konto usunięte

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Paweł, do innego niż fabryczne radia są dostępne ramki adaptacyjne, które idalnie pasują do konsoli samochodu. W celu wykorzystania fabrycznego sterowania z kierownicy do innego radia montuje się dodatkowy interface, który jest kompatybilny z konkretnym radiem.

Na poziomie ogólnym trudno mi udzielić bardziej konkretną informację :)
W każdym razie da się w Focusie zmienić radio.
Rafał Nowacki

Rafał Nowacki Kredyty Hipoteczne,
Inwestycje,
Poligrafia

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Tomasz S.:
Paweł jaki masz rocznik ??

Od 2008 czyli po FL od Ambiente jest montowane gniazdko AUX w schowku zaraz na samej górze :)


starsze modele tez maja,

FII końcówka 2004 (model 2005)
- aux
- radio sony mp3
Paweł K.

Paweł K. inż.sys. spec ds
wdrożeń

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Witam,

Podczepie sie do dyskusji o 1.6 tdci i dwumasach i turbo ze zmienna geometrią.
wertowałem jakis czas temu o silnikach i znalazłem info potwoerdzone w kilku serwisach, że 1.6 byly w dwóch wersjach.
Dochodziłem prawd o swoim akurat i po numerach silnika wyszło, że powinno być koło jendomasowe i trubo na wastegate'ie. Drugi typ silnika byl juz na dwumasie i trubo o zmiennej geometrii.
Dodatkow były newsy o zdecydowanie lepszej kondycji silników w jednomasa i wastegate'm niż dwumasa.
Prawda zapewne leży gdzieś pośrodku.
Szukam zatem dalej potwierdzenia bo Pitro pisze o dwumasach, że "muszą być" stąd zatem dodatkowe pytanie czy mi sie coś i kilku innym pochrzaniło czy też faktycznie były dwie jednostki 1.6 tdci o aż tak róznych parametrach/technologiach.
Drugie pytanko jest bardziej skomplikowane bo co rusz to milion opini i fachowców.
Dotyczy rozrządu - niby są oficjalne info na zasadzie 220k km lub lat rzedu 10 inne maja tą wartośc na poziomie 120k km. na "oko" wszystko jest w pożądku - naciąg oraz brak widocznych usterek lub zarysowań na samym pasku. Ale ponowne trafia sie w sciane ze "w tym modelu z tego roku z takim silnikiem to tak, a ten sam model z takim silnikiem to siak".
Może ktoś znalazł 99% info na ten temat ...? :)

Co do awaryjności - mam 90cio konną wersję i jestem bardzo zadowolony. po 2óch latach użytkowania miałem ostatnio przegłąd:
amory gazowe - 80%
hamulce - ok (ręczny odczuwalnie łapie o ząbek wyżej),
0 luzów i innych pierdół
z mankamentów na naszych równiutkich polskich drogach po wjechaniu na serie nierówności plastik przy drzwiach troszkę "trzeszczy"
autko jest z 2007 oryginalny akumlator - daje rade bez problemów i od strzała łapie nie zależnie od temperatury na zewnątrz.
nie licząc wymiany oleju i filtrów niedołożyłem złotówki

edit: radyjko

mam wersje trend z radjem sony i magicznym wejściem aux w schowku, z tym że owo radyjko odtwarza płyty mp3. z tego co wiem było montowane jako opcja w zamian za 6000cd

pozdrawiam,
PawełPaweł K. edytował(a) ten post dnia 28.12.11 o godzinie 10:47

konto usunięte

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Chłopaki wszystko się zgadza...
Jednak w wersjach po lifice AUX było opcją w zależności od wyposażenie i Radia :)
Jarosław Z.

Jarosław Z. Z twarzy podobny
zupełnie do nikogo.

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Taka mnie dziś nieprzyjemność spotkała:
Auto parkowane pod chmurką, jeżdżone ostatni raz wczoraj wieczorem, wczoraj też tankowane (Shell v-power diesel) z dodatkiem uszlachetniacza (czy pomaga, nie wiem, różne są opinie, na pewno nie szkodzi). Dotychczas auto chodziło bez zarzutu. Akumulator nowy.
Dzisiaj rano, minus 20, odpalił nie bez oporów, ale za trzecim razem złapał i ładnie chodził, nie zgasł ani razu po odpaleniu. Ruszyłem w trasę do pracy, po przejechaniu około 4-5 km, już po lekkim ogrzaniu silnika nagle zacząłem czuć, że auto traci moc, spadają lekko obroty, mimo trzymania go na biegu i dodawaniu gazu. Po przejechaniu jeszcze 500 metrów obroty spadły i auto zgasło (żeby było "zabawniej" na łuku drogi i jeździe z górki). Odpaliłem w trakcie jazdy bez najmniejszego problemu, ale problem pojawiał się cały czas, zanim dojechałem do pracy auto mi gasło i je ponownie odpalałem ze dwadzieścia razy. Jak stałem i silnik chodził na wolnych obrotach nic się nie działo, motor pracował równo, w trakcie jazdy problem się pojawiał ponownie. Prawie cały czas mrugała mi też kontrolka świec żarowych. Próbowałem obserwować, kiedy się pojawia ten problem, wydaje mi się, że najczęściej auto traciło obroty i gasło przy obrotach 1800 i więcej. Właśnie, najczęściej, ale nie zawsze. Odniosłem też wrażenie, że auto pracuje głośniej i jakby nierówno.
Już wiem, że bez podpięcia do kompa i wizycie w warsztacie się nie obejdzie. Staram się pocieszyć, że to tylko zasyfiony filtr paliwa, ale trochę obawiam się najgorszego możliwego rozwiązania. Filtry, wszystkie, wymieniałem 13 kkm temu. Czy ktoś może mi doradzić i powiedzieć kilka mądrych (krzepiących najlepiej) słów?
Dodam jeszcze, że Foka ma dziś nabite 214 kkm, dotychczas nie miałem z nią większych problemów (praktycznie żadnych, poza normalnymi sprawami eksploatacyjnymi). Nie mam jej od nowości, ale sam przejechałem nią już około 60 kkm.

Jeszcze jedną mam prośbę, czy ktoś może polecić dobry warsztat, do którego mógłbym się udać, w Katowicach lub okolicach. Mieszkam tu od niedawna, a że Foka nie sprawiała mi dotychczas problemów to się z żadnym nie zaznajomiłem bliżej.

konto usunięte

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Witajcie
Czy ktoś wie jak rozprawić się z tą ch...ą ;( obejmą akumulatora w FFII 1,6TDCi? Z jednej strony odkręca się nakrętka, a z drugiej ... ? Czy dobrze podejrzewam, że to kolejny fantastyczny wynalazek, zeby co bardziej niecierpliwych/niekumatych zmusić do wizyt w serwisach? ;)
Marta Kurkowska

Marta Kurkowska Research Consultant,
Pedersen & Partners

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Bartosz S.:
Witajcie
Czy ktoś wie jak rozprawić się z tą ch...ą ;( obejmą akumulatora w FFII 1,6TDCi? Z jednej strony odkręca się nakrętka, a z drugiej ... ? Czy dobrze podejrzewam, że to kolejny fantastyczny wynalazek, zeby co bardziej niecierpliwych/niekumatych zmusić do wizyt w serwisach? ;)

Taaa, na szczęście u mnie obyło sie bez wyjmowania aku, ale jak patrzę na ten byczy dieslowski akumulator, to aż strach myśleć o wymianie...
Ustrojstwo straszne.
Mój znajomy w benzyniaku dał rade - choc nie było łatwo - rozmontowac tą obejmę - ale własnie to byl benzyniak, wiec i akumulator mniejszych rozmiarów...

Powodzenia i napisz czy dało rade:)

konto usunięte

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Marta Kurkowska:
Taaa, na szczęście u mnie obyło sie bez wyjmowania aku, ale jak patrzę na ten byczy dieslowski akumulator, to aż strach myśleć o wymianie...
Ustrojstwo straszne.
Mój znajomy w benzyniaku dał rade - choc nie było łatwo - rozmontowac tą obejmę - ale własnie to byl benzyniak, wiec i akumulator mniejszych rozmiarów...

Powodzenia i napisz czy dało rade:)

Udało się! w razie potrzeby służę radą ;)

W skrócie pisząc: trzeba rozebrać tę plastikową obudowę (przednią część) i akumulator można wysunąć. Nie ma potrzeby rozbierania podszybia czy tych plastikowych elementów z przodu (jak to co poniektórzy "radzą" na różnych forach.
EDIT: "literufki"Bartosz S. edytował(a) ten post dnia 09.02.12 o godzinie 13:37
Kasia B.

Kasia B. Specjalista ds.
Rekrutacji i Rozwoju

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Co nie zmienia faktu, że to dłubanina straszna. Wczoraj pomagał mi w tym sąsiad, który stwierdził, że jeszcze nie widział tak zamontowanego akumulatora. Wiem, że jako kobieta bym sobie z tym nie poradziła. :/
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

pytanie z natury ten typ (podobno) tak ma:

czy ktos wymienial w mk1 zasisk hamulca tylnego?? Lewa badz prawa strona..??
Reczny nie odbija, jak mowi ojczym: taka diagnoza mechanikow..

Cos poradzicie czy kupic zestaw nowy za ok. 250PLN/strona

? :)

thx :)
Anna Florentyna P.

Anna Florentyna P. Scriptoris.pl —
redakcja, korekta,
skład

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Oliver R.:
pytanie z natury ten typ (podobno) tak ma:

czy ktos wymienial w mk1 zasisk hamulca tylnego?? Lewa badz prawa strona..??
Reczny nie odbija, jak mowi ojczym: taka diagnoza mechanikow..

Cos poradzicie czy kupic zestaw nowy za ok. 250PLN/strona

? :)

thx :)

Miałam podobną sytuację (ręczny zostawał „zaciągnięty” nawet po spuszczeniu dźwigni), ale winną okazała się przetarta osłona linki (koszt naprawy ok. 150 zł). Może warto sprawdzić gdzieś indziej, czy to nie to?
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Miałam podobną sytuację (ręczny zostawał „zaciągnięty” nawet po spuszczeniu dźwigni), ale winną okazała się przetarta osłona linki (koszt naprawy ok. 150 zł). Może warto sprawdzić gdzieś indziej, czy to nie to?

dziekuje za sugestie,
linka zostala wymieniona juz jakis czas temu, bo sie ciezko poruszala w pancerzu.

Wstepne ogledziny, dzwigienka nie odbija..
Mozna regenerowac.. ale idac sladem diagnozy.. zestaw lewy do kupienia.


Obrazek


Dodano

Chcialem tylko dodac, ze nowy zacisk wyeliminowal problem.
:))Oliver R. edytował(a) ten post dnia 31.05.12 o godzinie 09:47

konto usunięte

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Witajcie,
Dzisiaj zauważyłem, że kapie mi z klimy (?) wewnątrz tej wnęki na nogi pasażera, tak mniej więcej przy spod plastików przy środkowym tunelu. Autko to FF 2 1,6 TDCi 90 KM. Czy ktoś już miał podobne objawy i pomoże się psychicznie przygotować na wizytę u fachowca? ;)

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Witam kuoiłem forda focusa 1.6 tdci rok 2008 dwa tygodnie temu i mam problem z rura turbiny taka plastikową jest to trzecia rura ktura sie topi i peka .Zauwarzyłem że bardzo sie nagrzewa w miejscu gdzie znajdoie się kolektor wydechowy a autko nie pokazuje zadnych bledów. prosze o pomoc czy mozliwe by było ze jest przypchany kat
Paweł K.

Paweł K. Administrator
Systemów
Informatycznych

Temat: [Wątek zbiorczy] Ford Focus - pytania i odpowiedzi

Witam, Mam problem z ustawieniem bieżącej daty w FF2 model 2008r. Generalnie czas zafiksował się na 10 lat pomiędzy 2003 a 2013 i nie chce być inaczej ...

Czy Ktoś przerabiał taki temat? Znacie może rozwiązanie? ROM zegarów to 230 (AD).



Wyślij zaproszenie do