konto usunięte

Temat: wydech

helloł,
mam takie pytanko (czysto teoretyczne) do znawców tematu czy do zwyklego focusa 1 generacji 3d da sie zamontować podwójny wydech, tzn koncówki z lewej i prawej stronie. nie mowie o jakiejs imitacji tylko o kompletnym wydechu od kolektora po koncowki zaprojektowanym jako podwojny. myslicie ze jest miejsce aby cos takiego zrobic?

konto usunięte

Temat: wydech

Oczywiście, np. Ulter takowe produkuje:

http://www.ulter.com.pl/index.php?show=shop&f=9&m=42&s=92


Obrazek

konto usunięte

Temat: wydech

ja myslalem bardziej o czyms w tym kierunku


Obrazek
tylko w lepszym stanie:)

Obrazek


Obrazek

konto usunięte

Temat: wydech

Andrzej B.:
ja myslalem bardziej o czyms w tym kierunku

Takie dziury zrobię Ci za darmo ;-P

Andrzej, mogę Ci polecić trzech producentów: Remus, Supersprint lub Ulter. Trzeba poszukać. Niewykluczone, że trzeba będzie zmodyfikować lub wymienić tylni zderzak?

konto usunięte

Temat: wydech

Powiem Ci Andrzej, że moim zdaniem budowanie podwójnego wydechu ma bardzo, bardzo średni sens ;>
Chyba, że masz niemiecki gust, bo oni nawet w "litrze" dublują rury :P
Po prostu taki wynalazek tylko wygląda, ale nic nie "robi".

W rzędowum silniku umieszczonym poprzecznie, gdzie kolektor wydechowy jest idealnie symetryczny, rozdwojony wydech poza optyką nie da nic.
Jak chcesz poczuć różnicę w jeździe i w akustyce zrób jeden wydech, ale z małą modyfikacją. Zdejmij katalizator i wywal wszystko ze środka, bo w MK I z pewnością już nie działa a tylko hamuje wylot spalin. Ceramikę dobrze tłucze się łyżką do kół i wszystko ładnie wylatuje bez prucia puszki. Kup sobie pożądny sportowy tłumik końcowy. Tak jak Tomek wspominał ULTER jest super za przystępną cenę. Jest duży wybór w zależności od preferencji: głośniejszy, cichszy, bardziej basowy - co kto lubi :) Połącz katalizator z tym tłumikiem solidną nową rurą i banan na ustach gwarantowany :)

A potem możesz pogrzebać sobie w dolocie i wtryskach :P

konto usunięte

Temat: wydech

Piotr K.:
wszystko ze środka, bo w MK I z pewnością już nie działa a

Można go też zastąpić strumienicą + to co napisał Piotrek = jeszcze lepszy efekt, z minimalnym wzrostem mocy ;-)

Na prawdziwy przyrost (15-20 KM) możesz liczyć między innymi po wymianie całego układu wydechowego na stricte sportowy, począwszy od kolektora wydechowego, aż po końcową rurkę.

Problem w tym, że podczas codziennej jazdy zanotujesz znaczny ubytek słuch ;-P no i zapomnij o audio w aucie...

PS
Ja już gorzej słyszę na lewe ucho...

konto usunięte

Temat: wydech

Tomasz Wypych:
Można go też zastąpić strumienicą
Podałem wersję oszczędnościową :)))

konto usunięte

Temat: wydech

Oj tam czepiasz się ;-P

konto usunięte

Temat: wydech

Aaaa ... jest jeszcze opcja "wash and go"

Obrazek

Ale to mam akurat nie w Fordzie :D

konto usunięte

Temat: wydech

nie nie Panowie...
chcialbym zaznaczyc ze nie planuje robudowy wydechu na podwojny, chcialem tylko sie dowiedziec z czystej ciekawosci czy cos takiego jest mozliwe bez wiekszych modyfikacji.
a wymiana wydechu po dzisiejszej wiesci z warsztatu ktora brzmiala (3tys zł) nie planuje nawet strumienicy w tym miesiacu.

mowicie 20 km wiecej czyli ok 150 byloby hmm idziemy w kierunku focus kolegi o nicku rasta?
http://www.rasta.waw.pl/

nie wiem czy widzieliscie, ale to moj fokolot:))

Obrazek
Andrzej B. edytował(a) ten post dnia 22.04.10 o godzinie 20:47

konto usunięte

Temat: wydech

Nie Andrzej. Ja mówiłem o korzyściach z wymiany standardowego układu wydechowego (o wadach również). Jeżeli do tego wymienisz chip, papier na stożek + zimny dolot to będzie jeszcze parę "kucy" więcej ;-)

A co do dwururki... Hmmm... Nad gustami się nie dyskutuje.

Reasumując -> da się to zrobić i może to całkiem fajnie wyglądać.

konto usunięte

Temat: wydech

Pewnie i tak zadnych modyfikacji poprawiajacych osiagi raczej nie bedzie w tym konkretnym modelu ... zaczynam sie rozgladac nad modelem rs mkIAndrzej B. edytował(a) ten post dnia 22.04.10 o godzinie 20:51

Następna dyskusja:

sportowy wydech




Wyślij zaproszenie do