Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Po Swiatecznych emocjach i dominacji RBR na Sepang, czas na Chiny:)


Obrazek



Shanghai International Circuit

Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004

Najkrótszy przejazd wyścigu:
1h29m12,420 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004

konto usunięte

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Godziny startow (wg czasu polskiego)

Fri 16 April 2010
Practice 1 04:00 - 05:30
Practice 2 08:00 - 09:30

Sat 17 April 2010
Practice 3 05:00 - 06:00
Qualifying 08:00

Sun 18 April 2010
Race 09:00
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Po dwóch ostatnich GP wzrósł nasz apetyt na kolejny ciekawy wyścig i dobry wynik Roberta. Jaki będzie wynik? - moim zdaniem gdzieś pomiędzy trzecim a siódmym miejscem.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Małgorzata Gosz:
Po dwóch ostatnich GP wzrósł nasz apetyt na kolejny ciekawy wyścig i dobry wynik Roberta. Jaki będzie wynik? - moim zdaniem gdzieś pomiędzy trzecim a siódmym miejscem.

Z matematyki wynika tak:
Red Bull jest szybszy
Ferrari jest szybsze
McLaren jest szybszy
Mercedes jest (dyskusyjnie) szybszy

Czyli pierwsze 8 miejsc zajetych, zaleznie od szczescia i okolicznosci daje Robertowi gdzies tak od 7 do 10 miejsca, przy zalozeniu ze nikt z czolowki nie DNF.Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 05.04.10 o godzinie 18:31
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Bartosz Ślepowronski:
daje Robertowi gdzies tak od 7 do 10 miejsca, przy
zalozeniu ze nikt z czolowki nie DNF.[edited]Bartosz Ślepowronski

widzę, że wszyscy Shumiego spisują na straty ;-)

faktycznie tak jest. Zajęcie miejsca powyżej 9 jest wynikiem dobrym, chyba ,że trafi się jakaś nadzwyczajna okazja. Póki, co robertos skrzętnie korzysta z błędów rywali. Mam jednak nadzieje, że w końcu dogonią chociaż Mercedesa i Ferrari. Szkoda, że nie chcą wprowadzenia rozwiązania McLarena - F-duct, no chyba, że konstrukcja bolidu na to nie pozwala...

konto usunięte

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

A co sądzicie o samym torze? Wg mnie zakręt 1-2 jest jednym z najciekawszych w całym kalendarzu. Znakomity :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Okrążenie toru w Szanghaju z Robertem Kubicą
„Tor w Szanghaju jest wspaniałym miejscem. Zadziwiająca infrastruktura, wielkie budynki i wiele przestrzeni, jednak podczas jazdy nie jest to coś, na co zwraca się uwagę.

Tor jest dość techniczny, ponieważ samochód musi pracować dobrze zarówno w wolnych, jak i szybkich zakrętach. Dobra prędkość na prostych i stabilność podczas hamowania również jest ważna, dlatego trudno jest znaleźć tutaj idealne ustawienia i w przypadku aerodynamiki trzeba iść na kompromis. Większość samochodów używa większego docisku kosztem prędkości na prostych.

Start okrążenia jest naprawdę techniczny, gdyż jest to praktycznie pełne koło. Pierwszy zakręt jest dość trudny, ponieważ jest długi, zacieśnia się i w dodatku nie widać wierzchołka. Długość tego zakrętu czyni go jednym z tych miejsce, gdzie odrobinę się hamuje i odrobinę dodaje gazu, by utrzymać jak największą prędkość. Dodatkowo może pojawić się podsterowność, przez którą łatwo wyjechać za szeroko i znaleźć się poza optymalną linią jazdy do drugiego zakrętu.

Tor zawiera kilka szybkich zakrętów, takich jak siódmy i ósmy. Te zakręty następują jeden po drugim, więc ważnym jest znalezienie dobrej linii jazdy na wyjściu z siódmego, by dobrze wejść w ósmy. Linia przejazdu przez pierwszy z tych zakrętów może się odrobinę zmieniać zależnie od tego, jak bardzo twój samochód jest podsterowny, jednak większość bolidów pokonuje te zakręty po tej samej linii.

Zakręty 11 i 12 są wolne, jednak wyjście z dwunastego jest bardzo zdradliwe. Trzeba szybko zacząć przyśpieszać, ponieważ zakręt przechodzi w pochylony, bardzo długi nawrót numer 13, który prowadzi na długą prostą. Trzeba unikać nadsterowności w zakręcie 12, jednak kiedy już zaczniesz przyśpieszać, to nie chcesz odpuścić gazu. Jednakże, zazwyczaj w trzynastym zakręcie pojawia się podsterowność, a to mocno odbija się na prędkości pod koniec prostej. Z samochodu prosta wydaje się być niekończąca, więc to dobry moment na dokonanie zmian na kierownicy lub rozmowę przez radio.

Będący nawrotem zakręt numer 14 jest bardzo dobrą okazją do wyprzedzania i największą strefą hamowania na torze. Zawsze staramy się zahamować tak późno, jak tylko się da, jednak trzeba uważać, by nie zablokować zbytnio kół, ponieważ traci się czas. To trudny zakręt i trudno znaleźć punkt hamowania na każdym okrążeniu wyścigu.

Okrążenie kończy się zakrętem 16, który wygląda dość prosto, jednak łatwo jest popełnić błąd i stracić tu czas. Trzeba wcześnie zacząć przyśpieszać, jednak w środku zakrętu jest mały wybój, który czyni go bardzo zdradliwym”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Zespół Ferrari potwierdził, że podczas GP Chin w bolidzie Fernando Alonso nie zostanie zamontowany nowy silnik, jak miało to miejsce podczas poprzednich wyścigów.

Hiszpan podczas weekendu w Malezji używał już trzeciej jednostki napędowej i w związku z jej awarią, z powodu której Alonso musiał wycofać się z wyścigu, przypuszczano, że w Chinach napocznie on swój czwarty silnik. Przypomnijmy, że każdy kierowca ma możliwość wykorzystania ośmiu silników w ciągu sezonu, natomiast zamontowanie każdego kolejnego wiązać się będzie z karami obniżenia pozycji startowych.

Gdyby przypuszczenia rzeczywiście się potwierdziły i Alonso w ten weekend po raz kolejny wystartowałby z nowym silnikiem, wykorzystałby już połowę ze swych jednostek napędowych. Pierwsza wymiana silnika w bolidzie Fernando nastąpiła po kwalifikacjach do GP Bahrajnu, co oznacza, iż ta konkretna jednostka w przyszłości może być używana wyłącznie podczas sesji treningowych. Natomiast silnik, który był użyty już w samym wyścigu w Bahrajnie, może być nadal dowolnie wykorzystywany i to właśnie ten egzemplarz będzie napędzał Ferrari F10 Hiszpana podczas GP Chin. Podobnie będzie również w przypadku bolidu Felipe Massy.

„W Australii zdecydowaliśmy się nie używać silników z Bahrajnu, co było środkiem ostrożności” – wyjaśnił szef ds. silników i elektroniki włoskiego zespołu – Luca Marmorini. „Jednakże będą one wykorzystane w Chinach, gdyż doszliśmy do wniosku, że ich kondycja jest wystarczająca do sprostania temu zadaniu, pomimo tego, co stało się na torze Sakhir (przegrzewanie się silników – przyp. red.)”.

Włoch dodał również, że tor w Szanghaju nie jest szczególnie wymagającym obiektem w kwestiach zużycia jednostek napędowych. „Obciążenie silnika na tym torze mógłbym określić jako średnie. Wprawdzie jest tam bardzo długa prosta, ale oprócz tego nie ma tam nic, co byłoby jakimś szczególnym zmartwieniem dla jednostek napędowych. Również temperatura na tym obiekcie nie jest zwykle bardzo wysoka, co czyni życie silnika łatwiejszym”.
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Wiadomo coś o transmisjach w Polsacie?

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

treningi chyba tylko na polsat sport extra a reszta wg harmonogramu
Practice 1 FRI 04:00
Practice 2 FRI 08:00
Practice 3 SAT 05:00
Qualifying SAT 08:00
Race SUN 09:00
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Tylko czy ze względu na pogrzeb i nabożeństwo TV nie zmieni planów. W tym cała zagadka, choć F1 wypada na poranek.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Zawsze pozostaje live streaming..
Piotr Stanek

Piotr Stanek Online Marketing
Manager

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Hmm zmiany mogą być tylko na Polsacie otwartym, myślę że na Polsacie Sport albo Polsacie Sport Extra pokażą wyścig normalnie na żywo.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Wg internetowego programu tv, otwarty polsat ma normalnie transmitowac wyscig i qual.

http://www.polsat.pl/Program_TV,2848/index.htmlPaweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 14.04.10 o godzinie 12:17

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Piotr Maliński:
Tylko czy ze względu na pogrzeb i nabożeństwo TV nie zmieni planów. W tym cała zagadka, choć F1 wypada na poranek.


Ale Polsat nie może tego ot tak zmienić sam z siebie.
O ile pamiętam to wyścig w którym jedyne zwycięstwo odniósł Kubica kolidował z meczem Polska Niemcy na ME, które też transmitował Polsat.
I wtedy na specjalną prośbę wyścig pokazano w TV4

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Czyżbym jednak się mylił co do odwołania transmisji?

Transmisja z GP Chin tylko w kanale kodowanym?

Jak podaje "Puls Biznesu", w związku z planowanymi niedzielnymi uroczystościami pogrzebowymi pary prezydenckiej, telewizja Polsat rozważa odwołanie transmisji z wyścigu o Grand Prix Chin, w którym wystartuje Robert Kubica.

Informacje potwierdził rzecznik Polsatu, zapewniając że pewne jest, że kibice będą mogli śledzić rywalizację w jednym ze sportowych kanałów stacji.

Transmisja wyścigu w otwartym kanale rozpocząć się miała chwilę przed godziną 9, podczas gdy uroczystości w Krakowie zaplanowano na 14.00. Szefowie stacji mimo, że zawody odbędą się za granicą, mogą chcieć uszanować trwającą do niedzieli do północy żałobę narodową.

Na specjalistycznych stronach internetowych pojawiły się niepotwierdzone przez zespół Renault informacje, że w najbliższym Grand Prix Chin, czwartym wyścigu sezonu, Kubica wystartuje w kasku z żałobnym znakiem. Być może znak ten pojawi się również na jego bolidzie oraz na kasku i samochodzie jego rosyjskiego kolegi z zespołu Witalija Pietrowa.

Źródło: Puls Biznesu

Jeśli tak będzie to jak dla mnie mimo wszystko jest to przesada. Inne stacje sportowe w tych tragicznych dniach nie zrezygnowały z transmisji sportowych, ale nie opatrzyły je żadnym komentarzem.

Nie wiem czemu nie można by tak zrobić i w tym przypadku. Każdy by już sam wybrał co woli obejrzeć.

konto usunięte

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Polecam transmisje na RTL-u.

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

i tak trzeba będzie zrobić
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Ja, ja. I komentarz lepszy :)
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: Chinese Grand Prix 2010 - 18.04.2010

Fajnie że w weekend będę miał dostęp tylko do TV z anteny. Trzeba chyba zrobić GP Wawelu.



Wyślij zaproszenie do