso Ferrari F10 01:15,93 - - 32
2 S. Vettel Red Bull RB6 01:16,00 0,07 0,07 26
3 Robert Kubica Renault R30 01:16,02 0,09 0,02 28
4 Mark Webber Red Bull RB6 01:16,38 0,46 0,37 25
5 Felipe Massa Ferrari F10 01:16,52 0,59 0,14 30
6 M. Schumacher Mercedes GP W01 01:16,59 0,66 0,07 21
7 Lewis Hamilton McLaren MP4-25 01:16,65 0,72 0,06 32
8 Jenson Button McLaren MP4-25 01:16,69 0,77 0,05 30
9 Adrian Sutil Force India 01:16,81 0,88 0,11 23
10 S. Buemi Toro Rosso STR5 01:16,86 0,93 0,05 31
11 Nico Rosberg Mercedes GP W01 01:17,15 1,22 0,29 15
12 R. Barrichello Williams FW32 01:17,33 1,4 0,18 26
13 V. Liuzzi Force India 01:17,70 1,78 0,37 27
14 Witalij Pietrow Renault R30 01:17,72 1,79 0,01 39
15 J. Alguersuari Toro Rosso STR5 01:17,99 2,06 0,27 37
16 Nico Hulkenberg Williams FW32 01:18,40 2,47 0,41 39
17 P. de la Rosa BMW Sauber C29 01:18,43 2,51 0,04 38
18 Kamui Kobayashi BMW Sauber C29 01:18,55 2,62 0,11 32
19 Timo Glock Virgin VR-01 01:19,53 3,6 0,98 24
20 H. Kovalainen Lotus T127 01:19,61 3,68 0,08 32
21 Jarno Trulli Lotus T127 01:19,90 3,98 0,3 31
22 Lucas di Grassi Virgin VR-01 01:20,57 4,64 0,66 18
23 Bruno Senna HRT F110 01:21,69 5,76 1,12 28
24 Karun Chandhok HRT F110 01:21,85 5,93 0,17 6
Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 13.05.10 o godzinie 11:53
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Paweł Kałuża:
i ta kamerka z jego bolidu - szacunek.

Nie denerwuj mnie, zapomnialem dzis wziac do pracy dongla ktory pozwala mi udawac ze jestem brytyjczykiem i ogladac BBC :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2010 - 16.05.2010

Bartosz Ślepowronski:
Paweł Kałuża:
i ta kamerka z jego bolidu - szacunek.

Nie denerwuj mnie, zapomnialem dzis wziac do pracy dongla ktory pozwala mi udawac ze jestem brytyjczykiem i ogladac BBC :)

eee, nie masz innych mozliwosci?? SopCast jakis??:)



Wyślij zaproszenie do