Michał Kopeć

Michał Kopeć Regional Manager -
Eastern Europe

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Czy ktos moze wyjasnic dlaczego BMW i Kubica sa tacy slabi w tym sezonie?
Jak zespol ktory przez prawie rok budowal nowy bolid i zapowiadal walke o mistrzostwo mogl spasc tak nisko?

czy te dyfusory itp, na prawde robia tak wielka roznice? czy po prostu BMW po miesiacach pracy zrobilo slaby bolid?
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Ani dyfuzory ani KERS nie robia wielkiej roznicy, czego dowiodl wczoraj RBR (chyba, ze mieli juz wczoraj dyfuzor?)

Moim zdaniem BMW ma przecietny bolid i pecha od poczatku sezonu (troche jak Toyota). Wyniki sa gorsze od mozliwosci.Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 10:52
Grzegorz M.

Grzegorz M. Executive Director -
Doradca Zarządu -
Marketing/Sprzedaż

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Robert nie jest słaby. Kierowca wyścigowy światowej klasy, a takim Robert jest, co pokazał nie raz, nie zapomina nagle jak się ścigać.

Ma do dyspozycji maszynę, która nie dorównuje konkurencji. Podobne problemy ma przecież Raikkonen i Massa - a umiejętnosci tych kierowców nikt nie kwestionuje, prawda?

Czasem tak się zdarza, że rywale lepiej zinterpetują przepisy - zwłaszcza w sytuacji gruntownych zmian jak w tym roku - i okazuje się, że założenia jakie przyjęto, projektując bolid na dany sezon są chybione.

Przytrafiało się to McLarenowi, Williamsowi, Hondzie, Ferrari, Toyocie... A teraz BMW potknęło się (choć tylko troszkę) w swych założeniach, ale to wystarczyło, by w sytuacji rewelacyjnej formy trzech innych zespołów (a nawet już czterech) BMW wyglądało jak nowicjusz.

To nie sam dyfuzor ma tu znaczenie, bo BMW przegrywa już i z innymi zespołami. Cały pakiet trochę szwankuje.

Myślę, że ich forma poprawi się od wyścigu w Barcelonie, ale obawiam się, że na walkę o mistrzostwo może już być zbyt późno - jeśli Brawn, Red Bull i Toyota utrzymają formę i jeśli dołączy do nich McLaren... Zbyt duże straty punktowe przy tak wyrównanej formie czołówki...
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Grzegorz Możdżyński:
Myślę, że ich forma poprawi się od wyścigu w Barcelonie, ale obawiam się, że na walkę o mistrzostwo może już być zbyt późno - jeśli Brawn, Red Bull i Toyota utrzymają formę i jeśli dołączy do nich McLaren... Zbyt duże straty punktowe przy tak wyrównanej formie czołówki...

Tym bardziej, ze przy takiej przewadze jaka juz maja wystarczy, zeby regularnie dojezdzali na punktowanych miejscach, jak Kubica w zeszlym roku.Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 11:08
Michał Kopeć

Michał Kopeć Regional Manager -
Eastern Europe

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

o mistrzostwie nie ma co przesadzac. Liczy sie liczba zwyciestw a na razie do pobicia wystarcza 3. ale jakos nie wierze zeby od razu od Barcelony BMW zaczelo wygrywac.
Fakt Ferrari stoczylo sie jeszcze nizej, ale niwiele nizej niz BMW.
Zal patrzec jak sie nam Kibica meczy
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Liczba zwycięstw jeszcze się nie liczy, tylko punkty jak w starym systemie.
Grzegorz M.

Grzegorz M. Executive Director -
Doradca Zarządu -
Marketing/Sprzedaż

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Michał Kopeć:
o mistrzostwie nie ma co przesadzac. Liczy sie liczba zwyciestw

Hola, hola :-) Niezupełnie.

Ten pomysł z ilością zwycięstw jako decydującym o tytule czynniku poszedł chwilowo na półkę. W tym roku wciąż obowiązuje system punków: mistrzostwo zdobywa kierowca z największą ilością punktów. Wśród zespołów jest identycznie.

konto usunięte

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Nie oszukujmy się. BMW bazuje na załodze byłego SAUBERA - zespołu bardzo przeciętnego, który nigdy nie zdołał na dobre zagościć w czołówce.
BMW nie ma wybitnej osobowości w swojej załodze - jak A. Newey w Red Bullu czy Ross Brawn.
Oni tak naprawdę dopiero się uczą i mają prawo popełniać błędy.
Myślę, że zanim oni osiągną apogeum swoich możliwości Kubica już zmieni team.Jakub Filip Łebski edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 11:29
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Jakub Filip Łebski:

Myślę, że zanim oni osiągną apogeum swoich możliwości Kubica już zmieni team.
Albo sport ;)
Grzegorz M.

Grzegorz M. Executive Director -
Doradca Zarządu -
Marketing/Sprzedaż

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Jakub Filip Łebski:
Myślę, że zanim oni osiągną apogeum swoich możliwości Kubica już zmieni team

Taa... Jeśli Roberto nie będzie miał dość F1 za 2-3 lata, to może nagle wyląduje w ... Ferrari. To jest całkiem całkiem możliwe i chyba tylko kwestią czasu... :-)
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Problem BMW jest raczej jeden sięgający przed Kubicę - balans bolidu. Chyba w znaczącej większości przypadków, gdy mieli jakieś problemy to był balans, przyczepność. Konstrukcja + zespół może i słabi nie są (Australia), ale wymaga to prawie nierealnego, czyli dobrego balansu bolidu :) Podwójny dyfuzor zrobią, lżejszy bolid z KERSem pewnie też, tyle że bez balansu będą wyścigi w drugiej grupie...
Michał Kopeć

Michał Kopeć Regional Manager -
Eastern Europe

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Grzegorz Możdżyński:
Jakub Filip Łebski:
Myślę, że zanim oni osiągną apogeum swoich możliwości Kubica już zmieni team

Taa... Jeśli Roberto nie będzie miał dość F1 za 2-3 lata, to może nagle wyląduje w ... Ferrari. To jest całkiem całkiem możliwe i chyba tylko kwestią czasu... :-)

tylko Ferrari tez nie zachwyca ;)
Nawet nie wiedzialem ze w koncu odstawili ten pomysl z liczba zwyciestw w punktacji
Michał Kozarzewski

Michał Kozarzewski Citibank
International plc

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Michał Kopeć:
Grzegorz Możdżyński:
Jakub Filip Łebski:
Myślę, że zanim oni osiągną apogeum swoich możliwości Kubica już zmieni team

Taa... Jeśli Roberto nie będzie miał dość F1 za 2-3 lata, to może nagle wyląduje w ... Ferrari. To jest całkiem całkiem możliwe i chyba tylko kwestią czasu... :-)

tylko Ferrari tez nie zachwyca ;)
Nawet nie wiedzialem ze w koncu odstawili ten pomysl z liczba zwyciestw w punktacji

Nie zachwyca bo po pierwsze bolid nie jest zbyt dobry.
A po drugie kierowcy sa w kiepskiej formie.
Massa jezdzi nerwowo a Kimi wyglada jakby w bolidzie siedzial za kare. No i trzeba pamietac o tych wpadkach strategow: opony i kwale w Malezji.
Zatem jest bardzo zle i chyba juz gorzej byc nie moze w Ferrari :)
Tomek Cieślikowski

Tomek Cieślikowski dyrektor
zarządzający,
członek zarządu
VIAMIND Sp. z
o.o....

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

ale podsumowujac wniosek jest prosty : tak naprawde bmw nie odnosi sukcesu w tym sezonie, wedlug mnie skopsali rowniez poprzedni bo trzeba bylo jak sie to mowi 'kuc zelazo poki gorace'... mam nadzieje, ze cos sie w europie zmieni...

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

A ja myślę, ze to wszystko przez ich super nowoczesny komputer, który także przewiduje przyszłość i już dziś pracują nad bolidem na sezon 2012 a może i 2013, poświęcając ten i następne.
Wtedy to zastosują poczwórne dyfuzory, super nowoczesne baloniki unoszące bolid dzięki czemu będzie można założyć 2 zestawy KERS i dodatkowy nowoczesny silnik do kosiarki nad którym pracowali poprzednie pół sezonu.

A tak na poważnie to powoli chyba znika sens siedzenia w BMW. Owszem do końca sezonu nic się nie zmieni. Ale po.
Jest kilka dobrych rozwiązań i ostatnio doszło nowe. mam na myśli BGP.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Krzysztof Sasin:
A tak na poważnie to powoli chyba znika sens siedzenia w BMW.

Wiesz, w zeszlym roku wszyscy mowili, ze siedzenie w Hondzie nie ma sensu..

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Ale w zeszłym roku Ross Brown chyba miał jeszcze za mało do powiedzenia w znudzonej F1 Hondzie, a i sam jeszcze był w urlopowym nastroju.
Dziś kiedy znów jest tym najważniejszym w swoim zespole efekty zaczyna widać.
Poza tym nadal trudno dostrzec jakaś większą wizję w BMW. Owszem wszystko może się zmienić.
Kto 3 miesiące temu przypuszczał, ze zeszłoroczny układ sił nagle wywróci się do góry nogami.
Ale zobacz, ze ci najmocniejsi się zmieniają, a BMW wciąż zajmuje role średniaka. Boję się, ze tak pozostanie na długo

konto usunięte

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

Michał Kopeć:
czy te dyfusory itp, na prawde robia tak wielka roznice? czy po prostu BMW po miesiacach pracy zrobilo slaby bolid?
Tak jak pisali inni: problem tkwi nie tylko w dyfuzorach, ale chyba w całej konstrukcji (nie licząc silnika, bo tutaj jak wiemy obowiązują jednostki referencyjne, których rozwój jest zamrożony). Wydaje się, że BMW po prostu przestrzeliło. Problem w tym, że - jak wiadomo - nie ma testów między weekendami wyścigowymi, więc prace ograniczają się tylko do symulacji komputerowych oraz tunelu.

Mnie martwi jednak coś innego: marazm w postępowaniu zespołu. Być może moja ocena jest krzywdząca dla Theissena i spółki, ale odnoszę wrażenie, że w zespole nie ma takiego zaangażowania jak w innych stajniach. A przecież Renault przywiozło do Chin nowy dyfuzor w nocy, który był montowany do 4 nad ranem...
Michał Kopeć

Michał Kopeć Regional Manager -
Eastern Europe

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

racja - Theissen tylko duzo mowi i zapowiada sukcesy, z ktorych nic nie wychodzi a inni zamiast gadac robia swoje
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: dlaczego BMW jest tak slabe?

dr Marcin, Jan Błażejowski:
>(nie licząc silnika, bo tutaj jak
wiemy obowiązują jednostki referencyjne, których rozwój jest zamrożony).

Dla wszystkich poza Renault, czego efekty jakby widac - w koncu RBR uzywa ich silnikow :>
Mnie martwi jednak coś innego: marazm w postępowaniu zespołu. Być może moja ocena jest krzywdząca dla Theissena i spółki, ale odnoszę wrażenie, że w zespole nie ma takiego zaangażowania jak w innych stajniach.

Przeciez to Niemcy. Maja grafik, maja plan - dobre zarzadzanie projektem nie polega na wyprzedzaniu planu (bo to znaczy, ze plan byl do dupy). Czesci maja byc gotowe na GP Hiszpanii i beda. Na pewno z takim zapasem, zeby nie trzeba bylo nic wozic noca.Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 15:45



Wyślij zaproszenie do