Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Krzysztof S.:
Myślałem, że ten system będzie dostępny dla wszystkich, nawet jak nie w całej długości toru to przynajmniej zarówno dla kierowcy atakującego, jak i broniącego się przed atakiem.
W takim przypadku wprowadzenie systemu mijalo by sie z celem.

Poprzednie regulacje techniczne stawialy w gorszej sytuacji samochod z tylu (zwlaszcza w szybkich zakretach), ograniczone byly tez mozliwosci obrony kierowcy z przodu poprzez limit manewrow obronnych jakie moze wykonac. DRS uwazam za krok w dobrym kierunku, dotychczasowe wyscigi pokazuja ze jego posiadanie wcale nie gwarantuje powodzenia wyprzedzania.

Nie jest doskonaly i wymaga dopracowania, ale nie wyrzucalbym go jeszcze do kosza.

Ciekaw jestem na co ludzie beda narzekac jak w 2013 wloza samochodom pod maske dodatkowe 150-200 kW z generatorow ;)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

W temacie Pirelli: zostało przed nimi postawione zadanie zrobienia opon które będą się szybciej zużywały. Dokładnie to zrobili. Nie bardzo rozumiem, skąd opinia, że nie potrafią robić opon do F1??

W temacie szybko zużywająch się opon: Jasne można wyprodukować opony, które wystarczą na cały wyścig. Każdy kto się kiedyś ścigał (choćby i wirtualnie) wie, że prowadzi to do zachowawczej jazdy przez 90% wyścigu - bo każdy chce zachować opony w jak najlepszym stanie żeby mieć przewagę na ostatnich kilku okrążeniach. Nuda. Do tego każdy kto zostanie zmuszony dodatkowego pit stopu ma zmarnowany wyścig. Szybko zużywające się opony niwelują te wady. Dla mnie jest ok.

DRS: Jak zauważył ktoś tam w polszmacie, gdyby trzeba było poczekać jedno okrążenie żeby ponownie go użyć to DRS miałby chyba większy sens. Bo teraz realnie trzeba być o 1s szybszym na okrążeniu żeby uciec temu którego się właśnie wyprzedziło. A jak nie to co okrążenie zmiana. I to mi się nie podoba.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/formula_one/13334558.stm

Alonso twierdzi, ze nie jest zbyt latwo :)
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Bartek , niby masz racje z oponami , ale popatrz logicznie

idac zgodnie z tym co napisales , co jest oczywiscie prawda

lepiej dac opony ktore nie wytrzymaja 3 okrazen - wtedy bedzie sie dzialo !

rozumiem chec uatrakcyjnienia , ale to jestr wylewanie dziecka z kapiela , a efekty dobrze podsumowal Kuba

ogólnie to teraz jest tak, że nie ma sensu oglądać wyścigu bo do ostatnich 10 kółek nie wiadomo, kto jeszcze zjedzie, kto ma jakie opony (twarda mieszanka czy miękka) i całość przypomina oglądanie urywków z innych wyścigów bo nie wiadomo kto faktycznie jaką ma pozycję.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Witek Kurdziel:
ogólnie to teraz jest tak, że nie ma sensu oglądać wyścigu bo do ostatnich 10 kółek nie wiadomo, kto jeszcze zjedzie, kto ma jakie opony (twarda mieszanka czy miękka) i całość przypomina oglądanie urywków z innych wyścigów bo nie wiadomo kto faktycznie jaką ma pozycję.

Pytanie czy to lepsze od wyścigów ustawionych po pierwszym okrążeniu, jak to bywało w poprzednich sezonach. Dla mnie tak, kwestia gustu.
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Bartosz Ślepowronski:
W temacie Pirelli: zostało przed nimi postawione zadanie zrobienia opon które będą się szybciej zużywały. Dokładnie to zrobili. Nie bardzo rozumiem, skąd opinia, że nie potrafią robić opon do F1??

moment, bo czegoś nie rozumiem-być może umknęła mi jakaś informacja w sezonie ogórkowym ale czy pirelli miało za zadanie zrobić opony, które wytrzymują 1 góra 2 okrążenia? Z tego, co wiem, miała się po prostu zwiększyć ilość PIT-Stopów, ale chyba nie aż tak drastycznie.

Zresztą chciałbym zobaczyć tegoroczną formułę na oponach bridgestone - wtedy dopiero kierowcy mieliby szanse na pokazanie swoich umiejętności agresywnego jeżdżenia (co jest niewątpliwie bardziej atrakcyjne niż szkolenie się w delikatnym jeżdżeniu). Jeżeli jeszcze do tego dołożyć DRS i KERS to mamy idealne warunki dla HAM, KOB i KUB :)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Waldemar Rutkowski:
moment, bo czegoś nie rozumiem-być może umknęła mi jakaś informacja w sezonie ogórkowym ale czy pirelli miało za zadanie zrobić opony, które wytrzymują 1 góra 2 okrążenia? Z tego, co wiem, miała się po prostu zwiększyć ilość PIT-Stopów, ale chyba nie aż tak drastycznie.
Zespoly testowaly opony od jesieni i mialy okazje wypowiedziec sie na ich temat i ewentualnie domagac sie zmian. Nie zrobily tego. Nie domagaja sie tez tego po 4-ech wyscigach sezonu, slychac nawet glosy chwalace decyzje o wprowadzeniu do F1 opon na ktore kierowca musi mocno uwazac (jak chocby cytowany powyzej Alonso czy tez Gascoyne).

"Szol" na tym zyskal, a w koncu o to w biznesie (jakim jest F1) chodzi.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Waldemar Rutkowski:
ale czy pirelli miało za zadanie zrobić opony, które wytrzymują 1 góra 2 okrążenia?

Bez przesady, wytrzymuja pomiedzy 10 a 20. Rozumiem, co ci sie nie podoba i dlaczego, ale nie naciagaj faktow zeby to uzasadnic.
Zresztą chciałbym zobaczyć tegoroczną formułę na oponach bridgestone - wtedy > dopiero kierowcy mieliby szanse na pokazanie swoich umiejętności agresywnego > jeżdżenia

Chyba nie bardzo. Duza ilosc wyprzedzan w tym sezonie wynika m.in. z duzej roznicy w degradacji opon pomiedzy poszczegolnymi samochodami. Na bridgetone'ach by tego nie bylo.Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 12.05.11 o godzinie 11:53
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Bartosz Ślepowronski:
Waldemar Rutkowski:
ale czy pirelli miało za zadanie zrobić opony, które wytrzymują 1 góra 2 okrążenia?

Bez przesady, wytrzymuja pomiedzy 10 a 20. Rozumiem, co ci sie nie podoba i dlaczego, ale nie naciagaj faktow zeby to uzasadnic.

nie, no opony wytrzymują maksymalnie 2 okrążenia agresywnej jazdy. O ile dobrze pamiętam, to nawet BUT się na ten temat wypowiadał. Zresztą teraz Trulli powiedział otwarcie, że kwalifikacje przestały być istotne. Za dużo można w nich stracić jadąc jedno lub dwa szybkie okrążenia - to chyba potwierdza moje słowa.
Zresztą chciałbym zobaczyć tegoroczną formułę na oponach bridgestone - wtedy > dopiero kierowcy mieliby szanse na pokazanie swoich umiejętności agresywnego > jeżdżenia

Chyba nie bardzo. Duza ilosc wyprzedzan w tym sezonie wynika m.in. z duzej roznicy w degradacji opon pomiedzy poszczegolnymi samochodami. Na bridgetone'ach by tego nie bylo.

i właśnie dlatego umiejętności kierowcy agresywnej jazdy miałyby istotniejsze znaczenie. Oczywiście jest drugi aspekt oszczędzania opon i obecnie na to kładzie się nacisk.
Stanisław Kowalik:Zespoly testowaly opony od jesieni i mialy >okazje wypowiedziec sie na ich temat i ewentualnie domagac sie zmian. Nie >zrobily tego. Nie domagaja sie tez tego po 4-ech wyscigach sezonu, slychac >nawet glosy chwalace decyzje o wprowadzeniu do F1 opon na ktore kierowca musi >mocno uwazac (jak chocby cytowany powyzej Alonso czy tez Gascoyne).

Nie wiem czy pamiętacie, ale Pirelli po ogłoszeniu decyzji o wyborze dostawcy opon na najbliższe sezony prosiło Bridgestone o KnowHow dotyczące opon. Wszystkie dane itp. Japończycy się nie zgodzili i nic im nie przekazali. Myślę, że to też jest istotny argument przemawiający za tym, że Pirelli obecnie uczy się opon i nie potrafi stworzyć lepszych mieszanek. Ale oczywiście to tylko mój domysł.

>"Szol" na tym zyskal, a w koncu o to w biznesie (jakim jest F1) chodzi.
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

wydaje mi się, że KUB miałby spory problem w tym sezonie bo przecież o opony to raczej nigdy specjalnie nie dbał. Więc może na 2011 coś z tym zrobią.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Waldemar Rutkowski:
Nie wiem czy pamiętacie, ale Pirelli po ogłoszeniu decyzji o wyborze dostawcy opon na najbliższe sezony prosiło Bridgestone o KnowHow dotyczące opon. Wszystkie dane itp. Japończycy się nie zgodzili i nic im nie przekazali. Myślę, że to też jest istotny argument przemawiający za tym, że Pirelli obecnie uczy się opon i nie potrafi stworzyć lepszych mieszanek. Ale oczywiście to tylko mój domysł.
Pirelli robilo opony dla pojazdow startujacych w wyscigach endurance, tak wiec wiedze jak zrobic wytrzymala opone (i to do samochodow dysponujacych duzo wiekszym momentem) maja. Stworzenie wytrzymalej mieszanki nie jest az tak wielka sztuka (co przyznawali zarowno Michelin i Bridgestone). Oczywiscie cena jest przyczepnosc, ale ten temat F1 przerabiala juz chocby w epoce opon zdolnych wytrzymac caly wyscig - wtedy narzekano, ze opony sa za twarde a bolidy sie slizgaja.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Waldemar Rutkowski:
nie, no opony wytrzymują maksymalnie 2 okrążenia agresywnej jazdy.

Ale, ze co, ze po 2 okrazeniach sie rozpadaja? Chyba jednak nie?

Z Bridgestone bylo podobnie, max 5 agresywnych okrazen i przewaga predkosci znikala.
Chyba nie bardzo. Duza ilosc wyprzedzan w tym sezonie wynika m.in. z duzej roznicy w degradacji opon pomiedzy poszczegolnymi samochodami. Na bridgetone'ach by tego nie bylo.

i właśnie dlatego umiejętności kierowcy agresywnej jazdy miałyby istotniejsze znaczenie. Oczywiście jest drugi aspekt oszczędzania opon i obecnie na to kładzie się nacisk.

Nie zgodze sie z tym. Jak pokazuja wyscigi w tym roku, bardziej oplaca sie NIE oszczedzac opon i zrobic wiecej pit stopow niz odwrotnie.
Nie wiem czy pamiętacie, ale Pirelli po ogłoszeniu decyzji o wyborze dostawcy opon na najbliższe sezony prosiło Bridgestone o KnowHow dotyczące opon.

A oni nie robia opon do GP2 czy czegos takiego - nie wspominajac o wielu latach w F1? Przeciez z choinki sie nie urwali.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Jakub Kuzimski:
wydaje mi się, że KUB miałby spory problem w tym sezonie bo przecież o opony to raczej nigdy specjalnie nie dbał. Więc może na 2011 coś z tym zrobią.

Dbał dbał. Tylko trzeba było się przyglądać czasom okrążeń żeby złapać kiedy i dlaczego, w TV tego nie widać.
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Bartosz Ślepowronski:
Waldemar Rutkowski:
nie, no opony wytrzymują maksymalnie 2 okrążenia agresywnej jazdy.

Ale, ze co, ze po 2 okrazeniach sie rozpadaja? Chyba jednak nie?

Z Bridgestone bylo podobnie, max 5 agresywnych okrazen i przewaga predkosci znikala.
Chyba nie bardzo. Duza ilosc wyprzedzan w tym sezonie wynika m.in. z duzej roznicy w degradacji opon pomiedzy poszczegolnymi samochodami. Na bridgetone'ach by tego nie bylo.

i właśnie dlatego umiejętności kierowcy agresywnej jazdy miałyby istotniejsze znaczenie. Oczywiście jest drugi aspekt oszczędzania opon i obecnie na to kładzie się nacisk.

Nie zgodze sie z tym. Jak pokazuja wyscigi w tym roku, bardziej oplaca sie NIE oszczedzac opon i zrobic wiecej pit stopow niz odwrotnie.
Nie wiem czy pamiętacie, ale Pirelli po ogłoszeniu decyzji o wyborze dostawcy opon na najbliższe sezony prosiło Bridgestone o KnowHow dotyczące opon.

A oni nie robia opon do GP2 czy czegos takiego - nie wspominajac o wielu latach w F1? Przeciez z choinki sie nie urwali.

okej chyba nie uzyskamy konsensusu. W poprzednim sezonie nikt nie oszczędzał opon w kwalifikacjach w taki sposób, jak obecnie, a już na pewno nie zastanawiał się czy w ogóle jest sens jechać 2 kółka kwalifikacji.

Piszesz, że bardziej opłaca się nie oszczędzać opon - niestety nie do końca tak jest - po prostu nie ma tyle nowych kompletów opon. Ham i Web jechali na ogumieniu używanym pod koniec poprzedniego GP. Zresztą sam Ham wspominał o tym, że nie miał już miękkiej mieszanki dlatego oddawał pozycje praktycznie bez walki.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

okej chyba nie uzyskamy konsensusu.

Może uzyskamy bo..
W poprzednim sezonie nikt nie oszczędzał opon w kwalifikacjach w taki sposób, jak obecnie, a już na pewno nie zastanawiał się czy w ogóle jest sens jechać 2 kółka kwalifikacji.

Piszesz, że bardziej opłaca się nie oszczędzać opon - niestety nie do końca tak jest - po prostu nie ma tyle nowych kompletów opon. Ham i Web jechali na ogumieniu używanym pod koniec poprzedniego GP. Zresztą sam Ham wspominał o tym, że nie miał już miękkiej mieszanki dlatego oddawał pozycje praktycznie bez walki.

.. z tym wszystkim akurat się zgadzam. Zupełnie zapomniałem o ograniczonej liczbie opon :-)
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

mała wzmianka dotycząca opon....

"The super-hard tyre is a disaster, so that wasn't nice to drive," said Hamilton after practice.

When asked what he meant by a disaster, he added: "A disaster, to drive. A two-second difference, and they don't last that long.

"I don't know why they brought that tyre, because I thought the other one was pretty good. It looks pretty difficult to switch it on and then to last.

Webber: "It did go a little bit longer than the old hard would have done here. My first set was pretty decent and we had a pretty good run, but in the second set there was a bit of mystery. We didn't get the performance out of those that we would have liked.

"In the end I think Pirelli are still learning as we go along. The tyres are a huge factor, you can gain and lose a lot of time when you get them right and wrong, and Pirelli are still learning as well."

źródło: autosport.

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

W temacie ruchomego skrzydła w GP Monaco

http://sport.onet.pl/f1/f1-decyzja-odnosnie-ruchomego-...
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

w Kanadzie DRS byl jak wyrok

a taki fajny byl wyscig od wznowienia do zezwolenia na drs
Jerzy Kilon

Jerzy Kilon Specjalista - Bank
Pekao S.A.

Temat: DRS & Pirelli - precz; moje refleksje

Witek Kurdziel:
w Kanadzie DRS byl jak wyrok

a taki fajny byl wyscig od wznowienia do zezwolenia na drs


dla mnie jest jasne: zakazać całokowicie albo pozwolić uzywać do woli i bez ograniczeń, niezależnie od miejsca i części toru etc.
Niech kierowca decyduje.Jerzy Kilon edytował(a) ten post dnia 13.06.11 o godzinie 12:58

Następna dyskusja:

Robert w Pirelli...?




Wyślij zaproszenie do