Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

No to.. tak na szybko - Hiszpania!:)


Obrazek



Circuit de Catalunya

Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008

Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007

http://www.youtube.com/watch?v=UZ8YGGtWghs
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Zakończył się pierwszy trening. RBR znów na pierwszym miejscu.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Na rowni z MCL.
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Jesteśmy po kwalifikacjach. RBR na czele ale tym razem świetnie pojechał Mark. Zapowiada się emocjonujący start i cały wyścig. HAM - trzeci, ALO - czwarty, PET - szósty - każdy z nich potrafi świetnie wystartować a będą mieli jutro przed sobą dość długą prostą. No i opony - w tym sezonie to prawdziwa loteria. Do jutra. Pozdrawiam.M.
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

WEB dał radę VET, HAM tuż za nimi - PET spisał się dziś bardzo dobrze, podobnie ALO przed swoją publicznością wyciągnął z bolidu co się dało, a MAL naprawdę miło zaskoczył - cóż szkoda, że RLGP jutro w zasadzie może liczyć na jednego kierowcę, ale może nas Quick Nick zaskoczy :-)

Permane: wspaniały dzień Witalija, gorszy Heidfelda

Myślę, że jak WEB nie zaśpi na starcie to będzie go trudno z pudła zepchnąć jutro, ale te różnice w czasach na rożnych oponach mogą tu nieźle zamieszać, do tego DRS i wciąż nie działający KERS u VET... jutro mocny będzie też Mercedes i tu Ferrari będzie się nieźle pociło... słowem zapowiada się niesamowity wyścig :-) miłego oglądania

pozdrawiam
MM
Marcin N.

Marcin N. doradca ds.
produktów
finansowych

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Alonso pokazał klase. :)))
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Świetny wyścig zwłaszcza w czołówce!

Do pełni szczęścia zabrakło mi wygranej Hamiltona, który wydaje się nie zaryzykował aż tak mocno jak to robił w przeszłości (zwłaszcza tuż po dojściu Vettela).

Świetna jazda Heidfelda wynikająca jednak w głównej mierze z zachowania kompletu świeżych opon, których nie wykorzystał w kwalifikacjach po pożarze bolidu. Mimo wszystko szacunek.

Dzisiejszy wyścig pokazał jak teraz istotne oprócz kwalifikacji jest oszczędzanie i gospodarka oponami już nie tylko w wyścigu. Na szczęście dla kierowców tak twarda mieszanka pojawi się dopiero na Silverstone.

Oglądając "ekspertów" ze słoneczkowej telewizji szlag mnie trafia! Kochański jeździł w wyścigach a zachowuje się jakby nie miał o tym bladego pojęcia. Mówi o przepaści między Alonso a czołówką, nie biorąc pod uwagę jakie opony miał do dyspozycji w wyścigu.
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

wyścig był rzeczywiście ciekawy - walka do końca ale widać, że HAM już umie kalkulować ryzyko; ten niesamowity start ALO, PET tez fajnie zaczął, a potem trochę zniknęli - mimo wszystko szacun dla HEI, że walczył do końca i zapunktował, dobra forma Mercedesa, bardzo dobra McLarena i RBR, warto jeszcze nadmienić że nieźle wypadły zespoły Sauber i Force India

zapowiada się niesamowity wyścig w Monaco w tym sezonie, ciekawe czy tam pojawi się SC ;-) już za tydzień

pozdrawiam
MM
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

slabiutko ferrari , tyle okrazen pierwsze miejsce , a na koniec zdublowany , btw czy fernando byl juz kiedys zdublowany ?

massa to juz wogle szkoda gadac

arcymistrzowski popis vettela , wygrywa nawet jesli poczatkowe okolicznosci munie sprzyjaja
Michał P.

Michał P. Wiele różnych
projektów

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Witek Kurdziel:
slabiutko ferrari , tyle okrazen pierwsze miejsce , a na koniec zdublowany , btw czy fernando byl juz kiedys zdublowany ?

massa to juz wogle szkoda gadac

arcymistrzowski popis vettela , wygrywa nawet jesli poczatkowe okolicznosci munie sprzyjaja

Z tym arcymistrzostwem był nie przesadzał :D Arcymistrzostwem jest bolid!
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

a dla mnie dziś men of the GP jest po raz kolejny KOB. Generalnie nie podzielam zdania, że było to jakieś niesamowite GP. Chyba najsłabsze z dotychczasowych. No i wkurzają mnie te opony - przez sporą część zastanawiałem się jakim cudem PET spadał tak mocno. Ciężko teraz się połapać, kto o co walczy...
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Co do vettela, gdyby był arcymistrzem to z tego bolidu wyciskałby 30 sekundowe przewagi na koniec wyścigu.
Ten wyścig w wykonaniu HEI jest drugą sytuacją obok WEB gdzie strategia startu na twardej mieszance z ostatnich miejsc bardziej się opłaca niż wywalczenie Q3 na miękkiej. Dziwie się, że żaden z zespołów nie widzi w tym pomysłu na dobrą strategię.

Poważnie zaczyna mi brakować Safety Car. Gdzie te mistrzowskie kraksy i brutalne przetasowania przez SC. Brakuje mi sezonów ala 2007, 2008 i 2010. Niby mało wyprzedzania, ale jednak miałem więcej frajdy. Mam nadzieje, że 2012 przyniesie jakieś sensowne zmiany. Nie znam F1 z dawnych czasów, ale odnoszę wrażenie, że wcześniej chodziło o brutalną moc i umięjętność kierowców w opanowaniu bolidów. Dziś to przypomina jakiś cyrk. Sranie się z oponami, kersami, drs. Dobrze, że do tego jeszcze nie każą wybranych fragmentów torów jechać tyłem, przejeżdzać z zamkniętymi oczami, albo część dystansu przebiegać na pieszo. Taką nudą wieje że szok.
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Jakub Kuzimski:
Co do vettela, gdyby był arcymistrzem to z tego bolidu wyciskałby 30 sekundowe przewagi na koniec wyścigu.
bez przesady, na innym torze Vettel mialby problem z utrzymaniem za sobą lepiej jadacego na tej samej mieszance Hamiltona. Inna sprawa, że Lewis nie spinał się na 100% bo wiedział, że o kraksę łatwo a tak 18 pkt wpadło.

Kolejne GP pokazuje, że RB da sie dogonić, trzeba tylko mieć sposób żeby go przegonić.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Jakub Kuzimski:
Co do vettela, gdyby był arcymistrzem to z tego bolidu wyciskałby 30 sekundowe przewagi na koniec wyścigu.
Az tak dobrze znasz ten bolid ?
Ten wyścig w wykonaniu HEI jest drugą sytuacją obok WEB gdzie strategia startu na twardej mieszance z ostatnich miejsc bardziej się opłaca niż wywalczenie Q3 na miękkiej. Dziwie się, że żaden z zespołów nie widzi w tym pomysłu na dobrą strategię.
Miejsc z tylu jest tak samo malo jak z przodu. Przy takim podejsciu kwalifikacje bylyby popisem tego kto najwolniej potrafi przejechac okrazenie.
W ostatecznym rozrachunku wyscigi i tak wygrywaja startujacy z czolowych pozycji.
Poważnie zaczyna mi brakować Safety Car. Gdzie te mistrzowskie kraksy i brutalne przetasowania przez SC.
Jak Mansella na Suzuce (87), Senny (94), Hakkinen'a w Adelajdzie (95), czy Schumachera na Silvestone (99) ? Dziekuje, ale mnie tego nie brak.
Wezmy tez pod uwage, ze tory ktore jak na razie odwiedzil w sezonie 2011 cyrk F1 nie sa tymi, na ktorcyh czesto pojawial sie Safert Car. Poczekajmy na Monaco.
Brakuje mi sezonów ala
Nie znam F1 z dawnych czasów, ale odnoszę wrażenie, że wcześniej chodziło o brutalną moc i umięjętność kierowców w opanowaniu bolidów. Dziś to przypomina jakiś cyrk. Sranie się z oponami, kersami, drs.
Wczesniej tez trzeba bylo uwazac na bolid. Poziom niezawodnosci byl zdecydowanie nizszy niz dzis, wiec silniki czy skrzynie biegow czesto odmawialy posluszenstwa, bywalo ze pekaly opony, urywaly sie spojlery, stosowano paliwa, ktore czasem "lubily" sie zapalac... Cena za nadmiar ulanskiej fantazji potafil zas byc pusty bak przed dotarciem do mety.
DRS nie jest niczym nowym, aktywna aerodynamika byla testowana juz kilka dekad temu i jako nazbyt ryzykowna do 2011 roku byla zakazana.

Jesli mam obiekcje co do tych wszystkich systemow to wynikaja one z ilosci przyciskow jakie musi obslugiwac kierowca, co moze odrywac go od sledzeni tego co dzieje na torze i tym samym powodowac zagrozenie. W jednym z ostatnich numerow "Race Tech" jest tekst analizujacy skutki wprowadzenia DRS na poziom widowiska, czesc jest poswiecona pomyslom czesciowej automatyzacji owych systemow, wlasnie z uwagi na bezpieczenstwo. Temat na czasie bo w 2013 bedzie ich jeszcze wiecej.
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Stanisław Kowalik:
Jakub Kuzimski:
Co do vettela, gdyby był arcymistrzem to z tego bolidu wyciskałby 30 sekundowe przewagi na koniec wyścigu.
Az tak dobrze znasz ten bolid ?

a Ty nie? Sekunda przewagi na kółku kwalifikacyjnym to nie przypadek.
Ten wyścig w wykonaniu HEI jest drugą sytuacją obok WEB gdzie strategia startu na twardej mieszance z ostatnich miejsc bardziej się opłaca niż wywalczenie Q3 na miękkiej. Dziwie się, że żaden z zespołów nie widzi w tym pomysłu na dobrą strategię.
Miejsc z tylu jest tak samo malo jak z przodu. Przy takim podejsciu kwalifikacje bylyby popisem tego kto najwolniej potrafi przejechac okrazenie.
W ostatecznym rozrachunku wyscigi i tak wygrywaja startujacy z czolowych pozycji.
Poważnie zaczyna mi brakować Safety Car. Gdzie te mistrzowskie kraksy i brutalne przetasowania przez SC.
Jak Mansella na Suzuce (87), Senny (94), Hakkinen'a w Adelajdzie (95), czy Schumachera na Silvestone (99) ? Dziekuje, ale mnie tego nie brak.

nie zrozumiałeś. Nie chce aby ktoś ucierpiał. Po prostu zawsze to był jakiś element dodatkowy jak ktoś zaliczył pobocze. Często dochodziło do zderzeń na skutek ostrej walki, a teraz to taka jazda byle do prostej bo tam jest drs.
Wezmy tez pod uwage, ze tory ktore jak na razie odwiedzil w sezonie 2011 cyrk F1 nie sa tymi, na ktorcyh czesto pojawial sie Safert Car. Poczekajmy na Monaco.
Brakuje mi sezonów ala
Nie znam F1 z dawnych czasów, ale odnoszę wrażenie, że wcześniej chodziło o brutalną moc i umięjętność kierowców w opanowaniu bolidów. Dziś to przypomina jakiś cyrk. Sranie się z oponami, kersami, drs.
Wczesniej tez trzeba bylo uwazac na bolid. Poziom niezawodnosci byl zdecydowanie nizszy niz dzis, wiec silniki czy skrzynie biegow czesto odmawialy posluszenstwa, bywalo ze pekaly opony, urywaly sie spojlery, stosowano paliwa, ktore czasem "lubily" sie zapalac... Cena za nadmiar ulanskiej fantazji potafil zas byc pusty bak przed dotarciem do mety.
DRS nie jest niczym nowym, aktywna aerodynamika byla testowana juz kilka dekad temu i jako nazbyt ryzykowna do 2011 roku byla zakazana.

nie chodzi o to co jest nowe, a co stare. Obecna formuła 1 przypomina szachy, a nie wyścigi.

Jesli mam obiekcje co do tych wszystkich systemow to wynikaja one z ilosci przyciskow jakie musi obslugiwac kierowca, co moze odrywac go od sledzeni tego co dzieje na torze i tym samym powodowac zagrozenie. W jednym z ostatnich numerow "Race Tech" jest tekst analizujacy skutki wprowadzenia DRS na poziom widowiska, czesc jest poswiecona pomyslom czesciowej automatyzacji owych systemow, wlasnie z uwagi na bezpieczenstwo. Temat na czasie bo w 2013 bedzie ich jeszcze wiecej.

Dziwie się tym wszystkim zmianom. Pompuje się w f1 kupę kasy, a atrakcyjność spada. Ostrzeżeniem dla wszystkich powinien być sezon 2009.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Jakub Kuzimski:
a Ty nie? Sekunda przewagi na kółku kwalifikacyjnym to nie przypadek.
Kwalifikacje to nie wyscig. W kwalifikacjach Red Bull'e byly w stanie uzywac DRS-a w miejscach, w ktorych inni nie byli w stanie tego robic. Podczas wyscigu do dyspozycji jest tylko jedna prosta, a i to pod warunkiem, ze jedzie sie za kims.
Często dochodziło do zderzeń na skutek ostrej walki, a teraz to taka jazda byle do prostej bo tam jest drs.
Ja wczoraj widzialem sporo wyprzedzen, nie tylko na koncu prostej start-meta, i to pomiedzy bolidami z czolowki. Do tej pory tor pod Barcelona slynal z procesji, wczoraj bylo inaczej.
Ostatnich okrazen w wykonaniu Vettel'a i Hamiltona nudnymi chyba nazwac nie mozna, a ze zaden z nich nie byl na tyle nierozwazny zeby staranowac rywala ? To chyba nie powod do narzekan.
Poczekajmy na Monaco czy Montreal, tam bandy sa zdecydowanie blizej toru.

Wczorajszy wyscig pokazal tez dobitnie, ze DRS, wbrew narzekaniom malkontentow, nie jest gwarancja powodzenia wyprzedzania. Mimo, ze do dyspozycji byla jedna z dluzszych prostych w sezonie.
nie chodzi o to co jest nowe, a co stare. Obecna formuła 1 przypomina szachy, a nie wyścigi.
Tu sie wiele nie zmienilo. Podobnie wygladaly wyscigi kilka dekad temu. Walka kolo-w-kolo to byly pojedyncze epizody, ktorych wcale nie bylo az tak wiele. Zapadly w pamiec, czesto sie je pokazuje ale to nie bylo tak, ze tak wygladaly wyscigi od startu do mety.
Dziwie się tym wszystkim zmianom. Pompuje się w f1 kupę kasy, a atrakcyjność spada. Ostrzeżeniem dla wszystkich powinien być sezon 2009.
To Twoja subiektywna ocena, do ktorej masz prawo, ale gro wypowiedzi chwali zmiany jakie przyniosl sezon 2011. Wiecej wyprzedzen, mniej przewidywalne wyscigi... tego w koncu ludzie chcieli.
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Jakub Kuzimski:
Dziwie się tym wszystkim zmianom. Pompuje się w f1 kupę kasy, a atrakcyjność spada. Ostrzeżeniem dla wszystkich powinien być sezon 2009.


chyba 2007

2009 to najlepszy sezon ostatnich wieelu lat
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Tomasz Bar:
Inna sprawa, że Lewis nie spinał się na 100% bo wiedział, że o kraksę łatwo a tak 18 pkt wpadło.

Gdyby spowodowal skuteczna krakse to bylby o 7 pkt blizej Vettela.
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

Witek Kurdziel:
Jakub Kuzimski:
Dziwie się tym wszystkim zmianom. Pompuje się w f1 kupę kasy, a atrakcyjność spada. Ostrzeżeniem dla wszystkich powinien być sezon 2009.


chyba 2007

2009 to najlepszy sezon ostatnich wieelu lat

2009? Przecież to ten sezon kiedy browngp 70% sezonu jechało z przodu, red bull jechał za nimi i miał nadzieje, a reszta jechała z tyłu i robiła bolid na 2010
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Gran Premio de Espana Santander 2011 - 22.05.2011

W sezonie 2009 BrawnGP wygral 8 z 17 wyscigow, czyli mniej niz polowe. Poczatek mieli rewelacyjny, ale druga czesc sezonu nalezala glownie do Red Bull'a, ktory tym samym pokazal, ze poza organizacja wyjatkowych imprez potrafi tez stworzyc szybki bolid.

2009 to byl rok Button'a, ktory pokazal to o czym w F1 mowilo sie juz od dawna - ze potrafi byc szybki. Ok, zaczal sezon dysponujac najszybszym bolidem, ale jego tytul to glownie zasluga tego, ze potrafil to wykorzystac. 6 zwyciestw w pierwszych 7 wyscigach to spora zasluga agresywnej i brawurowej jazdy (oraz swietnej strategii zespolu, ktora czasem dzialala na niekorzysc Rubensa).

2009 to takze pierwsze wejscie KERS-u i radykalny spadek formy zespolow, ktore na niego postawily. Do tego stopnia, ze Ferrari po ok. 2/3 sezonu dalo sobie spokoj i zajelo sie bolidem na 2010, BMW zas pozegnalo sie z F1, mimo ze plan przewidywal walke o tytul. Jedynie McLaren-owi udalo sie doszlusowac do czolowki. Mielismy pierwsze zwyciestwo samochodu z KERS (McLaren na Wegrzech), pokaz tego jak wspanialym narzedziem defensywnym KERS potrafi byc (Kimi w Spa), podium dla Force India (Fisico w Spa), Badoer'a i Fisico w Ferrari, Vettel'a udowadniajacego, ze jest materialem na mistrza swiata czy tez wspanialy pojedynek Webber'a i Button'a na torze Yas Marina.

Az tak zle chyba nie bylo.



Wyślij zaproszenie do